Löpinäketju

tiinaO_o

Näppärä viestien naputtelija
Tässä ketjussa voidaan jutustella niitä näitä raskauteen liittyen ja raskauden ulkopuolelta.

Heräsin tänään klo 4.30, esikoinen tuli kertomaan että kuopus itkee. No, sitten en saanutkaan enää unta kun mies oli nukahtanut sohvalle ja kuorsasi niin kovaa että häiritsi. Oon muutenkin herkkä nukkumaan, mutta tää aamuöisin heräily on jotain ihan muuta.

Mulla on tänään vapaapäivä! Teen helmi-huhtikuun 80% työaikaa pitäen tiistait vapaata. Opiskelen työn ohella, ja keskenmenon jälkeen syksyllä koin vaikean työuupumuksen monien tekijöiden summana. Nyt teen kandia ja tämä yksi päivä viikossa on mun opiskelupäivä, etten pala taas loppuun :happy:
 
Mä olen alkanut näkemään hirveästi unia ja sen vuoksi heräilen, mutta onneksi nukahdan pian uudestaan. Mutta ei se ihan laadukasta unta ole. Tänään koulutus päivä, voi olla että iltapäivästä mua saa tökkiä hereille siellä. Ihan törkeetä tää väsymys :hungover:
 
Meillä tuo 1v 9kk herää nykyään tunnin välein klo 1 alkaen. Lopulta tänään luovutin klo 4 ja nousin ite ylös ja rupesin tekee opinnäytetyötä. :bookworm:

Jännä kyllä että samaan aikaan ku väsyttää hirveesti niin toisaalta sitä on helppoo valvoa. Jotenkin levoton kroppa.

Ite viimeistelen opintoja kotoa käsin pojan kanssa ja etin just keikkatöitä oheen. Valmistaudun samalla pääsykokeisiin. Vaikka tää pakka on taas aikamoinen niin mulle tää opiskelu tuo tärkeetä tasapainoo elämään. Se on sellanen täysin mun oma juttu mikä ei liity meidän perheeseen. Pysyy pää kasassa. :rolleyes:

Tänään illalla pääsee kouluun viettää omaa aikaa. :hilarious:
 
Just ajattelin että pitää tehdä tänne yleinen höpinä -ketju mut täällähän olikin jo. :)
 
Ite viimeistelen opintoja kotoa käsin pojan kanssa ja etin just keikkatöitä oheen. Valmistaudun samalla pääsykokeisiin. Vaikka tää pakka on taas aikamoinen niin mulle tää opiskelu tuo tärkeetä tasapainoo elämään. Se on sellanen täysin mun oma juttu mikä ei liity meidän perheeseen. Pysyy pää kasassa. :rolleyes:

Täällä toinen pääsykokeisiin pänttäävä. Mulla on maisterista jo kolmisen vuotta, mutta haluan kohdentaa urakehitystäni hieman eri tavalla ja tämän vuoksi haen uudelleen opiskelemaan, eri maisteriohjelmaan. Muutenkin välillä on rankkaa lukea töiden ohessa, nyt vielä megaväsymyksen kourissa. Saa nähdä kuinka käy :nailbiting: Tsemppiä sulle opintojen viimeistelyyn ja pääsykoerumbaan!

Muoks! Ja piti sanoa että sulla on aivan mahtava asenne opiskeluun! Mä yritän saada tuon saman itselleni.
 
Meillä tuo 1v 9kk herää nykyään tunnin välein klo 1 alkaen. Lopulta tänään luovutin klo 4 ja nousin ite ylös ja rupesin tekee opinnäytetyötä. :bookworm:


Meillä kanssa pienempi 1v 9kk ja ihan sama, heräilee vähintään tunnin välein! Onkohan tässä iässä joku sellainen vaihe..? Meillä jo vähän aikaa nukuttiin syksyllä paremmin, lapsi nukkui siskonsa kanssa omassa huoneessa ja saattoi koko yö mennä heräämättä, sitten syksystä alkoi heräillyt lisääntyä ja oli pakko ottaa viereen nukkumaan, kun en jaksanut nousta jatkuvasti. Nytkin viime yö oli erityisen kauhea, kun jatkuvasti heräiltiin ja pyydettiin juotavaa, oon ihan poikki:sleep011
 
Meillä kanssa pienempi 1v 9kk ja ihan sama, heräilee vähintään tunnin välein! Onkohan tässä iässä joku sellainen vaihe..? Meillä jo vähän aikaa nukuttiin syksyllä paremmin, lapsi nukkui siskonsa kanssa omassa huoneessa ja saattoi koko yö mennä heräämättä, sitten syksystä alkoi heräillyt lisääntyä ja oli pakko ottaa viereen nukkumaan, kun en jaksanut nousta jatkuvasti. Nytkin viime yö oli erityisen kauhea, kun jatkuvasti heräiltiin ja pyydettiin juotavaa, oon ihan poikki:sleep011

On varmaan joo joku vaiheiden vaihe taas meneillään. :bored:

Ehdein iloita myös syksyllä siitä kun siirty omaan huoneeseen ja edelleen isojen sänkyyn ja nukkui yöt läpeensä heräämättä. Virhe!:banghead: Ei oo vieläkään oppinu että kun iloitsee jostain onnistumisesta lapsen kanssa ni seuraavassa hetkessä se jo menee taas perseelleen. :hilarious:

Ja mieshän ei herää vaikka hypittäs ja laulettas samassa sängyssä.
 
