Maaliskuun löpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli edellinen viesti tuplana, poistin toisen.

Muokattu viimeksi:
Ihan ymmärrettävää.
Onko kaikki varanneet jo neuvolaan ajan ?
Mä en oo vielä uskaltanut soittaa.
Ajattelin soittaa maanantaina.

Saakohan varhaisultraan ajan kun on ollut aikaisemmin keskenmenoja?

Me oltiin kuopuksesta naistenpolin asiakkaita lapsettomuusasioilla ja sain ajan silloin alkuraskauden ultraääneen. Esikoisesta en saanut vaikka oli vuotoa ja jouduin sitten käymään yksityisellä.

Mä oon lasten kanssa kotona ja oon hoitovapaalla vielä, mutta siltikin mua ahdistaa tää maailman meno. Mutta en kyllä tiedä yhtään mitä tulisi jos joutuisi jotain töitä kotona tekemään tässä sivussa. Tai vielä kotikoululainen pienten lasten ohella. Nostan kyllä hattua kaikille jotka siinä onnistuu :) tsemppiä! <3

itsellä on sellainen työ ettei etänä edes onnistuisi.

Mä varasin neuvola-ajan jo heti alussa, kun piti soittaa neuvolaan sillon kun tarttin reseptin verenohennuslääkkeeseen raskautta varten. Samalla sit varattiin. Se on vajaan 2 viikon päästä. :) Varhaisultrassa oon käynyt aina yksityisellä. Nyt meen kans, se on myös vajaan 2 viikon päästä. 8+1 on ultra ja 8+2 neuvola.

Täällä kans paljon töitä ykkösvapailla, onneks perjantaina alkaisi loma! :happy: (ellei sitä sit peruta kun tämä poikkeustilanne)

Mut aika väsynyt olen vain töiden jälkeen ollut, yrittänyt ulkoilla miehen kanssa. Mut ei ois enää kuin muutama päivä, ensiviikolla paljon jännitettävää kun keskiviikkona vihdoin se ultra:rolleyes:

Ihania aurinkoisia päiviä ainakin täällä ollut, ajatukset menee jo kesään! :Heartred

Tänään 6+6, huomenna uusi viikko! Nopsaan aika menee :shy:

Mä oon kans aivan poikki tästä esikoisen kanssa oleilusta ja alkuraskaudesta. Esikoinen heräilee edelleen öisin joten lyhyeksi jää mun yöt. Onneks nukkuu kahdet päikkärit niin mäkin aina lepään/nukun silloin. Ja nukkumaan meenkin heti esikoisen jälkeen. Viestejä pitää siis näpytellä samalla kun esikoinen tuossa jotain touhuilee... En kyllä ymmärrä miten te selviätte joilla on useampi lapsi ja vielä työt etänä tämän kombon päälle!

Yleisesti tilanne myös huolestuttaa. Musta tuntuu että tätä karanteenielämää kestää monta kuukautta. Miten tätä jaksaa? Saisipa edes nähdä omaa perhettä mutta päädyttiin nyt siihen että ei nähdä ketään kun niin kerran suositellaan.

Bambi: itsekkin varasin heti maanantaina ajan kun tein sen plussan sunnuntaina, eka neuvola 1.4. Ja ultralle varasivat 25.3. ihan ilman mitään sen erikoisempaa, kuin haluavat varmistaa viikot kun kierrot oli mitä oli kierukan poiston jälkeen. :)

Bluebe onhan se ikävää kun ei perhettä pääse moikkaamaan, mietin just et onkohan vielä äitienpäivänäkin. Jos tää raskaus etenee niinkuin pitää, oltaisi äitienpäivänä jo "varmoilla viikoilla" ja voitaisiin perheillemme kertoa. Kasvotusten kuitenkin tämä halutaan tehdä. :shy:

Toivotaan, että tämä korona vielä väistyisi ja alkaisi paluu arkeen taas :smiley-angelic001:Heartred

Mulla sama homma, että on nähty mun perhettä viimeks jouluna. Tähän alkuvuoteen tuli nyt erinäisistä syistä normaalia pidempi tauko ja oli tarkoitus ens viikolla nähdä, mut nyt sit varmaan peruuntuu sekin eikä nähdä ehkä ollenkaan ennen kesää. :smiley-angry017 Harmittaa lastenkin puolesta. Ja tuo meidän taaperokin on kesällä jo ihan eri ihminen kuin jouluna. Jää isovanhemmilta iso osa elämää näkemättä. Tossa iässä se kehitys on niin huimaa. :( Harmittaa muutenkin, kun nähdään pitkän välimatkan takia harvoin, niin nyt tääkin sit vielä. Eikä mulla oo ens kesänä kunnon kesälomaakaan, kun vasta olin äitiyslomalla, niin ei voi kesälläkään viettää pitkää pätkää siellä.

