Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mullakin on pahoinvointi helpottanut muuten, mut tän flunssan takia oon joutunu parina päivänä oksentamaan. On toi yskiminen niin rajua että alkaa väkinkin oksentamaan.
 
Mulla oli tänään kiire junaan ja jouduin ottamaan muutaman juoksuaskeleen ja voi elämä sitä hengästymisen määrää. Joko on kunto romahtanut ihan hetkessä tai sitten raskaus alkaa vaikuttaa :grin

Tänään ja eilen tullut vähän ruskeaa tuhruvuotoa. Hirveä huoli iski heti, vaikka vuoto ollut tosi vähäistä. Mutta kun tähän asti selvinnyt ilman. Doppleri sentään vähän rauhoitti mieltä. :sad001
 
kenestä muusta tuntuu että puuskuttaa koko ajan? :D fantsu ainakin näkyy olevan samoilla linjoilla. Tuntuu hengästyy pienestäkin, ihan vaan kävelystä. Että onko oire vai onko kunto romahtanut totaalisesti
 
kenestä muusta tuntuu että puuskuttaa koko ajan? :D fantsu ainakin näkyy olevan samoilla linjoilla. Tuntuu hengästyy pienestäkin, ihan vaan kävelystä. Että onko oire vai onko kunto romahtanut totaalisesti

On oire. Ei meil kaikilla kunto näin pahasti romahda :grin Sydän joutuu pumppaamaan enemmän verta kuin tavallisesti. Ja kaikki sisuskalut nousee ylöspäin ja alkaa painaa palleaa pikkuhiljaa.
 
Mää kans hengästyn ja kunto on ihan nollissa. Alusta asti on myös ollu "raskausflunssa" eli nenä on koko ajan tukossa, niin seki vähä ankeuttaa oloa välillä eikä ainakaan paranna hapenottokykyä :D
 
Täällä puuskuttaja kans! Pitäis vielä soittaa poikkihuilua niin tuntuu että tarvii enempi ja enempi hengitystaukoja, kohta vaan hengitän enkä puhalla :D
 
Mulla tosiaan pienikin ponnistus pistää puuskuttamaan ihan hulluna:laughing014

Ja raskausflunssaa taitaa olla myös, kun nenä jatkuvasti tukkoinen.
 
Täällä myös yks joka ei enää rappusia pääse ylös hengästymättä :dead: ja ihan selvästi on nivelet löystyneet kun joka paikkaan kolottaa.. Ei tietenkään helpota että teen fyysisesti keskiraskasta seisomatyötä.
 
Mulla on tosi tukala olo ollu tällä viikolla. Viiltävää päänsärkyä oli 3 päivää, sit yhtenä päivänä meinasin pyörtyä kaksi kertaa (tuli ihan kamalan huono olo, tuskanhiki ja tunne et taju lähtee). Sit mulle nousi eilen illalla yhtäkkiä kuume, aamulla ei enää ollut kuumetta.
Tänään on sit ollut ihan järkyttävän huono olo ja vatsa ihan sekaisin, olo on ihan super turvonnut ja oikein koskee vatsaan kun on niin turvonnut olo.
Oon ollu ihan super väsynyt vikan viikon, tuntuu et
mitään ei pysty syömään kun kaikki oksettaa.
Hirveät liitoskivut vaivaa, tuntuu että nivuset ja alaselkä vetelee ihan viimeisiään...
Kunnon oireluettelo, mutta tähän hetkeen ei kauheesti oo mitään positiivista :-D
 
Mirkki tsemppiä oireiden kanssa, eiköhän se siitä pian helpota :Heartpink jännä tosiaan miten erilaisia raskaudet voikin olla oireiden suhteen, itsellä ei juuri mitään erikoista, välillä päiviä kun päätä särkee ihan kunnolla mutta ei ole onneksi tarvinnut särkylääkkeisiin (ainakaan vielä) turvautua. Turvotusta aika ajoin, ja syödä tekisi mieli vähän väliä. mutta ei sen kummempia näin 16 raskausviikolla.. :)
 
Täällä on närästys nostanut päätä. Edellisessä raskaudessa oli kunnon riesa ja olin toivonut että nyt säästyisin. Eipä vaikuta siltä. Pahoinvointia on edelleen, mutta väsymystila on edes hiukan helpottanut.
 
