Ruokarajoitukset

Hei en tiedä miten moni ylipäätään syö valmisleipiä, mutta Reissumiehen chili-kanaeväsleipiähän vedetään parhaillaan kaupoista listeriavaaran vuoksi. :nailbiting: Jotenkin oma fiilis on aina ollut vähän epäileväinen noiden valmiiden kolmio- tai eväsleipien kanssa, mutta silloin tällöin olen niitä syönyt, ja esikoista odottaessa oli muutama päivä kun ei mikään muu mennyt alas. Nyt en varmaan sitten uskalla enää syödä mitään valmisleipiä/patonkeja tms.
 
Joo mies just harmittelin kun tuli aiemmin syötyä niitä makulan leipiä koska on ihan jees sillon tällöin kun tarvii jonkun nopean lounaan..
 
Mä oon myös välillä niistä Makulan leivistä tykänny lounaana, mutta täytyy nekin jättää nyt kauppaan. Me oltiin ostettu sitä vakuumipakattua lämminsavulohta ja siitä tuli meille sähköposti että on havaittu, että osa erästä oli kypsyny vaan pinnasta, ei se koko kala. Se kala oli onneks syöty jo ennen tietoa koko raskaudesta :D Oliko muuten niin, että lämminsavulohtakin on hyvä välttää jos se on vakuumipakattu? Vai muistanko ihan väärin.
 
Mä oon myös välillä niistä Makulan leivistä tykänny lounaana, mutta täytyy nekin jättää nyt kauppaan. Me oltiin ostettu sitä vakuumipakattua lämminsavulohta ja siitä tuli meille sähköposti että on havaittu, että osa erästä oli kypsyny vaan pinnasta, ei se koko kala. Se kala oli onneks syöty jo ennen tietoa koko raskaudesta :D Oliko muuten niin, että lämminsavulohtakin on hyvä välttää jos se on vakuumipakattu? Vai muistanko ihan väärin.

Joo, tai siis pitää kuumentaa jos syö.
 
Yksi mitä mä olen myös miettinyt on nuo kauppojen ja ruokaloiden salaattibuffetit, että uskaltaako sieltä ottaa edes niitä aineksia jotka periaatteessa on sallittuja. Kun siellä pyörii kauhat väärissä kipoissa ja homejuustomuruja sun muuta kiellettyä tipahtelee niiden sallittujen ainesten joukkoon. Kaikki on varmaan enemmän tai vähemmän kontaminaatioriskissä ja sitten vielä istuu tuntitolkulla siinä lämpimässä. :wideyed: Vai miten muut on toimineet? Välillä iskee vaan jäätävä himo ottaa niitä hedelmiä ja olen miettinyt onkohan niissä riskiä vai ei. Siis sellaisesta olen syönyt surutta missä on pelkkiä rehuja, mutta sellaiset missä on rinta rinnan niitä kiellettyjä mm. home- ja vuohenjuustoa ja kylmäsavulohta on vähän epäilyttäneet.
 
Me ollaan otettu salaattibuffasta.. tosin mietin että ehkä ei jatkossa kannatta..
 
Mäkin olen ennen ottanut, mutta se on aina jotenkin epäilyttänyt vähän samaan tapaan kuin ne valmisleivätkin. Tai sitten ne päiväystään lähestyvät leikkeleet, joita ei muistaakseni oltu viime raskauksissa kielletty mutta nyt on. Vähän herää ajatus, että jos mun vainoharhaiset epäilytysfiilikseni on olleet näissäkin oikeassa, niin ehkä sille salaattibuffettien epäilyttävyyteenkin on joku ihan hyvä syy. Vuoden päästä nekin on varmaan kielletty. :rolleyes:
 
Hei en tiedä miten moni ylipäätään syö valmisleipiä, mutta Reissumiehen chili-kanaeväsleipiähän vedetään parhaillaan kaupoista listeriavaaran vuoksi. :nailbiting: Jotenkin oma fiilis on aina ollut vähän epäileväinen noiden valmiiden kolmio- tai eväsleipien kanssa, mutta silloin tällöin olen niitä syönyt, ja esikoista odottaessa oli muutama päivä kun ei mikään muu mennyt alas. Nyt en varmaan sitten uskalla enää syödä mitään valmisleipiä/patonkeja tms.
huh, kiva että otatte ne täällä puheeks, koska en varmaan ees tajuais olla syömättä näitä.
ei onneks tuu juurikaan ostettua, mut jos tilaisuus tulis ni varmaan huoletta söisin.

