Raskaaksi 2019

Kyl tuli itku aamulla kun tällainen lapsenyritys? tili mitä seuraan instagramissa kertoi plussasta ultrakuvan kera, pitkän hiljaisuuden jälkeen ja tietenkin on iloinen toisen onnesta mut uskon että moni tietää mitä tarkoitan:smiley-angelic008

Kyl pitää niinku tietoisesi laittaa suolaa haavoihin ja seurata ties kuinkaa monta tiliä joilla yritys päällä ja tietää että milloin vaan voi tulla se plussauutinen jostain suunnasta, ai että ku voi olla typerä :hilarious:

Täällä ei mitään ihmeempiä. Kahlasin sivut läpi, oli tullut taas huusin paljon viestejä :)

Onnittelut plussanneille! :Heartred

Mä sain toissapäivänä itteni raahautumaan juoksemaan ja oli ihan vika tikki kyllä :facepalm: juoksin 7km ja lenkin jälkeinen olo aivan paska, aloin ymmärtämään et mulla on ollu nyt ylikunto päällä useamman kuukauden ja tässä olikin sit se hännänhuippu. Oikeastaan mitään vauvaa ei voi tulla, ennen kun mun liikunta-addiktio loppuu, koska mä en onnistu ovuloimaan normaalisti, aivolisäke painuu lepotilaan, kuukautiskierto häiriintyy ja lopulta menkat loppuu kokonaan. :stop: Ennen tätä tilannetta treenasin juoksua samalla tahdilla, kun olisin harjoitellut puolikkaalle. Oli vaan yksi lepopäivä, jonka aikana en silloinkaan tosiasiassa levännyt vaan saatoin kävellä noin 11km töihin, kauppaan ja asioille. Kaiken kukkuraksi työ stressasi, olin sairastanut pahan virustaudin, km painoi, opinnot piti suorittaa ja olin viljattomalla, ilman hiilarin hiilaria o_O itseasiassa ihmettelen, että ne menkat edes tuli.
Ambulanssicaset, paniikit, kaikki ahdistuneisuus ja alakuloisuus nivoutuvat lopulta tähän elimistön ylikuormitustilaan, jossa kuppi on lopulta tulvinut yli. Mun keho on vaihdevuosi-ikäisen naisen tilassa, säästöliekillä, koska paukkuja ei meinaa riittää edes välttämättömimpään. Tilaa ei korjaa mikään 2 viikon lepo, vaan todennäköisesti 2 kk lepo, jonka aikana en voi kuin kävellä, ettei sykkeet kohoa liikaa :wideyed:
Lisäksi mun tarvitsee aloittaa ajattelun muutos - liika on liikaa, kehosta pitää huolehtia, ei rääkätä sitä. Että liiallinen urheilu vie terveyden siinä, missä liikkumattomuuskin. Ja minä aina niin järkevä ihminen olen ihan itse oman kehoni saattanut tähän tilanteeseen. Sellaiseen tilaan, jossa se huutaa apua ja mä piiskaan sitä vaan eteenpäin. Et sen suorittamisen pitää loppua.
Niin ja mun kaikki vaatteetkin on liian isoja, oon ihan luuta ja nahkaa. Ja hulluinta oli, kun työkaverikin sanoi mulle aikanaan, että kannattaa miettiä liikunnan määriä, kun suunnittelee raskautta. Loukkaannuin asiasta, vaikken sitä tietysti näyttänyt, mut mietin vaan mielessäni, että perkele kyllä minä rajani tiedän ja olen harrastanut urheilua vuosia, ei tässä mitään ongelmaa ole. Samoin mies huomautteli usein, että en lähtisi taas lenkille vaan, että tehtäis jotain yhdessä. Mut mä en kuunnellut, lenkille piti päästä, vaikka taivaalta saatais munankokoisia rakeita. :stop: Olis kannattanut kuunnella, oikeassa olivat. Varmaan mä jotenkin salasin jopa iteltäni mun lenkkien kuormittavuuden. Tein sitä sillä intensiteetillä, ikään kuin olisin itseäni jostain rankaissut.