Mulla sama homma, että on nähty mun perhettä viimeks jouluna. Tähän alkuvuoteen tuli nyt erinäisistä syistä normaalia pidempi tauko ja oli tarkoitus ens viikolla nähdä, mut nyt sit varmaan peruuntuu sekin eikä nähdä ehkä ollenkaan ennen kesää. :smiley-angry017 Harmittaa lastenkin puolesta. Ja tuo meidän taaperokin on kesällä jo ihan eri ihminen kuin jouluna. Jää isovanhemmilta iso osa elämää näkemättä. Tossa iässä se kehitys on niin huimaa. :sad001 Harmittaa muutenkin, kun nähdään pitkän välimatkan takia harvoin, niin nyt tääkin sit vielä. Eikä mulla oo ens kesänä kunnon kesälomaakaan, kun vasta olin äitiyslomalla, niin ei voi kesälläkään viettää pitkää pätkää siellä.

Ja mä suoraan sanoen uskon että tää tilanne on päällä kesälläkin...

Mun veljellä piti olla häät alkukesästä mut ne joudutaan erittäin todennäköisesti perumaan.

Bambi: itsekkin varasin heti maanantaina ajan kun tein sen plussan sunnuntaina, eka neuvola 1.4. Ja ultralle varasivat 25.3. ihan ilman mitään sen erikoisempaa, kuin haluavat varmistaa viikot kun kierrot oli mitä oli kierukan poiston jälkeen. :)

Bluebe onhan se ikävää kun ei perhettä pääse moikkaamaan, mietin just et onkohan vielä äitienpäivänäkin. Jos tää raskaus etenee niinkuin pitää, oltaisi äitienpäivänä jo "varmoilla viikoilla" ja voitaisiin perheillemme kertoa. Kasvotusten kuitenkin tämä halutaan tehdä. :shy:

Toivotaan, että tämä korona vielä väistyisi ja alkaisi paluu arkeen taas :smiley-angelic001:Heartred

Julkiselle ultraan? Onpa kiva! Missä päin sä asuitkaan?

Elliephant, Mä plussasin tiistaina , mutta en uskaltanu heti soittaa. Mut maanantaina ehkä jo uskaltas :P

Mulla on ollu kierrot 15-34 synnytyksen jälkeen. Normaali on 30. Miten sulla on heitelly?

sporttis, me soitetaan kauempana olevalle mummolle muutamana kertana viikossa videopuheluja, kun ei päästä käymåän nyt. Normaalisti on käyty kerran viikossa käymässä, mutta mummo kuuluu riskiryhmään niin nyt on pysytty kotona. Mummo on iloinen kun näkee lapset ees videopuhelusta ja lapsetkin on onnellisia kun näkee mummon ees jotenkin :) pysyy yhteys yllä.

Elliephant, Mä plussasin tiistaina , mutta en uskaltanu heti soittaa. Mut maanantaina ehkä jo uskaltas :P

Mulla on ollu kierrot 15-34 synnytyksen jälkeen. Normaali on 30. Miten sulla on heitelly?

sporttis, me soitetaan kauempana olevalle mummolle muutamana kertana viikossa videopuheluja, kun ei päästä käymåän nyt. Normaalisti on käyty kerran viikossa käymässä, mutta mummo kuuluu riskiryhmään niin nyt on pysytty kotona. Mummo on iloinen kun näkee lapset ees videopuhelusta ja lapsetkin on onnellisia kun näkee mummon ees jotenkin :) pysyy yhteys yllä.

Kierukan poiston jälkeen 2vk tuli menkat, sit meni jotain 54 päivää, sitten 42, ja sitten viimeisimmät 39 ja seuraavasta plussa :rolleyes:
Et aika vaihtelevia.

Ja tsemppiä neuvolaan soittoon, toivon että pääset sinne asti ja pieni nyt visusti mukana :Heartred

Huh huh.. Nyt vasta uskalsin rekisteröityä. Tuntuu koko raskaus ihan utopistiselta, kun ainoa merkki siitä on kaksi viivaa testissä ja pieniä oireita, jotka nyt voisivat johtua monesta muustakin asiasta. Hei vaan kaikille :greet025
Pieni pessimisti nostaa koko ajan päätään eikä oikein uskalla iloita, kun pelottaa, että tässä ehtii vielä käydä vaikka mitä. Silti haluaisi asiasta jo vähän fiilistellä niin ehkä tämä on oikea paikka :joyful:
Neuvola aika on varattu reilun viikon päähän ja soitin kyllä ajan heti, kun oli tehnyt positiivisen testin. Sain myös ajan lääkärille neuvolasta seuraavalle viikolle. Nyt alkoi tosin huolestuttaa pääseekö puoliso mukaan ollenkaan. Esikoista odotetaan niin olisi suuri pettymys jos joutuisin menemään yksin :sorry:

Mä mietin kans, että joutuukohan nyt menemään joka paikkaan yksin.. neuvolaan, ultraan, käynnistykseen?
Mutta käsittääkseni synnytyksessä saa olla tukihenkilö. Mutta että vauvavuodeosastollekaan ei pääse tukihenkilö, eikä sisarukset tai muut vierailijat.

