Raskaaksi 2019

Sori omaa napaa, miehen kanssa juteltiin ja itkeä vollotin hänen sylissä miten pelottaa että me jäädään lapsettomiksi. Hän ei usein näytä tunteitaan ja tän asian tiimoilla on tän 8kk ajan lohdutellut ja sanonut että katotaan se vuosi ja sitten huolestutaan. No nyt hän sanoi että on myös ottanut selvää lapsettomuushoidoista ja tutkimuksista, kuulemma häntä myös pelottaa tuleva kun ei ole varmuutta mistään.

Ja tiiän, että tää kuulostaa varmasti todella idiootille kun ollaan tosiaan alle vuosi yritetty. Mut tää huoli ja epäonnistunut olo on vaan läsnä.. Tekisi mieli soittaa jonnekin yksityiselle ja selittää tää tilanne, jos menisi jo ennen kevättä tsekkaa asioita.. Tunteet nousi pintaan kun kuulin siitä mun kaverista, ehkä tämä tästä taas iloksi muuttuu. Nyt on vaan tosi ahistunut olo:banghead:

Ymmärrän!! Ja siis yksityiselle voi mennä tekee melkein mitä vaan jos haluaa. Siitä vaan jos siltä tuntuu. Oliks sua koskaan esim ultrattu vähän ennen ovista? Ja sit vois miehen tutkia ja miksei tehdä tota aukkaria. Rahaa toki menee. Parin kuukauden päästä voisit jo mennä julkisellekin lääkärille.

Sori omaa napaa, miehen kanssa juteltiin ja itkeä vollotin hänen sylissä miten pelottaa että me jäädään lapsettomiksi. Hän ei usein näytä tunteitaan ja tän asian tiimoilla on tän 8kk ajan lohdutellut ja sanonut että katotaan se vuosi ja sitten huolestutaan. No nyt hän sanoi että on myös ottanut selvää lapsettomuushoidoista ja tutkimuksista, kuulemma häntä myös pelottaa tuleva kun ei ole varmuutta mistään.

Ja tiiän, että tää kuulostaa varmasti todella idiootille kun ollaan tosiaan alle vuosi yritetty. Mut tää huoli ja epäonnistunut olo on vaan läsnä.. Tekisi mieli soittaa jonnekin yksityiselle ja selittää tää tilanne, jos menisi jo ennen kevättä tsekkaa asioita.. Tunteet nousi pintaan kun kuulin siitä mun kaverista, ehkä tämä tästä taas iloksi muuttuu. Nyt on vaan tosi ahistunut olo:banghead:

Tää menee tällaissa aalloissa. Välillä ollaan ihan pohjalla ja sitten taas voi ottaa vähän rauhallisemmin. Itellä on nyt ollut pari kolme kuukautta vähän rauhallisempaa. Helpotti paljon kun sai sen lähetteen❤️

Kaveri sai tänään vauvan. Niin ihanaa, että ihan itkettää:Heartred tähän tarinaan on liittynyt paljon dramatiikkaa, mutta onneksi vaikuttaa siltä, että tarinalla olisi sittenkin onnellinen loppu:Heartred

NewMoon ja Jesbe, nyt on jännää:Heartred

Kp32 tänään ja dpo12, iltapäivällä testasin negan, kovasti toivon mutta tuskin se enää plussaks muutu..outoa vaan et rinnat kipeet ja vv tulee, mulla kumpikaan ei oo oireena ennen menkkoja.
Mun kierto on ollut aina max. 30pvä, mut nyt ovis oli kp20 ja edellinen kierto oli km joten todennäköisesti kroppa sekasin vielä..

Taas niin montaa sivua tullu luettua että ei kaikkea muista, mutta NewMoon nyt todella jännät paikat ja toivotaan että onnistuu ja Jesbelle viivan vahvistumista!:love7

Ymmärrän!! Ja siis yksityiselle voi mennä tekee melkein mitä vaan jos haluaa. Siitä vaan jos siltä tuntuu. Oliks sua koskaan esim ultrattu vähän ennen ovista? Ja sit vois miehen tutkia ja miksei tehdä tota aukkaria. Rahaa toki menee. Parin kuukauden päästä voisit jo mennä julkisellekin lääkärille.