Niin, että tämmöstä mulla. Seuraavat 4 päivää tulen vähintään kärsimään erittäin pahasta turvotuksesta koko kehossa, hikoilusta, palelusta, sydämen sekoilusta, vatsaoireista ja erittäin hitaasta aineenvaihdunnasta, sillä kehoni ei pysty tuosta keskiviikon lenkistä palautumaan varmaan edes 5 päivän sisällä. Mun keholla on nyt tosi kauhea alipalautumistila ja oireet varmaan pahenee hetkittäin, mut ajan kuluessa pitäis helpottaa. :oops:

Mulla kp 29, eilen herkkä testi täysin nega, että empä jotenkin usko tohon raskauteen. Ehkä tässä tilassa on parempi näin. Rinnat on kyllä sairaan kipeät et kai se vuoto joskus ensi viikolla alkaa viimeistään.

Mukavaa Pääsiäisen aikaa kaikille! :happy:

Kyl tuli itku aamulla kun tällainen lapsenyritys? tili mitä seuraan instagramissa kertoi plussasta ultrakuvan kera, pitkän hiljaisuuden jälkeen ja tietenkin on iloinen toisen onnesta mut uskon että moni tietää mitä tarkoitan:smiley-angelic008

Kyl pitää niinku tietoisesi laittaa suolaa haavoihin ja seurata ties kuinkaa monta tiliä joilla yritys päällä ja tietää että milloin vaan voi tulla se plussauutinen jostain suunnasta, ai että ku voi olla typerä :hilarious:

Juu. Ei pysty seurata ketään "normaaleja" :hilarious: :oops:

Täällä ei mitään ihmeempiä. Kahlasin sivut läpi, oli tullut taas huusin paljon viestejä :)

Onnittelut plussanneille! :Heartred

Mä sain toissapäivänä itteni raahautumaan juoksemaan ja oli ihan vika tikki kyllä :facepalm: juoksin 7km ja lenkin jälkeinen olo aivan paska, aloin ymmärtämään et mulla on ollu nyt ylikunto päällä useamman kuukauden ja tässä olikin sit se hännänhuippu. Oikeastaan mitään vauvaa ei voi tulla, ennen kun mun liikunta-addiktio loppuu, koska mä en onnistu ovuloimaan normaalisti, aivolisäke painuu lepotilaan, kuukautiskierto häiriintyy ja lopulta menkat loppuu kokonaan. :stop: Ennen tätä tilannetta treenasin juoksua samalla tahdilla, kun olisin harjoitellut puolikkaalle. Oli vaan yksi lepopäivä, jonka aikana en silloinkaan tosiasiassa levännyt vaan saatoin kävellä noin 11km töihin, kauppaan ja asioille. Kaiken kukkuraksi työ stressasi, olin sairastanut pahan virustaudin, km painoi, opinnot piti suorittaa ja olin viljattomalla, ilman hiilarin hiilaria o_O itseasiassa ihmettelen, että ne menkat edes tuli.
Ambulanssicaset, paniikit, kaikki ahdistuneisuus ja alakuloisuus nivoutuvat lopulta tähän elimistön ylikuormitustilaan, jossa kuppi on lopulta tulvinut yli. Mun keho on vaihdevuosi-ikäisen naisen tilassa, säästöliekillä, koska paukkuja ei meinaa riittää edes välttämättömimpään. Tilaa ei korjaa mikään 2 viikon lepo, vaan todennäköisesti 2 kk lepo, jonka aikana en voi kuin kävellä, ettei sykkeet kohoa liikaa :wideyed:
Lisäksi mun tarvitsee aloittaa ajattelun muutos - liika on liikaa, kehosta pitää huolehtia, ei rääkätä sitä. Että liiallinen urheilu vie terveyden siinä, missä liikkumattomuuskin. Ja minä aina niin järkevä ihminen olen ihan itse oman kehoni saattanut tähän tilanteeseen. Sellaiseen tilaan, jossa se huutaa apua ja mä piiskaan sitä vaan eteenpäin. Et sen suorittamisen pitää loppua.
Niin ja mun kaikki vaatteetkin on liian isoja, oon ihan luuta ja nahkaa. Ja hulluinta oli, kun työkaverikin sanoi mulle aikanaan, että kannattaa miettiä liikunnan määriä, kun suunnittelee raskautta. Loukkaannuin asiasta, vaikken sitä tietysti näyttänyt, mut mietin vaan mielessäni, että perkele kyllä minä rajani tiedän ja olen harrastanut urheilua vuosia, ei tässä mitään ongelmaa ole. Samoin mies huomautteli usein, että en lähtisi taas lenkille vaan, että tehtäis jotain yhdessä. Mut mä en kuunnellut, lenkille piti päästä, vaikka taivaalta saatais munankokoisia rakeita. :stop: Olis kannattanut kuunnella, oikeassa olivat. Varmaan mä jotenkin salasin jopa iteltäni mun lenkkien kuormittavuuden. Tein sitä sillä intensiteetillä, ikään kuin olisin itseäni jostain rankaissut.