Mulla kanssa pientä närästystä riesana. Lisäksi olen huomannut, että jos enempi touhuaa, niin selkä väsyy ja kipeytyy aika helpolla. Valmiiksi jo vähän pelottaa miten kroppa kestää, kun maha alkaa kasvaa oikein urakalla.

Kävin eilen vaa’alla ja paino oli pudonnut pikkuisen. Tällä hetkellä tullut alusta n. 2,5kg ja vähän mietityttää, että kai se sitten on tarpeeksi. Kuitenkaan paha olo ei enää vaivaa ja syön tavallista useammin ja ihan kunnon aterioita, joten ei pitäisi olla siitä kiinni. :bored:
 
Mulla on suurin osa oireista helpottanut viime viikkoina. Ihanaa kun aamuisin voi odottaa aamupalaan asti ilman heikotusta eikä tarvitse syödä välipalaa sängyssä. Sen sijaan koko ajan on jano ja nälkä. Paino ei silti ole noussut lainkaan vaikka syön aina kun nälättää. Onneksi rutakuuri vaikuttaisi auttaneen pahimpaan hengästymiseen ja voimattomuuteen, mutta kyllä ylämäissä saa edelleen puuskuttaa enemmän kuin ennen. Ja jumpassa tuntuu että vatsalihaksia joutuu miettimään enemmän kuin ennen.

Sen sijaan mielialat on alkaneet heitellä ihan valtavasti ja välillä olo on ihan valtavan alakuloinen muutaman päivän. Täytyy tarkkailla tuota ja ottaa ehkä seuraavassa neuvolassa puheeksi jos jatkuu. 15. viikolla nyt siis.
 
Mulla eilen ja viimeyönä tuntui ohimeneviä tosi viiltäviä kipuja (kesti pari sekkaa, tuli hetken päästä takaisin, varmaan yhdellä kerralla 4-5krt) ihan tuonne lantioluun viereen vatsan, noin navan korkeudella. Onneks meni ohi nopeasti mut säikäytti kyllä että mitähän tämä on. Voiskohan olla liitoskipuja, kun lantio tai lihakset siellä venyy ja paukkuu? Vai onkohan jtn muuta. Onneks on se neuvola tänään, muuten varmaan pitäs mennä yksityiselle purkamaan oloan ja kahtomaan onko vauva mukana :I
 
Mulla eilen ja viimeyönä tuntui ohimeneviä tosi viiltäviä kipuja (kesti pari sekkaa, tuli hetken päästä takaisin, varmaan yhdellä kerralla 4-5krt) ihan tuonne lantioluun viereen vatsan, noin navan korkeudella. Onneks meni ohi nopeasti mut säikäytti kyllä että mitähän tämä on. Voiskohan olla liitoskipuja, kun lantio tai lihakset siellä venyy ja paukkuu? Vai onkohan jtn muuta. Onneks on se neuvola tänään, muuten varmaan pitäs mennä yksityiselle purkamaan oloan ja kahtomaan onko vauva mukana :I

varmastikin vainniitä kipeitä liitoskipuja, mutta ihana että pääset tänään neuvolaan vielä tarkastuttamaan vauvan voinnin:Heartred
 
Itse huomasin hilpeydekseni, että mahaan on kasvanut karvoja aiemmin jo tunsin silitellessä että navasta ylöspäin nousee ihan uutena vana, mutta eilen illalla sattumalta valoa vasten huomasin, että navan allahan alkaa olee jo melkoinen talviturkki. Sinne ei hirveän hyvin enää näe, joten sohin sheiverillä ristiin, rastiin, ylös ja alas, eikä ainakaan kädelle tunnu enää. Mutta jännä oire, ei mulla niitä siellä ollut vielä 16 viikkoa sitten...
 
Itse huomasin hilpeydekseni, että mahaan on kasvanut karvoja aiemmin jo tunsin silitellessä että navasta ylöspäin nousee ihan uutena vana, mutta eilen illalla sattumalta valoa vasten huomasin, että navan allahan alkaa olee jo melkoinen talviturkki. Sinne ei hirveän hyvin enää näe, joten sohin sheiverillä ristiin, rastiin, ylös ja alas, eikä ainakaan kädelle tunnu enää. Mutta jännä oire, ei mulla niitä siellä ollut vielä 16 viikkoa sitten...

Mä huomasin samanlaisen karvoituksen pari päivää sitten laughing7
 
Takaisin
Top