Raskaaksi 2019

Mikähän mulla sit on tummentanu ovistestiä pitkään ennen ovulaatiota sekä oviksen jälkeen/ennen menkkoja usein :wideyed:

Oliks sulla pco? Eiks se nostele lh:ta vähän miten sattuu? Näin oon ymmärtäny, kun tätä foorumia oon lukenut, en oo tutkinu aihetta sen sukkelammin enkä pysty lyömään faktoja pöytään :D oon aika amatööri muutenkin näis asioissa. Mulla ei juur ollu tota testiä tehdessä mitään kummempia odotuksia lopputulemasta, kunhan tein, et näkisin edes jossai kaks viivaa :D

Jaaniin, kysyit dpo:ta, tänään tiistaina dpo 13.

Oliks sulla pco? Eiks se nostele lh:ta vähän miten sattuu? Näin oon ymmärtäny, kun tätä foorumia oon lukenut, en oo tutkinu aihetta sen sukkelammin enkä pysty lyömään faktoja pöytään :D oon aika amatööri muutenkin näis asioissa. Mulla ei juur ollu tota testiä tehdessä mitään kummempia odotuksia lopputulemasta, kunhan tein, et näkisin edes jossai kaks viivaa :D

Mulla on pcos jolloin estrogeenia siis erittyy pitkin kiertoa ja oon sen jotenkin oppinut tunnistaan kun sillon mul rupee semmosia outoi näköhäiriöitä tulla, tämä ennen ovista ja myös kierron lopussa ja sitte vähän miten kuten. Tässä kierrossa selkeästi tuli ennen plussaa niitä näköhäiriöitä ja ne kestää vain noin päivän pari enne menkkoja mut nyt vaan jatku monta päivää ja aattelin et no se Pco tietty mut kai se oli kun loppukierrossa nousee estrogeeni ja progesteroni ja laskee jos menkat ja jos plus niin molemmat jää sit ylläpitämään sitä raskautta jos nyt ihan oikein oon ymmärtänyt. Tuota se selitti mulle se gyne ja sanoi että mulla se keltis jää joskus muodostumatta jolloin uus ovis voi tulla ja kierto pitenee. Nyt on progelisää ettei tulis uusia rakkuloita sieltä. Ja sit tukemaan sitä toimintaa. Mut mulla kyl loppuu toi tuki ihan kohta et ihmeen lyhyen aikaa se sitä määräsi kun moni syö ihan viikoille 11.. Nyt sit toivoo et kaikki sujuu hyvin ja odotusten mukaisesti ja kesällä vauva tulis. Oon kyl henkisesti valmistautunut jos jotain kävisi ja siitä puhuttiin jo miehen kanssa myös..

Mut asiaan, joo siks kai ihan huutava o+ joillakin raskauden alussa kun se sekottaa hcg;hen. Mulla tullu oviksen aikaan outoja haamuja mut ne ollu herkkiin testeihin ja todellakin värittömiä eli ihan harmaita viivanpaikkoja. Näitä kyl rupesi tulemaan vasta niiden ekojen hoitojen jälkeen jotka sit jätettiin pois ku paremmin ovuloin ilman. Eli kertaakaan ei tarpeeks iso folli tai ei lainkaan clomeilla eikä letroja alkanut kokeilla edes ku limis oheni liikaa, aiemmin se ollut hyvä ja pitkään clomifenin jälkeen ihan onneton.

Miksiköhän mulla on niin vahva tunne siitä, että en tule raskaaksi, että minussa (tai/ja miehessä) on jotakin vialla? :/

Tämä on vasta yrityskierto 3 (tai 4, en ole varma ehdimmekö ovulaatioon), kiertoni on suht säännöllinen 28-31 pv, ovulaatiotesti on kirkunut punaista jokaisessa testatussa kierrossa n. päivänä 15, ikää 29v., ei perussairauksia, eli mitään epäilyksiä herättävää ei ole. Mutta on vain vahva tunne.

Pakko laittaa tännekin kun aamulla testasin hedelmällisyysmonitorilla:

20191106_062130.jpg

Kai tämä nyt jo näyttää semilupaavalta, tuo on nimittäin varsin epäherkkä testi. :)

Toivottavasti plussa-aalto jatkuu voimakkaana ja loputkin plussaavat mahdollisimman pian! :happy:

Ei oo pco.. Mut olin ymmärtänyt et kehossa on aina sitä jotain, luulin estrogeenia, joka näkyy haaleena ovistestissä joillakin aina, harvoin siis mulla blanco testiä.. Täytyy taas loppu luteaalista testata.