Niin, että tämmöstä mulla. Seuraavat 4 päivää tulen vähintään kärsimään erittäin pahasta turvotuksesta koko kehossa, hikoilusta, palelusta, sydämen sekoilusta, vatsaoireista ja erittäin hitaasta aineenvaihdunnasta, sillä kehoni ei pysty tuosta keskiviikon lenkistä palautumaan varmaan edes 5 päivän sisällä. Mun keholla on nyt tosi kauhea alipalautumistila ja oireet varmaan pahenee hetkittäin, mut ajan kuluessa pitäis helpottaa. :oops:

Mulla kp 29, eilen herkkä testi täysin nega, että empä jotenkin usko tohon raskauteen. Ehkä tässä tilassa on parempi näin. Rinnat on kyllä sairaan kipeät et kai se vuoto joskus ensi viikolla alkaa viimeistään.

Mukavaa Pääsiäisen aikaa kaikille! :happy:

On se joskus vaikeaa tunnistaa omat rajansa, asiassa kuin toisessakin. Toivottavasti saat nyt toivuttua ja ylikunnon selätettyä:Heartred toivottavasti et pahastu mut tuli mieleen et voisitko päättää ja merkitä vaikka kalenteriinkin että ennen kesäkuuta (tai muu aikamääre) et käy juoksulenkillä vaikka kuin tekis mieli/tuntuis hyvältä vaan jos liikut niin enintään rauhallisilla 30min kävelyillä tai muuta rauhallista ja lyhytkestoista.

On se joskus vaikeaa tunnistaa omat rajansa, asiassa kuin toisessakin. Toivottavasti saat nyt toivuttua ja ylikunnon selätettyä:Heartred toivottavasti et pahastu mut tuli mieleen et voisitko päättää ja merkitä vaikka kalenteriinkin että ennen kesäkuuta (tai muu aikamääre) et käy juoksulenkillä vaikka kuin tekis mieli/tuntuis hyvältä vaan jos liikut niin enintään rauhallisilla 30min kävelyillä tai muuta rauhallista ja lyhytkestoista.

