Helmikuiset 2020 <3

Jännittää kyllä löydänkö itteni oikeeseen paikkaan kun en oo vielä sielä uudella äitipolilla käyny :grin
 
Missä sairaalassa sut leikataan? Mulla kanssa sektio 10.2. :)

Oys ja heti aamuaika, toki kiireelliset/hätäsektiot menee etusijalle jos sellaisia tulee. Missä sulla? Mulla on sillon rv 38+3, koska halusin ajan mieluummin maanantaille entä perjantaille (38+0) niin mies saa venytettyä isyysloman aloitusta sinne seuraavalle viikolle :angelic: Mulla vaan ei sais missään nimessä käynnistyä oma synnytys, kun on iso riski siinä istukan repeytymisessä. Vauvan painoarvioikin jää alle 3000g tuolloin rv 38 alkaessa, joten sen vuoksi myös toivoin, että saa pikkunen vielä viikonlopun ajan kasvaa :happy:
 
Oys ja heti aamuaika, toki kiireelliset/hätäsektiot menee etusijalle jos sellaisia tulee. Missä sulla? Mulla on sillon rv 38+3, koska halusin ajan mieluummin maanantaille entä perjantaille (38+0) niin mies saa venytettyä isyysloman aloitusta sinne seuraavalle viikolle :angelic: Mulla vaan ei sais missään nimessä käynnistyä oma synnytys, kun on iso riski siinä istukan repeytymisessä. Vauvan painoarvioikin jää alle 3000g tuolloin rv 38 alkaessa, joten sen vuoksi myös toivoin, että saa pikkunen vielä viikonlopun ajan kasvaa :happy:

Minullehan tehtiin elektiivinen sektio ,koska etinen istukka. Sektio oli alunperin suunnitteilla n. Rv 37+ , mutta verenvuoto episodin jälkeen aikaistui 35+6. Viikkoihin nähden kaikki on mennyt tosi hyvin. Toki sai kortisonin kypsyttämään keuhkot. Poika hengitti syntyessään täysin itse ja söi pullosta maidon. Kolmen päivän ikäisestä menty täysimetyksellä. Painoarvio edellisellä viikolla ennen syntymää oli 2,8kg, poika painoi syntyessään 2,5kg :)
 
Minullehan tehtiin elektiivinen sektio ,koska etinen istukka. Sektio oli alunperin suunnitteilla n. Rv 37+ , mutta verenvuoto episodin jälkeen aikaistui 35+6. Viikkoihin nähden kaikki on mennyt tosi hyvin. Toki sai kortisonin kypsyttämään keuhkot. Poika hengitti syntyessään täysin itse ja söi pullosta maidon. Kolmen päivän ikäisestä menty täysimetyksellä. Painoarvio edellisellä viikolla ennen syntymää oli 2,8kg, poika painoi syntyessään 2,5kg :)

Hei, saanko vielä udella millä viikolla sinulla oli verenvuotoa ja johtuiko se jostain ulkopuolisesta esim. kaatumisesta tms vai ihan yllättäen? Minulla ei ole ollut vuotoja, minkä vuoksi katsoivat että tuo 38+3 pitäisi onnistua kun muitakaan oireita ei ole ollut (supistelua yms). Sain myös jo yhden kortisonin ihan varalta, kun ei siitä kuulemma mitään haittaakaan ole.
 
Hei, saanko vielä udella millä viikolla sinulla oli verenvuotoa ja johtuiko se jostain ulkopuolisesta esim. kaatumisesta tms vai ihan yllättäen? Minulla ei ole ollut vuotoja, minkä vuoksi katsoivat että tuo 38+3 pitäisi onnistua kun muitakaan oireita ei ole ollut (supistelua yms). Sain myös jo yhden kortisonin ihan varalta, kun ei siitä kuulemma mitään haittaakaan ole.

Ei ollut mitään ulkoista tekijää. Aamu oli ollut rauhallinen ja verentulo alkoi puolilta päivin. Rv 34+6 yllättäen seisoessa tunsin et nyt holahti jotain housuihin. (Onneksi oli side valkovuodon vuoksi) Menin vessaan ja pönttöön tuli uudestaan holahtamalla verta. Korkeintaan reilu desi ehkä tuli. Ei kipuja eikä supistuksia.

Päivystyksessä tutkiessa tuli myös hyytymä ulos. Sain verenvuotoa supistavaa lääkettä ja seurantaan synnytyssaliin. Pientä vuotelua jatkui iltaan asti, seuraavina parina päivänä tuli vaan ruskehtavaa tuhrua. Lääkärien mukaan uusi vuoto episodi olisi todennäköistä ja siksi olin sairaalassa viikon lähes vuodelevossa kunnes sektio tehtiin.

Vuotelut on kuulemma aika yleisiä etisessä istukassa. Kontrolliultrassa aijemmin jo lääkäri varoitteli et näin voi käydä. Lääkäri sanoi ettei ole mitenkään kovin vaarallista jos ei tule ihan hirveitä määriä, eikä ole kipuja tai supista. Päivystykseen toki kaikista vuodoista mentävä näytille. Aika rauhallinen osasin olla vuodon tullessa ,koska tiesi mistä oli kyse.
 
Kiitos tiedosta! Mullekin lääkäri kyllä varoitteli siitä verenvuodosta ja näistä liukkaista keleistä, kaatumisesta yms että otettava nyt tosi rauhallisesti loppuaika. Mulla ei oo enää kun pieni kaistale sitä istukkaa siinä edessä, sen verran kuitenkin ettei alatiesynnytys olisi turvallinen. Nyt rv 35+6, joten ei ole enää kun reilu 2 viikkoa jäljellä kun vaan kaikki menisi hyvin :smiley-angelic001
 
Takaisin
Top