Inseminaatio/muut hoidot 2018

Huomenta!

En tiedä kuuluuko kysymys ihan tähänkään ketjuun, mutta meillä tilanteet muuttuneet hyvin nopeasti ja itse vielä vähän pyörällä päästä. Sain lääkärin reseptin lugeihin ja ohjeessa, lukee että 1 tabl aamuin illoin 10 päivän ajan. Aloitus 2 pvää ovulaation jälkeen. Tikuttamalla en ovista löydä eli arvaamalla ja kiputuntemuksilla yritetään. Mutta tarkoittaako tuo nyt dpo 2 aloitan lääkkeet vai vasta dpo 3? :anyone

Mun mielestä dpo2 aloitus :)
 
Huomenta!

En tiedä kuuluuko kysymys ihan tähänkään ketjuun, mutta meillä tilanteet muuttuneet hyvin nopeasti ja itse vielä vähän pyörällä päästä. Sain lääkärin reseptin lugeihin ja ohjeessa, lukee että 1 tabl aamuin illoin 10 päivän ajan. Aloitus 2 pvää ovulaation jälkeen. Tikuttamalla en ovista löydä eli arvaamalla ja kiputuntemuksilla yritetään. Mutta tarkoittaako tuo nyt dpo 2 aloitan lääkkeet vai vasta dpo 3? :anyone

Joo, eipä tuolla yhdellä päivällä taida olla väliä. Ite just kysyin että haittaako kun ite aloitan tosi usein ne mun vuoto-häiriön takia dpo0 eli ovisplussan heti jälkeisenä päivänä ja sanoi et on ihan ok. Onko sulla kumminkin katsottu, että ovuloi, vaikka ei jää tikulle?
 
Joo, eipä tuolla yhdellä päivällä taida olla väliä. Ite just kysyin että haittaako kun ite aloitan tosi usein ne mun vuoto-häiriön takia dpo0 eli ovisplussan heti jälkeisenä päivänä ja sanoi et on ihan ok. Onko sulla kumminkin katsottu, että ovuloi, vaikka ei jää tikulle?

No kerran on otettu verikokeet ja niiden perusteella ovulaatio todettu. Silloinkaan ei siis testiplussaa. Muuten voi tietty vaan arvailla. Ultrattu toki useamman kerran. Meillä nyt pari kiertoa max mennään näin ja sit pitää päättää lähdetäänkö ivf:n suuntaan.
 
Hei, olipa ihana lukea täältä yhdestä plussasta! Toivotaan niitä lisää. Itselläni tilanne on tämä: 3.inseminaatio puolitoista viikkoa sitten (dpo 10 tai 11) ja teen raskaustestin vasta torstaina mikäli kuukautiset ei ala ennen sitä. Ne voivat alkaa hyvin mikä päivä vaan ensi viikon aikana,koska normaali kiertoni on sen 26-32 päivää. Oireita ei ole. Onko yhtään samassa tilanteessa tällä hetkellä olevia?
 
Hei, olipa ihana lukea täältä yhdestä plussasta! Toivotaan niitä lisää. Itselläni tilanne on tämä: 3.inseminaatio puolitoista viikkoa sitten (dpo 10 tai 11) ja teen raskaustestin vasta torstaina mikäli kuukautiset ei ala ennen sitä. Ne voivat alkaa hyvin mikä päivä vaan ensi viikon aikana,koska normaali kiertoni on sen 26-32 päivää. Oireita ei ole. Onko yhtään samassa tilanteessa tällä hetkellä olevia?

Aika samoilla mennään Hilja-Maaria! Itsellänikin kolmas (ja viimeinen) inseminaatio puolitoista viikkoa sitten. Tänään dpo11. Suunniteltiin miehen kanssa että testattaisiin tiistaina kun on dpo14.

Olen hyvin pessimistinen että tämä kerta olisi onnistunut vaikka hyvät edellytykset sille olisi. Oireet mitkä alkuun inseminaation jälkeen oli on hävinnyt lähes kokonaan (arat rinnat ja vihlonta ja nippailu alavatsassa. Ei ollenkaan tunnu siltä että voisi olla raskaana.
 
