Raskaaksi 2019

Itse oon ollut kp10-13 ultrattavana ja limis ollut jotain 4-6mm. Joskus lääkäri sanoi et kiinnittyäkseen pitäs olla ainakin 6mm... Ja kasvaakohan se about 1mm päivässä..? Mut jos viel oviksen jälkeen noin ohut ni en tiedä, ohuelta kuulostaa.. Voin taas kertoo paljon mun ens viikon pe kp10 on! Mulla aika ohut aina :/ onks sulla niukat menkat?

Sammie siis mikä leikkaus? Tsemppiä edelleen :Heartred

No siis lääkäri sanoi just sentakia että onko alkamassa menkat kun ei ennen sitä ehditty puhua mun kiertosta mitään, kerroin alkuun vaan et marraskuussa oli km. Ennen menkkojahan se limis lähtee ohenemaan ja tulee sit vuotona ulos, mut mulla onkin siis menkkoihin vielä 2vkoa aikaa niin siihen se sano et aijaa jos oviksesta on just 3-4pvää niin sen pitäis paksuuntuu vielä eli on ainakin mahis tulla raskaaks, mut tiedä tuosta sit.. luin itekkin et 6mm voi riittää muutenkin mut mut..ja voihan se olla et mun kierto vielä sekasin vaikka ovuloinko koska oli just km.
Ja mun menkat oli tossa elo-syyskuussa tosi tosi niukat vain 2-3pvä ja ei ees ois sidettä tarvinnut vaihtaa mut kuitenki tulin raskaaks sit lokakuussa mikä meni kyllä kesken mut silti.
Aah hankalia nää asiat kyl..

Tsemppiä Sammie! :Heartred

Omaa napaa, ällövaroitus: Dpo 6. Yöllä ja aamulla oli valkkari pikkuisen punertavaa ja kohtu kramppaa ajoittain. Ensin ehti toivo herätä kiinnittymisvuodosta, mutta todellisuudessa tuo voi olla vaikka mitä muutakin kiertoon liittyvää, joten aion olla mahdollisimman realistinen asian suhteen. Kerroin asiasta miehelleni, joka innostui toden teolla. Nyt harmittaa hänen ja meidän molempien puolesta, kun edessä luultavasti kuitenkin on pettymys menkkojen alkaessa.

Tsemppiä ihan jokaiselle, nyt on ihan liikaa raskaita asioita ihmisillä menossa :Heartred

Mutta NewMoon, ihan huippua!! Jee!!

Ja vähän omanapailua... Kävin ostamassa raskaustestejä ja samalla tässä aloin tänään miettimään, että voinko hakea yksityiseltä gyneltä lähetteen julkiselle lapsettomuuspolille? Joka tulisi meillä olemaan ilmeisesti phks, mutta miehen käytävä antamassa näyte Helsingissä?
En vaan haluais mennä tuohon lähi terveyskeskukseen.. Jotenkin vaan ajattelisin, että yksityiseltä gyneltä saisi "parempaa" ja ymmärtäväisempää kohtelua :sad001 en vaan halua kuulla yhtäkään "oot vielä nuori" - kommenttia. Vuosi täynnä ensi kuussa kuitenkin ja oikeus päästä turkimuksiin...

Alcyone toivotaan parasta!

Charmy mullaki aika niukat menkat. Siis kesto 3-4pvää joista yksi suht runsas. Ihanaa nähdä ens viikolla mikä tilanne luomuna :singing:

Ai kaavinta on noinkin isohko operaatio :/ oih voih toivotaan et kaikki saadaan seuraavista raskauksista vauvat syliin ja sit vaikka miittiä kehiin! :hilarious::Heartred

Tsemppiä ihan jokaiselle, nyt on ihan liikaa raskaita asioita ihmisillä menossa :Heartred

Ja vähän omanapailua... Kävin ostamassa raskaustestejä ja samalla tässä aloin tänään miettimään, että voinko hakea yksityiseltä gyneltä lähetteen julkiselle lapsettomuuspolille? Joka tulisi meillä olemaan ilmeisesti phks, mutta miehen käytävä antamassa näyte Helsingissä?
En vaan haluais mennä tuohon lähi terveyskeskukseen.. Jotenkin vaan ajattelisin, että yksityiseltä gyneltä saisi "parempaa" ja ymmärtäväisempää kohtelua :sad001 en vaan halua kuulla yhtäkään "oot vielä nuori" - kommenttia. Vuosi täynnä ensi kuussa kuitenkin ja oikeus päästä turkimuksiin...