Kesällä kävin ultrassa mut muistaakseni ovis oli jo mennyt. Mies onneksi on valmis menemään kans tutkimuksiin, ja sanoikin että voitaisiin varailla aikaa yksityiselle. Mut mulle iski jostai syystä hirvee paniikki, sit se on virallista et me tarvitaan luultavasti apuja tässä asiassa ja alko ahistaa et mitä sieltä tutkimuksista löytyy. Huoh ajatukset vaan seilaa, en saa itekään tolkkua itestäni

Tein testin ja juu huonosti näkyy noista mut tuli väriä. Pistää miettimään että milloin olikaan ovis ku oloja ollu kaikenlaista ja sit ne niinku loppu ja epäilin että kysta irtoo. Tein varuiks ton äsken ja viiva piirtyi mut haamu. Päätettiin että testataan uudestaan kun on kumminkin väriä, tein ton saman testin vastikään parikin kertaa ja ei mitään. Ei edes viivanpaikkaa tullu. Jos miettisi et mun oksentelu olis ollu ovulaation kans tekemisissä niin olis dpo8.......

Etkös puhunut, että ovis oli joskus 9.12 ja menkkojen piti alkaa jouluna? Jos nyt vasta dpo 8? Tipuinko ihan kärryiltä? :hilarious::hilarious:

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi // ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

NewMoon // 31 // ya 12/2010 // 1.IVF/ICSI

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

jannn // 33 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 29 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 24-30

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 35 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

Alcyone // 43 // toinen haaveissa // ya 4/2019, kkm 8/2019 // kierto pitkä ja epäsäännöllinen

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen (~40)

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

tiino_O // 30 // kolmas // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 27-29 päivää

BarbaMama81 // 38 // toinen // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 24-29

persimon2//29//toinen(kolmas)//y 5.2019//kku 3.19 ja kkm10.19// kierto 24-27pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 6/2019// kkm 11/19 // kierto??

Nyytti // 39 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 26-29pv

Cara* // 37 // 2. haaveissa // ya 6/2019 // kierto 25-28

Taittaralla // 27 // esikoinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto ??

turotus // 21 // toinen haaveissa // tjot 7/2019

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä

Charmy24 // 24 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // km 11/2019 // kierto 29-31pvä

Sofia2016m // 25 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // kierto epäsäännöllinen 25-35pvä

Lilja- // 29 // ensimmäinen // ya 8/2019 // kierto 28-30 pv

Jesbe // 29 // esikoinen toiveissa //ya 8/2019 tjot ei hoidot // kierto 28-40 pv

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Alexie // 27 // ensimmäinen // ya 10/2019 // kierto 27-30pv

Armielise // 37 // ya10/2019 // 28

Tiarella // 25 // kolmas // ya 11/2019 // kp?

Koirankorva // 25 // esikoinen // ya 12/18 // tm 1/19, km 4/19, tm 9/19// kierto 28pv

Inanna // 29 // ensimmäinen // ya 12/2019 // kierto ei vielä tiedossa

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
Amalfi // 36v // LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Fantsu // 32 // LA 5/2020 // esikoinen
Ginger // 26 // LA 5/2020 // toinen tulossa
Pipana//26//LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
jeilei // 30 // LA 5/2020 // toinen
twisted // 31 // La 6/2020 // neljäs
AZ // 29// LA6/2020 // kolmas
Silk // 32 // LA 7/2020 // kolmas
Suklaapehmis // 28 // LA 7/2020 // toinen
Mamimam //24//LA 7//2020 // toinen
Mathilda // 37 // LA 7/2020 // ensimmäinen
mangustimamma // 38 // LA 7/2020 // kolmas
Ida_Maria_//22//LA 7/2020//ensimmäinen
Azzeliini//36//LA 7/2020// toinen
Edz//31//LA 8/2020//toinen
Evelyn8//28/LA 8/2020//ensimmäinen
Karoliiina//23//LA 9/2020//toinen

