Raskausuutisen kertominen muille

Mulla ei ole vielä edes menkat virallisesti myöhässä, niin tällä hetkellä tietää vain minä ja mies :) Ensi viikonloppuna taidan jo kertoa kahdelle hyvälle ystävälle, koska ollaan lähdössä tyttöjen reissulle ja en halua valehdella miksi en juo skumppaa tai viiniä. He myös tietävät että yritetään ja heiltä saa varmasti tukea, jos kaikki ei menisikään hyvin.

Jos kaikki menee hyvin niin mun vanhemille kerrotaan varmaan parin viikon sisällä ja muille sitten vähän myöhemmin :)

Eilen olin muuten muutaman kaverin kanssa syömässä ja yksillä, ja onnistuin salaamaan asian hyvin, kun hain oman juomani muista erikseen ja otin alkoholittoman siiderin :wink Kukaan ei arvannut mitään.
 
Muokattu viimeksi:
tiistaina tehdyn positiivisen testin jälkeen kerroin kahdelle ystävälle. nyt viikonloppuna molempien perheille. mietittiin miehen kanssa just että uskaltaako näin aikaisin kertoa. mutta musta on kiva kun voi jutella/kysellä perheeltä ja ystäviltä tässä vaiheessa jo. ja jos jotain tapahtuu niin he ovat sitten tukena myös. jos pysyy mukana niin kerrotaan luultavasti joulun/uudenvuoden aikoihin myös muille kun tulee rv 12. :angelic:
*muoks. ja töissä joskus uuden vuoden jälkeen. paitsi jos iskee kova pahoinvointi niin sitten aiemmin.
 
Paras ystävä huomasin mun juovan lauantaina alkoholitonta olutta, ja vielä kun sanoin olevani autolla, niin kiinnihän siitä jäätiin. Oli tosin ihan minuuteista kiinni etten olisi itse kertonut, mutta kävihän se noinkin.

Tänään aamulla kerroin esimiehelle jonka kanssa ollaan tosi hyvissä väleissä. Työni puolesta sitä ei oikeen kauaa voi pitää omana tietonaan. Esimies oli aivan onnesta soikeena, mikä tuntui aivan pirun hyvältä!! Olin kuitenkin jännittänyt hänen reaktioonsa.
Jotenkin tuntuu siltä että lapsen saaminen on välillä työpaikoillakin vielä tabu. En tiedä onko muilla samoja tuntemuksia, mutta jotenkin samalla kun on niin onnellinen tulevasta perheenlisäyksestä, niin samalla hieman ”hävettää” että lähtee jossain välissä äippälomalle.
 
Paras ystävä huomasin mun juovan lauantaina alkoholitonta olutta, ja vielä kun sanoin olevani autolla, niin kiinnihän siitä jäätiin. Oli tosin ihan minuuteista kiinni etten olisi itse kertonut, mutta kävihän se noinkin.

Tänään aamulla kerroin esimiehelle jonka kanssa ollaan tosi hyvissä väleissä. Työni puolesta sitä ei oikeen kauaa voi pitää omana tietonaan. Esimies oli aivan onnesta soikeena, mikä tuntui aivan pirun hyvältä!! Olin kuitenkin jännittänyt hänen reaktioonsa.
Jotenkin tuntuu siltä että lapsen saaminen on välillä työpaikoillakin vielä tabu. En tiedä onko muilla samoja tuntemuksia, mutta jotenkin samalla kun on niin onnellinen tulevasta perheenlisäyksestä, niin samalla hieman ”hävettää” että lähtee jossain välissä äippälomalle.

Allekirjoitan tuon. Vielä kun oon pienessä firmassa töissä, niin on pahoillaan oleva olo äitiyslomasta, ja eihän sen niin pitäisi mennä :rolleyes: Kerron varmaan tammikuussa sitten työnantajalle ja muillekin.
 
Yritin eilen kertoa kahdelle hyvälle kaverille kun nähtiin, mutta jotenkin en pystynyt tai osannut kun tuntui vielä liian aikaiselta :sorry: Ehkä sitten viikonloppuna kun en voi reissussa kuitenkaan skumppaa ottaa. Äidille kyllä tekisi koko ajan mieli jo soittaa ja kertoa :grin
 
Onhan tää kinkkistä, musta tuntuu et nämä ystävät epäilee heti mitä tahansa selitän. Ehkä pitää ottaa pieni lasi viiniä ja esittää juovansa sitä koko ilta....

Aina voi sanoa, että on gynekologisia juttuja ja niihin Flagyl-kuuri niin yleensä ne kyselyt loppuu siihen, kun alapään asioista ei huvita jutella :grin Eikös Flagyl oikeasti ole yksi niistä harvoista antibiooteista, joista oikeasti tulee antabusreaktio :rolleyes:

Meillä mies meni möläyttämään mun vanhemmille testistä seuraavana päivänä, kun olimme käymässä. Teki sen vielä niin ovelasti, että mä olin jo autossa odottamassa lähtövalmiina. Melkein kuristin hänet tästä hyvästä...
 
Mä kerroin heti mun omalle äidille puhelimessa, vaikka esikoisen jälkeen mietin että jos toinen saadaan niin kerrotaan jollainen kivalla tavalla. Tarve kertoa samantien oli vaan niin kova. Anopille kerrottiin sitten myös, kun mies alkoi intoilemaan uudesta autosta ja halusi isänsä kanssa jauhaa aiheesta. Totesin sitten, että samanlainen oikeus hänellä on kertoa vanhemmilleen kuin minulla ja näin tehtiin. Kavereille kerron parin viikon päästä pikkujouluissa.
 
