Raskaaksi 2019

Oothan saanut jokaisen km jälkeen sen pistoksen? Kun siis oot rh-. En muista pitikö olla tietty viikkomäärä et voi vaikuttaa seuraaviin raskauksiin.
Yhden jälkeen kyllä. En viimeksi kun plussa tuli kun sitä ei todettu mutta olisin sen kyllä tahtonut. Eli keväällä kun eteni pidemmälle niin sain sen ja mun käsityksen mukaan viikoilla ei väliä... Ainakaan mulle ei oo sanottu. Sanoin sillon että uuden yritys alkaa ja apteekista se haettiin täällä eli kuitenkin Suomessa se kai niinkuin laitetaan lääkärissä? En tiedä, mutta kyllä joo sain kun kkm todettiin. Oli myös lääkärin kanssa puhetta ehkä enemmän mun peloista että hylkiikö mun keho alkiota noin muutenkin kun mulla on autoimmuunisairauksia.. oli sitä mieltä että tehokkaammin kyllä me joilla on autoimmuunisairauksia niin hyljitään mahdollista alkiota mutta sekin niin tapauskohtaista.. nyt mä en kyl vähään aikaan plussaa, mut kiva täällä jutella ku voi puhua jo näistäkin asioista ja muista kun tuntuu tutulle..

Mä oon teidät kaikki omassa päässäni kuvitellut tietynlaisiksi niin hassua kun puhutaan painosta ja näkee esim kuvista toisen käden kun on kuvitellut ihan erinäköiseksi... Vähän kuin kirjoja luen niin kuvittelen henkilöhahmot sen mukaan :p

Sammie hyvin se paino on tippunut oon samaa mieltä. Itselläni on ylipainoisten ongelmia kuten sokerit, korkea kolesteroli (ei aina ylipainoisten juttu) ja pcos johon oikeasti laihdutus on lääkäreiden vastaus. Mä oon todella sairas tapaus, mul on viljayliherkkyys, aurallinen migreeni, teininä oli kilpparin vajaatoiminta ja sit on ADHD ja sit reuma ja fibromyalgia. Aa ei unohdeta mun välilevynpullistumia. Siis oikeesti, voiko yhdellä ihmisellä olla nää kaikki?!? No voi, Jesbellä. Ja sit potuttaa kun sanon ettei tää raskaana pysyminen oikein tunnu onnistuvan niin mitään ongelmia ei kuitenkaan löydy vaikka jo tuossa näkyy mun muutama "perussairaus" ja tietty on tiedossa et oon rh negatiivinen

Kiitos :happy: Onhan tuossa monta vaivaa :sad001 Milloin pääset siihen 3kk kestävään hoitoon tai sitä aloittelemaan? :) rh-negatiivinen ei taida suuremmin vaikuttaa, kun saa sen pistoksen, vai?

Hei miten tuo rh-negatiivisuus voi vaikuttaa km:n jälkeen? Oon itse rh-positiivinen, mutta kiinnostaa.

Mä en siitä enempää tiedä muuta kuin sukulaisen kohdalla, joka on km ja synnytyksen jälkeen saanut sen pistoksen kun lapsi on ollut rh+ (tai ei tietoa kun km). Jotenkin se rh- voi elimistö alkaa "hylkiä" alkiota jos ei sitä piikkiä saa.

Tosta hylkimisestä oonkin kuullut, mutta tuo, että km:n jälkeen tärkeä saada pistos, on uutta itselle.

Sammie hyvin se paino on tippunut oon samaa mieltä. Itselläni on ylipainoisten ongelmia kuten sokerit, korkea kolesteroli (ei aina ylipainoisten juttu) ja pcos johon oikeasti laihdutus on lääkäreiden vastaus. Mä oon todella sairas tapaus, mul on viljayliherkkyys, aurallinen migreeni, teininä oli kilpparin vajaatoiminta ja sit on ADHD ja sit reuma ja fibromyalgia. Aa ei unohdeta mun välilevynpullistumia. Siis oikeesti, voiko yhdellä ihmisellä olla nää kaikki?!? No voi, Jesbellä. Ja sit potuttaa kun sanon ettei tää raskaana pysyminen oikein tunnu onnistuvan niin mitään ongelmia ei kuitenkaan löydy vaikka jo tuossa näkyy mun muutama "perussairaus" ja tietty on tiedossa et oon rh negatiivinen

Miten toi pullistuma oireilee? Kun mul tota selkäongelmaa ollut 6kk

Milloinkohan tutkitaan toi onko rh- vai ei, en mä ainakaa tiedä kumpi olen..

"Vähän" alkaa jännittää huominen viisureidenpoisto :BangHead kp31 jotain ihme tiputtelua, ihankun olis reisissä jotain kasvukipuja.. olis ollu kiva sairastaa nekin samoilla vapailla pois! Paljokohan ne kystat sotkee mun menkkoja? Mä oon oikeesti kohta ihan paiseessa...

