Raskaaksi 2019

Ihanaa et täällä on hyviä uutisia, mikä helpotus Helena80! Smoothielle sympatiat kp1. :sad001

Mulla alkoi eilen taas näkyä punaista valkovuodon seassa. Oon jotenkin ihan paskana tästä, en ihan täysin ymmärrä miksi... Tänään tulin tosi myöhään töihin kun en saanut vaan kotoa itkulta lähdettyä, ja töissäkin piti mennä suoraan vessaan kun itketti. Se itku vaan tulee itsestään, mietin oonko liian heikko tähän projektiin kun tässä vaiheessa jo näköjään alkaa psyykkeessä näkyä. Mitähän työkaverit ajattelee kun yks täällä meikittä itkettyneillä silmillä.

No, eiköhän tää tästä ala kohta taas helpotaa. Muuten on ollut kaikkea tosi ihanaa elämässä viime aikoina. Mutta sekin jotenkin suututtaa, että miksi en voi iloita vaan niistä asioista, miksi ne ei riitä. Onko se lapsi nyt ainoa asia joka enää vois tehdä mut onnelliseks, eihän se niin voi mennä. Mitä jos sitä ei koskaan tule.

Anteeksi vuodatus. Nyt palaan töiden pariin.
Vuodata vaan rauhassa, sitä vartenhan täällä ollaan. Kukin meistä vuodattaa vuorollaan.

Tuon sinun viimeisien lauseiden välittämän sanoman jaan kanssasi täysin. Annan tuolle ajatukselle valtaa tällä hetkellä elämässäni aivan liikaa.

Elämä kun kuljettaa meitä kutakin, niin kuin kuljettaa. Kaikkiin asioihin, ei läheskään kaikkiin, voi vaikuttaa itse juuri millään tavalla. Voi kun itsekin tajuaisi jättää vähemmälle murehtimiselle asiat, joihin ei voi vaikuttaa itse. Oli muuten ikään kuin tämän vuoden lupaukseni, mutta en oikein tiedä alkuunsakaan, kuinka lupauksen pitäminen on lähtenyt käyntiin :confused2

Parempaa päivää sinulle :Heartred

Täällä oli paljon tullu kivoja juttuja helena oli ainakin saannu hyviä uutisia :hello2 oliko muutamat päässy lääkäri asioissa eteenpäin!! anteeks en muista kaikkee lukemaani :whacky011 :Heartred:Heartred

Omaa napaa... mä sain eilen viimein päätöksen vakuutusyhtiöltä ja sain gynerahat takasin (240€) ihanaaaa ei tarvii enää murehtii sitä, kaks kertaa oon käynny jo ompelemassa vaatteita kansalaisopistolla (mun yritys lopettaa yrittäminen) se tuntuu kivalta :love7 kp 12 limat on saapuneet, kai sitä vois muutamn ovitestinkin tehä, onks tää sitä en osaa lopettaa yrittämistä:help

Helena, aivan mahtavia uutisia, jee! :):)

Tepsu, mullakin kp12! Just eilen tajusin et onpa kätsää olla synkassa kalenterin kanssa tässä kierrossa, niin ei tarvi erikseen kieropäiviä tarkistella :grin

Nipanderi, hienoa että asiat etenee ja voihan mollukka! Jänskää tosiaan et onko se pysyvää laatua ja syyllinen vuotoihin!
Muillakin oli hoitoasiat edenny, mahtavaa!

omanapaa, tosiaan kp12. Oon vähän laiskasti jaksanu greippiäjuoda yms, mut lähes joka päivä ottanu vitskut ja greippimehua. Ovistestit ostin jo akukierrosta valmiiks ja varmaan huomenna alottelen.
Lääkärin pitäis soittaa kohtapuoliin, niin jospa sais vähän suunniteltua miten tästä edetään. Vauvakuume on ihan järkyttävän kamala!:dummy1:
Tänään ois keskimmäisen 6v neuvola ja ens viikolla kuopuksen 4v neukku. Mihin tää aika menee!

Mulla iski yhtäkkiä taas epätoivo ja kunnon itkukohtaus. Dpo 4 tänään ja aamulla heräsin tissikipuun. Joka kerta oviksen jälkeen se ollut riesana ja loppuu kun menkat alkaa. Miks se nytkään tarkottaisi yhtään mitään muuta kun menkkoja.. 10kk ja pelkkää negaa tai menkkoja. Tuntuu just nyt että en vaan jaksaisi tätä paskaa yhtään enää. Tulis toukokuu äkkiä, voidaan soittaa sinne lääkäriin edes:sad015

Sori valituksesta, oli vain pakko purkaa äkkiä ketutusta

Olipa ihana lääkäri! Sanoi että laitetaan heti hommat rullaamaan et ikähän tässä varmaan on suurin syy eikä kannata enää aikaa tuhlata. Laittaa heti lähetteen papaan ja verikokeisiin. Heti kun niissä käynyt varattava lääkäriaika hänelle ja tekee gynekologisen tukimuksen ja laittaa sit lähetteen eteenpäin! Huh, tulipahan hyvä mieli :)

Prolaktiinista kysymys. Lääkäri sanoi kysyttäessä ettei kierron vaiheella ole väliä, mutta heti eka tutkimani linkki taas kertoo että pitäisi ottaa kp1-10?