Meillä vielä mietinnässä miten kerrotaan.. en haluaisi välttämättä jouluna vielä kertoa anopille.. mut sit taas isälle ja siskolle haluaisin kertoa..
Mies ei halua että kerrotaan vain toiselle puolelle sukua joten vähän on patti tilanne sen suhteen..

Tosin riippuu nyt miten se ultra menee 2 viikon päästä.. se on sopivasti isän syntymäpäivänä joten jos viikkoja on tarpeeksi niin haluaisin yllättää isän kivalla "synttärilahjalla"
 
Pelastuin kaveridinnerillä sillä, että otin muiden mukana lasin viiniä, jota muka siemailin. Illan edetessä kukaan ei kiinnittänyt huomiota enää kuka joi ja mitä. Otan saman strategian perjantaiksi duunin pikkujouluihin

Meillä kans työpaikan pikkujoulut perjantaina, taidan käyttää tätä samaa strategiaa :D
 
Mä olin kavereiden kanssa ulkona syömässä, ja kun otin alkoholitonta juotavaa, yksi kavereista alkoi kovaan ääneen päivittelemään, että olen varmasti raskaana kun en juo viiniä :confused: En myöntänyt, mutta en kieltänytkään. Tilanne kuitenkin jatkui kiusallisen pitkään, tuntui ikävältä. Ihme meininkiä, itse en kyllä alkaisi kommentoida, kun tiedän että alkuraskaudessa voi olla aika paljon pelkoja ja epävarmuutta läsnä... Itsellä vielä ollut vuotoja tässä, ja km pelottaa. En olisi halunnut sen takia vielä kertoa näille kavereille.
 
Se on kumma kun osa ihmisistä ei omaa minkäänlaista tilannetajua näiden asioiden suhteen.. :sour:
 
Mä olin työpaikan pikkujouluissa perjantaina ja siinä sitten työpaikan piikkiin saatiin tilata juomat. No otin alkoholittoman oluen ja vetosin siihen että tulin autolla, ei kukaan sen enempää ihmetellyt onneks :) ja tulevana lauantaina ois sit tyttökaveriporukan pikkujoulut ja heille aion kertoa. Omille vanhemmille haluaisin kertoa varhaisultran jälkeen.
 
Viimeksi kerrottiin vain anopille, kun itsellä oli kova pelko keskenmenosta. Tällä kertaa aion kertoa omille vanhemmille ja anopille jo ennen ensimmäistä ultraa.
 
Eihän mun pitäny ollenkaan kertoa pomolle, mut en kehannu kieltääkään ku arvas :nailbiting: tietää et on käyty hoidoissa ja yritetään ja ku nähny et vaihdoin cokiksen muihin juomiin niin laski 1+1 :hilarious:
Kunhan nyt pysyis vaan matkassa tää kaveri ja painotinki pomolle etten tiiä mitään varmaks ennenku ens vkon tiistaina :banghead:
Mut onneks oli iloinen meidän puolesta ja halas ja hyvä ettei itkeny ja saanu muaki itkemään :nailbiting:
 
Mä ajattelin ehkä käydä vielä kakkosvarhaisultrassa ennen joulua ja kertoa sitten varsinaiselle pomolle. Työn luonteesta johtuen olen joutunut joillekin lähityötovereille jo paljastamaankin, mutta pomo on pääosin eri työpisteessä ja tuskin tietää vielä. Ja sitten pitäisi kertoa työpaikkaan jota olen hakenut, mutta en tiedä kerronko ennen nt-ultraa vai en. Jos työ menee tämän vuoksi sivusuun ja nt-ultrassa tuleekin huonoja uutisia, niin harmittaisi ihan hirveästi.
 
Mä ajattelin ehkä käydä vielä kakkosvarhaisultrassa ennen joulua ja kertoa sitten varsinaiselle pomolle. Työn luonteesta johtuen olen joutunut joillekin lähityötovereille jo paljastamaankin, mutta pomo on pääosin eri työpisteessä ja tuskin tietää vielä. Ja sitten pitäisi kertoa työpaikkaan jota olen hakenut, mutta en tiedä kerronko ennen nt-ultraa vai en. Jos työ menee tämän vuoksi sivusuun ja nt-ultrassa tuleekin huonoja uutisia, niin harmittaisi ihan hirveästi.

Sama oli mullakin mielessä. Siis itseasiassa varasin vikalle työviikolle ennen joululomaa toisen varhaisultran Kauniiseen odotukseen. Toki jos saan nt-ultraan ajan ennen joulua, niin voin tuon toisen perua.

Me ollaan kerrottu mun isälle ja hänen puolisolleen isänpäivänä, mun siskolle viikko sitten, kahdelle mun läheiselle ystävälle sekä nyt viikonloppuna mun äidille ja hänen puolisolleen. Tämä saa riittää tässä vaiheessa, toki jos tässä tapaan muita lähimpiä ystäviäni niin voin heille kasvotusten kertoa mutta voi olla että menee sinne jouluun asti.
 
oon paljastanu kahdelle lähimmälle työkaverille joiden tiedän olevan kertomatta asiasta pomoille jne. sekä äidilleni kerroin heti viikolla neljä.
mies oli laivareissulla ja oli siellä kertonut neljälle kaverilleen. muut eivät tiedä.
aion kyllä kertoa ystävilleni varmaan heti, kun näen että tuolla on elämää.
toivottavasti vain on
 
Takaisin
Top