Sori jos jollekin tuli omituisia arvioita viesteihin, poistin kissankarvaa näytön ja suojakuoren välistä samalla kun luin ketjua. Koitin kyllä heti poistaa vahinko-osumat. :grin
 
Haha toi on tuttua :hilarious: :meh:

Välillä aina ällistyttää toisen unenlahjat. Ite kun oon ylipäänsä aika herkkä uninen.

Välillä yötohinoiden keskellä mietin että no nyt se kyllä häiriintyy ja on heräilly mutta sitte aamulla miehen suusta kuultua: "Aksuhan (mein poika siis) nukku tosi hyvin viime yönä."
Aa, just. :grin
 
Välillä aina ällistyttää toisen unenlahjat. Ite kun oon ylipäänsä aika herkkä uninen.

Välillä yötohinoiden keskellä mietin että no nyt se kyllä häiriintyy ja on heräilly mutta sitte aamulla miehen suusta kuultua: "Aksuhan (mein poika siis) nukku tosi hyvin viime yönä."
Aa, just. :grin

Haha jep :grin Aamuisin ”miten sä oot noin väsyny? Lapsethan nukku yön hyvin, en mä ainakaan kuullu mitään”. Juu nukkuivat koko yön hyvin, jep jep... :mad: :grin Musta tullu lasten myötä niin herkkäuninen että havahdun pienimpäänkin ähinään tai inahdukseen vaikkei lapset nuku meidän kanssa samassa huoneessa. Äidinvaistot päällä koko ajan tai jotain. :meh:
 
Sama juttu täällä miehen unenlahjojen kanssa. Joskus tökkään sen hereille ja käsken sen mennä rauhoittaa lapsia, kun se ei itse edes aamulla muista käyneensä siellä. Mä havahdun hereille niin paljon jos meen lapsia rauhoittaa, etten nyt raskaana ollessa saa enää unta uudestaan. Meillä onneksi tytöt nukkuu pääsääntöisesti yöt heräämättä (4 ja 6 v), mutta kipeänä ollessa ja pahoja unia nähdessä kaipaavat lohdutusta.

Odottelen just junaa asemalla ja hyi olkoon miten paha olo tulee tupakan hajusta, varsinkin kun ei oo syönyt pariin tuntiin mitään.. :depressed:
 
Ootteko kellee puhunu raskaudesta?
Mä kerroin esimiehelle heti plussasta ja parille työkaverille. Ollaan avoimesti puhuttu mun keskenmenoista ja siten on helpompi, jos sellanen taas edessä on.

Sitten kun siellä on varmasti jotain elämää, harkitaan anoppilaan ja vanhemmille kertomista
 
Ootteko kellee puhunu raskaudesta?
Mä kerroin esimiehelle heti plussasta ja parille työkaverille. Ollaan avoimesti puhuttu mun keskenmenoista ja siten on helpompi, jos sellanen taas edessä on.

Sitten kun siellä on varmasti jotain elämää, harkitaan anoppilaan ja vanhemmille kertomista

Olen kertonut kahdelle ystävälle. Toinen arvasi raskauden ja toinen on itse raskaana noin 1,5 kk mua edellä. Meillä kyllä kaikki läheiset tietää syksyn keskenmenosta ja osaavat varmasti päätellä, että vauvaa toivotaan. Ajattelin kertoa muille läheisille ystäville varhaisultran jälkeen ja yhdessä kerrotaan lapsille ja perheille ym. nt-ultran jälkeen.
 
Mun sisko tietää ja yks kaveri. Muille ei olla kerrottu. Omille vanhemmille tekis mieli kertoa, mut odotellaan ainakin varhaisultraan asti ennen kuin kenellekään muulle paljastetaan. Lapsille ei uskalla kertoa, vasta sitten ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Kuopus ei tosin varmaan edes kunnolla tajuais koko asiaa, mut esikoinen on toivonu meidän perheeseen vauvaa jo pitkän aikaa niin olis hänellekin kova pettymys jos tuliskin huonoja uutisia...
 
Kerroin ekana yhdelle tutulle, sitten käskin kuopuksen viedä testi isälle. Ja sitten kerroin mun siskoille. Tällä hetkellä ei muut tiedä. Todennäköisesti tuun kertoo vasta 1.4 julkisesti asiasta.

Tällä hetkellä ei uni oikein tuu. Oon pyörinyt 00 lähtien sängyssä ja mietin vaan kuopusta. On muutaman yön tutulla, kun koitetaan saada tissistä pois lopullisesti. Tukiperheen kanssa yritetty mutta ne pitäny vaan yhen yön kerrallaan ja ilmeisesti raja tullu vastaan siihen huutoon niin ottaa vasta kun ei syö tissiä enää. No tää tuttu sitten sanoi, että he voisivat auttaa meitä.

Että saan levätä ja esikoisen kanssa viettää aikaa ja miehen kanssa. No ei tästä levosta oikein tuu mitään kun kuopus vaan mielessä :hilarious:

Taitaa jäädä tän yön unisaldo pieneksi.
 
Mulle on ruvennu iskee tajuntaan että nyt on oikeesti vauva tulossa. A-P-U-A!! :eek:

En mä muista enää mitään vauvojen hoidosta! :nailbiting:

Ihan erilainen fiilis nyt kun ed. keskenmenneessä. Jännää. Mutta toisaalta hyvä. Tästä on heti alusta asti ollu varmempi olo. Edellisessä epäilykset heräs jo plussasta.

Tsemppiä keskiviikkoon! :smiley-angelic003
 
Takaisin
Top