Ei yksinäinen unta saa, valvottaa, niin pistän pohdintaa tänne.

Miten tyhmää olisi koettaa pidentää kiertoa ottamalla lääkärin määräämä lugekuuri yhtä tai kahta päivää pidempänä :confused004 :hilarious:

Meinaan kun olen laskeskellut, että viikonlopulle sattuisi ovulaatio normaali kuurilla, mikä ei ole ideaali tilanne inseminaation kannalta. Jos saisin venytettyä meneillään olevan kierron niin, että menisi viikonlopun yli ovulaatio. Näyttää olevan melko vakio, että kuusi päivää kuurin päättymisestä kierto on startannut, ainakin viisi kiertoa on ollut käytössä päätellen yli jääneistä lugeista.

Sitten muuttujana olisi tietysti vielä tämä Menopur. Viimeksi minulla venyi Menopurilla(10 päivää, 25iu) ovulaatioajankohta parilla päivällä normaalista. Löytyisikö tähän mitään kaavaa:think005

Te joilla Menopur on käytössä, minkä verran se on viivästyttänyt ovulaatiota normaalista?
Ja pohdinta jatkuu vielä edelliseen viitaten.

Katselin kalenteria ja normi lugekuurilla(14päivää), ovulaatio on pysynyt sillä paikalla, jolloin se tapahtuu yleensä aikaisintaan normikierrossa(25-31 päivää) eli kp10, mutta ei ole aikaistunut seuraavassa kierrossa vaikka kierto on pidennyt(36päivään) Eli ei välttämättä starttaakaan kierto taustalla :think005
Työnnänkö lugen siis vielä tänään ja ehkä huomennakin vaiko en, siinäpä vasta kysymys:hilarious:

Helena, aivan mahtavia uutisia, jee! :):)

Tepsu, mullakin kp12! Just eilen tajusin et onpa kätsää olla synkassa kalenterin kanssa tässä kierrossa, niin ei tarvi erikseen kieropäiviä tarkistella :grin

Nipanderi, hienoa että asiat etenee ja voihan mollukka! Jänskää tosiaan et onko se pysyvää laatua ja syyllinen vuotoihin!
Muillakin oli hoitoasiat edenny, mahtavaa!

omanapaa, tosiaan kp12. Oon vähän laiskasti jaksanu greippiäjuoda yms, mut lähes joka päivä ottanu vitskut ja greippimehua. Ovistestit ostin jo akukierrosta valmiiks ja varmaan huomenna alottelen.
Lääkärin pitäis soittaa kohtapuoliin, niin jospa sais vähän suunniteltua miten tästä edetään. Vauvakuume on ihan järkyttävän kamala!:dummy1:
Tänään ois keskimmäisen 6v neuvola ja ens viikolla kuopuksen 4v neukku. Mihin tää aika menee!
Tajusin ton kanssa tänään :happy119 hauskan helppoa

Vausa tuttua..tuntuu että joku hemmetin pakkomielle. Nyt kun tietää et apua joskus tulossa niin ehkä hieman helpottunut fiilis.. vaikka aikaa menee vielä.

Olipa ihana lääkäri! Sanoi että laitetaan heti hommat rullaamaan et ikähän tässä varmaan on suurin syy eikä kannata enää aikaa tuhlata. Laittaa heti lähetteen papaan ja verikokeisiin. Heti kun niissä käynyt varattava lääkäriaika hänelle ja tekee gynekologisen tukimuksen ja laittaa sit lähetteen eteenpäin! Huh, tulipahan hyvä mieli :)

Prolaktiinista kysymys. Lääkäri sanoi kysyttäessä ettei kierron vaiheella ole väliä, mutta heti eka tutkimani linkki taas kertoo että pitäisi ottaa kp1-10?

Ei sillä taida olla merkitystä. Multa on kahdesti mitattu sitä tämän projektin aikana. Toinen alkukierrosta ja toinen muistaakseni myöhemmässä kierron vaiheessa. Tuloksessa ei juurikaan ollut heittoa. Mulla se on viitteiden alapuolella, mutta lääketiede ei tunnista ongelmaksi kun sen, että sitä olisi jotenkin liikaa.

