Raskausuutisen kertominen muille

Mulla on nyt jotenki tullu tilanteita, että pakko ollu kertoa. Tiettyä taikauskoa itsellä siinä, että ”entä jos tämä nyt kostautuu” kun menin kertomaan. Että lällällää mitäpä kuvittelit ja kynsille saa. Mutta sitten toisella olalla oleva oikia oma järki sanoo, että ihan höpöhommaa tämmönen. Eipä se taida olla tästä kiinni, ainaki toivon:notworthy
 
Me ei olla kerrottu kenellekään eikä varmaan kerrota ennen np- ultraa. Raskaus oli meillekin täysi ylläri, johon edelleen sopeudutaan. Ja kun itsellä ikää jo 40+ niin keskenmenon riski on suuri. En kyllä yhtään keskenmenoa ole aikaisemmin saanut, vaan kolmesta raskaudesta on tullut ne kolme vauvaa. Tulee kyllä aikamoisena yllätyksenä tämä sitten muillekin, jos sinne asti päästään, että on jotain kerrottavaa.
 
Mulla on nyt jotenki tullu tilanteita, että pakko ollu kertoa. Tiettyä taikauskoa itsellä siinä, että ”entä jos tämä nyt kostautuu” kun menin kertomaan. Että lällällää mitäpä kuvittelit ja kynsille saa. Mutta sitten toisella olalla oleva oikia oma järki sanoo, että ihan höpöhommaa tämmönen. Eipä se taida olla tästä kiinni, ainaki toivon:notworthy
Me kerrottiin viimeksi vain anopille ja meni sillä kerralla kesken. Silloin myös ehkä hiukan harmitti, että ei ollut ihmisiä ympärillä, joiden kanssa tapahtuneesta puhua. Nyt oon kertonut hieman useammalle, joten tukiverkkokin on parempi.
 
Mulla on nyt jotenki tullu tilanteita, että pakko ollu kertoa. Tiettyä taikauskoa itsellä siinä, että ”entä jos tämä nyt kostautuu” kun menin kertomaan. Että lällällää mitäpä kuvittelit ja kynsille saa. Mutta sitten toisella olalla oleva oikia oma järki sanoo, että ihan höpöhommaa tämmönen. Eipä se taida olla tästä kiinni, ainaki toivon:notworthy

Mun mies taas ajatteli niin päin, että sittenhän ei voi mikään mennä pieleen kun hän on jo kertonut raskausuutisen kaikille. :rolleyes:
 
Mun mies taas ajatteli niin päin, että sittenhän ei voi mikään mennä pieleen kun hän on jo kertonut raskausuutisen kaikille. :rolleyes:
Tuohan onkin kivan positiivinen tapa ajatella :joyful:
Minunkin mies viikonloppuna alkoi toistella useaan kertaan minulle virne naamallaan, että lapseni äiti :hilarious: se oli jotenkin niin hellyttävää, kun iso mies, joka ei yleensä hirveästi lepertele oli jotenkin niin höperöllä päällä. Tuleva lapsihan on miehelle siis esikoinen :smug:
 
Minun rakkain ja tärkein ystävä tietää ( kerroin melkein heti kun plussasin) ❤ muille ajateltiin että kerrotaan sitten Nt-ultran jälkeen ( varmaan vaan perheille kerrotaan ja muut sitten huomaa ja kysyy jos haluaa.).
 
Mulla on kovasti sellanen fiilis, että haluisin jo töissä kertoa mutta en kyllä vielä taida uskaltaa. Varmaan sitten nt-ultran jälkeen, joka on 8.1. Vielä pitää malttaa siis! :grin
 
Mä haluaisin kanssa yrittää pitää tän salassa työpaikalta vähintään ensimmäisen kolmanneksen yli. Tosin tämä pahoinvointi/syömättömyys ja väsymys yhdistettynä pitkiin työvuoroihin ei välttämättä jätä mahdollisuutta olla hiljaa..
 
Mä olen töissä esimiehelle kertonut jo pari viikkoa sitten, meillä on läheiset välit ja työnkuvaani kuuluu välillä alueet jonne ei ole raskaana mitään asiaa. Hän otti tosi hyvin.
Parille parhaimmalle ystävälle kerroin heti plussasta, loput saa tietää vasta nt ultran jälkeen.
Jouluna ajateltiin paljastaa molempien vanhemmille, ostin heille isovanhempien kirjan lahjaksi Jännittää vielä näin alussa kertoa mutta en voi vastustaa koska joulu, mutta vain jos varhaisultrassa on torstaina kaikki hyvin.
Nyt 8+0.
 
