Raskaaksi 2019

Nipanderi, luteaalissa limiksen pitäs olla tiivis ja tasakaikuinen, paksuhko. Ennen ovista pitäisi näkyä ns kolmikerrosrakenne. Tämä siis häviää keltarauhashormonin vaikutuksesta heti ovulaatiossa. Hajoamista näkyy käytännössä vasta luteaalin lopussa missä vuoto pikkuhiljaa alkaa. Muhjaantunu tai hajoileva limiksen ei pitäs olla moneen päivään oviksen jälkeen. Toki riippuu luteaalin pituudesta.

Näin mä vähän epäilinkin. Mutta koska mää mun vuotohäiriöt, ni mulla se on sit tuollaista. Että kas vaan kun ei tarvi raskauksia odotella:banghead:
 
Nipanderi, luteaalissa limiksen pitäs olla tiivis ja tasakaikuinen, paksuhko. Ennen ovista pitäisi näkyä ns kolmikerrosrakenne. Tämä siis häviää keltarauhashormonin vaikutuksesta heti ovulaatiossa. Hajoamista näkyy käytännössä vasta luteaalin lopussa missä vuoto pikkuhiljaa alkaa. Muhjaantunu tai hajoileva limiksen ei pitäs olla moneen päivään oviksen jälkeen. Toki riippuu luteaalin pituudesta.
Minulle sanoi siinä tokassa ultrassa, kp12, että ei näy selkeästi kolmatta kerrosta, mutta ei ollut ilmeisesti hajoamista nähtävillä ja epäili tosiaan keltarakkulan jo olleen.
Ai niin ja limis oli 8mm paksu.
 
Nipanderi, luteaalissa limiksen pitäs olla tiivis ja tasakaikuinen, paksuhko. Ennen ovista pitäisi näkyä ns kolmikerrosrakenne. Tämä siis häviää keltarauhashormonin vaikutuksesta heti ovulaatiossa. Hajoamista näkyy käytännössä vasta luteaalin lopussa missä vuoto pikkuhiljaa alkaa. Muhjaantunu tai hajoileva limiksen ei pitäs olla moneen päivään oviksen jälkeen. Toki riippuu luteaalin pituudesta.

Tiiätkö tai onko sulla kokemusta sellasesta että limis ei muutu tasakaikuiseksi todetun oviksen jälkeen? Ja lääkärit sanoneet et näyttää alkukierron limikseltä eli oisko sit se kolmikerroksinen.. Mulla siis näin ollut ainakin kolmesti kun ultrattu dpo11-14 ja kahdessa näistä kierroista ollut lugetkin käytössä 200mg. Uskon kyl et tää on ollu tilanne jollei kaikissa niin suurimmassa osassa kiertoja. Ja tiputtelee joka loppukierto paitsi kun on luget.
 
Tiiätkö tai onko sulla kokemusta sellasesta että limis ei muutu tasakaikuiseksi todetun oviksen jälkeen? Ja lääkärit sanoneet et näyttää alkukierron limikseltä eli oisko sit se kolmikerroksinen.. Mulla siis näin ollut ainakin kolmesti kun ultrattu dpo11-14 ja kahdessa näistä kierroista ollut lugetkin käytössä 200mg. Uskon kyl et tää on ollu tilanne jollei kaikissa niin suurimmassa osassa kiertoja. Ja tiputtelee joka loppukierto paitsi kun on luget.

Voi helvetti meitä limakalvovammaisia:banghead: kylläpä alkoi taas ahdistamaan tämä asia! Pitää varmaan raahautua ihan vaan muuten vaan yksityiselle gynelle ovulaation jälkeen hakemaan mielipidettä tähän limakalvoasiaan:banghead:
 
Ainii ja pakollinen kysymys, onks sulla mitään oloja tms? Nää kiinnostaa aina :smiley-bounce013
olot löytyy samat kuin esikoisesta (km ei ollut tämmöisiä): palelu, väsymys, maidonnousun tunne, paineentunne, tuikkiminen alavatsassa, kokoaikainen turvotus, ummetus/vatsan löysyys (voi johtua rautalääkkeestä ja jännityksestäkin), valkovuoto runsas,
rapulanmaku suussa joka tulee veden juomisen jälkeen. mulla on oikeesti varmaan kaikki oireet.
 