En pahastu :Heartred
Oot täysin oikeassa, ja nyt tajuan tän itsekin. Pahaksi tilanne ehti mennäkin jo. En varmasti pysty juoksemaan ennen kesäkuuta, joten tuo ehdotuksesi on realistinen :) Todennäköisesti vaihdan lajin pyöräilyyn ja sitten alan olemaan tarkempi sykkeiden kanssa eli enemmän pk-harjoitteita. Mutta vasta sitten, kun keho on riittävän toipunut.
Nyt mun ohjelmassa on ainoastaan löhöilyä, elokuvia ja kotitöitä :) Tää tuntuu oikeestaan pitkästä aikaa tosi hyvälle et voin vaan makoilla tekemättä yhtään mitään :hilarious: lepohan on nimittäin tän tilan ensisijainen korjausmekanismi. Yritetään muistaa pitää itsestämme huolta, lepopäivistä ei tartte kokea häpeää :Heartbigred

Ois varmaan hyödyllinen tää sovellus jos kaikki kuvat ois otettu samaan aikaan ja tismalleen samasta kohdasta en osaa lukee näitä yhtään menikö se ovis jossain välissä vai ei plaah :wtf: JA TÄNÄÄN tää päivitty niin että kun ottaa "automaattisesti" asetuksella kuvan niin se näyttää yhtä perunalta kun toi alin testi :)
En tajua miten tää laatu menee tälläseks.

Jos ois parempilaatuinen tosta linkkinä :wacky:
https://aijaa.com/O2NfrJ

No aika näyttää.

Liitteet

• 5E4C2D0C-59B8-4927-9D21-6FE86C603E42.jpeg
    5E4C2D0C-59B8-4927-9D21-6FE86C603E42.jpeg
    59.9 KB · Katsottu: 178
Ois varmaan hyödyllinen tää sovellus jos kaikki kuvat ois otettu samaan aikaan ja tismalleen samasta kohdasta en osaa lukee näitä yhtään menikö se ovis jossain välissä vai ei plaah :wtf: JA TÄNÄÄN tää päivitty niin että kun ottaa "automaattisesti" asetuksella kuvan niin se näyttää yhtä perunalta kun toi alin testi :)

No aika näyttää.

Ihmeen pitkään Sul noin tummaa :o

Ihmeen pitkään Sul noin tummaa :eek:

No nii i :sorry:
siks tuntuu turhauttavalta ees puhua tästä koko asiasta kun muut tuntuu olevan tosi optimistisia että kohta kyllä tulee plus! no ei v**** tule :BangHead
mussa on vaan varmaan joku vikana that's it.

No nii i :sorry:
siks tuntuu turhauttavalta ees puhua tästä koko asiasta kun muut tuntuu olevan tosi optimistisia että kohta kyllä tulee plus! no ei v**** tule :BangHead
mussa on vaan varmaan joku vikana that's it.

No ei mullakaan tule vaikka näyttäs kaikki toimivan. Olitko käyny gynellä? Vähän tulee mieleen jos ois pcos? Onko pitkiä kiertoja?

No ei mullakaan tule vaikka näyttäs kaikki toimivan. Olitko käyny gynellä? Vähän tulee mieleen jos ois pcos? Onko pitkiä kiertoja?

Oon miettinyt tätä jo hetken ja todella mahdollisesti vois olla, paljon asioita mitkä täsmää. En vaan ymmärrä miksei sen mahdollisuudesta olla puhuttu vaikka kuinka olisin ravannut gynellä kun kierrot ei ala ja venyy vaan :oops:

No aika näyttää.

Voisko cd15 olla jo plus noilla testeillä? Jos siis one step. Joillakin toi vähän kontrolliviivaa haaleempi ollu jo plus. Jos meet viel gynelle niin toivottavasti ottaa jo tosissaan. Mitä oon lukenu niin nuoret yrittäjät kohtaa ikärasismia aika lailla eli sanotaan että oot niin nuori vielä ja aikaa on blaablaa eikä sit välttämättä tehdä mitään.

Oon miettinyt tätä jo hetken ja todella mahdollisesti vois olla, paljon asioita mitkä täsmää. En vaan ymmärrä miksei sen mahdollisuudesta olla puhuttu vaikka kuinka olisin ravannut gynellä kun kierrot ei ala ja venyy vaan :oops:

Millasta viivaa tänään?