Lämmöt edelleen siel 36,60 paikkeilla, ei siksakkia ei dippiä, ei oireita.. Jännää.. Mut rupee pelottaa mitä pidemmälle mennään, en usko et ainakaan vielä on kiinnittymistä ollut :sorry: no onneks huomenna progetesti, tietää tapahtuuko mitään..

Ei oo pco.. Mut olin ymmärtänyt et kehossa on aina sitä jotain, luulin estrogeenia, joka näkyy haaleena ovistestissä joillakin aina, harvoin siis mulla blanco testiä.. Täytyy taas loppu luteaalista testata.

Lämmöt edelleen siel 36,60 paikkeilla, ei siksakkia ei dippiä, ei oireita.. Jännää.. Mut rupee pelottaa mitä pidemmälle mennään, en usko et ainakaan vielä on kiinnittymistä ollut :sorry: no onneks huomenna progetesti, tietää tapahtuuko mitään..
Ovistestit tosiaan mittaa lutenisoivaa hormonia, LH:ta. Pitoisuudet on kaikilla vähän erit, mutta kai se harvoin ihan nolla on. Ihan normaalia sekin, että testi alkaa tummua ennen ovista, koska hormonipitoisuus nousee vähitellen. Loppukierrossakin voi tulla pieni piikki. Ovistestin käyttö raskaustestinä perustuu siihen, että LH ja hcg on hyvin samankaltaisia, hcg voi siis hämätä ovistestiä reagoimaan.

Kolme vuotta täytti syyskuussa. Osaa tällä hetkellä sanoa neljä sanaa... :sorry:

Voi pientä :Heartred meidän kuopus ei vielä 3 vuotta täytettyään puhunut. Meillä kävi puheterapeutti kotona havainnoimassa ja totesi ettei ole mitään hätää, kaikki valmiudet puhumiseen on ja jatkakaa samaan malliin. Tästä noin parin viikon päästä kuopus alkoikin pikkuhiljaa puhua ja puhe kehittyi tosi nopeasti kerralla. Nyt (syyskuussa 4 v) puhuu niin paljon että vois välillä olla hiljaa :biggrin mutta ymmärrän hyvin tuon vanhemman huolen siitä, onko jokin vialla jos puhetta ei ala tulla. Tsemppiä!

Mangustimamma :smiley-bounce013

Eikös ovistesti näytä estrogeenin nousun?

Sylkiovulaatiotestihän seuraa tätä estrogeenin nousua :) kun estrogeenitasot nousee, alkaa muodostua sitä saniaista. Että sillä periaatteessa vois kokeilla yrittää seurata raskautumista :think005

Ja kun estrogeeni on naishormoni, niin sitä on aina naisen elimistössä(niinku miehilläkin, mutta vähemmän) mutta ennen ovulaatiota on se huippu, (ennen LH huippua) ja siitä se sitten laskee/romahtaa menkkoihin mennessä matalimmilleen, mikä aiheuttaa myös pms oireet. Tai näin ainakin oon ymmärtänyt :D

Sylkiovulaatiotestihän seuraa tätä estrogeenin nousua :) kun estrogeenitasot nousee, alkaa muodostua sitä saniaista. Että sillä periaatteessa vois kokeilla yrittää seurata raskautumista :think005

Ja kun estrogeeni on naishormoni, niin sitä on aina naisen elimistössä(niinku miehilläkin, mutta vähemmän) mutta ennen ovulaatiota on se huippu, (ennen LH huippua) ja siitä se sitten laskee/romahtaa menkkoihin mennessä matalimmilleen, mikä aiheuttaa myös pms oireet. Tai näin ainakin oon ymmärtänyt :D

Noniin mietinkin et oonko nyt ihan sekasin ja väärässä kun puhun estrogeenista :grin Mikäs tilanne sulla on??

Noniin mietinkin et oonko nyt ihan sekasin ja väärässä kun puhun estrogeenista :grin Mikäs tilanne sulla on??

Dpo 10 menossa, huomenna ehkä testaan, tosin mulla ei oo herkkiä testejä ollenkaan, ku hankin vaan nuo 25 herkkyydellä olevat sofit :)
Mut jotenkin sellanen fiilis ettei oo tärpännyt. Mut tää onkin ollut aika lunkisti kierto, joten odotukset ei oo korkealla. :)
ehkä mä raskaudun taas tammikuussa, ku oon 2 kertaa ennemminkin raskautunut :D

Ihan kun vähän olis vahvistunut eilisestäo_O nyt siis kp27 jos viime kierto tosiaan oli sen 16pv. Veikkaan kyl ovuloimaton kiertoa tästä...

