Meillehän lääkäri just sanoi että ei ole mitään lapsirajoitusta edes, kaikkia auttavat jotka lapsia haluavat. Pieni keskussairaala Itä-Suomessa, lähettävät KYS:iin lapsettomuushoitoihin.
Tuo on kyllä ihan mahtava juttu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meillehän lääkäri just sanoi että ei ole mitään lapsirajoitusta edes, kaikkia auttavat jotka lapsia haluavat. Pieni keskussairaala Itä-Suomessa, lähettävät KYS:iin lapsettomuushoitoihin.
Tuo on kyllä ihan mahtava juttu!
Oikeesti!? Onks KYSissä nykyään näinMeillehän lääkäri just sanoi että ei ole mitään lapsirajoitusta edes, kaikkia auttavat jotka lapsia haluavat. Pieni keskussairaala Itä-Suomessa, lähettävät KYS:iin lapsettomuushoitoihin.

Oikeesti!? Onks KYSissä nykyään näin![]()
Ja jossain ulkomailla saa hoidot ilmaseks ja jos on 3 tai 4 lasta niin ei tarvitse maksaa tuloveroa enää koskaan..![]()

Niimpä. Aikanaan otin selvää lahjasoluasioista. Joskus lääketieeteellisistä syistä julkinen antaa maksusitoumuksen ja joskus taas eivät. Ja nämäkin vaihtelee puhtaasti piireittäin vaikka syy lapsettomuuteen siis olisi sama. Tota en tosin tiennytkään että jossain paikassa ei ole edes nää ”lapsimäärärajaa”. Hurjaa.On toi kyllä hurjaa miten eri käytäntöjä on. Oon kuullu kans noita et toisilla on kolme ivf kummallekin lapselle ja sit et kolme yhteensä, musta se on jo hurja ero ja sit jos vielä jossain on et ei mitään rajoituksia. Älytöntä jos variaatio on tämä.
Niimpä. Aikanaan otin selvää lahjasoluasioista. Joskus lääketieeteellisistä syistä julkinen antaa maksusitoumuksen ja joskus taas eivät. Ja nämäkin vaihtelee puhtaasti piireittäin vaikka syy lapsettomuuteen siis olisi sama. Tota en tosin tiennytkään että jossain paikassa ei ole edes nää ”lapsimäärärajaa”. Hurjaa.
Oikeesti!? Onks KYSissä nykyään näin![]()
Kaiketi nää on sairaanhoitopiirin linjauksia kaikkineen. Mielenkiintoista. Toki hienoa jos näin on, KYS oli aikoinaan yksi nihkeimmistäNäin mulle ainakin täällä kotisairaalassa sanottiin. Meillä on siis yksi ivf-alkuinen lapsi, nyt ollaan jonossa toiselle hoitokierrokselle. Lähetettä kun hain niin mainitsin että meillä olisi toiveissa enemmän kuin kaksi lasta, ja sain tän vastauksen, että kaikkia lapsia haluavia autetaan. Erikseen vielä mainitsi että mielellään ei enää siirretä useampaa alkiota kerralla. KYS:n päässä en ole vielä kenenkään kanssa puhunut, että onko tää ihan yleinen käytäntö siellä vai enemmän tän meidän sairaalan juttuja.

Vai voiko viime kierron terot jotenkin aikaistaa sitä? Tai ehkä se sit on vasta tulossa, tosin tänä aamunakin oli niin olematon viiva et jotenkin vaikea uskoa.
Mut kohtahan päästään sinne polille!Täällä taas tapahtunut ja plussakin taas saatu! Onnea
Täällä kp15 ja tänään alkais terot taas... En oo ovisplussaa saanut, vaan pelkkää haaleaa.Aloitin testaamisen vasta kp13 (se on aikaisin mitä ikinä oon saanut ovisplussan) ja nyt pelkään, että olin myöhässä testieni kans. :banghead: Seksiäkin oli eka kertaa vasta kp12, kun tässä on ollut kaikkea... Ei kai se ovis oo ennen kp12 voinut olla?
Vai voiko viime kierron terot jotenkin aikaistaa sitä? Tai ehkä se sit on vasta tulossa, tosin tänä aamunakin oli niin olematon viiva et jotenkin vaikea uskoa.
Fiilis on aika pessimistinen, en osaa edes ajatella et nyt raskautuisin.Mut kohtahan päästään sinne polille!
Kylhän noi ovikset voi vaihdella paljonkin joskus. Mulla myöhäisin tikutettu ovisplussa ollut kp17 ja aikaisin kp10. Mutta voi siis vielä olla sulla tulossakin.
Mulla mennyt ihan ohi toi poli. Meetkö tiputtelun takia vai?
Sitä sopii toivoa sit.Näitten mun kaiken maailman vaivojen + endometrioosin takia meille sanottiin syksyllä, et polille sit jos en kuudessa kierrossa tuu raskaaksi. Ja siellä "saattavat mut raskaaksi keinolla millä hyvänsä".Sitä sopii toivoa sit.
Mies kävi jo simppatesteissä, normaali oli. Siittiöitä oli itse asiassa hurjasti viitearvoa enemmän ja iso osa niistä oli eteenpäin liikkuvia. Toisaalta vähän viitearvoja enemmän oli myös pyöreäpäisiä siittiöitä (tästä on isketty vitsiä) ja toisiinsa kiinni takertuvia (mut vasta-aineet oli ok). Eli ei pitäs olla siittiöistä kiinni. Mä en oo missään testeissä vielä etukenossa käynyt.
miten sen nyt kukin ottaa
Ompas kiva kun pääset näi nopeella aikataululla! Tai kiva ja "kiva"miten sen nyt kukin ottaa
![]()
![]()
Mutta varmaan siitä soitosta menee sit vielä joku aika ennen kuin se aika oikeesti koittaa.Näitten mun kaiken maailman vaivojen + endometrioosin takia meille sanottiin syksyllä, et polille sit jos en kuudessa kierrossa tuu raskaaksi. Ja siellä "saattavat mut raskaaksi keinolla millä hyvänsä".Sitä sopii toivoa sit.
Mies kävi jo simppatesteissä, normaali oli. Siittiöitä oli itse asiassa hurjasti viitearvoa enemmän ja iso osa niistä oli eteenpäin liikkuvia. Toisaalta vähän viitearvoja enemmän oli myös pyöreäpäisiä siittiöitä (tästä on isketty vitsiä) ja toisiinsa kiinni takertuvia (mut vasta-aineet oli ok). Eli ei pitäs olla siittiöistä kiinni. Mä en oo missään testeissä vielä etukenossa käynyt.