Imettävät kuumeilijat

Haha! Joo kyl mä huomaan kans et oviksen aikaan tulee sellainen olo että ”katotaas kääntyykö kenenkään päät” :laughing001 ei vaan oikeesti. Ei se pötyä oo että ovis tekee omat olonsa silleen.

ja joo, hoidot on niin kauan jees kun itsellä pysyy pää kylmänä, saati jos tulosta tulee suht helpolla. Mulla se meni alkuun ok, mut epäonnien jälkeen paisui nopeesti pakkomielteiseksi. Käperryin omaan olooni, googlettelin liikaa, kyttäsin olo ja olottomuuksia, ahdistuin kun testipv läheni ja tiesin aina negaa tulevan.. läheiset jäi äkkiä kakkoseksi:sorry:
Mut eihän ne hoidot aina mee hankalan kautta. Joskus menee kerrasta nappiin:Heartred

Sepä, kun ei nekään aina oo se oikotie onneen. Toki toivoisin nyt ens alkuun et nää vuoto hommat loppuis. Näiden kanssa tää koko homma kyl tuntuu loppu viimein melko turhalta. Vaik kai tässä pitäis koittaa vaan uskoa muuta.
 
Ja niimpä. Kyl mä mietin oikeesti ottasinko vaan pillerit. Jos ne kuivattais mahd adenomyoosit ja sais taas jonkun sitkeen munasolun pullahtamaan. Ainoa vaan et nyt alkaa olla ikää liiaa. Pelottaa et jos sit meneekin niin ettei koskaan enää kierto alakaan. Sitä kai sanotaan et enää on se kierto/vuosi suht potentiaalia ilman mitään muita ongelmia

On kyllä aika kusinen tilanne. Tää ikääntyminen on niin suolesta toisaalta. Joutuu kohtaamaan ja käsittelemään kaikkea tätä. Mulle gyne vielä jutteli, että en mä enää suurperheelliseksi pääse, mutta kyllä me hyvällä hoidolla pari lasta tehdään. Noh, kohta kai se selviää onko niistä hoidoistakaan mihinkään.
 
Tsemppiä kaikille kp1:n kohdanneille!
@Nipanderi repesin tolle munahaukalle :laughing001 täälläkin vissiin ovis kohta kolkuttelee, niin voin samaistua.

@Turvonnut mikä tilanne sulla on? Onko viiva vahvistunut?

Mulla on kp12 menossa. Hirveetä stressiä ja väsymystä oli viime viikko. Varmaan tuo kellojensiirto vaikuttaa, kun illat on niin synkkiä. Inhoan talviaikaa. Ja vauva herätti viime viikolla aina klo 5 aamulla.

Loppuviikosta päätettiin, että nyt jää yöimetykset pois. Vauva täyttää pian 1 v, niin sen kunniaksi. :grin En vaan jaksa sitä jatkuvaa heräilyä ja tissi suussa hengailua. Kun ei ole kelvannut muuten kuin istuma-asennossa. Aika hyvin on nyt mennyt! Heräilyä on kyllä edelleen, mutta ei onneksi enää tuntikausien protesti-itkuja, kun jää ilman maitoa. Parina aamuna on vauva nukkunut klo 7 asti, niin tämähän on jo ihan luksusta!

Kävin lopultakin mittauttamassa ferritiinin. Se oli 31, kun viitearvo alle 30 tarkoittaisi, että rautavarastot on aikalailla tyhjät. Luin jostain, että raskautta yrittävillä olisi hyvä olla yli 50. Ehkä tää infernaalinen väsymys johtuu siis osittain myös raudanpuutteesta.
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä kaikille kp1:n kohdanneille!
@Nipanderi repesin tolle munahaukalle :laughing001 täälläkin vissiin ovis kohta kolkuttelee, niin voin samaistua.

@Turvonnut mikä tilanne sulla on? Onko viiva vahvistunut?

Mulla on kp12 menossa. Hirveetä stressiä ja väsymystä oli viime viikko. Varmaan tuo kellojensiirto vaikuttaa, kun illat on niin synkkiä. Inhoan talviaikaa. Ja vauva herätti viime viikolla aina klo 5 aamulla.