Mä ooon pariki kertaa kysyny yksityiseltä laittaako lähetteen ja täälläki oon kysyny mitä hyötyä siitä on, enkä vieläkään tiedä onko siitä hyötyä tai mitä se käytännössä tarkoittaa. En ois kans halunnu terkkariin. Tänään vihdoin sain soitettua ja oli kiva ihminen puhelimessa :) harmi etten soittanu aiemmin. Aika paljon ollaan kyl tehty jo yksityisellä, kaippa viel jotkut verikokeet julkisella sit keväällä ja sit naikkarille joskus kun mahtuu. Mut haluun uskoa et plussaan luomuna ennen sitä!!

Mulla testin teko aatonaattona jos ei jo vkloppuna herkällä ku sit olis 4 tasan.. Niin mietin että uskallanko testata. Olo on ihan varma raskaudesta. Miks kiusaan itseäni näin. Siis joo mun nilkat jomottaa ja tuikkii kohtuun ja enin juttu on se ku mulla on tissit niin kipeet et itken. Siis itkin ku niin viils tai vihlasi.. En osaa paremmin kuvata mut jotenki on semmonen olo. Liekö kaikki taas kuvittelua ja sit lyö itsee päähän et mieli teki tepposet. Mulla nyt loppu vv lorina, mut liittyy tohon tulehdukseen jonka ihan vaan päätin senkin olevan tietysti raskausoire kuten jano ja jatkuva pissatus. Jotka voi johtua IHAN MISTÄ VAIN. No joo.

NewMoon nyt sit 9kk ja tällä pienel on pikaliimsputkilo mukana. Tätä on odotettu <3

Ja joo, pyöräilen paljon ja ku ajoin johki möykkyyn niin mietin et noni nyt on kaikki ohi en voi olla raskaana kun nyt osu noin ja se tippuu ulos. Juu. Pelottaa.

Kiitos, kun jaksoit vastata :Heartred Mulla ongelma siis on se, että koko päivänä on tullut vain vähän verta. Sikiö, istukka ym. on vielä kokonaan sisällä. Eli jos ei ihmettä tapahdu yön aikana, kutsuu leikkaussali huomenna.
Voi ei. Tuo on todella raastavaa jos homma ei käynnisty :( Niitä nappejako ne kohdunsuulle laittaa? Mulla ne on tehonneet nopeasti mutta kaverilla vei tosiaan kans melkein vrk. Eihän se keho ole mitenkään valmis vielä pienestä luopumaan. Isosti sympatiahalauksia ja ajatuksia sinne sinulle.

Kiitos Silk vastauksesta! Hurjan kauan sulla on vuoto kestänyt :sad001Olitko kipeä kaavinnan jälkeen? Juttelin pitkään kätilön kanssa ja hän sai pelkoa vähän lievenemään. Puolilta öin alkaa kielto syödä ja alkaa valmistautuminen leikkaussaliin. Silti tietenkin toivon koko ajan, että lääkkeet riittäisivät.

Joo ei mennyt ihan oppikirjan mukaisesti. Siinä tuli parit kuukautisetkin ja aina vain sain hoitohenkilökunnalta neuvoksi odottaa vielä ne, että niiden joukossa tulee varmasti loputkin raskausmateriaali pois. Ei tullut. Kaavinta oli helpotus siinä kohtaa, uuden raskautumismahdollisuudenkin kannalta. En muista olleen mitään kipuja.

Voi ei. Tuo on todella raastavaa jos homma ei käynnisty :sad001 Niitä nappejako ne kohdunsuulle laittaa? Mulla ne on tehonneet nopeasti mutta kaverilla vei tosiaan kans melkein vrk. Eihän se keho ole mitenkään valmis vielä pienestä luopumaan. Isosti sympatiahalauksia ja ajatuksia sinne sinulle.

