Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kuinka monta kertaa päivässä pitäis vauvan liikkeet tuntea? Musta tuntuu et jään ennemmin jollekki hermollmalle, kun äitiyslomalle ku miettii noita liikkeitä.. onneks tänään on niistä vuodoista neuvolalääkäri nii voin kysyä asiaa sieltäkin:arghh:
 
Minusta netissä oli et sit ku raskaus on pidemmällä nii sit vasta laskea liikkeitä. Tässä vaiheessa kuitenkin niin pieni kaveri siellä pyörii, et jos potkii selkäpuolelle tai muuten vaan eri asennossa, niin ei välttämättä tunne :)
 
Nyt on nukkumisten kanssa mennyt vähän paremmin, mutta heräsin aamuyöstä aivan järkyttävään suonenvetoon vasemmassa jalassa. Aamullakin oli jalka vielä ihan kipeä pökkelö, enkä meinannut portaita päästä kulkemaan. Onneksi venyttely auttoi ja pikkuhiljaa helpottanut kipu tässä päivän aikana. Mulla on kyllä aina ollut tosi kireät pohjelihakset ja jossain vaiheessa, kun juoksin paljon pitkiä matkoja, niin aiheuttivat välillä päänvaivaa. Mutta tällä hetkellä juoksu muuttunut kävelyksi ja matkatkin lyhentyneet ihan merkittävästi, niin luulisi pysyvän suonenvetojenkin kurissa.:rolleyes:

Niin ja mulle kanssa sanottiin neuvolassa, että niitä liikkeitä kannattaa alkaa laskea vasta pidemmällä raskautta ja silloinkaan ei välttämättä ole tarve laskea, jos niitä paljon. Tärkeämpää seurata, että liikeiden määrä ei kovin merkittävästi laske. Mutta tosiaan eihän sitä tässä vaiheessa välttämättä tunne vielä läheskään kaikkia liikkeitä, joten kyllä siellä masussa saattaa olla jumpat menossa vaikkei tuntisi mitään. (Esim. mulla ru:ssa vauva paineli menemään ja monotteli sitä anturiakin, kun sydänääniä kuunneltiin ja silti en tuntenut yhtään liikettä koko ultran aikana, silloin oli 21+0).
 
Olikohan viikko 28 vasta, kun aletaan laskea liikkeitä ja siihen asti vauva kyllä pääsee kohdussa pyörimään niin piiloon, ettei kaikkia liikkeitä voi millään tuntua. Itelläkion päivissä hirveästi vaihtelua miten ja minkälaisia liikkeitä tuntuu.
 
Mulla on ollut sellainen olo tänäänkin, että jos tää veikkonen on enemmän liikkunut kuin mitä oon tuntenut, niin ei oo kyllä paikallaan tänään ollut :woot: Kauheeta meininkiä. Toki rauhallisempia päiviä on, mutta paljon tuntuu.
 
Mä jäin saikulle niitten vuotojen ja supistuksien kans et pitää seurailla tuleeko vielä yms ärsyttää ku esikoisen aikaan ei ollut mitään tällästä :/ nyt ihan paniikissa katsoo joka kerta paperiin vessassa ja pikkareihin..
 
Mä jäin saikulle niitten vuotojen ja supistuksien kans et pitää seurailla tuleeko vielä yms ärsyttää ku esikoisen aikaan ei ollut mitään tällästä :/ nyt ihan paniikissa katsoo joka kerta paperiin vessassa ja pikkareihin..

Nyt koitat levätä ja ottaa rauhallisesti, toivottavasti tilanne helpottaa! Selvisikö mitään syytä niille vuodoille? Mulla oli sillon marraskuun lopulla kanssa muutamana päivänä hiukan rusehtavaa vuotoa, onneksi meni ohi. Mutta kyllä ne vuodot aina säikäyttää, vaikka suurin osa varmasti harmittomia onkin.
 