Jos joku on limakalvovammainen niin se olen minä :laughing001:rolleyes:
Siis joo, mulla on kaikenlaista komboa matkanvarrelle sattunut.
mulle on tehty aikanaan esim alkionsiirto omaan kiertoon. Menin vähän ”myöhässä” folliultraan ja folli oli jo 20mm. Aloitin tikuttelun siis liian myöhään enkä saanut tikkuun plussaa. Sain sitten sinä vkl irrotuspiikin varuiksi. Maanantaina siirrossa sanottiin että limis on tasakaikuinen eli ovis on tapahtunut, kuitenkaan keltarauhasta ei selkeästi näkynyt munasarjoissa :sour: Silti lääkäri vakuutti että asialla ei ole väliä, limakalvosta näkee vasteen. Nega siitä tuli mutta vaikea sanoa mikä sitten oli se pääsyy, luultavasti alkioperäinen tietysti
Nyt esim mulla on menossa kp 20 ja kp18 ultrassa limis oli 1mm viivamainen ohut. Eli ei mitään estrogeenivaikutusta, ei myöskään yhtäainoaa follia. Ei edes niitä alkuja. Ovistkut olleet tummia jatkuvaan. Ikähäröjä :hungover:
Mut siis joo. Jos limis on ovisplussan jälkeen edelleen kolmikerroksinen keltarauhasvaikutus ei silloin oo ollu riittävä tai rauhasta ei ole muodostunut. Ovisplus ei takaa ovulaatioita eikä myöskään kunnollista keltarauhasta.
8mm limakalvo luteaalissa on aivan hyvä, keltarauhanen tiivistää limistä eli vaikka se olisi 9mm ennen ovista se voi tosiaan olla 8mm oviksen jälkeen. Näin on käynyt itselläkin lukuisissa alkionsiirroissa jotka tehty lääkkeellisiin kiertoihin.
sitten kolmas on muu rakenne. Yhdessä alkionsiirrossa limis ei kasvanut kauniisti vaikka estrogeenia meni isoja määriä. Limis paksuuntui Kyllä yli senttiin mut oli silleen ”outo”. Siirto tehtiin mutta huippublasto valui pönttöön ihan yhtäkaikki.

Paksuus ei oo se tärkein kriteeri, rakenne on ainakin pääsääntöisesti se tärkein. Toki jos limis on aivan mitätön nii silloin myös jossain muussakin on vikaa tässä hormonihommien kerjussa. Jos mietitään vaikka kohdunulkosta raskautta, alkio kiinnittyy paikkaan missä limistä ei käytännössä ole ollenkaan. Sikäli myös suht ohuella voi raskautua, mikään senttinen sen ei ole aina pakko olla. Tätä korosti myös toissapäiväinen lääkärini :oops:
Sekava selitys, en tiedä saiko tästä kukaan mitään kiinni :hilarious:
 
olot löytyy samat kuin esikoisesta (km ei ollut tämmöisiä): palelu, väsymys, maidonnousun tunne, paineentunne, tuikkiminen alavatsassa, kokoaikainen turvotus, ummetus/vatsan löysyys (voi johtua rautalääkkeestä ja jännityksestäkin), valkovuoto runsas,
rapulanmaku suussa joka tulee veden juomisen jälkeen. mulla on oikeesti varmaan kaikki oireet.
No joo! Oireitahan toki voi olla aina suuntaan ja toiseen ilman raskauttakin (nimimerkillä :hilarious:) mutta kyl noi itselläkin kuulostais aika lupaavalle. Etenkin toi maidonnousutunne kuulostaa tutulle. Millasta valkkaria muuten on, vetistä? Yleensähän se tosiaan monella lisii kun estrot nousee alkuraskaudessa. Kuulostaa siis lupaavalle! Millon testaat?
 
Tiiätkö tai onko sulla kokemusta sellasesta että limis ei muutu tasakaikuiseksi todetun oviksen jälkeen? Ja lääkärit sanoneet et näyttää alkukierron limikseltä eli oisko sit se kolmikerroksinen.. Mulla siis näin ollut ainakin kolmesti kun ultrattu dpo11-14 ja kahdessa näistä kierroista ollut lugetkin käytössä 200mg. Uskon kyl et tää on ollu tilanne jollei kaikissa niin suurimmassa osassa kiertoja. Ja tiputtelee joka loppukierto paitsi kun on luget.
Tässä toki ihmettelen ilmaisua koska luget on keltarauhasta ja muuttaa limiksen yhtäkaikki niinkuin oma keltarauhanen. Voiko olla etä limis on ollu sitten jotenkin Ohut tms niinkuin alkukierrossa? Mullakin lääkäri kysyi toissapv onko mulla alkukierto koska limis oli viivamainen. Olisko lääkäri tarkottanu sitä? Vai muistatko yhtään paksuutta?
 