Loppuviikosta päätettiin, että nyt jää yöimetykset pois. Vauva täyttää pian 1 v, niin sen kunniaksi. :grin En vaan jaksa sitä jatkuvaa heräilyä ja tissi suussa hengailua. Kun ei ole kelvannut muuten kuin istuma-asennossa. Aika hyvin on nyt mennyt! Heräilyä on kyllä edelleen, mutta ei onneksi enää tuntikausien protesti-itkuja, kun jää ilman maitoa. Parina aamuna on vauva nukkunut klo 7 asti, niin tämähän on jo ihan luksusta!

Kävin lopultakin mittauttamassa ferritiinin. Se oli 31, kun viitearvo alle 30 tarkoittaisi, että rautavarastot on aikalailla tyhjät. Luin jostain, että raskautta yrittävillä olisi hyvä olla yli 50. Ehkä tää infernaalinen väsymys johtuu siis osittain myös raudanpuutteesta.
Mites yöimetyksen kävi?

Eikö kellään oo mitään uutta kuulumista? Täällä kp11 ja hiljaista on
 
No vau. On tosiaan onni että kävi ”helpolla”. Ootko minkä ikäinen?

täällä mennään alkukiertoa. Vähän taas olo et estrogeenit ei oo kovin korkealla. Ei odotuksia kierron suhteen. YK 6 tais alkaa..

Mä oon nyt 31-vuotias. Viimeksi raskautuessani olin just täyttämässä 30v.
 
Kauanko on kulunut synnytyksestä? Mä ihan jo odotan menkkoja kun vauva täytti jo 14kk - vaikka toisaalta tietty nautin että pysyvät poissa. Ihan sen yrittämisen aloituksen kannalta toivoisin kierron starttaavan..

Plussatuulia sinne!

Kiitos! Tammikuussa 2019 synnytin, joten noin 10kk on synnytyksestä. Tiedän tunteen. Toivottavasti sullakin alkais pian kierto. Imetätkö öisin vielä? Mä imetän öisinkin vielä, mutta muutamana yönä oli pidempi imetysväli, niin se mulla ilmeisesti sai aikaan kierron käynnistymisen.
 
Onko kenelläkään muuttunut menkat synnytyksen jälkeen? Mulla oli ennen superkivuliaat ja runsaat, mutta nyt superkivuttomat ja niukat ja kesti vaan 3-4 päivää. No ei siinä, parempi näin.

Ajattelin ostaa vehnänalkioöljyä ja greippimehua, kun viimeksi join tota öljyä kans ja tulin raskaaksi. En tiedä, oliko öljyllä mitään vaikutusta tosin. Ei oo vaan mitään käsitystä kierron pituudesta. Pitää varmaan puuhastella ens viikosta alkaen joka toinen päivä varmuuden vuoksi. En mä kyllä usko, että nyt vois käydä niin onnellisesti, että tulisin taas heti raskaaksi, mutta aina kannattaa yrittää.
 
Mites yöimetyksen kävi?

Eikö kellään oo mitään uutta kuulumista? Täällä kp11 ja hiljaista on
Yöimetys loppui viikko sitten, eikä ole vieläkään tullut vastoinkäymisiä! Tää oli ilmeisen hyvä sauma lopettaa - ei flunssaa, uusia hampaita tai muita häiriötekijöitä. Yöt on edelleen katkonaisia, mutta aika hyvin tyyppi jo rauhottuu, kun antaa tutin johonkin lähelle löydettäväksi :dummy:
 
Onko kenelläkään muuttunut menkat synnytyksen jälkeen? Mulla oli ennen superkivuliaat ja runsaat, mutta nyt superkivuttomat ja niukat ja kesti vaan 3-4 päivää. No ei siinä, parempi näin.

Ajattelin ostaa vehnänalkioöljyä ja greippimehua, kun viimeksi join tota öljyä kans ja tulin raskaaksi. En tiedä, oliko öljyllä mitään vaikutusta tosin. Ei oo vaan mitään käsitystä kierron pituudesta. Pitää varmaan puuhastella ens viikosta alkaen joka toinen päivä varmuuden vuoksi. En mä kyllä usko, että nyt vois käydä niin onnellisesti, että tulisin taas heti raskaaksi, mutta aina kannattaa yrittää.
Ei oo muuttunu varsinaisesti mut vaihtelee vielä kierrosta toiseen vähän. Veikkaan et hakevat muotoaan niin kauan ku imettää:confused005. Ekat oli niukemmat ja nyt loput ollu samanlaiset runsaat.

