Raskaaksi 2019

Onnea plussanneet:Heartred

Täällä dpo10->kp1. Eihän tuo luteliaali luomuna kovin kummoinen ole. Onneksi olin koko päivän kaverin kanssa kameramessuilla, niin en ehtinyt v*ttuuntua asiasta.

Musta marraskuu on ihana! Oma on syntynyt joulupäivänä, enkä olisi voinut toivoa parempaa päivää. Jos vaan saan joku päivä vauvan niin suoraan sanottuna mulle on ihan yks hailee millon se syntyy, se päivä tulee olemaan paras päivä ikinä!

Huomenna sitten ilmoitus polille ja varailemaan folliultraa. Kp3-7 letrot naamaan ja paljon rukoilua että ajoitus osuu kohdalleen että päästään inssiin.

Mites Helena ja Monette?
Kiitos kysymästä :) Kp22, dpo6. Terolut -kuuri loppusuoralla. En tärppiä odota kylläkään, on vaan sellainen tunne. Jos nyt plussaisin, olisi la sama päivä kuin esikoisella :nailbiting: 15.11. Hän syntyi 28.11.08. Rakastan talvivauvoja, niitä mulla on kaksi. Kolmas on elokuinen ja huh, oli kuuma loppuvaihees. Hänkin meni kaksi viikkoa yli :hilarious:

Siis, montako marraskuista on tästä ryhmästä jo tulossa???

Siinä kuussa on jotain taikaa! :Heartred

Itsekin plussasin seitsemän vuoden yrittämisen jälkeen marraskuulle ja sen jälkeen jotkin hanat aukesivat. Toinen tulossa nyt kesäkuussa!

Edelleen täällä seurailen plussauutisia. Onnea kaikille plussanneille! Marraskuu on aivan mahtava kuukausi syntyä.
:wav
Moikka Cara :)
Millainen teidän yrityshistoria oli tuon seitsemän vuoden aikana?
Meillä yhtäjaksoista yritystä jo kesästä 2016, ennen sitä jo 3-6 kuukauden pätkissä vuodesta 2011 aina välillä taukoa pitäen. Tuolloin ei ollut vielä minkäänlaista tietoa, että meillä olisi vaikeuksia tällä saralla :sorry: Nyt jo kolmas inseminaatio tehtynä :nailbiting:

Mullakin on marraskuinen. -16 syntynyt. :)

On vielä samana päivänä synttärit kun Trump valittiin presidentiksi :D

Marraskuussa oli kiva saada vauva. Mä tykkään vesisateesta, joten oli kiva käydä lenkillä pienessä sateen ropinassa. Ei ollut liian kylmä, vauva nukkui pihalla hyvin. Talvi tuli ja vauva nukkui jälleen hyvin ulkona. Kun vauva oli puoli vuotias ja toukokuussa tuli ekat helteet, loppui siihen ulkona nukkuminen. Ei tykännyt meän ipana enää vaunuista ollenkaan. Nyt toki toivon että kesä ei ois järkyn kuuma vaikka kesävauva on ajatuksena ihana. :)

Sit on yks elokuinen ja yks maaliskuinen. Paras näistä nukkumaan on ollut marraskuinen :)
Mä oon kanssa ite marraskuinen ja rakastan nukkumista, köllimistä kaikkee mikä liittyy nukkumiseen :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred se on ihanaaa!! Moni teistä puhuu kesävauvasta mä oon aina halunnu talvivauvan, mä rakastan myös talvea kun lumi narskuu kengän alla, pakkanen pienesti puree kasvoja :santa mä kuvittelisen nauttivani vaunulenkeistä nimen omaan talvella..

Mäkään en oo koskaan ymmärtänyt kesävauvojen "hohtoa", enkä kyllä muutenkaan tykkää kesästä. On kuuma ja ahdistavaa. Eikä kukaan tulis lapsen synttäreille kun ovat lomalla :hilarious:

Mun lapsi on syntynyt syksyllä, ja oli mun mielestä kätevä kun sitten kesällä osasi jo kävellä, niin ei tarvinnut aina laittaa vaunuihin hautumaan. Eikä imettää hikipäänä.

Mutta niinhän se on, että kyllä sen lapsen ottais ihan minä tahansa päivänä ja vuodenaikana vaan, kunhan edes joskus tulisi.

