Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
(ellei sitä sit peruta kun tämä poikkeustilanne)

Harmittaa lastenkin puolesta. Ja tuo meidän taaperokin on kesällä jo ihan eri ihminen kuin jouluna. Jää isovanhemmilta iso osa elämää näkemättä. Tossa iässä se kehitys on niin huimaa. Mulla sama homma, että on nähty mun perhettä viimeks jouluna. Tähän alkuvuoteen tuli nyt erinäisistä syistä normaalia pidempi tauko ja oli tarkoitus ens viikolla nähdä, mut nyt sit varmaan peruuntuu sekin eikä nähdä ehkä ollenkaan ennen kesää.Harmittaa lastenkin puolesta. Ja tuo meidän taaperokin on kesällä jo ihan eri ihminen kuin jouluna. Jää isovanhemmilta iso osa elämää näkemättä. Tossa iässä se kehitys on niin huimaa.
Harmittaa muutenkin, kun nähdään pitkän välimatkan takia harvoin, niin nyt tääkin sit vielä. Eikä mulla oo ens kesänä kunnon kesälomaakaan, kun vasta olin äitiyslomalla, niin ei voi kesälläkään viettää pitkää pätkää siellä.
Bambi: itsekkin varasin heti maanantaina ajan kun tein sen plussan sunnuntaina, eka neuvola 1.4. Ja ultralle varasivat 25.3. ihan ilman mitään sen erikoisempaa, kuin haluavat varmistaa viikot kun kierrot oli mitä oli kierukan poiston jälkeen. :)
Bluebe onhan se ikävää kun ei perhettä pääse moikkaamaan, mietin just et onkohan vielä äitienpäivänäkin. Jos tää raskaus etenee niinkuin pitää, oltaisi äitienpäivänä jo "varmoilla viikoilla" ja voitaisiin perheillemme kertoa. Kasvotusten kuitenkin tämä halutaan tehdä.
Toivotaan, että tämä korona vielä väistyisi ja alkaisi paluu arkeen taas![]()
Jep, oli kyllä positiivista ja asun Joensuussa :)Julkiselle ultraan? Onpa kiva! Missä päin sä asuitkaan?
Elliephant, Mä plussasin tiistaina , mutta en uskaltanu heti soittaa. Mut maanantaina ehkä jo uskaltas :P
Mulla on ollu kierrot 15-34 synnytyksen jälkeen. Normaali on 30. Miten sulla on heitelly?
sporttis, me soitetaan kauempana olevalle mummolle muutamana kertana viikossa videopuheluja, kun ei päästä käymåän nyt. Normaalisti on käyty kerran viikossa käymässä, mutta mummo kuuluu riskiryhmään niin nyt on pysytty kotona. Mummo on iloinen kun näkee lapset ees videopuhelusta ja lapsetkin on onnellisia kun näkee mummon ees jotenkin :) pysyy yhteys yllä.

Mä mietin kans, että joutuukohan nyt menemään joka paikkaan yksin.. neuvolaan, ultraan, käynnistykseen?
Mutta käsittääkseni synnytyksessä saa olla tukihenkilö. Mutta että vauvavuodeosastollekaan ei pääse tukihenkilö, eikä sisarukset tai muut vierailijat.
Koska kyllä tää varmasti ainakin kesään kestää, mutta että jos vaikka onkin vielä syksyllä sama tilanne, kun ollaan synnyttämässä...![]()
Meillä tuli päiväkodissa tieto torstaina että ens viikon keskiviikkona alkaa yt neuvotteluttelut. Yksityinen pk. Max 3kk lomautuksia vuoden loppuun asti. Ja nyt kun varoaika tippuu 5pv nii saa nähä on 2vk päästä töissä vai lomautettuna. Pelottaa lomautus vaikka liitonpäivärahoille pääsee, kun se raha on palkkaa paljon pienempi. Nyt olin ehtiny ottaa hiihtolomalla muutaman palkattoman niin se näkyy tässä palkassa sitte. Säästötki meni kun asunto ostettii joulukuussa ja remontoitu tätä. Elämä heittää välillä häränpyllyä ja pakko karsia siis kaikki tarpeettomat menot ja koittaa säästää rahaa vauvaa varten. Katotaanko muute äitiyspäiväraha edellisvuoden tuloista?