Raskaaksi 2019

Edz, mäkin nään ekassa hailun viivan. Koska testaat uudestaan. Viivalle vahvistumista!

Pahoittelut uudesta kierrosta :(
Testasin tietty tänään heti uudestaan iltapäivällä. Sama hailurahan se siellä. Pienemmällä stressillä selviän,ku testaan ku et jättäisin testaamatta :D aina siihen saakka kum tulee joko menkat tai selkee plussa.

Ikäerosta tuli jossain vaiheessa aikaisemminkin puhuttua tässä ketjussa, toistan saman mitä kirjoitin silloin: ikäerolla sisaruksiin ei loppuviimein oo mitään väliä. Pikkulapsiaika on niin häviävän pieni aika ihmisen elämässä, että turha sitä "optimaalista" eroa on miettiä pelkästään yhteisten leikkien kannalta. Temperamentit ja luonteetkin vaikuttaa siihen pystyykö leikkimään yhdessä sisaruksensa kanssa vai ei.

Mulla on kolme siskoa, ikäeroa 7, 6 ja 5 vuotta. Meillä on ollut paljon yhteisiä harrastuksia joissa vietetty aikaa, isosiskot ovat vieneet minua shoppailemaan isoon naapurikaupunkiin kun ovat saaneet ajokortit, tietyssä iässä heille oli paljon luontevampaa puhua esim pojista kuin vanhemmille jne jne jne.

Ymmärrän että voi harmittaa kun ei ole sitä pientä ikäeroa, mutta ei se silti tarkoita etteikö sisaruussuhde voisi olla tärkeä.
Ei ole ei. Meillä on lämpimät välit sisarusten kanssa vaikka koen että enemmän yhteistä oli teininä 2 vuotta vanhemman puoli veljen kanssa (isäpuoleni poika eli ei periaatteessa sukua mut kumminkin veli) ja vanhempana tuli siskon kanssa touhuttua vaikka on 6 vuotta ikäeroa toiseen siskoon ja veljeen ja kolmanteen 7 vuotta. Itse vaan kai aina ajatellut ihan vain omalla kohdallani että kun ei tästä nuorru yhtään et jos ikäero lähtisi kovin kasvamaan niin riittää yksi. Sitä lähinnä omalla kommentilla ajoin takaa. Ja sitä kuinka mun mielestä on vahvoja naisia kun on pienet taaperot ja yritys päällä ja kun ei helposti tuu..

Pahoittelut uudesta kierrosta :sad001
Testasin tietty tänään heti uudestaan iltapäivällä. Sama hailurahan se siellä. Pienemmällä stressillä selviän,ku testaan ku et jättäisin testaamatta :D aina siihen saakka kum tulee joko menkat tai selkee plussa.
Mulla sama. Nyt malttanut olla testaamatta kumminkin, normaalisti testaisin varmaan jo ovis testeillä jos ei olis tullu viiva testiin ja livenä ihan selvä. Testaan kyl varmaan viel viikkonäytöllisel et nousisi hormoni.. Jää jotenki koukkuun noihin testeihin. Aikoinaan ku yritys aloitettiin ja testasin yhden negan niin valmistuin jo seukki kiertoon, nykyään se olis sula mahdottomuus

Dpo7 kp22/27 ja tiputtelu alkoi. Menkkajomot alkoi jo pari päivää sitten. Ärsyttää kun menin niin puihin lääkärin käytöksen takia siellä polilla, etten tajunnu sanoa tästä tiputtelusta ollenkaan. Täytyy skarpata aukkarin kanssa.

Plääh, täälläkin yks hullu testaaja :greet025

Tein tänään illalla dpo 10 negatestin ja nyt ottaa pannuun et menin sen tekemään. Ei varmaan auta ku nyt joka aamu testata jos se vielä plussaksi muuttuisi :smiley-ashamed004 Tää on vaan niin stressaavaa, kun tää yrittäminen ei oo ilmaista, on kova paine taloudellisestikin, että tärppäis nopeaan :sorry: Mut en nyt vielä menetä toivoa tän kierron suhteen.