Onnea plussanneet:Heartred

Täällä dpo10->kp1. Eihän tuo luteliaali luomuna kovin kummoinen ole. Onneksi olin koko päivän kaverin kanssa kameramessuilla, niin en ehtinyt v*ttuuntua asiasta.

Musta marraskuu on ihana! Oma on syntynyt joulupäivänä, enkä olisi voinut toivoa parempaa päivää. Jos vaan saan joku päivä vauvan niin suoraan sanottuna mulle on ihan yks hailee millon se syntyy, se päivä tulee olemaan paras päivä ikinä!

Huomenna sitten ilmoitus polille ja varailemaan folliultraa. Kp3-7 letrot naamaan ja paljon rukoilua että ajoitus osuu kohdalleen että päästään inssiin.

Mites Helena ja Monette?
Kiitos kysymästä :)
Dpo3 vasta, Terolutkia* naamaan pari viikkoa, ajatukset risteilee usein tähän yritykseen ja lopputulemaan inseminaatiosta :nailbiting:
*antamani lempinimi Terolutille

Pidän peukkuja että teillä ajoitus natsaa :thumleft
Tiedän miten raastavaa se on :nailbiting::nailbiting:
Tsemppiä!

Kiitos kysymästä :)
Dpo3 vasta, Terolutkia* naamaan pari viikkoa, ajatukset risteilee usein tähän yritykseen ja lopputulemaan inseminaatiosta :nailbiting:
*antamani lempinimi Terolutille

Pidän peukkuja että teillä ajoitus natsaa :thumleft
Tiedän miten raastavaa se on :nailbiting::nailbiting:
Tsemppiä!

Terolutkia:hilarious: on ne kyllä yksiä piruja:hilarious: kokeilin yhden kierron niitä, mutta ei toiminut mulla yhtään. Ja tuli monta ihan älyttömän kokoista kipeää hormonifinniä kaupan päälle:bag: mieluummin turhaan menemään lugeilla:hilarious:

Kiitos! Toivottavasti teillä nyt natsais tästä inssistä:Heartred

Mäkään en oo koskaan ymmärtänyt kesävauvojen "hohtoa", enkä kyllä muutenkaan tykkää kesästä. On kuuma ja ahdistavaa. Eikä kukaan tulis lapsen synttäreille kun ovat lomalla :hilarious:

Mun lapsi on syntynyt syksyllä, ja oli mun mielestä kätevä kun sitten kesällä osasi jo kävellä, niin ei tarvinnut aina laittaa vaunuihin hautumaan. Eikä imettää hikipäänä.

Mutta niinhän se on, että kyllä sen lapsen ottais ihan minä tahansa päivänä ja vuodenaikana vaan, kunhan edes joskus tulisi.
meillä syntyi lapsi toukokuussa ja ai että kun se oli se kuumin kesä hetkeen. itse nautin kesästä, mutta se kesä meni ihan sisätiloissa ilmalämpöpumpun viiletyksen alla vauvan kanssa. sen jälkeen ei olekaan kuumaa kesää ollut jolloin pääsis nauttimaan.
talvivauva saa tulla tai ei haittaa milloin tulee kunhan tulee :Heartbigred

Terolutkia:hilarious: on ne kyllä yksiä piruja:hilarious: kokeilin yhden kierron niitä, mutta ei toiminut mulla yhtään. Ja tuli monta ihan älyttömän kokoista kipeää hormonifinniä kaupan päälle:bag: mieluummin turhaan menemään lugeilla:hilarious:

Kiitos! Toivottavasti teillä nyt natsais tästä inssistä:Heartred
Kiitos :Heartred
Yritin jutella siinä hoitokäynnin aikana, että jos Lu(g -> K)et siihen hoidon jälkeen, mutta Terot sain. Ei olisi haitannu Luken töhkä minua, kun se hormonin synteettisyys noissa lutkissa häiritsee minua, olisi mieluummin ottanu luonnollisemman vaihtoehdon, mutta mitä kaikkea tässä jo muutenkin joutuu itseensä pistämään menemään :eek:
Ja tuo Luke on sitten sellainen tumma ja tulinen hedelmällisyyshahmo :wink

Muokattu viimeksi:
Tänään on huonompi päivä. Koko aamun olen ollut kiukkuinen ja päivää kohden itkenyt vähän väliä. Aamulla sanoin miehelle sängyssä, että mua pelottaa tulla raskaaksi. Tunnen itseni huonoksi ja epäonnistuneeksi. Huominen työterveyslääkärin aika pelottaa, kun pitää puhua keskenmenosta ja ahdistuksesta. :sad010