Mä en kans tajuu noist ovistesteistä mitään.. Mun ovis plussa ei oo koskaan ollut sama vahvuinen tai vahvempi kontrollin kanssa ja silti oon raskautunut.. Mä etin täs kierrossa ovista, mut en saanu kiinni. Epäilen sen kuitenkin olleen viime su oireista päätellen (harvinaisen myöhään) ja sit nous ne lämmöt. No nyt oon huvikseni tehny näit ovistestejä aikani kuluksi ja ne on edelleen suht koht tummia ei plussa kuitenkaan, yleensä tässä vaiheessa kiertoa ne on haaleita :bored: kp 30, menkat myöhästynee varmaan jonkin verran. Pc oli musta nega mut kuivuessaan antoi viivanpaikkaa. Rinnat vaan helkutin kipeet, et hyvä, kun pystyn vatsallani nukkumaan :banghead: mitään muuta tuntemusta ei oo.
Mä aion tehdä vähän myöhemmin vielä testin, ellei menkat sit jo ala. Tietty jos su oli ovulaatio niin nyt ois dpo6 eikä mitään tässä vaiheessa näy testissä ja torstaina vasta pitäs alkaa menkat. Eli sen 32 sijaan kierto olisikin 36 päivää.
Eipä auta kun odotella. :meh:

No aika näyttää.

Siis mullakin on pitkät kierrot ja ne on tommosia melkeen plussia iät ja ajat, josus kyllä bongannut plussia. Selkein on ollut vaan ostaa niitä cb:n tupla hormoni ovistestejä. Mut mulla on välillä niin pitkät kierrot että palaa ne 10 testiä kyllä jos tekis vaan niitä.

Täällä ois kp15 ja vika ovistesti ei aamulla vielä ollu plussa, vanhvempi kyllä kun eilen, joten jos testejä vielä ois, niin olisi varmaan illalla plussa. Eilen alko jo tosi kirkas eggis ja tänään jatkuu. Panetus kans sitä luokkaa et kyl se ovis nyt ihan hollilla on! Huomenna varmaan. Talleteltu on viime yönä ja vaikken miehelle tässä kierrossa oo puhunu oviksesta mitään kun sovittiin et otetaan rennommin, niin kovin tarpeinen tuntuu just sopivasti olevan :grin
Ihan kiva että pääsee piinailemaan tässäkin kierrossa, eikä mee ihan ohitte :)

Nipa, harmi et se vehnis on susta niin yökköä!:wtf: Ei se mustakaan hyvää oo, mut ei mulla oo mitään ongelmaa sen ottamisessa.
Joku kysyi mistä sitä saa, niin ihan prismassa on hyllyssä, luontaistuotekaupoissa ja tosiaan monessa verkkiksessä :)

Voisko cd15 olla jo plus noilla testeillä? Jos siis one step. Joillakin toi vähän kontrolliviivaa haaleempi ollu jo plus. Jos meet viel gynelle niin toivottavasti ottaa jo tosissaan. Mitä oon lukenu niin nuoret yrittäjät kohtaa ikärasismia aika lailla eli sanotaan että oot niin nuori vielä ja aikaa on blaablaa eikä sit välttämättä tehdä mitään.

Oon mun Flo appiin laittanut ovulaatio? just kp15 myös kp16 testi oli todella tumma irl.
Nää on sofin ovulaatiotestejä, joo meen varmaan gynelle jos kierto taas venyy ja menkkoja ei kuulu :sorry:
oon kuullut samanlaisia kokemuksia just tosta kun on nuori yrittäjä niin ei välttämättä tehdä mitään "toimia" ja sanotaan että kun on vielä niin paljon aikaa mikä on kyllä typerää :bored:
Mun Flo hetti myös nyt että ovulaatio olis vasta kp35... just kun on ollut näitä megapitkiä kiertoja tässä.