Mun mielestä dpo2 aloitus :)

Ja myöhäinen myöntyminen smoothien vastaus että dpo 2 aloitetaan vaikka ei haittaa ole vaikka aloittaisikin vahingossa dpo 1 tai 3.

Suosittelen vahvasti clear bluen tai jonkun muun merkkisen digitaalisia ovulaatiotestejä. Itseäni auttoi kummasti kun ei tarvinnut pähkäillä onko se testi postitiivinen vai negatiivinen. Se oli kyllä sen rahan arvoista, raskauskeijusta ostin 20kpl paketin ja se riitti viidelle kierrolle. Voi vaikka alkukierrossa käyttää halpostestejä ja kun vaikuttaa että viiva alkaa tummumaan niin siirtyy digitaaliseen. Tällöin tietää mahdollisimman tarkkaan milloin ovulaatio on tapahtunut ja milloin alkaa ottamaan lugesteronea tai terolutia.
 
Aika samoilla mennään Hilja-Maaria! Itsellänikin kolmas (ja viimeinen) inseminaatio puolitoista viikkoa sitten. Tänään dpo11. Suunniteltiin miehen kanssa että testattaisiin tiistaina kun on dpo14.

Olen hyvin pessimistinen että tämä kerta olisi onnistunut vaikka hyvät edellytykset sille olisi. Oireet mitkä alkuun inseminaation jälkeen oli on hävinnyt lähes kokonaan (arat rinnat ja vihlonta ja nippailu alavatsassa. Ei ollenkaan tunnu siltä että voisi olla raskaana.

Kiva kuulla,että mennään suht samoilla tilanteilla. Voi kunpa saataisiin iloisia yllätyksiä ensi viikolla! Mä olen edelleen ihan oireeton.
 
Kiva kuulla,että mennään suht samoilla tilanteilla. Voi kunpa saataisiin iloisia yllätyksiä ensi viikolla! Mä olen edelleen ihan oireeton.

Täällä kanssa todella oireetonta. Tänään alkoi päätä särkemään mikä yleensä tapahtuu juuri ennen menkkojen aloitusta. Normaalisti kuukautiset alkaisi tänään mutta lugesteronen vuoksi on todennäköistä että alkaa vasta perjantaina tai lauantaina. olen 99 % varma ettei olla raskaana mutta jostain syystä haluan venyttää testin tekemistä. Vaikka olen varma lopputulemasta niin haluan leikkiä ajatuksella että se voisi olla mahdollista.

Tämä on kuin Schrödingerin kissa, ennen kun olet ottanut testin niin voit olla raskaana ja ei olla raskaana, mutta testin jälkeen vain yksi vaihtoehto jää.
 
Noniin eli tänä aamuna dpo 14 niin tein negatiivisen raskaustestin. Epätodennäköistä siis että muuttuisi positiiviseksi vielä mutta toki mahdollista. Vaikka pelotti tehdä testiä kesken työviikkoa niin toisaalta se oli ihan ok koska en ole työkiireiden vuoksi kerennyt käsitellä tai surra asiaa, on vaan joutunut jatkaa arjen pyörittämistä.

Eli odotan että kuukautiset alkavat ja sitten ilmoitan siitä klinikalle. Ja tästä sitten siirrytään IVF jonoon johon päästäisiin toivon mukaan hoitosuunnitteluun kesäkuussa ja varsinaiseen hoitojaksoon elokuussa.
 
Noniin eli tänä aamuna dpo 14 niin tein negatiivisen raskaustestin. Epätodennäköistä siis että muuttuisi positiiviseksi vielä mutta toki mahdollista. Vaikka pelotti tehdä testiä kesken työviikkoa niin toisaalta se oli ihan ok koska en ole työkiireiden vuoksi kerennyt käsitellä tai surra asiaa, on vaan joutunut jatkaa arjen pyörittämistä.

Eli odotan että kuukautiset alkavat ja sitten ilmoitan siitä klinikalle. Ja tästä sitten siirrytään IVF jonoon johon päästäisiin toivon mukaan hoitosuunnitteluun kesäkuussa ja varsinaiseen hoitojaksoon elokuussa.