No joo! Oireitahan toki voi olla aina suuntaan ja toiseen ilman raskauttakin (nimimerkillä :hilarious:) mutta kyl noi itselläkin kuulostais aika lupaavalle. Etenkin toi maidonnousutunne kuulostaa tutulle. Millasta valkkaria muuten on, vetistä? Yleensähän se tosiaan monella lisii kun estrot nousee alkuraskaudessa. Kuulostaa siis lupaavalle! Millon testaat?
siis semmosta kirkasta vetistä (ei ovismaista). pari päivää sit tuli joku outo limaklönttikin. maidonnousutunne ollu sulla raskaana vai vaan menkoissa? joo, taitaa noi oireet olla semmoisia että voi olla mitä vaan, mut toi palelu kertoi minulle raskauden niinkuin esikoisenkin. samanlaista palelu ei ole muutoin koskaan.
täytyy katsoa viitsinko perjantaina neljän ruuhkaan lähteä kauppaan, mutta viimeistään huomenna klo.9 olen apteekilla (otti at nimenkin ylös et saan palautettua ovistestit vielä huomenna. onneks soitin.) voin varmaan aamuvirtsan ottaa talteen ja silloin testin haun jälkeen testata vai eikai siinä oo mitään sääntöä miksei näin saisi tehdä muutakuin hajuhaitta :laughing002

nyt loppuu omanapailu tältä päivältä.
 
Mut kyllä tämäkin kierto on menetetty ja nämä on menkat :sad001:arghh::mad::banghead:

Ajattelin seuraavaksi pikkuhiljaa vieroittautua kesää myöten näistä lapsettomuusasioista. Vielä ensi kierrossa testaan ihan vaan liuskatesteillä, että saanko lh-piikin kiinni ja käytän nuo Terolutkat, mitkä jo hain aiemmin apteekista olevinaan tämän kierron loppuun. Yritän päästä irti myös kierron seurannasta. Vitamiinit, ravintolisät ja raudan otan edelleen. Tiedän tämä kaikki vaatii itsekuria :rolleyes:
Niin siis tietenkin tässä kierrossa vielä testaan ja koetan saada käytettyä ne Terot pois. Katsopas kun en aivan ole sisäistänyt vielä, että tämä kiertohan starttasi jo :facepalm:
 
Muokattu viimeksi:
Mut kyllä tämäkin kierto on menetetty ja nämä on menkat :sad001:arghh::mad::banghead:
Olettamani luteaali jäi siihen kymmeneen päivään.

Ajattelin seuraavaksi pikkuhiljaa vieroittautua kesää myöten näistä lapsettomuusasioista. Vielä ensi kierrossa testaan ihan vaan liuskatesteillä, että saanko lh-piikin kiinni ja käytän nuo Terolutkat, mitkä jo hain aiemmin apteekista olevinaan tämän kierron loppuun. Yritän päästä irti myös kierron seurannasta. Vitamiinit, ravintolisät ja raudan otan edelleen. Tiedän tämä kaikki vaatii itsekuria :rolleyes:
 
siis semmosta kirkasta vetistä (ei ovismaista). pari päivää sit tuli joku outo limaklönttikin. maidonnousutunne ollu sulla raskaana vai vaan menkoissa? joo, taitaa noi oireet olla semmoisia että voi olla mitä vaan, mut toi palelu kertoi minulle raskauden niinkuin esikoisenkin. samanlaista palelu ei ole muutoin koskaan.
täytyy katsoa viitsinko perjantaina neljän ruuhkaan lähteä kauppaan, mutta viimeistään huomenna klo.9 olen apteekilla (otti at nimenkin ylös et saan palautettua ovistestit vielä huomenna. onneks soitin.) voin varmaan aamuvirtsan ottaa talteen ja silloin testin haun jälkeen testata vai eikai siinä oo mitään sääntöä miksei näin saisi tehdä muutakuin hajuhaitta :laughing002

nyt loppuu omanapailu tältä päivältä.
Joo raskaana tuli sitä maidonnousua. Ja mullakin se horkkapalelu on pahentunu raskaana. Toki keltarauhashormoni nostaa lämmöt aina mut raskaana palelu menee ihan omaan sfääriin.
Peukut!
 
