Neuvolaseuranta

Me päätettiin, ettei varhaisultraan mennä ellei sitten tule komplikaatioita niin sittenhän ultraavat kunnallisellakin. Minua olis kyllä kiinnostanut mutta kumppani-isän kanssa päätetty,, että keskustellaan yhdessä asioista. Hänen toive on 3/4D-ultra, joka ei taas minua kiinnosta mutta sen suhteen ei päätetty mitään, kun ei ole ajankohtainen asia.
Varmaan on 100 ja 1 kysymystä ekalle neuvolakäynnille, ja siks on kiva kuulla teiltä mitä noilla käynneillä tehdään.
 
Meillä neuvola vasta parin viikon päästä, silloin viikkoja 9+5 ja neuvolatäti lupaili että koitetaan saada sydänäänet kuuluviin :angelic: hauskaa miten erilaisia käytäntöjä paikkakunnilla on, sillä viime kerralla raskaana ollessani ei sydänääniä kuunneltu kuin vasta nt-ultran jälkeen. Nyt siis asutaan eri paikkakunnalla kuin viimeksi kun olin raskaana.
 
Mä oon käyny jo kahdesti :rolleyes: neuvolassa. Ekan ajan sain ns. lyhyen ajan ja samalla konsultaatio ajalla lääkäri ultrasi jotta saatiin viikot selville. Toka käynti oli sitä varten että käytiin loput asiat läpi, vaikka niitä ei kyllä jäänyt joten aika turha 10min käynti.
Ensi viikolla lääkärineuvola ja varhaisultra. Seuraava th nt-ultran jälkeen.
 
Aika äkkiä on lääkäri neuvola:rolleyes:? Mulla menee muistaakseni maaliskuulle.... Np on helmikuun lopulla.... Mut nää tietty vaihtelee paikkakunnasta ja tilanteesta riippuen..
 
Mulla on huomenna (5+4) eka neuvola ja eka neuvola lääkäri/ultra 17.2 ja sillä on 8+3 :smiley-bounce013
 
Eka neuvola käyty, eihä siel paljoa uutta tietoa tullu :grin. Huomenna saa soitella jo ultran perää.
Hb 110 ja lisärautaa pitäs ruveta syömää.

Muoks. 8+6 tänää.
 
Muokattu viimeksi:
Tässä on tosiaan jotain alue- ja tapauskohtaisia eroja. Oma eka neuvolani on vasta tän viikon perjantaina ja silloin on 8+5, eikä ultran ajankohdasta ole vielä aavistustakaan:dontknow
 
Tässä on tosiaan jotain alue- ja tapauskohtaisia eroja. Oma eka neuvolani on vasta tän viikon perjantaina ja silloin on 8+5, eikä ultran ajankohdasta ole vielä aavistustakaan:dontknow

Mulla kanssa nyt huomenna vasta eka neuvola ja viikkoja 9+4 eika myoskaan mitaan tietoa ultrasta. Tuntuu kuitenkin itesta ihan sopivalta ajankohdalta--
 
Sama täällä! Eka neuvola vasta 9+3. Toisaalta voi olla, että mulla aikaan vaikutti myös se, että pyysin nimenomaan perjantaille kun en oo silloin töissä.
 
Vaikuttaa olevan tosiaan paikkakuntakohtaisia eroja. Liekkö pienen paikkakunnan etuja että pääsee jo aikaisin lääkärille.

Aamulla kävin varhaisultrassa (8+3) ja siellä tyyppi köllötteli hienosti kasvaneena. Seuraavaks sitten nt-ultra kuukauden päästä.
 
Meillä eka neuvola ensi viikolla, silloin 8+3.
 
Muokattu viimeksi:
Minulla ensimmäinen neuvola vasta 1,5 viikon päästä rv 9+3. Verikokeesta/nt-ultrasta ei vielä tietoa. Varhaisraskauden ultrassa kävin 6+3, yksi sydän sykki.
 