Tsemppiä sinne, hyvin se menee! :Heartred
Silloin pitää itkeä, kun itkettää. Muakin suretti tänään tässä illalla taas, kun vaivuin miettimään, miksei mikään onnistu omalla kohdalla ja muilla näyttäis tapahtuvan kaikki käden käänteessä. :sorry:
Mut pikkuhiljaa eteenpäin, luulin tänään jo piristyneen vähän kun oli tullut luntakin maahan, mut taas se illalla alkoi tää ahdistus, kun vettäkin näyttää ropisevan taas. :facepalm:

Menopur ei ole tullut vielä niin tutuiksi, että olisin sille lempinimeä antanut tai hahmoa luonut, mutta katsotaan jos tuttavuus kestää pidempään :wink Toivottavasti ei ja voisin heittää hyvästit sekä Terolutkalle että Lukelle :rolleyes:

Menopur ei ole tullut vielä niin tutuiksi, että olisin sille lempinimeä antanut tai hahmoa luonut, mutta katsotaan jos tuttavuus kestää pidempään :wink Toivottavasti ei ja voisin heittää hyvästit sekä Terolutkalle että Lukelle :rolleyes:

Mä oon sitten vissiin gonahtanut :hilarious:

Hurjasti on tullut plussia, onnea kaikille <3

Mä olen monta päivää urakoinut, jotta olen saanut kaikki viestit luettua. Aina jokusen sivun silloin tällöin ja vihdoin pääsin vikalle sivulle. Meillä alkaa talviloma olemaan pulkassa ja huomenna arki jatkuu.
Käytiin kylpylälomalla perheen kanssa ja muutoin oltu kotosalla.
kp2 yk11 menossa ja vähän meinaa masentaa tää himputin vuoto, joka alkaa joka kuukausi hyvästä yrityksestä huolimatta. Kylpylässäkin oli "joka toisella" maha pystyssä.. Vauvan kaipuu on niin järjetön, et ihan sattuu.
Ärsyttää ettei mies oo saanu aikaseks mitään, vaikka loppusyksytä asti on luvannu terveyskuurille ryhtyvänsä ja tupakan polton lopettavansa. Välillä tuntuu et yrittää yksinään, vaikka tiedän ettei se totta oo.
Mut miks miehen on niin vaikea konkreettisesti tehdä mitään asian hyväks. Ei muista syödä vitamiinejaan, ei lopeta röökinpolttamista, ei syö terveellisesti ym.
Noh, jos jotain positiivista, nii ekaa kertaa piiiitkään aikana mun luteaali oli 13 päivää. Tähän asti ollu 11-12 tän yrityksen aikana pääosin.

Moikka Cara :)
Millainen teidän yrityshistoria oli tuon seitsemän vuoden aikana?
Meillä yhtäjaksoista yritystä jo kesästä 2016, ennen sitä jo 3-6 kuukauden pätkissä vuodesta 2011 aina välillä taukoa pitäen. Tuolloin ei ollut vielä minkäänlaista tietoa, että meillä olisi vaikeuksia tällä saralla :sorry: Nyt jo kolmas inseminaatio tehtynä :nailbiting:
Ihan luomuna, mikä oli ehkä tyhmää. Pelkäsin vaan niin älyttömästi sitä tuomiota, että en voi saada lapsia. Mies kävi aikanaan kyllä tutkimuksissa ja vikaa ei hänestä löytynyt. Pettymyksiä toisensa perään ja kaikki tuttujen plussauutiset olivat mulle myrkkyä. Monet itkut tuli itkettyä, mut onneksi tärppäsi lopulta.

Ja ehkä ihan hyvä, että kesti näin pitkään. Olen saanut opiskella, nähdä maailmaa, reissata ja kasvaa. Raskaita vuosia, mut oli niissä jotain hyvääkin. En mä olisi tällainen äiti ilman noita kokemuksia. Osa on hyvä äiti jo ihan nuoresta pitäen, mutta mä taisin tarvita nuo vuodet omaan kasvuun.

Ihan luomuna, mikä oli ehkä tyhmää. Pelkäsin vaan niin älyttömästi sitä tuomiota, että en voi saada lapsia. Mies kävi aikanaan kyllä tutkimuksissa ja vikaa ei hänestä löytynyt. Pettymyksiä toisensa perään ja kaikki tuttujen plussauutiset olivat mulle myrkkyä. Monet itkut tuli itkettyä, mut onneksi tärppäsi lopulta.