Koska kyllä tää varmasti ainakin kesään kestää, mutta että jos vaikka onkin vielä syksyllä sama tilanne, kun ollaan synnyttämässä...:confused:

Meillä tuli päiväkodissa tieto torstaina että ens viikon keskiviikkona alkaa yt neuvotteluttelut. Yksityinen pk. Max 3kk lomautuksia vuoden loppuun asti. Ja nyt kun varoaika tippuu 5pv nii saa nähä on 2vk päästä töissä vai lomautettuna. Pelottaa lomautus vaikka liitonpäivärahoille pääsee, kun se raha on palkkaa paljon pienempi. Nyt olin ehtiny ottaa hiihtolomalla muutaman palkattoman niin se näkyy tässä palkassa sitte. Säästötki meni kun asunto ostettii joulukuussa ja remontoitu tätä. Elämä heittää välillä häränpyllyä ja pakko karsia siis kaikki tarpeettomat menot ja koittaa säästää rahaa vauvaa varten. Katotaanko muute äitiyspäiväraha edellisvuoden tuloista?

Mä mietin kans, että joutuukohan nyt menemään joka paikkaan yksin.. neuvolaan, ultraan, käynnistykseen?
Mutta käsittääkseni synnytyksessä saa olla tukihenkilö. Mutta että vauvavuodeosastollekaan ei pääse tukihenkilö, eikä sisarukset tai muut vierailijat.

Koska kyllä tää varmasti ainakin kesään kestää, mutta että jos vaikka onkin vielä syksyllä sama tilanne, kun ollaan synnyttämässä...:confused:

Täällä ainaki vielä pääsee puoliso mukaa ultraan ja neuvolaa. Oulussa siis :) toivottavasti pysyy kans näin ja puoliso terveenä :)

Helsingissä ultraan ei saa ottaa enää ketään mukaan.

Mulla tosiaan yksityiselle varhaisultra varattu 6.4. Silloin pitäisi viikkoja olla 6+6.
Eka neuvola ois 14.4.. Toisaalta tuntuu että aika matelee ja toisaalta tuntuu et viikot tulee yllättävän nopeesti täyteen. Ylihuomenna ois 5+0

Välillä ahdistaa ettei raskaudesta just oo paljoo muuta konkreettista kuin ne viivat testissä ja tällä hetkellä ainoina oireina on kipeät rinnat ja väsymys. Etovaa oloa ei nyt oo taas ollu 2 päivään, illan turvotukset myös hellittänyt. Nyt oli tänään kuitenkin kun tein cb digi testin muuttunut viikon 1-2:sta tuohon 2-3 että ainakin ilm se hcg on sieltä noussut.

Maailman tilanne pitää myös ajatuksia pyörimässä. Sosiaalipuolella itse töissä ja meidän työvuorot on tilanteesta johtuen muuttunut 13 tuntisiksi ja muutenki se töissä olo aika hektistä. Sitten kun tasapainoksi ei vapaalla voi oikein kuin kotona olla möllöttää. Onneksi sentään ollut aurinkoiset koiranulkoilutus kelit. Pitää ehkä kaivella kirjahyllystä joku kirja mitä ei ole ehtinyt lukea.

Meillä tuli päiväkodissa tieto torstaina että ens viikon keskiviikkona alkaa yt neuvotteluttelut. Yksityinen pk. Max 3kk lomautuksia vuoden loppuun asti. Ja nyt kun varoaika tippuu 5pv nii saa nähä on 2vk päästä töissä vai lomautettuna. Pelottaa lomautus vaikka liitonpäivärahoille pääsee, kun se raha on palkkaa paljon pienempi. Nyt olin ehtiny ottaa hiihtolomalla muutaman palkattoman niin se näkyy tässä palkassa sitte. Säästötki meni kun asunto ostettii joulukuussa ja remontoitu tätä. Elämä heittää välillä häränpyllyä ja pakko karsia siis kaikki tarpeettomat menot ja koittaa säästää rahaa vauvaa varten. Katotaanko muute äitiyspäiväraha edellisvuoden tuloista?

mun mielestä se muuttui just tänä vuonna niin, että katsotaan vuosituloista eli 12kk ennen sitä alkua.. ei edellisvuoden. Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Mutta jos aiempi lapsi alle 3v niin saa samojen tulojen mukaan. Näin ymmärsin. Mä saan siis -15 vuoden tulojen mukaan kun kuopus syntyi ennenkun esikoinen olin3v ja tämä uusi syntyy ennenkuin kuopus on 3v.

Takaisin