Tänään on ollut pojalla vilkas päivä mutta välissä oli pari päivää etten tuntenut kunnolla liikkeitä ja tuli paniikki. Mutta tarkemmin kuin kuullostelin niin liikkeet tuntuivat selässä, peräsuolessa jne. vaimeasti eli oli vaan erikoinen asento muutaman päivän.
Nykyisin perus päivinä ihan aamulla potkitaan,päivällä töissä keskipäivällä ja alkuillasta kotona sekä 23.00 illalla kun haluisin nukkua..:D
 
Nyt koitat levätä ja ottaa rauhallisesti, toivottavasti tilanne helpottaa! Selvisikö mitään syytä niille vuodoille? Mulla oli sillon marraskuun lopulla kanssa muutamana päivänä hiukan rusehtavaa vuotoa, onneksi meni ohi. Mutta kyllä ne vuodot aina säikäyttää, vaikka suurin osa varmasti harmittomia onkin.
Ei selvinnyt :/ mit ei niitä ollut kun kerran ja sydän äänet sai kuuluviin ja liikkuva kaveri kyseessä,mut supistelut jos jatkuu niin ”pääsen” hyvinkäälle:smug:
 
Eilen lähin hyvinkäälle lapsivesi epäilyn takia ja ei ollut onneksi lapsivettä vaan hiiva ja selvisi samalla,että vauva perätilassa :/
 
Eilen lähin hyvinkäälle lapsivesi epäilyn takia ja ei ollut onneksi lapsivettä vaan hiiva ja selvisi samalla,että vauva perätilassa :/
No se perätila ei haittaa yhtään tässä kohtaa, siinä on hyvin tilaa pyöriä ympyrää useamman kerran vielä. :happy: Meidänkin tyyppi oli poikittain rakenneultrassa. :happy6

Mites tuon hiivan kanssa, hoidetaanko tavalliseen tapaan raskauden aikana tai onko jotain vastaavaa kuin VTI:n kanssa että on tärkeää hoitaa heti ja tehokkaasti pois vauvan turvallisuuden takia? Musta tuntuu että mulla on esiintynyt lievää kutinaa välillä ja mietin pitäisikö sittenkin mennä näytille jonnekin. Olen jotenkin niin käsi näissä hommissa kun on aina päässyt helpolla terveysasioilla, etten tiedä mitä kautta pitää kääntyä johonkin.
 
No se perätila ei haittaa yhtään tässä kohtaa, siinä on hyvin tilaa pyöriä ympyrää useamman kerran vielä. :happy: Meidänkin tyyppi oli poikittain rakenneultrassa. :happy6

Mites tuon hiivan kanssa, hoidetaanko tavalliseen tapaan raskauden aikana tai onko jotain vastaavaa kuin VTI:n kanssa että on tärkeää hoitaa heti ja tehokkaasti pois vauvan turvallisuuden takia? Musta tuntuu että mulla on esiintynyt lievää kutinaa välillä ja mietin pitäisikö sittenkin mennä näytille jonnekin. Olen jotenkin niin käsi näissä hommissa kun on aina päässyt helpolla terveysasioilla, etten tiedä mitä kautta pitää kääntyä johonkin.

Onko sulla joku suora yhteys neuvolaan saatavilla esim. maanantaina? Mä soittaisin neuvoa omalta neuvolatädiltä. Jos joku kiireellinen asia ja huolestuttaa toden teolla niin aina saa soittaa myös (synnyttäjien) päivystykseen ja kysyä ohjetta. Ei ole väärin kysyä herkästi, parempi niin päin kuin mitenkään muuten :)
 
No se perätila ei haittaa yhtään tässä kohtaa, siinä on hyvin tilaa pyöriä ympyrää useamman kerran vielä. :happy: Meidänkin tyyppi oli poikittain rakenneultrassa. :happy6

Mites tuon hiivan kanssa, hoidetaanko tavalliseen tapaan raskauden aikana tai onko jotain vastaavaa kuin VTI:n kanssa että on tärkeää hoitaa heti ja tehokkaasti pois vauvan turvallisuuden takia? Musta tuntuu että mulla on esiintynyt lievää kutinaa välillä ja mietin pitäisikö sittenkin mennä näytille jonnekin. Olen jotenkin niin käsi näissä hommissa kun on aina päässyt helpolla terveysasioilla, etten tiedä mitä kautta pitää kääntyä johonkin.
Pitää hoitaa rasvalla ja emätinpuikolla ainoo vaan ettei saa käyttää sitä asetinta vaan pitää itse työntää se sormella ettei mee liian lähelle kohdun kaulaa :)
 
Tuntuu, että mahalaukku on muutaman päivän sisällä pienentynyt. Tulen täyteen pienestäkin määrästä ja jos erehdyn syömään liikaa, on kauhea ähky useamman tunnin. Ei se muuten erityisesti haittaisi, mutta söisin mielelläni enemmän kuin mitä maha vetää.
 
