Elokuiset 2020

Täällä ollaan talvilomalla ja kaiken tohinan ohessa alkoi tulla epämääräisiä virtsatulehduksen oireita... Onneksi täällä pääsi puhelin soiton jälkeen jättämään paikalliseen terveyskeskukseen virtsanäytteen. Ja onneksi oli puhdas. Outoja oireita silti... Ilmeisesti sitten vauva jotenkin sellaisessa paikassa, että painaa rakkoa. Koko ajan pissattaa ja virtsan jälkeen tuntuu jotenkin alavatsa kipeältä. Karpalomehu otettu käyttöön varmuuden vuoksi.

Ompas muuten raskasta hiihtäminen näin raskaana. 5km jälkeen alkoi jo tuntua pieniä supistuksia ja alavatsaa jomotti. Katseli muut hiihtäjät, kun puuskutin ladun vieressä posket punaisena. Teki mieli huutaa, että ei mulla oikeasti ole näin huono kunto, että paksuna tässä vaan... :grin
Mulla on kans ollut lauantaista asti alavatsa kipeä. Pahimmat pissa ongelmat on nyt ohi. Siis oli vaihe, että kohtu painoi virtsaputkea, että ei meinannut pissa tulla. Nyt varmaan sit kohtu kasvaa vauhdilla, niin sekin aiheuttaa kipuja alavatsalla. Myös pissalle saa mennä melkein aina, kun nousee istumasta ylös..
 
Mulla on myös tuntunut supistuksia jos olen kävellyt reipasta tahtia tai kiivennyt rappuja kolmanteen kerrokseen o_O Mutta harkkasupistuksethan on ihan normaaleja koko raskauden ajan :smiley-angelic003

Olen miettinyt ihon rasvailua, jotta iho pysyis mahdollisimman kimmoisena eikä niin repeilisi arville vatsasta ja rinnoilta.
Onko teillä suositella mitään hyväksi koettuja voiteita? :shy:

Niin ja sitä vielä, että oletteko tunteneet jo pieniä vauvan liikkeitä?
Luulen itse tunteneeni niitä nyt n. kerran päivässä :Heartred Toki joka kerta mietin vielä, että oliko se ”potku” vai ilmavaivoja :laughing002 (nyt siis 16+3)
 
Olen miettinyt ihon rasvailua, jotta iho pysyis mahdollisimman kimmoisena eikä niin repeilisi arville vatsasta ja rinnoilta.
Onko teillä suositella mitään hyväksi koettuja voiteita? :shy:

Se on ilmeisesti aina paljon iho-/kudostyypistä kiinni mutta rasvailu ei ainakaan huononna tilannetta :) itse säilyin esikoisesta ilman arven arpea ja luottotuotteina oli kookosöljy sekä ceridal-niminen öljy, satunnaisesti sekalainen seurakunta eri voiteita joita kotoa sattui löytymään :grin
 
Mä käytin bio-oilia kahen ekan kanssa. Jälkimmäisestä tuli silti muutama arpi. Nykyään inhoan sitä hajua.

Täällä tuntuu liikkeitä päivittäin. Tänään rv14+2
 
Mulla ei tullut arpia ollenkaan esikoisesta, en kyllä rasvaillutkaan. Tää kylläkin varmaa johtuu siitä, että painoin saman verran ekassa neuvolapunnituksessa kuin päivää ennen synnytystä, välissä kävin seittemää kiloa kevyempänä. Ja tissien koko ei muuttunu ollenkaan, tosin ei maitokaan noussut.
 
En oikein tiiä mitä täällä pitäis kirjoitella kun en oo ennen kuulunu tämmöseen:) mut eka lapsi, viikko 14 menossa, rakeneultraan aika 9.4 ja laskettu aika 26.8
 
Mulla on kyllä tullut jokaisessa raskaudessa vähän lisää raskausarpia, ja nyt taas huomaa et ne alkaa näkyä paremmin kun maha kasvaa. Ekalta koitin muistaa rasvailleet, mutta se vaa unohtu. Mutta eipä nuo arvet oikeestaan ole haitannut, vähän löysäilevät eiraskausvatsallao_O:happy119

Kyllä piti säikähtää aamulla, kun istahin 2,5v sylissä tyhjän päälle. 4v vetäs tuolin alta kun tarvitsi sitä itse eikä huomannut et olin siihen istahtamassa. Otti niin kipeetä häntäluuhun, että piti itkeä. 4v alkoi nauraa et äiti on lapsi kun itkee. Nyt on sitten häntäluu hellänä. Säikähin et jos masuasukille sattuu jotain, lueskelin et harvemmin käy kuinkaan jos pyllylleen kaatuu. Sylissä oleva kopsautti päänsä kaapin oveen mut onneksi ei sen pahemmin käyny.
 
Mullakin molemmista odotuksista jäänyt arpia, eikä ne mua niinkään ole häirinnyt. Nyt kolmatta odottaessa mietin ehkä eniten tätä rasvailua, kun on jo ikää enemmän ja olis kiva, että nahkan sais jotenkin palautumaan tämänkin lapsosen syntymän jälkeen :wink

Mulla on siis nyt jotenkin ihan älyttömän kuiva iho, verrattuna normaaliin. Ostin ceridal öljyä ja sillä olen läträillyt kosteusvoiteiden lisäksi.
 