Mulla sama. Nyt malttanut olla testaamatta kumminkin, normaalisti testaisin varmaan jo ovis testeillä jos ei olis tullu viiva testiin ja livenä ihan selvä. Testaan kyl varmaan viel viikkonäytöllisel et nousisi hormoni.. Jää jotenki koukkuun noihin testeihin. Aikoinaan ku yritys aloitettiin ja testasin yhden negan niin valmistuin jo seukki kiertoon, nykyään se olis sula mahdottomuus

Miten ne ovistestit vaikuttaa vs raskaustesti? Sori hölmö kysymys, mutta oon niin alottelija näissä :grin

Ja sitä kuinka mun mielestä on vahvoja naisia kun on pienet taaperot ja yritys päällä ja kun ei helposti tuu..

Joo ei käynyt edes hetkellisesti mielen perukoilla itselläkään lähteä toista yrittämään kun esikoinen oli vauva/pieni taapero. Ihan oli tarpeeksi vaikeaa yhden kanssa :grin

Ja täähän se yksi ikävä puoli vaikeasti raskautuvilla on kans: ei sitä kaikki pysty tuosta noin vaan päättämään että juu, seuraava tulee sitten 1v10kk erolla ja kolmas vois olla vähän isompi ero, vaikka 2v5kk.

Koitin olla testaamatta päivän-pari ja suuurinpiirtein kokoaja kärkyin sen testejä sisältävän pussukan vieressä ja koitin vastustaa kiusausta :D sit päätin, et testaan aina ku huvittaa,ni paineet pieneni heti. :D Tää on ilmeisesti ihan samaa ilmiö ku joku kaapissa odottava sipsi/karkkipussi. Tietää et se on siellä, mut jostain syystö ei saa avata mut sit ku se pussi on auki, ni sit ei ees välttis tee mieli. :D

Joo ei käynyt edes hetkellisesti mielen perukoilla itselläkään lähteä toista yrittämään kun esikoinen oli vauva/pieni taapero. Ihan oli tarpeeksi vaikeaa yhden kanssa :grin

Ja täähän se yksi ikävä puoli vaikeasti raskautuvilla on kans: ei sitä kaikki pysty tuosta noin vaan päättämään että juu, seuraava tulee sitten 1v10kk erolla ja kolmas vois olla vähän isompi ero, vaikka 2v5kk.

Tämäpä. Me aloitettiin kun esikoinen oli 11kk, nyt on 1v ja koht 11kk. Eipä plussaa oo näkynyt, ei mitään haamuja, nada. Vain näitä vuoto-ongelmia kuukaudesta toiseen.

Meillä ei lapsien tekoa oo mietitty mitenkään ikäerolla. Siks nyt, kun on se sopiva aika. En mä enää muutaman vuoden päästä jaksa aloittaa uudelleen tätä kaikkea. Nyt jo niin paljon helpompaa et alkaa mukavuudenhalu kolkutella. Jos ei olis niin kova kuume, ni voipi olla että jäätäis 1 lapsiseksi perheeksi. Mutta kokeillaan nyt nuo hoidot. Jos ei niillä tuu tulosta, niin sitten antaa olla.

Miten ne ovistestit vaikuttaa vs raskaustesti? Sori hölmö kysymys, mutta oon niin alottelija näissä :grin
Koska ovulaatiotesti saattaa reagoida raskauteen ja herkkä r-testi joillakin esim viivanpaikkana ovulaation tienoilla kun lh ja hcg ovat liki identtiset hormonit. Eli ovulaation aikaan estrogeeni nousee, samoin estrogeeni ja progesteroni on paikalla kun raskaus alkaa. Eli esim mulla herkkä testi joskus antaa harmaan viivanpaikan kun ovis tulossa... Ei kaikilla.