Ja ehkä ihan hyvä, että kesti näin pitkään. Olen saanut opiskella, nähdä maailmaa, reissata ja kasvaa. Raskaita vuosia, mut oli niissä jotain hyvääkin. En mä olisi tällainen äiti ilman noita kokemuksia. Osa on hyvä äiti jo ihan nuoresta pitäen, mutta mä taisin tarvita nuo vuodet omaan kasvuun.
Saanko kysyä mille ikää meni, että raskaus lopulta alkoi?
Sinnikästä on ollut teillä yritys ihan ilman apuja. Onneksi lopulta onnistuitte! :)

Saanko kysyä mille ikää meni, että raskaus lopulta alkoi?
Sinnikästä on ollut teillä yritys ihan ilman apuja. Onneksi lopulta onnistuitte! :)
33, mut sen raskauden aikaan, joka pysyi mukana loppuun asti, olin 35.

Mul oli aina ajatuksena, et haluan lapset alle 30-vuotiaana, mut ei se sit mennytkään ihan niin.

33, mut sen raskauden aikaan, joka pysyi mukana loppuun asti, olin 35.

Mul oli aina ajatuksena, et haluan lapset alle 30-vuotiaana, mut ei se sit mennytkään ihan niin.

Kiva saada toivoa, että luomuna voi vielä tärpätä vuosienkin jälkeen :) osaatko sanoa mitään, mikä ois voinut vaikuttaa tärppiin?
Muoks* muuta kuin kuu ja tähdet?:grin

Paljon tekstiä, onnea Sporttis ja tarrasukkia! <3

Joku järjetön pelko kortsuja kohtaan iski etten yhtään luota niihin ja itse asiassa juttelin tos kaverille et voihan se lipsahtaa ulos tai hajoo tai kaikkea muuta ja voi luoja se katto mua ja sano että hän on yli 25 vuotta käyttänyt eikä oo lapsia hänen käsityksensä mukaan tullut yhtäkään. Jos ei vaavikuumeile niin sit pitää pelätä että jos nyt tuleekin kun ei ois yhtään oikee aika. Mikähän sitä ite on päättään, meinaa jos esim ehkäisy pettää ja sit ottaa jälkiehkäisyn ja kuitenkin tulee raskaaksi niin onko abortti ok? Itse en tekis, tuskin moni muukaan mut tunnen monta jotka näin toimineet. Siitä syystä kauhea pelko nyt siihen.

Täällä kp8 (?) Ja tuntuu et ovis olis ihan seinän takana, kovin tuntuu kasvukipuja vasemmalla ja pistää mut myös oikeella nippailee ja yöllä veti jonku ihme nipistyksen. No, ilmeisesti päästän taas useamman follin kerralla.

Tissit jatkanut isona oloa ja kipeenä oloo mut kyl se siitä.

Ihanaa ku plussia tulee ja kaikille tsempit omiin juttuihin, mäkin pääsen ihan kohta puhuun lekurien kans et sopiiko mulla aloittaa lääkkeet ja jos pian niin koska voi miettiä vauvaa. Jännää :)

Kiitos Jesbe! :Heartred

Mä muuten oon käsittänyt, että asut jossain ulkomailla? Millasta siellä on terveydenhuolto ja lapsettomuusasioiden hoito Suomeen verrattuna? Vai onko sulla Suomesta kokemusta mihin verrata?

Ompa tosi lohdullista, itelläkin tosiaan ne siellä yläpäässä joskus jopa pikkusen yli. Saako niitä yhtään sen paremmin yksityiseltä kun julkiseltakaan? Haluis vaan possulkee senkin mahollisuuden että se just vaikuttais siihen raskautimiseen.
Yksityiseltä ehkä helpommin? Raskaana se tsh pitäisi olla 1-2 joten voihan siihen vedota jos haluaa kokeilua. Muuten kannattaa kokeilla luontaista tyrosiinia, seleeniä ja sinkkiä esimerkiksi. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tyrosiini nämä kuulemma auttavat kilpirauhasta!

Ainiin, ps. Menkat tuli ja ovat jo melkein ohi. Erittäin niukat nykyään, eli greippimehua kyllä juodaan että saadaan limis kuntoon ensi kuussa :D

Takaisin