Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Miten ajattelitte varustautua tulevilla pakkasilla? Mä luulen, että mulle normaalisti iso pitkä toppatakki menee loppuun asti/melkein loppuun ja yksi toinen talvitakki mahtuu loppuun asti (oli viime raskaudessakin). Mutta mites jalat... En raaskisi ostaa mitään kalliita äitiystoppahousuja ja normaalit ei kyllä hyvin istu ison mahan kanssa. En tiedä riittääkö äitiysleggingsit + päälle äitiyscollarit pakkasilla.
Jos on pitkä takki ja pitkät sukat ehkä riittää?
 
Mä haluaisin ostaa semmosen tosi pitkän ja ison takin. Pituus ei tule mulle ongelmaksi, koska olen tosi pätkä (154 cm) itse. Sillä ajattelin selvitä myös enimmistä housuongelmista, paljon vaan kerroksia alle.

Nyt on pitänyt jo farkuista vyönreikiä siirtää. Menevät vielä jalkaan, mutta reikä on vaihtunut.
 
Viikot nyt 18+6. Vielä mahtuu normaalit vaatteet. Postissa odottaa ekat mammahousut töihin ja jumppaan.

Talvitakkia olen minäkin pohtinut. Tarvitsen vielä erikseen toisen tallille ja toisen töihin. Aikamoista rahanmenoa takkiin, jolle ei ole vuosiksi käyttöä. Varmaan pitkä on paras malliltaan.
 
17+5 ja ei ole tarvinnut vielä mitään äitiysvaatteita. Painoakin tippunut, niin kaikki vaatteet mahtuu ihan tavallisesti. Joustamattomissa housuissa vaan kyyristyminen yms. tekee tiukkaa kohdun takia.
Talvitakkia pohdin minäkin, kun minulla ei ole nyt minkäänlaista takkia kylmille keleille, kun edellinen oli jo aikansa elänyt ja meni rikki. Päätin kuitenkin tilata tavallisen takin vähän reilummassa koossa. Olen 175cm, yleensä koko M/38, niin nyt otin sitten 40 koon takin. Menköön se takki sen ajan mitä menee, tulen kuitenkin käyttämään sitä muinakin talvina. Sitten jos/kun ei mahdu enää mahan takia, voin ostaa jonkun vaikka H&M äitiystakin sitten loppuraskauden ajaksi. Mietin tätä eilen itsekseen ja tämä tuntui fiksuimmalta vaihtoehdolta. :angelic:
 
Hjälp! Miul muodostuu ongelmaksi toppahousut. Viime raskaudessa pystyin vielä viimeisillä viikoilla kulkemaan henkselimallisissa toppiksissa vetoketju auki ja villakangastakissa. Nyt samaiset toppahousut ahdistaa jo!! :eek: Liekö kutistuneet pesussa :laughing001Talvi ei ole vielä kunnolla edes alkanut ja miul puuttuu housut pakkasille, mitähän tästäkin tulee... :nailbiting:
 
Ei oo toivoakaan, että mahtuisi omat pöksyt. Äitiyshousut on ollut jo yli pari kuukautta käytössä :hilarious:
 
Mulla on yhden kerran ollut äitiysfarkut jalassa ja en tykännyt. Ostin ne alesta aivan alkuraskaudessa ja eihän ne enää istuneet.:meh:
Samoilla legginseillä olen mennyt kuin ennen raskauttakin. Paksummat urheilutrikoot ovat alkaneet ahdistaa mahan kohdalta, niin ne ovat jääneet pois käytöstä.
 
21+5 ja nyt eilen kävin minäkin ostamassa äitiysvaatteita :grin Ihan yhtäkkiä pullahti masu esiin, ja alkoi suurin osa omista legginsseistäkin ahdistaa mahan kohdalta jos olivat yhtään joustamatonta materiaalia. Kävin sitten ostamassa kahdet äitiyslegginssit ja yhdet äitiysfarkut. Tuntui jo heti sovittaessa niin mukavalta, että olisin voinut ostaa vaikka kymmenet. Ostin myös muutaman paidan, vaikka suuri osa paidoista menee vielä. Osa on alkanut kuitenkin rullaantumaan mahan kohdalta ylös. Odottamaton ostos oli alushousut. En ollut tullut ajatelleeksi ennen raskautta, että nekin jäisivät pieneksi. Näin kuitenkin on suurimmaksi osaksi käynyt. :hilarious:

Olen koittanut jo alkuraskaudesta lähtien bongailla hyväkuntoisia äitiysvaatteita kirppareilta. Jostain syystä kaikki on vaan on tuntunut olevan joko XS tai XL kokoja, joten eihän ne minulle M kokoisena oikein nappaa. Aika vähän muutenkin tullut äitiysvaatteita vastaan kirppareilla, ainakin tässä pikkukaupungissa.
 
Mulla meni viel isänpäivänä tavalliset farkut jalkaan :)
 
Tilasin myös äitiysfarkut äitiysvaateliikkeestä. Tuntuvat aika hyviltä nyt. Vielä syyskuussa HM:n vastaavat olivat todella vastenmieliset plöröttävän trikoo-osan kanssa. Vähän toki äitiysfarkuissakin on se, että mahan alla alkava farkunreunus silti tietyissä asennoissa puristaa, että sukkahousut/leggingsit on aika jees.
 
Mulla meni viel isänpäivänä tavalliset farkut jalkaan :)

Vau! :wideyed:
Itsellä ei toivoakaan enää.
Löysillä paidoilla pystyy työpäivän piilottelemaan mahaa niin ettei raskaus aivan ilmeinen ole, mutta iltaa kohti vatsa pyöristyy turvotuksesta niin ettei sitä kyllä juuri millään peittele.
 