Paljos sulla on viikot nyt? Mulla on ainakin täysin varma olo, että tulee :Heartred

Kiitos! Tää hiilihydraattien välttely toimii mulla! Ongelma on positiivinen, kun pitäisi aina keksiä tarpeeksi syötävää, nälässä ei tarvii olla ja olo on tosi hyvä :joyful: Ja nyt keto on niin trendikästä, että sopivaa ruokaa saa melkein mistä vain. Välillä mietin, voinko tänne painoasioita päivitellä, mut oon nyt laittanut. Ja tämänpäiväisen valossa taitaa olla iso juttu raskaustoiveen kanssa tämä... Toki jos kilomäärästä tms. jotakuta triggeröi, niin toivon, että siitä sanotaan :) Ja siis matkaahan on omaan tavoitteeseen vielä vajaa 30 kg :rolleyes: Toivottavasti plussa pärähtää ennen sitä.

En mä kyllä ainakaan ymmärrä miks ei vois, joten anna mennä vaan. Jos me täällä jauhetaan vaan pelkistä odotuksen odotus jutuista, niin vähiin käy äkkiä viestit:hilarious: meinaan vaan kun porukka yksitellen pikku hiljaa täältä siirtyilee eikä uusia enää samanlailla tuu tilalle. Omassa kierrossa ei ainakaan riitä niin hirveästi puhetta:hilarious: se on yhtä painajaismainen kuukaudesta toiseen:bag:

"Vähän" alkaa jännittää huominen viisureidenpoisto :BangHead kp31 jotain ihme tiputtelua, ihankun olis reisissä jotain kasvukipuja.. olis ollu kiva sairastaa nekin samoilla vapailla pois! Paljokohan ne kystat sotkee mun menkkoja? Mä oon oikeesti kohta ihan paiseessa...

Mulla ei kystat sotkeneet. Viikko toteamisesta alkoi menkat, toki nää nyt ekat kkm:n jälkeen ja kierto oli lähes 40 vrk, eli tiedä sitten, sotkiko... Mut ei niiden kai pitäisi :bookworm:

Mulla ei kystat sotkeneet. Viikko toteamisesta alkoi menkat, toki nää nyt ekat kkm:n jälkeen ja kierto oli lähes 40 vrk, eli tiedä sitten, sotkiko... Mut ei niiden kai pitäisi :bookworm:
Tänään testasin vielä negan, ettei se myöhästyminen raskaudesta pitäs johtuu, mutta kiva tietää ettei sulla vaikuttanu, google ei tätä tietoo osannu kertoo ressi pois niin kyllä ne sieltä tulee

Mikäli rhesus tekijät poikkeavat äidin ja sikiön välillä, voi toisen veri alkaa hajottaa toisen punasoluja aihettaen toiselle mm anemiaa tai muita verisairauksia. Siksi tätä tutkitaan joka raskaudessa ja mikäli äiti on rh-, se tutkitaan myös loppuraskaudesta, onko äidin veri esim alkanut tuottamaan sikiön punasoluja hajottavia tekijöitä.

Ihmeen tummaa viivaa vaikka vasta kp11..ylemmät siis eiliseltä, siksi tehty kaksi koska oudon vaaleaksi jäi kontrolliviivakin. Varmuudeksi talleteltu vaikka en usko et vielä ovis. Varmaan hormonit vaan sekasin :eek:

Liitteet

• 20200131_064918.jpg
    20200131_064918.jpg
    18.1 KB · Katsottu: 167
Missäs Vaiheessa jengi menee? Nyytti? Miten kävi, ootko vielä testannut?

Dpo7, kurkku kipeä ja päätä särkee. Onneksi on perjantai. Päivän fiilis, ei varmasti ole tärpännyt taaskaan:banghead:

Missäs Vaiheessa jengi menee? Nyytti? Miten kävi, ootko vielä testannut?

Dpo7, kurkku kipeä ja päätä särkee. Onneksi on perjantai. Päivän fiilis, ei varmasti ole tärpännyt taaskaan:banghead:

Oireethan Sul vois natsaa. Jos ei kerta vuodolla ole väliä. Kiva kun flo puhuu mulle enää syövästä ja lapsettomuushoidoista :rolleyes: kp11 siis täällä ja ovis pitäis olla about vkon päästä

tänään haen testikasan kotia kaupasta ja aamulla testattava. vuotoa ei edelleenkään.
kaippa hanat aukeaa heti negatestin jälkeen huomenna.

Mulla dpo2. Ajattelin sittenkin aloittaa luget tänään että suunnittelukäynnillä olis kierron loppu eikä kierron ihan alku.. Miks mun pään pitää haaveilla et saisin ilmoittautua heti hoitoon :hilarious: kun ei se kuitenkaan niin mene:meh: ja mullaki flo puhuu vaan tyyliin syövistä ja sukupuolitaudeista :hilarious: :bored:

Mulla kp5, ja menkat ilmeisesti loppuu tänään :) Vuotanut oon ihan hurjana, ne sairaalan jättisiteet oli todella tarpeen (säästin kkm:n jälkeen muutaman) ja ohi meni silti :bag:

Halut on palanneet, paino oli romahtanut taas melkein kilon, kun vaa'alla kävin ja pieni toivo taas yöunien jälkeen on herännyt. Toivon kovasti uutta raskautta ja mahdollisimman vähän tarvetta terveydenhuollon palveluihin :smiley-angelic001

Takaisin