Pahoittelut sinne negasta. Mä päätin testata jo tänään,että ehdin käsitellä tulosta ennen huomenna alkavaa lomareissua: negahan se oli täälläkin. Menkat ei ole vielä alkaneet ja nyt on kp 29/27-31. Mulle tehdään useampi inssi kun syynä lapsettomuuteen on todennäköisesti ihan vaa se,että ei ole miestä ja näin 37-vuotiaana jo iänkin puolesta voi kestää. Ehkäpä sitten jo ensi kierrossa tulisi toivottu tulos?
 
Meillä huomenna tai perjantaina kolmas ja näillä näkymin vika inssi ennen siirtymistä ivf.n... Gonal-äffää olen piikitellyt viime keskiviikosta lähtien, maanantaina ultrassa johtofollin koko 17×17mm ja limis n.10mm. Tätä ennen oli kolme lääkkeetöntä välikiertoa ja huomaa kyllä kun taas "ylimääräisiä" hormoneita vetelee... jäätävä turvotus, maha arka, naama täynnä näppylöitä ja kaikki vituttaa tai itkettää. :rolleyes:
 
Meillä huomenna tai perjantaina kolmas ja näillä näkymin vika inssi ennen siirtymistä ivf.n... Gonal-äffää olen piikitellyt viime keskiviikosta lähtien, maanantaina ultrassa johtofollin koko 17×17mm ja limis n.10mm. Tätä ennen oli kolme lääkkeetöntä välikiertoa ja huomaa kyllä kun taas "ylimääräisiä" hormoneita vetelee... jäätävä turvotus, maha arka, naama täynnä näppylöitä ja kaikki vituttaa tai itkettää. :rolleyes:


Onnea inssiin Annuliina! Toivotaan että et tarvitsisi IVFää tämän viimeisen inseminaation jälkeen :) Kohta sulla alkaa taas piinaviikot.
 
Ilmoittaudun mukaan tänne inssiketjuunkin. :greet025esikoinen syntyi 6/18, mulla taustalla pco enkä ovuloi joten hoitoina oli ovulaatioinduktio ja inseminaatiot. Kolmannesta tärppäsi silloin.

Nyt uus kierros menossa ja eka inssi tehty viikko sitten. Täysin samoilla lääkityksillä kuin viimeksi ja nyt en meinaa malttaa odotella verikokeisiin, joka on pe 13.3. :nailbiting: aluksi olin hyvin pessimistinen, et ei varmasti tärppäis ekasta. Mut kokoajan vaan enemmän mielessä, et entäs jos sittenkin. Oireita on monenlaisia ja ylitulkitsen niitä nyt kokoajan. Nyt siis kp 24/dpo6-7

Onko täällä muita ketkä piinailee nyt?
 
Minä ilmottaudun myös tänne. Taustalla pco ja ilmeisesti välillä en ovuloi. 6kk söin letroja ja toivottua lopputulosta ei tullut. Pidimme hetken taukoa ja nyt sitten tässä kierrossa olis tatkoitus eka inseminaatio, nyt menossa kp5 eli letroja syön sen kp 3-7. Ensi viikon perjantaina ois ultra ja katsotaan mitä on tapahtunut ja sitten toivon mukaan määritetään millon inssi :happy:

Tiuski, onko sulla mitä lääkkeitä tukena? Tsemppiä piinailuun! :)
 
Peonies, mulla oli letrot kp 5-9 3 tabl/pv, sit kp 13-15 pistin bemfolaa (tais olla se vahvuus missä oli 75 iu) ja sit vielä kp 16 oli pregnyl piikki. Inssi oli sit kp 17. Sillon ei enää ultrattu, joten ihan varma en oo tapahtuiko ovulaatio sit kp 17 vai 18.