Mulla neuvola tiistaina ja sillon 9+0.. Jännää kun tavallaan aika mennyt aika äkkiä, mutta toisaalta sit vasta 9+0 :joyful: Näiden kahden aiemman kanssa touhutessa ei ehdi käydä aika pitkäksi laughing7
 
Eka neuvola 7.2. rv 9+3. Miten menikään verikoe, tuleeko HUS-alueella sinne kutsu, samoin kuin ultriin? En muista kolmen vuoden takaa miten nää meni...

Verikokeisiin ei mun tietääkseni tule kutsua vaan pitää varata itse aika lähilabrasta. Lähetteen tekevät eka neuvolakäynnillä, samoin ultraan.
Kun soitin neuvolan ensikäyntiaikaa, mulle neuvottiin lataamaan Maisa-sovellus puhelimeen. Sen kautta kuulemma varataan nykyään ultra-ajat. En kyllä ole varma koskeeko koko HUS aluetta .
 
Mulla eka neuvola vasta 19.2. Jäin miettii kun se neuvolan hoitaja sanoi et soittele jos tulee pahoinvointia tms. Et mitäpä se sille voi tehdä vaikka soittaisin ja ilmoittaisin asiasta että hei nyt muuten yrjö lentää. :D kun eikös se saikkukin haeta ihan omasta työterveydestä jos tarvetta ilmenee?
 
Eka neuvola oli eilen ja ai että meillä on ihana neuvolatäti!! Pelkäsin tosi paljon nillitystä mun painosta mutta ei se maininnut siitä mitään. Muutenkin sanoi, että maalaisjärjellä pääsee pitkälle. Ja sain vielä luvan syödä vahvempia kipulääkkeitä, joten nukuin ensimmäisen kerran kuukauteen sängyssä ja heräsin vain 3-4kertaa!
 
Tänään ensimmäinen neuvola. Jännitti todella paljon mutta onneksi neuvola-"täti" oli oikein lämminsydäminen ja aisti että on oikeasti kiinnostunut asioistamme, otti myös puolisoni hyvin huomioon. Toivoin niin, että sama henkilö pysyisi koko raskaudenajan yllätyin myös kuinka paljon helsingin kaupunki on panostanut ensimäistä lasta odottavaan perheeseen.
 
Tuosta tulikin mieleen, että puoliso otettu hyvin huomioon, niin meidän neuvola terkkari kysyi "Miten sinulla tulee puoliso mukaan näille käynneille?" niin sanoin, että just ja just isyydentunnustukseen tulee. :laughing021eli siis puoliso ei tule mukana, vaan jos sattuu olemaan kotona kun neuvola niin jää isompien lasten kanssa kotiin. Koska Muutenhan tää kolmikko kulkee mulla mukana aina kaikessa ja kaikkialla. :excited001

Ihana kyllä kun neuvolassa ottaavat nykyään puolison lämpimästi vastaan. Silloin 6v sitten ei juuri ees kyselty koko puolison perään. Toiveissa taisi olla, että jos yhdessä neuvolassa ainakin olisi mukana:think005
 
Kävin tiistaina ekaa kertaa neuvolassa ja Varasin verikokeet ens tiistaille ja ultran 26.2 :nailbiting:Vajaa 3vk vielä odottelua :bored:
Lääkäri aikakin varattiin nyt ja se on maaliskuun alussa. Molemmat vanhoja tuttuja kun lääkäri ollut jo nuoremman ajoilta ja terkka hyppäs remmiin viime syksynä. Ehtinyt ola sit jo molempien lasten vuosi käynneillä. Ihan mukava terkka vaikkakin edellinen oli ihan super :gen053
 
Täällä myös oikein positiivinen kokemus ensimmäisen neuvola käynnin jälkeen. Mies otettiin kivasti mukaan ja vaikka moni juttu oli jo entuudestaan tuttua kun on tässä ehtinyt koluta kaiken mahdollisen netistä läpi niin tuo käynti oli kyllä hyödyllinen ja toi tätä raskautta taas vähän konkreettisemmaksi. Kahden viikon päästä ois sit eka ultra, jännää!
 
Takaisin
Top