Mä tunsin liikkeitä! :happy093Tai ainakin luulen tunteneeni, en ihan tiiä miltä niitten pitäisi tuntua, mutta väittäisin melko varma olevani. Tai sitten oli eka kerta kun näin paljon ilahdun vatsassa kiertävästä pierusta :p

Aloittelin tällä viikolla rasvailut. Jos ei muuta, niin onpahan kerrankin syy hieroskella kasvavaa vatsaa.
 
Mäkin olen ollut tuntevinani pari kertaa liikkeitä :love7 Terveydenhoitaja sanoi että on hyvin mahdollista, etenkin uudelleensynnyttäjällä. Liikkeitä tai ilmaa, niin onnelliseksi ne pienet sipaisut tekee :rolleyes:

Meinaan ehkä jossain vaiheessa alkaa rasvailla masua, esikoisen kanssa käytössä oli kookosöljy. Ekassa raskaudessa tai imetyksessä ei tullut arpia masuun eikä rintoihin, mutta sain oikean pakaran sivulle kolme ”tiikerin raapaisua” pystysuoraan, kun kasvava masu sieltäkin venytti ihoa. Tämä oli musta ihan hauska kunniamerkki äitiydestä :wink Enää näitä hienoja arpia ei kyllä näe, ellei kirkkaassa valossa tarkkaan katso.

Olen ajatellut että erityisesti jos saadaan tyttö, niin aion esitellä sille mahdolliset raskausarvet suurella ylpeydellä, että tämmöisiä muistoja kehoon jäi siitä ajasta kun rakkaat lapset oli masussa. Ne symboloi kuitenkin mulle äitiyttä, joka on musta maailman hienoin tehtävä.

Jotten vaikuttaisi tekopyhältä, niin toki toivon ettei arpia tule paljon ja kyllä se varmasti harmittaa jos keho kovasti muuttuu.
 
Laskettu aika 22.8 tämä on ensimmäinen lapseni ja täysin yllätys, sillä elin uskossa, että lapsia en kykene saamaan. Vähän jännittää, kun taloudessa 2 isoa aktiivista koiraa, että miten niiden kanssa jaksaa sitten kun vauva syntyy
 
Laskettu aika 22.8 tämä on ensimmäinen lapseni ja täysin yllätys, sillä elin uskossa, että lapsia en kykene saamaan. Vähän jännittää, kun taloudessa 2 isoa aktiivista koiraa, että miten niiden kanssa jaksaa sitten kun vauva syntyy

Onnea! :Heartred

Mulla samat mietinnät kahden rhodesiankoira uroksen kanssa :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Kaksi edellistä lastani olen saanut ennen koiria ja silloin mietin, ettei lapsia enää tulisi, mutta toisin kävi.
Joudun lenkittämään koiriani yksi kerrallaan ja nyt todellakin huomaa jo raskauden siinä määrin, että lenkit alkaa tuntua välillä todella raskailta. Riistaviettisten koirien kanssa kun vapaana lenkittäminen on haastavampaa, niin sitä pääsee aika harvoin toteuttamaan.
Lisäksi tietysti jännitän sitä, etten kaadu koiran kanssa nyt raskaana ollessa ja mietin sitä miten hoidan metsäsamoilut sitten kun vauva on syntynyt o_O

Puolitoista vuotta sitten kaaduin toisen koirani kanssa kun lähti pupun perään yllättäin ja mursin kylkiluuni.. sen takia erityisesti mietin kaatumista :nailbiting::grumpy:
 
Niin ja piti kirjoittaa vielä noista vauvan liikkeistä...
Välillä en tunne niitä useampaan päivään ja on vaikea kuvitella, että mahassa on jotain elävää.
Voi kun ne alkaisi jo tuntua kunnolla!:love7

Mulla on istukka edessä, niin ilmeisesti se vaikuttaa aika paljonkin niiden tuntumiseen. Aiemmissa raskauksissa ei ollut näin ja liikkeet tuntuivat kyllä paljon paremmin :shifty:
 
Onnea! :Heartred

Mulla samat mietinnät kahden rhodesiankoira uroksen kanssa :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Kaksi edellistä lastani olen saanut ennen koiria ja silloin mietin, ettei lapsia enää tulisi, mutta toisin kävi.
Joudun lenkittämään koiriani yksi kerrallaan ja nyt todellakin huomaa jo raskauden siinä määrin, että lenkit alkaa tuntua välillä todella raskailta. Riistaviettisten koirien kanssa kun vapaana lenkittäminen on haastavampaa, niin sitä pääsee aika harvoin toteuttamaan.
Lisäksi tietysti jännitän sitä, etten kaadu koiran kanssa nyt raskaana ollessa ja mietin sitä miten hoidan metsäsamoilut sitten kun vauva on syntynyt o_O

Puolitoista vuotta sitten kaaduin toisen koirani kanssa kun lähti pupun perään yllättäin ja mursin kylkiluuni.. sen takia erityisesti mietin kaatumista :nailbiting::grumpy:

Vauva kantoliinaan tai -reppuun :) toki sitten saa olla ekstravarovainen kaatumisen varalta :nailbiting:
 
Takaisin
Top