Niiii, sie oot viel nuori :smiley-angelic003onneksi. Vaikka tiedän et se hokema ärsyttää.. mäkin olin joskus nuori ja aina sanottiin et ehdit onnistua mut kauan meni ennenkuin esikko saatiin :oops:


@Serafia jeee:happy093hienoo! Meillä vähän sama nyt, päässy varsinaisista yöimetyksistä pois vaikkei yöt tasaisia ookaan
 
Kiitos! Tammikuussa 2019 synnytin, joten noin 10kk on synnytyksestä. Tiedän tunteen. Toivottavasti sullakin alkais pian kierto. Imetätkö öisin vielä? Mä imetän öisinkin vielä, mutta muutamana yönä oli pidempi imetysväli, niin se mulla ilmeisesti sai aikaan kierron käynnistymisen.

Joo imetän öisin, yleensä kerran tai pari. Tässä on ollut muutama viikonloppu kun olen ollut poissa pari yötä ja pumpannut aamuin illoin jonkin verran, mutta se ei ole riittänyt kiertoa starttaamaan. En varsinaisesti vielä menkkoja odota kun ei yritettäiskään kuin vasta keväällä, onhan paljon helpompaa näin. Mutta olisihan se kiva että kierto ehtisi tasaantua ensin. Tai mistä minä tiedän, ehkä pysyn tyytyväisenä ja kärsivällisenä :)
 
Onko kenelläkään muuttunut menkat synnytyksen jälkeen? Mulla oli ennen superkivuliaat ja runsaat, mutta nyt superkivuttomat ja niukat ja kesti vaan 3-4 päivää. No ei siinä, parempi näin.

Mulla on muuttunu normaaleista 5 pvän menkoista tosi niukiksi just ja just 3 pvää kestäviksi, 4 päivä tuhruttelua. Eka päivä on kyl super runsas vuotopäivä. Kertookohan tuo niukkuus jotakn, et ovis ei toimi.

Mul ois ovikseen 3 pvää, mut lapsi valvonu öitä ja taistelee iltasin unta vastaan(tekee hampaita), mies ottaa pattiin jne. nii saa nähä miten käy

ja ai niin, jätin iltaimetyksen pois. Imetän aamupäivän aikana 1-2 x ja päikkäreille nukahtaa tissille. Sit klo 14 eteenpäin ei tuu imetyskertoja ennen aamu kuutta.
 
Mulla on ollut nyt muutaman päivän maito tosi tiukassa, ei meinaa lähteä herumaan millään, muksukin tätä protestoi ja puree kun maitoa ei tule tarpeeksi nopeasti. :sour: Olikos jotkut hormonaaliset muutokset sellaisia että vaikuttaa maidon herumiseen?
 
Mulla on ollut nyt muutaman päivän maito tosi tiukassa, ei meinaa lähteä herumaan millään, muksukin tätä protestoi ja puree kun maitoa ei tule tarpeeksi nopeasti. :sour: Olikos jotkut hormonaaliset muutokset sellaisia että vaikuttaa maidon herumiseen?
Vaikuttaa. Mulla menee sika tiukalle ennen ovista ja ennen menkoja. Etenkin ennen ovista. Ilmeisesti sen estrogeenipiikin aikana kun se on tavallaan vähän vastavaikuttaja ton prolaktiinin kanssa. Kaikki ei tätä tosin huomaa mut mulla on selkeä. Dpo1-2 maitoa alkaa tulla normisti.
Samoin jossain dpo6-8 kieppeillä tulee toinen. Lapsi puree ja saattaa valvoa yöllä kun kiukustuu kun ei heru. Ero normaaliin on ihan selkee.. joskus kattelin kellosta et menee jopa puolikin tuntia ennenkun alkaa tulla.
 