Minäpä tätä vähän nostelen. En kyl tiedä miks, tuskin tähän ketjuun on kauheesti enää tulijoita:hilarious: No ainakin siks, et Newmoon saa sitten lisätä itsensä plussanneisiin. Mä pidän mun taikapeukalot täällä pystyssä:thumright sit voidaan varmaan vaihtaa ketjun nimeksikin, joku 2019 vuoden epäonnistujat:hilarious:

Mites muuten onko täällä ketään kuka tunnustelis jatkuvasti/tietää miltä kohdunsuu tuntuu eri kierron vaiheissa?:)

Mielenkiintoista onko niissä jotain perää vai riippuuko henkilöstä jne:D

Kun alettiin yrittää niin luin niistä jonkunverran ja useat sanoo että alkuraskaudessa olisi ylhäällä ja kova.
Mies kokeillut mulla kun itse en halua tunnustella niin 1x kierron lopussa vähän ennen mahd. kk alkua oli kohdunsuu pehmeä ja todella alhaalla, sillon alko menkat.
seuraava kierto oli sit just kova ja ylhäällä ja sillon tärppäs, ja nyt kokeiltiin taas niin kuulemma sama..katsotaan sit pitääkö paikkansa vai ei:D

Mites muuten onko täällä ketään kuka tunnustelis jatkuvasti/tietää miltä kohdunsuu tuntuu eri kierron vaiheissa?:)

Kun alettiin yrittää niin luin niistä jonkunverran ja useat sanoo että alkuraskaudessa olisi ylhäällä ja kova.
Mies kokeillut mulla kun itse en halua tunnustella niin 1x kierron lopussa vähän ennen mahd. kk alkua oli kohdunsuu pehmeä ja todella alhaalla, sillon alko menkat.
seuraava kierto oli sit just kova ja ylhäällä ja sillon tärppäs, ja nyt kokeiltiin taas niin kuulemma sama..katsotaan sit pitääkö paikkansa vai ei:D

Oon kokeillu satunnaisesti. Joskus dpo12 tmv oli kova ja korkeel mut sit se muuttu ku menkat. En jaksa/muista/viitsi koko ajan kokeilla.. Ja jostain luin et saattaa mennä sit pöpöjä sinne enkä haluu sitä :grin

Etkös puhunut, että ovis oli joskus 9.12 ja menkkojen piti alkaa jouluna? Jos nyt vasta dpo 8? Tipuinko ihan kärryiltä? :hilarious::hilarious:
Joo mul Digi hymyili 7 päivä oot ihan oikeassa ja olot oli 9 ja 10 päivän tienoilla.. no sit Digi hymyili uudestaan 14 pv mikä oli outoa ja ne nippailut jatkui ja jatkui ja oksetti ja tissit superarat niin pohdin et oisko voinut ovis ollakin myöhemmin ja oireet siihen liittyvää ja sillä heitin et olisko nyt sittenkin vasta dpo8. Eli vähän oletin et totta kai kaikki muistaa.. juu en siis oo mistään saanut varmuutta et ovis just oli ku tää kierto ilman progea. Noh, nyt noita tein ja ihan blancoi oli ja tänään vielä tein vähän jotta menkat tulisi niin tuliki haamu.. se jää nähtäväksi vahvistuuko ja oonko niin matalahormononen vaikken siihen usko ku raskaustesti reagoi joskus oviksee mut täs kierrossa sen vikana hymyn jälkeen ei oo tullu mitään viivanpaikkaa tai haamuu ja yllätti toi haamu. Kyl toivon et nyt. On se kierto mistä syliin tulee.. toi on livenä hyvinkin selkeä. Ja tietty pitää kysyä jos joku mitä sanon arveluttaa ku en voi millään uskoa et ovis olis ollu tuolloin ja viiva niin hailu jos on kyse raskauden alusta. Ja joo vasta kp25 ku ollu nyt 25/27 päivän kiertoi. Vaikka voihan se olla et ovis oli sillon sillä viikolla ja huippu 14 pv ... Ja nyt vasta näkyy.. mulla on muutenkin näkynyt myöhään. Mut joo olipa sepustus, saitko nyt selkoa?