Tuntuu, että mahalaukku on muutaman päivän sisällä pienentynyt. Tulen täyteen pienestäkin määrästä ja jos erehdyn syömään liikaa, on kauhea ähky useamman tunnin. Ei se muuten erityisesti haittaisi, mutta söisin mielelläni enemmän kuin mitä maha vetää.

Mulla vähän samaa, tulee helposti ähky ja närästys iskee kanssa ihan tosi helpolla. Ei kovin mukavaa.:rolleyes:
 
Mulla on joka päivä hermot kireellä ja ottaa päähän. En jaksais itsekään itseäni, kun asenne on negatiivinen asiaan ku asiaan ja joka asiasta mun pitää narista ja valittaa. Parempi olis vaan pitää suunsa kiinni ja ottaa vähän lukua enneku avaa sen, mutta ei se vaan onnistu :sad001
 
Tuntuu, että mahalaukku on muutaman päivän sisällä pienentynyt. Tulen täyteen pienestäkin määrästä ja jos erehdyn syömään liikaa, on kauhea ähky useamman tunnin. Ei se muuten erityisesti haittaisi, mutta söisin mielelläni enemmän kuin mitä maha vetää.

Mulla on käynyt just päinvastoin. Söisin paljon ja mahtuu paljon enemmän kuin ennen. Vois kuvitella, että vatsalaukku vetäytyy kun vauva on jo korkealla, mutta eipä vissiin. Siksiköhän mulla on näin iso vatsa :woot: Närästystä kyllä ilmenee, eritoten jos selällään makoilee. Enimmäkseen kyllä närästys tulee, kun ei ole juuri syönyt.
 
Mua himottas kaikki mikä ei sovi mun vatsalle, kuten tuore paprika, kahvi, saarioisen mikropizza (miksi?!?). Aina jos haistan jossai tuoreen paprikan ni tuntuu että sekoan
 
Olen ollut aika oireeton. Nyt on vähitellen alkaneet liitoskivut sarunnaisesti vaivata. Eniten harmia aiheuttaa oikean puoleinen pakara, joku inhottava paineen tunne tms siellä. Se tulee monesti makaamisen jälkeen kun nousee ylös.

Ruokahalu on minulla ihan kummallinen. Välillä vatsa kurnii aamusta iltaan tunnin välein, vaikka kuinka söisi. Välillä taas on päiviä, kun hurahtaa helposti tuntikausia ettei muista syödä ja sitten pitää pakolla ottaa jotain välipalaa ettei ateriavälit kasvaisi liian pitkiksi.

Vedenjuonti jos sattuu jäänään vähemmälle niin siitä tulee todella helposti huono olo. Sitten pitää koittaa juoda vaan vettä kunnes etova olo ja pääkipu laantuu. Illalla pitää juoda tuopillinen vettä ennen nukkumaanmenoa että heräisi yöllä vessaan ja juomaan lisää. Muutoin voi olla aamulla paha olo.
 
Mun mies oli viikon verran reissussa, ja mä olin kaksin tän meidän vilkkaan taaperon kanssa. Kyllä alkoi raskausoireita esiintymään. :hungover:
Nopeat liikkeelle lähdöt kostautui kunnon vihlaisuina ja nostelu kipeytti alaselän. Kumartelu painoi vatsaan ja nyt närästää..
Tähän kun lisätään huonosti nukuttuja öitä, niin on kyllä hehkeä olo, kun jotenkin yrittää jaksaa leikkiä. :meh:
Onneksi mies on tänään tulossa kotiin, niin pääsen lepäämään. :rolleyes:
 
Takaisin
Top