Ihanaa et täällä on hyviä uutisia, mikä helpotus Helena80! Smoothielle sympatiat kp1. :sad001

Mulla alkoi eilen taas näkyä punaista valkovuodon seassa. Oon jotenkin ihan paskana tästä, en ihan täysin ymmärrä miksi... Tänään tulin tosi myöhään töihin kun en saanut vaan kotoa itkulta lähdettyä, ja töissäkin piti mennä suoraan vessaan kun itketti. Se itku vaan tulee itsestään, mietin oonko liian heikko tähän projektiin kun tässä vaiheessa jo näköjään alkaa psyykkeessä näkyä. Mitähän työkaverit ajattelee kun yks täällä meikittä itkettyneillä silmillä.

No, eiköhän tää tästä ala kohta taas helpotaa. Muuten on ollut kaikkea tosi ihanaa elämässä viime aikoina. Mutta sekin jotenkin suututtaa, että miksi en voi iloita vaan niistä asioista, miksi ne ei riitä. Onko se lapsi nyt ainoa asia joka enää vois tehdä mut onnelliseks, eihän se niin voi mennä. Mitä jos sitä ei koskaan tule.

Et ole heikko, vaan päinvastoin hyvinkin vahva. Se näkyy siinä, että tunnistat ja uskallat kohdata omat tunteesi, sekä käsittelet niitä. Itku on hyvä tapa purkaa mielipahaa ja surua, se kykyhän meillä on luonnostaan oloa helpottamassa. Unelmat ovat tärkeitä mielen hyvinvoinnin edistäjiä. Pyrkimys eteenpäin, vaikka elämä olisi jo hyvää, kertoo oman elämän merkityksellisyydestä ja terveestä omanarvontunnosta. Siitä, että oma elämä on niin tärkeää, että sitä kannattaa suunnitella ja asettaa itselleen tavoitteita matkan varrelle. Toive perheestä ja omasta lapsesta on meissä jo geneettisesti niin syvällä, ettei sitä pidä kenenkään kohdalla väheksyä, ei omallakaan kohdalla. Tsemppiä, uskon että saatte vielä pienen syliin! :Heartred Ja me muut myös. :)

Et ole heikko, vaan päinvastoin hyvinkin vahva. Se näkyy siinä, että tunnistat ja uskallat kohdata omat tunteesi, sekä käsittelet niitä. Itku on hyvä tapa purkaa mielipahaa ja surua, se kykyhän meillä on luonnostaan oloa helpottamassa. Unelmat ovat tärkeitä mielen hyvinvoinnin edistäjiä. Pyrkimys eteenpäin, vaikka elämä olisi jo hyvää, kertoo oman elämän merkityksellisyydestä ja terveestä omanarvontunnosta. Siitä, että oma elämä on niin tärkeää, että sitä kannattaa suunnitella ja asettaa itselleen tavoitteita matkan varrelle. Toive perheestä ja omasta lapsesta on meissä jo geneettisesti niin syvällä, ettei sitä pidä kenenkään kohdalla väheksyä, ei omallakaan kohdalla. Tsemppiä, uskon että saatte vielä pienen syliin! :Heartred Ja me muut myös. :)
Just noin :happy:

Ei yksinäinen unta saa, valvottaa, niin pistän pohdintaa tänne.

Miten tyhmää olisi koettaa pidentää kiertoa ottamalla lääkärin määräämä lugekuuri yhtä tai kahta päivää pidempänä :confused004 :hilarious:

Meinaan kun olen laskeskellut, että viikonlopulle sattuisi ovulaatio normaali kuurilla, mikä ei ole ideaali tilanne inseminaation kannalta. Jos saisin venytettyä meneillään olevan kierron niin, että menisi viikonlopun yli ovulaatio. Näyttää olevan melko vakio, että kuusi päivää kuurin päättymisestä kierto on startannut, ainakin viisi kiertoa on ollut käytössä päätellen yli jääneistä lugeista.

Sitten muuttujana olisi tietysti vielä tämä Menopur. Viimeksi minulla venyi Menopurilla(10 päivää, 25iu) ovulaatioajankohta parilla päivällä normaalista. Löytyisikö tähän mitään kaavaa:think005

Te joilla Menopur on käytössä, minkä verran se on viivästyttänyt ovulaatiota normaalista?

Voi olla että saat pidennettyä eikä vaikuta seuraavan kierran pituuteen tai sitten et. Molempiin tapauksiin oon törmännyt. Itellä en oo varma vaikuttaako..jos vaikuttaa niin vaan 1-2 pv. Eli sanoisin että kokeile!