Mul on kn tuttu ku luomuehkäisy mut mulla ero oli vaan et sisäpuoli itsessään tuntu hassulta kun raskauduin

Mä nyt väistämättä joudun sitä kokeilla, kun noita lugeja sinne tunkee. Vähän on itellä kans vaihdellut eri kierrossa. Joskus on alhaalla tosi aikasin (huomaa sillon myös että esim. Seksi tuntuu jotenkin epämiellyttävältä) ja sit taas jossain kierrossa se laskeutuu vasta melkeen just kun menkat alkaa.

Mitäköhän tarkottaa et lääkäri kirjotti et kohdun taakse kerääntyy nestettä?

Koirankorva ja jotka ihmettelevät mun oitouksii eli digihymy 7 pv ja himot tuntemukset 9/10 pv mut myös myöhemmin ja Digi hymyili uudelleen 14 päivä ja sillä ennusteella tänään olisi pitänyt alkaa mut sen ekan hymyn perusteella jouluna joten. Kai mul voiki olla dpo13 nyt ja viiva vasta nyt näkyy ... En tiedä. Odotin blancoa ja rupesin ylianalysoimaan ja ovismsista limaa oli myöhemmin ja ihmettelin et mistä on kyse.

Eli menkat on aiemman ennusteen mukaan myöhäs mut Flo ennusti oviksen 14 pv enkä muuttanut sitä ja tänään olis ollu pv jolloin viimeistään Niagara aukeis tai huomen ku tänään olisi ollut aloitus illalla mitä ei tullut ja jos toi vahvistuu niin saa pysyy pois.

Ja kysykää, ite mietiskelin vaan et olisko ovis ollu myöhemmin ei sen kummempaa. mut luin mun viestin ja oli hiukka epäselvä muttei joka viestiin jaksa kirjoittaa silleen.. you know

Mä jossain vaiheessa tunnustelin ja just oviksen ja menkkojen alun aikoihin laskee ja on pehmeämpi ja vähän auki. Mutta ilmeisesti myös vuorokaudenaika vaikuttaa et missä on, aamyisin yleensä ylempänä ja iltaisin alempana nii siks hyvä tunnustella samoihin aikoihin et osaa paremmin verrata muutosta. Sitä toki en tiiä millaseksi se muuttuis jos olis raskaana..

Sori uus puhelin ja ilmeisesti huono kamera tai tärinä käsi mut juu, kirjoitusvirheitä tulee

NewMoon mä täällä intoilen sun puolesta miten koko tiimi varmaan <3

Nyt heräsi oma into ku sain sen yhden Herra Haamun

Mä jossain vaiheessa tunnustelin ja just oviksen ja menkkojen alun aikoihin laskee ja on pehmeämpi ja vähän auki. Mutta ilmeisesti myös vuorokaudenaika vaikuttaa et missä on, aamyisin yleensä ylempänä ja iltaisin alempana nii siks hyvä tunnustella samoihin aikoihin et osaa paremmin verrata muutosta. Sitä toki en tiiä millaseksi se muuttuis jos olis raskaana..
Toi o tosi ku joillain ylhäällä ja kii joillakin alhaalla ja kii ja joillakin on hitusen avoinna ja ylhäällä raskauden aikana.

Oviksen aikana eka ylhäällä ja kii sit tippuu alas jne mut oon huomannut että vuorokauden ajat ja päivän touhut vaikuttaa asiaan paljon

Takaisin