Vaikuttaa. Mulla menee sika tiukalle ennen ovista ja ennen menkoja. Etenkin ennen ovista. Ilmeisesti sen estrogeenipiikin aikana kun se on tavallaan vähän vastavaikuttaja ton prolaktiinin kanssa. Kaikki ei tätä tosin huomaa mut mulla on selkeä. Dpo1-2 maitoa alkaa tulla normisti.
Samoin jossain dpo6-8 kieppeillä tulee toinen. Lapsi puree ja saattaa valvoa yöllä kun kiukustuu kun ei heru. Ero normaaliin on ihan selkee.. joskus kattelin kellosta et menee jopa puolikin tuntia ennenkun alkaa tulla.
Näin muistelinkin, ikävää kyllä kun eihän se tenava sitä ymmärrä, miksi maitoa ei tulekaan normaalisti. Uskaltaiskohan sitä vähän elätellä toiveita josko tää koneisto pikkuhiljaa yskähtelisi käyntiin. :rolleyes: Tietysti kun oikeen kuulostelee, niin oikeeta munasarjaa vähän nipistelee, mutta menee varmaan luulotaudin piikkiin. :hilarious:
 
KP 15, ovis aiemmin aina tänään.. nyt en tiedä, oireita tms ei jaksa miettiä, ei tikuttaa, ei mitään, koska mahatauti iski maanantai iltana ja vieläki koettelee mua Jää tosiana tää kierto hyödyntämättä.
 
KP 15, ovis aiemmin aina tänään.. nyt en tiedä, oireita tms ei jaksa miettiä, ei tikuttaa, ei mitään, koska mahatauti iski maanantai iltana ja vieläki koettelee mua Jää tosiana tää kierto hyödyntämättä.
Paranemisia, mahataudit on niin inhottavia :depressed:
 
Kaikkea sitä taas kuvittelee, kun on piinapäivät menossa :grin
Mulla oli ovis kp14 tai kp17. Luulin siis jo tuolloin aiemmin olojen ja oireiden perusteella, että silloin se oli. Mutta sitten tuli muutaman päivän päästä vielä vahvemmat oireet :hilarious:

Nyt on siis menossa kp20 ja dpo 3-6. Lämmöt on selkeästi koholla, kun koko ajan paleltaa. Menkkamaiset kivut on vaivanneet muutaman viime päivän. Ainakin tässä taputtelen itseäni tyytyväisenä olalle, että nyt varmasti tapahtui se ovis ja keltarauhanen siellä paahtaa. Ja on vaan tosi luottavainen olo, että nyt raskaudun! :angelic:
 
Kaikkea sitä taas kuvittelee, kun on piinapäivät menossa :grin
Mulla oli ovis kp14 tai kp17. Luulin siis jo tuolloin aiemmin olojen ja oireiden perusteella, että silloin se oli. Mutta sitten tuli muutaman päivän päästä vielä vahvemmat oireet :hilarious:

Nyt on siis menossa kp20 ja dpo 3-6. Lämmöt on selkeästi koholla, kun koko ajan paleltaa. Menkkamaiset kivut on vaivanneet muutaman viime päivän. Ainakin tässä taputtelen itseäni tyytyväisenä olalle, että nyt varmasti tapahtui se ovis ja keltarauhanen siellä paahtaa. Ja on vaan tosi luottavainen olo, että nyt raskaudun! :angelic:
No aina on se optio olemassa et on se the-kierto :smiley-bounce012 siihen uskomme :smiley-angelic003!!
 
Huhhuh. La-su-yöstä lähtien on vaivannut unettomuus, menkkamaiset kivut ja hirvee turvotus. Yöhousutkin painoi ikävästi mahaa, niin piti vaihtaa ne. En tiedä, onko nämä olot nyt sit ovulaatiokipuja/endometrioosikipuja vai mitä. :facepalm:
 
Kaikkea sitä taas kuvittelee, kun on piinapäivät menossa :grin
Mulla oli ovis kp14 tai kp17. Luulin siis jo tuolloin aiemmin olojen ja oireiden perusteella, että silloin se oli. Mutta sitten tuli muutaman päivän päästä vielä vahvemmat oireet :hilarious:

Nyt on siis menossa kp20 ja dpo 3-6. Lämmöt on selkeästi koholla, kun koko ajan paleltaa. Menkkamaiset kivut on vaivanneet muutaman viime päivän. Ainakin tässä taputtelen itseäni tyytyväisenä olalle, että nyt varmasti tapahtui se ovis ja keltarauhanen siellä paahtaa. Ja on vaan tosi luottavainen olo, että nyt raskaudun! :angelic:
Kyllähän toi aika lupaavalta kuulostaa, pidetään peukkuja että tärppi ois käyny. :smiley-bounce013
 
Takaisin
Top