Neuvolaseuranta

Varasin elämäni ekaa neuvolaa tuossa taannoin. Kysyi onko eka lapsi. Rupesin jotain selittää et "joo mun eka mut miehelle ei" Makee jep, sitä varmaan kiinnostaa tollanen asia :D Tuli tyhmä olo.
 
Tänään oli elämäni ensimmäinen äitiysneuvola. Osui symppis nuori terkka joka ymmärsi mun syömishäiriöhistorian. Sanoi ettei merkata korttiin painoa ollenkaan, vaan hänen muistiinpanoihin. Sit sain seisoa puntarilla väörin päin ja lähetteen ravintoterapeutille :happy: Nyt kun lähetteet labraan ja nt-ultraan niin pääsee niitäkin varailemaan.
 
Mulla on eka neuvola maanantaina! Vihdoin :wacky:

HUSilaiset; varataanko ultrat itse sit, kun on saanut lähetteen? Kaks vuotta sit tuli vielä etanapostissa ajat ns. annettuna eli on vissiin muuttunut?
 
Neuvola oli viikko sitten, ens viikolla verikokeet ja kuun lopussa nt-ultra. :) neuvolassa sydänääniäkin kokeiltiin (5vuoden ajaltatä tuttu neuvola täti), eihän niitä löytynyt kun viikkoja niin vähän mutta en oo lainkaan huolissaan, siksi niitä uskallettiin jo kokeillakin kun th tiesi että tiedän faktat (milloin tavallisesti löytyy jne) ja en murehdi vaikkei löytyisikään. Huomenna kaveri tuo hällä lainassa olleen doplerin ja ajattelin kotona kokeilla löytää. Aiemmissa on löytynyt 9+jotain viikoilla, eli näillämain :)
 
Mulla on eka neuvola maanantaina! Vihdoin :wacky:

HUSilaiset; varataanko ultrat itse sit, kun on saanut lähetteen? Kaks vuotta sit tuli vielä etanapostissa ajat ns. annettuna eli on vissiin muuttunut?
Neuvolasta tulee lähete Maisa-palveluun, josta voi sähköisesti varata ultran. Ne on nykyään keskitetty Bulevardille. En tosin tiedä miten ennen on ollut.
 
Tänään oli elämäni ensimmäinen äitiysneuvola. Osui symppis nuori terkka joka ymmärsi mun syömishäiriöhistorian. Sanoi ettei merkata korttiin painoa ollenkaan, vaan hänen muistiinpanoihin. Sit sain seisoa puntarilla väörin päin ja lähetteen ravintoterapeutille :happy: Nyt kun lähetteet labraan ja nt-ultraan niin pääsee niitäkin varailemaan.

Ihanaa, että on myös syömishäiriöitä ymmärtäviä terveydenhoitajia! Kuulostaa niin hyvälle, ettei painoa merkata ja ettei sitä tarvitse itsekään nähdä. Tällaista olisin itsekin toivonut syksyllä edellisen raskauden kanssa. Silloinen terveydenhoitaja oli sentään googlettanut syömishäiriöstä tietoja juuri ennen vastaanottoa ja myönsi sen, ettei oikein tiennyt miten kohdata syömishäiriöinen.
 
Eka neuvola takana! Eipä juuri mitään uutta, eikä kuunneltu sydänääniä. Muistaakseni esikoisesta kuunneltiin ekalla käynnillä tai sit muistan väärin :)

Mut kiva terveydenhoitaja oli, se on tärkeää! Viimeksi mulla oli aluksi niin kuiva tyyppi ja kun hän vaihtui, niin sit olikin joku joka oli aina pois ja tapasinkin varmaan koko neuvolan henkilökunnan, kun häntä tuurasivat.

Nyt vain odotan sormet syyhyten, et pääsis varaamaan ultran! Vielä ei onnistunut :grin
 
Täällä myös eka neuvola takana, ihana terveydenhoitaja ja sydänäänetkin kuunneltiin:angelic: huomenna varaan ultraan ajan, jännää!
 
Neuvolassa käyty ekan kerran. Eipä ihmeempiä, hemoglobiini oli hyvä (128g/l). Varattiin pari seuraavaa aikaa, ne meni huhtikuun alkuun ja loppuun. Ekan ultran varailen tänään ja labraan ens viikolla.
 
Takaisin
Top