Joo, alkuun lääkkeet kohdun suulle ja suuhun sulamaan. Mut sain niistä allergisen reaktion ja meni kauan, että uskalsivat turvatoimien kanssa antaa lisää... Kun ei ole mitään muuta lääkettä. Sain nyt ne loput, mutta ei käynnisty :sad001
Tuliko kaverillasi raskausmateriaali ulos kuitenkin lopulta vain lääkkeillä?

Mulla kun oli tuulimunaraskaus, tein lääkkeellisen tyhjennyksen kotona. Siitä ku laitoin ekat lääkkeet kohtuun nii meni joku 6h et alko kivut ja niukka vuoto. Parin päivän pääst oli uus ultra, silloin oli vielä raskausmateriaalia kohdussa. Anto uudet lääkkeet mitkä otin sit suun kautta, ei menny ku n.2h lääkkeenotosta nii alko ihan hirveet kivut. Vuoto oli tosi niukkaa koko ajan mut kaikki raskausmateriaali oli kuitenkin tullu ulos ku kävin viikonpäästä uudestaan ultrassa

Mä ooon pariki kertaa kysyny yksityiseltä laittaako lähetteen ja täälläki oon kysyny mitä hyötyä siitä on, enkä vieläkään tiedä onko siitä hyötyä tai mitä se käytännössä tarkoittaa. En ois kans halunnu terkkariin. Tänään vihdoin sain soitettua ja oli kiva ihminen puhelimessa :) harmi etten soittanu aiemmin. Aika paljon ollaan kyl tehty jo yksityisellä, kaippa viel jotkut verikokeet julkisella sit keväällä ja sit naikkarille joskus kun mahtuu. Mut haluun uskoa et plussaan luomuna ennen sitä!!

Joo en mäkään ymmärrä... Kun netistäkin yritin lueskella mut en vaan saa oikein vastausta et laittaako lähetettä vai ei... Mua vaan niin ahdistaa soittaa tonne tuttuun tk :sorry:

Kyllä mä sain lähetteen yksityiseltä. Sama vuosi yritystä kun muutenkin, mut silleen ihan sutjakasti sen jälkeen on edennyt. Esikäynnin ja lähetteen väliin jäi odotusta 2,5kk. Mitä lueskelin meidän kunnan hoitopolkua, niin jäin käsitykseen, että sitä kautta olis kestänyt kauemmin, koska eka olis joutunut odottaa jotain sairaanhoitajan alkuhaastattelukäyntiä ja sieltä sit olis vasta laitettu/ei laitettu lähete. Mutta kaipa nää ajat on myös vähän kuntakohtaisia.

Mäkin oon saanut yksityiseltä lähetteen kun yritystä oli takana 11kk. Soittamalla sain lähetteen, kun olin puolen vuoden paikkeilla käynyt ultrattavana ja silloin gyne sanoi, että soittele syksyllä jos raskaus ei ala.

Joo, alkuun lääkkeet kohdun suulle ja suuhun sulamaan. Mut sain niistä allergisen reaktion ja meni kauan, että uskalsivat turvatoimien kanssa antaa lisää... Kun ei ole mitään muuta lääkettä. Sain nyt ne loput, mutta ei käynnisty :sad001
Tuliko kaverillasi raskausmateriaali ulos kuitenkin lopulta vain lääkkeillä?
Tuli joo. Joskus se ottaa aikansa. Toiv menee nyt ilman isompaa operaatiota.

Ovistesti näytti plussaa vielä nyt illakin, mutta talletukset ei onnistuneet. Huomenna illalla vielä yritys, jos simpat ehtis kohteeseen. En usko, että meillä ois seksiä ihan heti uudestaan, jos mies sais tietää, että raportoin tänne joka panon oviksen tietämillä. :hilarious::angelic:

Koko sairaalayön saldo on reilu 3h unta rauhoittavien avulla, pieni pala pala kalvoa ja yksi hyytymä. Alan hajota henkisesti kokonaan :sorry: Psykiatrian akuuttiryhmä käy toivottavasti tänään .

Takaisin