Pystyn täysin samaistua näihin fiiliksiin. Ihan silmät kostui kun luin koska tietää niin tunteen. Viime kesänä kesätöissä oli monta kertaa itku silmässä töissä ja hanat aukes usein kotimatkalla. Mutta Alcyone kirjoitti kyllä niin hyvin:Heartred

No älä. Pakko myöntää että yksi päivä pohdiskelin käynkö hakemassa vaihevuosista johtuvaan emättimen limakalvoille tarkoitettua paikallista estrogeenihoitoa:hilarious: en sit käynyt. Järkeilin sen sitten niin, että vaikka mun limakalvot näyttääkin vuotoherkiltä (niin kun kuulemma synnyttäneillä on tapana) niin ei se silti aiheuttaisi sellaisia vuotoja aikaan mitä mulla on:angelic: ei näitä kaikkia pohdintoja edes kehtaa tuolla lääkäreissä ääneen sanoa:hilarious::hilarious:

Voi smoothie, vmp:Heartbigredonneksi huomenna on viimein se kauan odotettu aika. Isot tsempit siihen, toivottavasti pääsette aloittamaan pian!! Sen verran vielä näistä vuodoista. Toi lääkäri epäili, että on jotain hormonaalista, vaikka ei näissä perustesteissä mitenkää näy. Tää siksi, kun mulla toi keltarauhashormonin käyttö ei isoinakaan annoksina kauheesti vaikuta tähän. Olin saanut itselleni myös uuden diagnoosin. Muu kiertohäiriö:hilarious: siksi myös epäilen että raskautuminen ei omalla kohdalla taida olla kauheen todennäköinen ilman että oma hormonitoiminta lakkautetaan lääkkeellisesti. Mutta tää on vaan mun mutua, siihen se lääkäri ei ottanut kantaa.

Joo vmp kaikinpuolin. Mielenkiintoista että koska luget ei auta niin vois olla hormonaalista. Eli kun mulla auttaa niin tarkottaako et mulla ei sitten olis hormonaalista..? :think005 No tiiän ettei sulla varmaan oo antaa vastausta mut jäin miettimään :hilarious: Lueskelin myös eilen lääkäritekstejä kannasta ja yhteen ainakin oli kirjattu diagnoosiksi "muu naisen hedelmättömyys". Hmmm en nyt tiiä onko se nyt yhtään parempi kuin naisen selittämätön hedelmättömyys. Mä kyllä oon toiveikas et lääkkeellisellä kierrolla teillä alkaa hommat pelittää! :angelic:

Joo vmp kaikinpuolin. Mielenkiintoista että koska luget ei auta niin vois olla hormonaalista. Eli kun mulla auttaa niin tarkottaako et mulla ei sitten olis hormonaalista..? :think005 No tiiän ettei sulla varmaan oo antaa vastausta mut jäin miettimään :hilarious: Lueskelin myös eilen lääkäritekstejä kannasta ja yhteen ainakin oli kirjattu diagnoosiksi "muu naisen hedelmättömyys". Hmmm en nyt tiiä onko se nyt yhtään parempi kuin naisen selittämätön hedelmättömyys. Mä kyllä oon toiveikas et lääkkeellisellä kierrolla teillä alkaa hommat pelittää! :angelic:

Juuh, valitettavasti en kyllä yhtään tiedä:hilarious: näiden asioiden kanssa alkaa olla ihan sekaisin kuin seinäkello:hilarious: Google ei helpota tiedonnälkää:bag: joten ei auta kun päivä kerrallaan katsella mitä huominen tuo tullessaan. Mulla on vahva fiilis, että sulla huominen on hyvä päivä:Heartred

Juuh, valitettavasti en kyllä yhtään tiedä:hilarious: näiden asioiden kanssa alkaa olla ihan sekaisin kuin seinäkello:hilarious: Google ei helpota tiedonnälkää:bag: joten ei auta kun päivä kerrallaan katsella mitä huominen tuo tullessaan. Mulla on vahva fiilis, että sulla huominen on hyvä päivä:Heartred

Oi kiitos että uskot että on! :happy: jotenkin sitä itse pelkää "jotain"..

Voi olla että saat pidennettyä eikä vaikuta seuraavan kierran pituuteen tai sitten et. Molempiin tapauksiin oon törmännyt. Itellä en oo varma vaikuttaako..jos vaikuttaa niin vaan 1-2 pv. Eli sanoisin että kokeile!
Tuosta yhdestä tai kahdesta päivästä saattaisi olla apua tai olla olematta apua, muttei kai haittaakaan :hilarious: Hitsit, pitäisi päättää ennen nukkumaan menoa :think005 Vaan jos sotkenkin sillä jotain, kun ei voi tietää :dontknow

Ymmärrän. Mutta eiköhän teillä luulis että ainakin yks ivf ehittäis tehdä ennen kesäsulkua:rolleyes:

Nojoo jossei ennen kesäsulkua ehi nii sitte saa hus jäädä! :hilarious: mut mähä täällä pienessä mielessäni toivon niin kovin että saatais heti seuraavista menkoista ilmoittautua hoitoon, ja nehän alkaa tällä viikolla :hilarious: :hilarious: ai hieman liian optimismista :rolleyes:

Takaisin