Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Himoitsen kaikkea ruokaa lähes koko ajan! Ihan hämmentävää. No, onneksi ruokavalio on suht terveellinen ja energiaakin tulee jonkun verran kulutettua päivän mittaa. Täytyy silti koittaa pitää tää jotenkin aisoissa. Mutta tämä kyllä jaksaa ihmetyttää!
 
Texmex-salaattia teki mieli ni olihan sitä sitten pakko tehdä iso satsi.. Hyvä vaan jos ruoka vielä maistuisi vähän aikaa, edellisissä raskauksissa ei oo tehny yhtään mieli mitään lämmintä ruokaa ekan kolmanneksen aikana.
 
Eilen alkoi haluttaa aivan älyttömästi niitä rengassipsejä, Hot rodeja En oo syönyt niitä aikoihin, lapsena varmaan viimeksi. Mies lähti kiltisti lähikauppaan, mutta ei niitä siellä ollut. Toiset sipsiä meni paremman puutteessa mutta yhä vaan halutti ja haluttaa niitä!
 
Kahvin suurkuluttajana ei ole tehnyt pariin päivään yhtään mieli kahvia/se ällöttää. Enpä olisi uskonut, että niinkin voi käydä. Lisäksi tekee mieli kaikkea suolaista epäterveellistä (normaalisti syön terveellisesti). Makeita juttuja ei tee juuri yhtään mieli. Kuvottanut ylipäätään nyt 3 päivää.
 
Maraboun oreo-munat :love017 voisin helposti syyä yksin sen 4munan kennon..
 
mamanuudelit varmaan se terveellisin mitä himoinnut katkarapusalaatin lisäksi :notworthy
 
Mun on ruvennut tekee mieli viiliä, en edes muista koska olisin viimeksi syönyt kun en siitä juurikaan välitä
 
En oo löytänyt erityisiä ällötyksiä, kun tuntuu että välillä ällöttää kaikki ja välillä ei mikään:bored: Se on melko varmaa, että tämän aamuinen mingnon-muna taisi jäädä elämäni viineiseksi:lurking: tai ainakin tämän pääsiäisen viimeiseksi
 
Oon himonnut lihaa ja sinappia monta päivää :bored:
mulla oli esikoisesta noi samat ja sinapista en päässy eroon koko raskautena. tuli siihen rinnalle onneks viinirypäleet jossain vaiheessa.
 
Tänään (6+3) lähdin ensimmäistä kertaa kauppaan himon perässä. Himoitsin vaaleaa paahtoleipää, jonka saa paahdettua oikein rapsakaksi ja päälle omenamarmelaadia, kermajuustoa ja kurkkua. Kurkkua lukuunottamatta mitkään noista muista tuotteista ei kyllä tavallisesti kuulu mun jääkaapin sisältöön.
 
Tällä hetkellä ei oo oikein mitään himoja. Kahvia en oo pystynyt juomaan enää varmaan viikkoon:dead:
 
Kaikkea raikasta alkanu tekemään mieli sillon kun jotain tekee mieli :grin
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top