Olis kyllä jotenkin uskomatonta jos ekasta inssistä tärppäis. En uskalla ees toivoa moista.. Mitenhän tässä onnistuu pari viikkoa pitämään itsensä kiireisenä ja pään kylmänä:smiley-angelic006

Nyt on kyl jännää, koska tää voi olla the juttu!! Että tärppää. Ja jos ei nyt niin seuraavassa hoidossa, jos ainut "vika" miehessä, niin inssi voi olla vastaus. Et siis muista/tiedä limakalvon paksuutta tai follin/follien kokoa? Ne aina kiinnostaa :p
 
Monette, paljon sulla yleensä on luteaalin pituus? Ja milloin aloitit lääkkeitten pistelyn nyt? Mietin, oisko sulla voinut olla ovis jo ihan todella aikaisin, jo ennen sitä kp 9. Toki outoa että eivät aikaistaneet tähän kiertoon ensimmäistä ultraa, jos sulla jo viimeksi tuli ovis kp 9. Tsemppiä kesään :Heartred

Jukkikselle suotuisia piinapäiviä! :thumright
 
Mulla olis tänää kp 14, mut ovistesti ei ollu ihan plussa vielä, tosin mulla tulee se huippu sit tosi nopeasti, ja nopeasti myös oviskin sen plussan jälkeen. Joskus oli et testasin 3 kertaa ja viimeinen testi oli positiivinen klo 17. 30 ja vähän klo 23 jälkeen tulikin jo oviskivut. Eli alta 6 tuntia plussasta ovikseen. Mutta saas nähdä onko kp 15 ovis kuitenkin, Jäätävät olot on. Limaa PALJON, tää himotus olo kestänyt viikon jo. Pahenee vaan, eikä mikään tunnu riittävän :D vieläkään. Oikeen megaovis taas. Ja odotukset on nyt jostain syystä todella korkealla. Ehkä jopa ihan liian korkealla. Tulee sit tömähtämällä alas jos ja kun menkat alkaa. Mut mulla on sellanen fiilis että meille vois tulla jouluvauva. (oon nähny varmaan taas jotai unia)
Vaikka oon aina aatellut, että joulukuussa ei ois kiva synnyttää ja nyt laskettuaikakin ois vielä n. 26.12. :grin että hyvin lähellä aattoa. Esikoinen syntyi 5 päivää ennen laskettua aikaa,joten yli lasketunajan synnytyksestä ei tietoa. Vaikka helposti vois mennä vuodelle 2020. Muutama päivä heittoa sinne tai tänne.

Koronalle siitä kiitos, et ilman sitä en olis näin lähtenyt tähän uudelleen yrittämiseen vielä, ennen reissua. Mutta koska meidän loma on näillä näkymin peruttu, nii sit alettiin taas tekee vauvaa, jos ei kerta ulkomaillekaan päästä.
Ja jos jostain ihmeen syystä päästäiskin, nii sit menisin raskaana, vaikka olis se pelottavaa alkuraskaudessa matkustaa, menneiden keskenmenojen takia. Ei olis kiva alkaa vuotaa reissussa ja helteessä, poissa kotoa.
 
Mä laskin nyt taaksepäin ja se huikea kipu jota kesti tunnin osuu just sillee et olis ollut ovulaatio silloin.

Edelleen lämmöt koholla ja oireita mut menkat alko ja rytinällä niin kyllä ne tästä jatkuu. Huoh, oon vaan niin hiton kiitollinen et mun keho ovuloi itsestään ja kierto pysyy.. siis tosta verestä kun voi päätellä aika paljon niin ovuloimaton tuskin oli ku sillon tulee vaan vähän ja estrogeeni tasot myös vaikuttaa. Ite oon menkoista oppinut tulkitsee aika paljon et onko ollu miten estrogeenia yms yms
 
Monette, paljon sulla yleensä on luteaalin pituus? Ja milloin aloitit lääkkeitten pistelyn nyt? Mietin, oisko sulla voinut olla ovis jo ihan todella aikaisin, jo ennen sitä kp 9. Toki outoa että eivät aikaistaneet tähän kiertoon ensimmäistä ultraa, jos sulla jo viimeksi tuli ovis kp 9. Tsemppiä kesään :Heartred

Jukkikselle suotuisia piinapäiviä! :thumright
Kyllä se yleensä on ollut ainakin sen 14, eritoten näiden progekuurien kanssa. Menopur aloitettiin kp5, niin kuin kahtena aiempanakin kertana.
Yritin itse silloin aikaa varatessa kiinnittää huomion nimenomaan siihen edellisen kierron oviksen ajankohtaan, mutta tuo jäi aikaisimmaksi ajankohdaksi mitä tarjosivat :bored:
Mut nyt ei voi enää mitään ja olisko tuolla ollut sitten vastaavaa merkitystäkään :shifty:

Tsemppiä myös! :Heartred
 
Takaisin
Top