Tsemppiä sullekin inssiin, toivotaan pikaista tulosta! :wink

nää piinapäivät on kyllä aivan hirveitä, kokoajan ajatukset vaan mahdollisessa raskaudessa ja sekös hidastaa ajankulua ja vahvistaa kaikkia luulo-oireita:p
 
Minä ilmottaudun myös tänne. Taustalla pco ja ilmeisesti välillä en ovuloi. 6kk söin letroja ja toivottua lopputulosta ei tullut. Pidimme hetken taukoa ja nyt sitten tässä kierrossa olis tatkoitus eka inseminaatio, nyt menossa kp5 eli letroja syön sen kp 3-7. Ensi viikon perjantaina ois ultra ja katsotaan mitä on tapahtunut ja sitten toivon mukaan määritetään millon inssi :happy:

Tiuski, onko sulla mitä lääkkeitä tukena? Tsemppiä piinailuun! :)

Mehän mennääkin tosi samoissa. Mulla kp6. Letrot myös käytössä kp 3-7 ja ens to ultra. Jos näyttää siltä, niin koitan kinuta irroituspiikkiä, kun mies lähtee 18 pv työmatkalle, niin ennen si pitäis saada inssi suoritettua. Luomuna ovikset on vaihdelleet kp14-17, että jännäksi menee:nailbiting: eka inssi siis tulossa ja ekaa kertaa letrot käytössä. Mulla diagnoosina myös kiertohäiriöt, niin lugesteron loppu kierrossa tukena ja koitetaan estää turha vuotaminen.
 
No minä oon tällä hetkellä tilanteessa,et tehtiin inssi toissapäivänä. Ovulaatiotesti hymyili tiistaina aamulla ja vasta eilen oli runsaat ovislimat. En sit tiiä mikä dpo nyt,mutta siis toivotaan ja odotetaan täälläkin...
 
Mehän mennääkin tosi samoissa. Mulla kp6. Letrot myös käytössä kp 3-7 ja ens to ultra. Jos näyttää siltä, niin koitan kinuta irroituspiikkiä, kun mies lähtee 18 pv työmatkalle, niin ennen si pitäis saada inssi suoritettua. Luomuna ovikset on vaihdelleet kp14-17, että jännäksi menee:nailbiting: eka inssi siis tulossa ja ekaa kertaa letrot käytössä. Mulla diagnoosina myös kiertohäiriöt, niin lugesteron loppu kierrossa tukena ja koitetaan estää turha vuotaminen.

No niimpäs mennäänkin! :grin Toivotaan että saatte inssin tehtyä ennen sitä!

Kiitos Tiuski! :) tuosta bemfolasta en ole kuullukaano_O

Mulla viime kierrossa letrojen kans ovis oli (ehkä) kp 16 ja nyt kp 15-16 ois vapaapäivät, niin toivon että osuis siihen. Ei tarvii sitten töissä alkaa erikseen sumplimaan.
 
Varovaisesti tulen tänne ketjuun seurailemaan teidän kulkuanne ja kertomaan hieman omastani.

Onko ketään muuta hoidoissa TAYSissa nyt? Osaako joku sanoa tämän hetken jonotilanteista TAYSissa? :anyone

Viime kuussa pyysimme lääkäriltä lähetettä lapsettomuushoitoihin josta sitten edettiin labroihin ym. ja kun kaikki tulokset ovat tulleet niin lääkäri laittaa lähetteen klinikalle. Olen käynyt sen jälkeen joka päivä omakannasta tuijottelemassa näkyykö tuloksia, mutta pitkä odotus on vielä sen suhteen edessä. :shifty:

Mutta mä just tajusin vielä tämän ärsyttävän lähetteen odottelun lisäksi KESÄTAUOT! :banghead: siis.. jos TAYSiin joutuu jonottamaan sen 4kk lähetteen saapumisesta niin siihenhän ehtii tulla kesätauotkin ennenkuin me saadaan sinne edes ensikäyntiä! :sorry: Eli voitas ehkä tuurilla päästä vasta elo-syyskuussa ensikäynnille....
 
Onpas ollut hiljaista viimeisen kuukauden aikana. onkohan tälle aiheelle tehty uusi ryhmä vai onko kaikki inseminaatioihmiset muissa ketjuissa?

Meillä on kuitenkin uusia tulokkaita.
 
Takaisin
Top