Millasta viivaa tänään?

en oo tänään vielä testannut, puuh :oops:

Onko sulla joka kierrossa näin? Ootko testannut muilla testeillä?

Muoks. Mun ovisplussat onestepillä oli tämmösiä (alempi testi)

View attachment 87952

Ennen testasin aina raskauskeijun onestepeillä ja ei koskaan ollut näin tummana kokoajan vaan pysyi sellasena todella haaleana pitkään, kunnon plussaa en koskaan saanut tikutettua niillä testeillä.
Näitä Sofin ovulaatiotestejä oon käyttänyt vasta hetken, n. puoltoista kiertoo :hilarious:
Tietty viimekierrossa sain plussan näillä kp43..... oli terokierto ja siis tein sen ovulaatiotestin vaan hetken mielijohteesta silloin, ja kemiallinen siitä tuli, haamuili pari päivää, hävisi ja sit alko menkat.

laitan kuvan siitä ovisplussasta, mikä tuli silloin.

Siis mullakin on pitkät kierrot ja ne on tommosia melkeen plussia iät ja ajat, josus kyllä bongannut plussia. Selkein on ollut vaan ostaa niitä cb:n tupla hormoni ovistestejä. Mut mulla on välillä niin pitkät kierrot että palaa ne 10 testiä kyllä jos tekis vaan niitä.

Joo näitä testejä sais palamaan, näillä kierroilla kyl sellaset määrät et huh. Pitää laittaa ostoslistalle noi cb:n ovistestit, mistä ootte ostanu niitä?

Ihana kun vastaatte :Heartred

Liitteet

• CEDACA2F-D4AD-4635-8A4C-05A4214B07EC.jpeg
    CEDACA2F-D4AD-4635-8A4C-05A4214B07EC.jpeg
    33 KB · Katsottu: 144
Mä oon ite tikuttanut ovista rfsun liuskoilla, ja sit kun ne on alkanu vähän vahvistumaan niin clearbluen digillä varmistanut. Netistä oon tilannut olikohan kotitesti.fi tai joku vastaava sivu, niitä digejä. Siellä ne taitaa olla 26€ 10kpl. Tällä systeemillä niitä ei mulla oo mennyt kun se pari per kierto. Mä en oo koskaan saanut ovistesteihin liuskoilla vahvempaa viivaa kuin kontrolli, ja todistetusti ovuloin.

Voi kun voitais kaikki jo plussasta eikä tarvis miettiä näitä ovis juttuja. Mulla itellä alkaa tää koko homma jo vee tutttaa pahemman kerran, no mulla on muutenki varmaan pms päällä. Tissit kipeyty TAAS miten ne aina viikkoa ennen menkkoja. Eli en usko tärppiin jotenki yhtää :sad015

Lisäyksenä myös että mulla ovistestit ollu aina tummimpia illalla ja koska tää mun testaaminen oli ja on ollut ihan alkutekijöistä saakka jo pielessä, just että milloin testata jne. niin aika messed up.
Nyt kp24 :bag:

Tää testi nyt päivän tokasta vessakäynnistä 10min kohalla, todella laadukas kuva, pahoittelut.
(Ensimmäinen kuva)

Tälläinen hieno kusitikkujono, mutta huomaa kyllä että kp15 oli vahvin.
Nyt jarrutan vähän tässä omanapailussa :hilarious:

NewMoon joo pitää vähän testailla näitä eri merkin testejä, toimii kyllä niin eritavalla jokaisella, että mikä on se parhain :bookworm:

Liitteet

• 486B716F-968F-4220-A4D8-3400478726E0.jpeg
    486B716F-968F-4220-A4D8-3400478726E0.jpeg
    29.3 KB · Katsottu: 149
  • 9C11C82D-28B2-4BB8-800C-7DF0AF1A978C.jpeg
    9C11C82D-28B2-4BB8-800C-7DF0AF1A978C.jpeg
    23.1 KB · Katsottu: 151
Takaisin