Mulla on ollut pari kertaa äitiysfarkut nyt jalassa. Aivan kamalat!!!:arghh: ai että kun inhoan sitä mahan yli menevää kangasta. Tosi inha tunne.

Pakko etsiä sellaiset siistit mahan alle tulevat ja vaikka pari pitkää toppia. Kauheaa rahan tuhlausta ostella pariksi kuukaudeksi vaatteita :dead:
 
Mulla on kahdet äitiysfarkut joita käytän, toiset on vielä vähän isot niin niitä on kyllä ärsyttävä nostella. Toiset istuu kuin hanska mutta oli viimeksi loppuraskaudesta jo vähän liian tiukat. Mamaliciousin housuja molemmat. Nyt luulen jos vielä ostan jotain vaatetta niin sen täytyy olla myös imetykseen sopivaa, ehkä joku pitkä raskaus/imetyspaita voisi olla tarpeen ja olisi sitten käyttöä vauvan syntymän jälkeenkin. Imetysliivit on aika kulahtaneita niin niitäkin varmaan joutuu taas yhdet tai kahdet ostamaan.
 
Ketkä tuskailee lämpimien ulkovaatetusten kanssa. Minullakaan ei mene enää toppahousut ja jos ostaisin isompia kokoja, ne olis auttamatta liian pitkät&isot muualta jaloista - en tykkää. Ratkaisin asian ostamalla semmoset todella todella paksut thermolegginsit, joissa on karvavuori :grin Normaalisti leggarit ois kokoa s, mutta nyt otin L-koon ja hyvin meni päälle. Eikä ne lökötä mistään yhtään! Ovat joustavat ja hyvät ison mahan päälle sekä kuitenkin tiukat/istuvat jalka/persuusosiosta. Pitkän toppatakin kanssa pärjää mainiosti talven paukkupakkasilla.
 
Housut tuottaa joo tuskaa. Nämä Zalandolta tilaamani äitiyscolleget ei enää ihan vakuutakaan; mahakaistaleen lisäksi niissä on melko tavallinen vyötäröresori, joka tulee varmaan painamaan vatsaa myöhemmin/estämään housujen käytön. Jos sitä resoria laskee, on housut kai puolitangossa ja muutenkin karseat. Mä kun olin ajatellut, että käytän näitä talvella leggingsien päällä, kun tavallaan ovat kuitenkin reilua kokoa. No jää nähtäväksi.
Kirpparilla olis ollut myynnissä äitiystoppahousut mutta olivat tietysti liian pienet ja uusiin en todellakaan satsaa, en raaski.
Takki ei tuota ongelmaa, mun tosi isoiksi jääneet L-koon talvitakit menee vatsan kanssa koko talven, näihin mahtuu kyllä (toinen takki olikin käytössä myös viime raskaudessa). Tulipahan näillekin käyttöä! Toinen on oikein lämmin ja toinen sellainen kauppatakki, molemmat pitkiä...
 
Mulla on ollut pari kertaa äitiysfarkut nyt jalassa. Aivan kamalat!!!:arghh: ai että kun inhoan sitä mahan yli menevää kangasta. Tosi inha tunne.

Ai mä taas tykkään äitiysfarkkujen mahatuubista :woot:
Ihanaa kun ei kerrankin farkut kiristä mahasta istuessa.
 
Mä en käytä raskaana ollenkaan farkkuja, ei vaan ehkä pysty :grin
Onneksi ei taas tullut hirveästi hankittua äitiysvaatteita, kun eihän nämä miksikään mene ja on varmaan viimeinen raskaus...
Muutama paita löytyi viime raskaudenkin ajalta. Eniten olen nyt varmaan kuitenkin käyttänyt yhtä löysämallista neuletta, joka menee loppuun asti äitiysneuleesta, vaikkei sellainen virallisesti olekaan. Että joo jotkut vanhatkin vaatteet menee sittenkin, jopa koko raskauden. On kyllä turhan oversizeja normaalisti.
 
Kirpparilta parit farkut oon ostanut, En oikein osaa pitää legginsejä ja jotain pidempää paitaa niiden kanssa, ja tuntuu että vyötärö kirraa ja jos ostaa isommat niin sitten lököttävät hölmösti reisien ja pohkeiden päältä.
 
Nyt vinkit kehiin. Mistä musta, isonkin vatsan kanssa sopiva trikoomekko? Tai voi se olla jotain venyvämpääkin matskua, kunhan olisi napakka, ei plörö. Kuvittelin painelevani koko raskauden tällaisella simppelillä kotelomekolla leggingsien kanssa yhdistettynä ja sitten vain pitkiä, edestä avoimia neuletakkeja yhdistellen. Eli onko joku löytänyt täydellisen luottoraskausmekon, hihoilla tai ilman, joka venyy ja paukkuu muotonsa säilyttäen.
 
Nyt vinkit kehiin. Mistä musta, isonkin vatsan kanssa sopiva trikoomekko? Tai voi se olla jotain venyvämpääkin matskua, kunhan olisi napakka, ei plörö. Kuvittelin painelevani koko raskauden tällaisella simppelillä kotelomekolla leggingsien kanssa yhdistettynä ja sitten vain pitkiä, edestä avoimia neuletakkeja yhdistellen. Eli onko joku löytänyt täydellisen luottoraskausmekon, hihoilla tai ilman, joka venyy ja paukkuu muotonsa säilyttäen.
Mul on me&I sellanen pitkä trikoomekko. Käyttänyt sekä raskauksissa, että imettäessä. Ja edelleen hyvässä kunnossa ja muodossaan.
 
Takaisin
Top