Onnea mangustimammalle:happy:

Liitteet

• IMG_20191106_085214.jpg
    IMG_20191106_085214.jpg
    17.7 KB · Katsottu: 178
Ihan kun vähän olis vahvistunut eilisestäo_O nyt siis kp27 jos viime kierto tosiaan oli sen 16pv. Veikkaan kyl ovuloimaton kiertoa tästä...

Onnea mangustimammalle:happy:
Sori spämmi. Onks noi rfsu tikkuja? Mä en saa noilla juuri ton vahvempaa kun PC on jo plus ja digikin hymiö :sour: kokeiles jossain kiertoo eri tikkuja

Huomenna olisi ollut odotettavissa menkkojen alku, tänään dpo14 ja viiva jo selkeä, vaikka kuvaan en sitä läheskään yhtä vahvana saanut. Ovistesti sen sijaan kirkuu :grin Viikonlopulle säästin digin.
IMG_20191106_091729.jpg

Mä oon ollut nyt jonkin aikaa pois foorumilta, tulinpas iloiseksi kun täällä on porukkaa pamahtanut raskaaksi sillä aikaa! Onnea Mangustimamma ja Sammie ja ja onko joku muukin raskautunut? :smiley-bounce013 En ehdi kaikkia missaamiani viestjä käydä läpi.

Mua ei oo tässä kierrossa jotenkin huvittanut hössöttää tästä lapsiprojektista. Mietin jopa et jos en testais ovistakaan, mutta otin kuitenkin kp10 käyttöön ne tuplahormonidigit ja nyt kp12 vilkkuva hymynaama. Eli ei kun hommiiin!

Töissä on nyt niin paljon tilannetta päällä, että siksi varmaan raskautuminen on vähän taka-alalla. Oikeastaan vähän pelottaakin mitä tapahtuisi, jos tulisin raskaaksi. Mutta ehkäpä se on juuri se jinksaus mitä raskautumiseen tarvitaan; jos toivoo liikaa se ei tapahdu, jos taas pelkää että se tapahtuu niin niin varmasti käy. :grin Sellaiset filosofiat multa.

Mä oon ollut nyt jonkin aikaa pois foorumilta, tulinpas iloiseksi kun täällä on porukkaa pamahtanut raskaaksi sillä aikaa! Onnea Mangustimamma ja Sammie ja ja onko joku muukin raskautunut? :smiley-bounce013 En ehdi kaikkia missaamiani viestjä käydä läpi.

Mua ei oo tässä kierrossa jotenkin huvittanut hössöttää tästä lapsiprojektista. Mietin jopa et jos en testais ovistakaan, mutta otin kuitenkin kp10 käyttöön ne tuplahormonidigit ja nyt kp12 vilkkuva hymynaama. Eli ei kun hommiiin!

Töissä on nyt niin paljon tilannetta päällä, että siksi varmaan raskautuminen on vähän taka-alalla. Oikeastaan vähän pelottaakin mitä tapahtuisi, jos tulisin raskaaksi. Mutta ehkäpä se on juuri se jinksaus mitä raskautumiseen tarvitaan; jos toivoo liikaa se ei tapahdu, jos taas pelkää että se tapahtuu niin niin varmasti käy. :grin Sellaiset filosofiat multa.

Kiitos Vausa ja muut onnitelleet :)

Toivotaan, että toimisi niin, Vausa! Mulla ainakin "henkinen luovuttaminen" auttoi :rolleyes::joyful:

Kyl vaan toi tummentunu LH ties menkkoja. Missä myydään sellasia laseja, joka ei näytä muka viivoja jokaseen raskaustestiin...

Jonkinlaista heikkoa saniaista näyttää näin dpo 10.
Taidankin testata menkkojen alkuun asti nii näkee kuinka tuo toimii :D

Edit. Tein vielä toisen tunnin päästä edellisestä.

Ootan että pääsen testaamaan menkkojen aikaan, nii näkee onko sit tuo kuvio kadonnut vai vähentynyt :) selvästi pienempiä nuo kuviot on verrattuna siihen mitä ennen ovista.

Liitteet

• IMG_20191106_095701.jpg
    IMG_20191106_095701.jpg
    38 KB · Katsottu: 152
  • IMG_20191106_111919.jpg
    IMG_20191106_111919.jpg
    32.8 KB · Katsottu: 184
Muokattu viimeksi:
Sori spämmi. Onks noi rfsu tikkuja? Mä en saa noilla juuri ton vahvempaa kun PC on jo plus ja digikin hymiö :sour: kokeiles jossain kiertoo eri tikkuja

On joo, kyllä mä näillä yleensä lopulta saan "oikeaoppisen" plussan. Tää ei oo se:hilarious:

Takaisin