maksalaatikkoon tuli himo ja sitä vähän nautiskelinkin. laitoinpa raejuustoa ja en muistanu tarkistaa et saiko raejuustoa syödä (ei varmaan?)
 
huh, kiva että otatte ne täällä puheeks, koska en varmaan ees tajuais olla syömättä näitä.
ei onneks tuu juurikaan ostettua, mut jos tilaisuus tulis ni varmaan huoletta söisin.

maksalaatikkoon tuli himo ja sitä vähän nautiskelinkin. laitoinpa raejuustoa ja en muistanu tarkistaa et saiko raejuustoa syödä (ei varmaan?)

Mä en muista varmasti, mutta olisiko ollut niin että Valion raejuustoa saa syödä? :wideyed:
 
Mä varmuuden vuoksi koitan välttää noita salaattibuffeja. En myöskään syö valmisruokia, joita ei lämmitetä. Harmittaa, ettei jouluna pääse syömään graavikalaa, kun se on aina ollut mun lemppari :confused:
 
Mäkin elän sen joulun kalapöydän vuoksi :p Ah, graavisiika, graavilohi, kylmäsavulohi, mäti... Esikoinen syntyi neljäntenä adventtina ja mun isä järjesti meille jouluksi sellaisen kalalähetyksen (ja kinkut, laatikot, kuusi, juustot ja kaikki) että itku tuli. Nyt tuleekin siis vähän erilainen joulu kun raskaus onkin tässä vaiheessa.
 
Oi joo ne kalat :hungry: Esikoisen kanssa kävi tuuri kun syntyi sillon jo joulukuun puolessa välissä niin keskesin saada kalaa jne nams. Nyt mietin ennen kun selvisi tä yllätys että olisin graavannut itse lohen.. mutta koska en sitä saa syödä niin enpä taida jaksaa.. menen vaan sit laatikko/kinkku linjalla :banghead:
 
Mä olen ehkä vähän rebel, mutta aion kyllä syödä graavilohta ja muita, viinilasillinen täytyy joulupöydässä tänä vuonna jättää.. Mä.olen myös ehkä vähän vastaan tuota että muka vain yhden firman tuotteita saisi syödä :wink Älkää lynkatko minua :p
 
Mä taas olen sitä mieltä, että yhdestä punaviinilasista haitta on aika teoreettinen, sen sijaan listerian kanssa olen hysteerisempi koska se riski ei ole samalla tavalla määristä riippuvainen vaan sen joko saa tai ei saa.
 
Jostain myös kuulin että se itse tehty saattaa olla turvallisempi listerian kannalta kuin kaupan vakuumipakattu. Mutta koska olen hysteerinen sen listerian suhteen niin en ota riskiä.. mielummin sit sitä viiniä koska määrä on pieni joten haitta todennäköisesti pienempi anyway..
 
viimeraskaudessakin odotin jouluna, joten josko tää yks joulu vielä menee. synnärille taas tehtävä sit kalakakkuq tms.
 
Muokattu viimeksi:
Tää ketju on kyllä hyvä! Ei oo aikaisemmin tarvinnut miettiä näin tarkkaan mitä saa syödä :hilarious:

Saa nähdä alkaako itteeki etomaan ja sit vaan tekis mieli syyä kaikkia kiellettyjä asioita :grin
 
Luin että uudelleen lämmitettävät ruuat, esim laatikoille ei riitä mikrotus vaan pitäisi kuumentaa? Eli siis meinaako sitä että vaikka kaupan valmisruuat eivät kelpaa evääksi töihin koska ei ole mahdollisuutta kuin mikrotukseen? :wideyed: Tai vaikka jouluna seuraavana päivänä laatikot pitäisi uudelleen laittaa uuniin, silloinhan jouluinen pikainen yösyöminenkään onnistu? :smiley-angry019:nailbiting:
 
Miksei mikrotus riittäisi? Pitää vaan lämmittää kuplivan kuumaksi, eli haaleaksi mikrotus ei riitä. Tai näin mä siis oletan.
 
Takaisin
Top