Mulla raskaus muuttaa osin sitä miten mun työt kannattaa ihan mun omalta kannalta keväällä ja jatkossa järjestää, ja kertomisen lykkääminen olisi ollut pelkästään omaan jalkaan ampumista. Toisenlaisessa tilanteessa en ehkä olisikaan vielä kertonut. Mutta nyt ajattelin, että 9+4 jo, eilisessä ultrassa näkyi virkeä minikokoinen vauva jolla oli suunnilleen oikeinnäköiset osatkin olemassa, eiköhän puhuta jo kohtuu hyvistä todennäköisyyksistä kuitenkin. :)
 
Jouluna ajateltiin paljastaa molempien vanhemmille, ostin heille isovanhempien kirjan lahjaksi Jännittää vielä näin alussa kertoa mutta en voi vastustaa koska joulu, mutta vain jos varhaisultrassa on torstaina kaikki hyvin.
Nyt 8+0.
Huomenna ultra (8+5), jos siellä ok kaikki niin sitten jouluna myös kerron perheelle. Vähän sama tunnelma, en ehkä ihan vielä kertois jos ei ois joulu mut arvaishan ne kun en lempiruokiani syö tai juo viiniä..
 
Meillä jo minun isä tietää ja miehen vanhemmat. Minä myös töissä kerroin, kun meilläkin raskaana ei voi kaikkia hommia tehdä.
Mies tapaa parhaita kavereitaan lauantaina ja saa kertoa heille nyt uutisen, kun oli toisessa ultrassa kaikki ok ja viikkojakin nyt jo 11+ :)
Nt-ultran jälkeen ajattelin, että voi sitten kertoa muillekin, vois vaikka laittaa jonkun uuden vuoden päivityksen, missä kertoisi raskaudesta :rolleyes:
 
Mulla niin haluttais kertoa jo molempien vanhemmille, mutta odotetaan ehkä nt-ultraan asti. Muutamille kavereille on kerrottu ja töissä oon esimiehelle kertonut.

Toki, jos joku jouluna suoraan kysyy, niin ehkä tulee kerrottua :)
 
Minua mietityttää työnhaku nyt raskaana. Yt:ssä tuli lähtö ja tammikuun lopulla loppuu työvelvoite. Eli töitähän tässä olisi etsittävä, mutta kertoako haastattelussa vai ei. Esimies/asiantuntija tehtävät kuitenkin haussa niin ennen äippälomaa ehtii vain perehtyä hommaan. Ja pelkona sitten vielä onko paikkaa äippäloman jälkeen ollenkaan. Toki varmaa ei vielä ole, että vauva edes tulee tai että töitä saisin ennen äippälomaa :confused005
 
Ollaan kerrottu lähisuvulle ja työpaikalla oman pahoinvoinnin takia. Esikoinen kertoi mammalle ja pappalle niin, että katsoivat yhdessä lelulehteä. Vauvalelujen kohdalla näytti vauvan kuvaa ja kertoi että äitin vatsassa on sellanen :joyful:
 
:confused1
Minua mietityttää työnhaku nyt raskaana. Yt:ssä tuli lähtö ja tammikuun lopulla loppuu työvelvoite. Eli töitähän tässä olisi etsittävä, mutta kertoako haastattelussa vai ei. Esimies/asiantuntija tehtävät kuitenkin haussa niin ennen äippälomaa ehtii vain perehtyä hommaan. Ja pelkona sitten vielä onko paikkaa äippäloman jälkeen ollenkaan. Toki varmaa ei vielä ole, että vauva edes tulee tai että töitä saisin ennen äippälomaa :confused005

meillä on tällä hetkellä myös yt neuvottelut käynnissä, mutta ilmoittavat vasta tammikuun alussa ketkä irtisanotaan. tän takia en oo uskaltanu mainita töissä mitään raskaudesta :confused1 ja jos käy niin että saa jäädä että milloin on sitten hyvä kertoa. ja jos joudun pois niin sama työnhaku edessä.. ahistavia tämmöset tilanteet, tsemppiä sullekki wreta!
 
Kiitos miiamaria. Toivottavasti sinulla kuitenkin jatkuu työt. Toisaalta sinunhan kannattaisi kertoa nyt raskaudesta niin joutuvat todistamaan että irtisanomisesi ei johdu raskaudesta. Tai jos eivät pysty, niin menee laittomaksi irtisanomiseksi. Itse en kertonut kun ekoja viikkoja mentiin niin tuotannolliset ja taloudelliset syyt riitti.
 
Mullahan on kans työnhaku tässä edessä samalla. Mulla on kuitenkin vaan nollasopimus keikkatyöhön joten takeita työstä ei ole. Juuri ilmoittauduin työkkäriin tiistaina.
Hain samalla semmoseen koulutukseen ja mietinkin siinä että ilmoitanko siinö raskaudesta mutta laitoin kuitenkin että olen raskaana ja saattaa vaikuttaa lievästi kurssiin.
 
Takaisin
Top