Minä oon miettinyt aina et haluun pari lasta mutta nyt myöhemmin oon kallistunut et kunhan yhden saan niin oon tyytyväinen. Toki jos toinen tulee tai alkaa halu tehdä toinen niin mieluusti mutta itse en isoa perhettä halua. Se on niin ihmisestä kiinni ja ärsyttää kovin kyselyt et ku oon jo kohta 30 niin eikö jo biologinen kello tikitä.. No tikittää! Oon siis kaikkien kollegoiden silmissä ja monen muunkin silmissä ihminen joka ei oikein halua lasta kun en halua puhua vaikeista keskenmenoista ja tästä yrityksestä.. Tosin nyt näyttää siltä että ei vaadittu paljoa tjottailua kun nappasikin. Toki oon realisti että komplikaatio riski isompi mutta progesteroni lisää kun ottaa niin ei oo tullu ny läpi vuotoa tai mitään eikä muuta. Lääkäri kun niistä verikokeista totesi sillon et mulla ei riitä progesteronin tuotanto sinne asti et istukkahormoni ottaa vallan ja se on ihan kiva tässä vaiheessa kuulla.. Niinkin simppeli ongelma ja olis pitäny itse tajuta kun ei tullu ku tuhru vaikka oli ovuloinut todistetusti.. No, toivottavasti nyt olis mytty kiinni ja lujasti ja tasot nousisi hyvin ja uskalletaan kertoa kun riski viikot ohi.

Mullakin tää toiveissa oleva lapsimäärä on vähän mietinnän alla. Tuun tosiaan isohkosta perheestä itse (enkä osaa nähdä että neljä lasta olis suurperhe :grin) ja ennen kuin sain yhtäkään lasta, pyöri omatkin haaveet jossain niissä lukemissa. Vähintään nyt kolme ainakin.

Esikoisen vauvavuotena olin ihan varma että yhtään lasta en hanki enää koskaan. Varsinkin kun raskaaksi tuleminenkin itsessään oli niin vaikeaa. Vauva sinänsä oli helppo kuin pieni enkeli, nukkui ja söi eikä mitään isompia sairauksia tai muuta. Ei vain ollut se vauva-arki yhtään mun juttu.

Nyt tosiaan ollaan päästy uudestaan tähän haaveiluvaiheeseen. Lisää lapsia siis haluan, mutta en (ainakaan tällä hetkellä) koe katastrofiksi sitä, jos ei saada. Suurperhehaaveet olen ainakin jättänyt taakseni, ei näillä munasoluilla. Eikä varmaan kannata näillä geeneilläkään. Esikoisen ongelmat on paljastumassa paljon vaikeammiksi kuin aluksi kuvittelin, eikä näitä montaa samanlaista kyllä jaksa.

Kävitkö Jesbe jo verikokeissa, eilenkö piti? Koska saat tulokset? Jänskää!

Täällä ois kp19 ja dpo4. Toissaäpäivänä tuli tosiaan muutamasti pyyhkiessä ihan minimaalisesti hentoisen vaaleanpunaista paperiin, eilen ei ollenkaan ja tänään taas sellainen nuppineulan pään kokoinen vaaleanpunainen jälki paperiin.
Eilen oltiin koko päivä liikenteessä, niin ei mitään jomottelua ainakaan huomannut, tänään aamusta oli tovin pientä jomoa ja paineentunnetta, mut muutoin hyvin oireetonta ja rauhallista. Antaa ajan kulua vaan.
Mä en yleensä etukäteen testaile, mut nyt ajattelin dpo11 isänpäivän aamuna testin tehdä, jos vaikka saisi ihanan isänpäivälahjan antaa. Vaikka mun usko et noilla päivillä mitään näkyis on aika pieni, mutta jos :)

View attachment 83441 TiinuLiinu voitko kokeilla miltä sylkitestisi näyttää nyt? Mulla tältä. Luin just, että kuviota syntyy kun estrogeeniä on kehossa. Onkohan mulla sit aina liikaa :sorry: ei tämä ole kyllä niin tiheä kuin ovulaation aikaan pitäisi olla..
Oon jostain syystä ymmärtänyt, et myös raskaana näkyis kuviota. Ja jossain luki että ennen menkkoja kun estrogeenitaso nousee taas. Eikai näitäkään pitäis liikaa pohtia :hilarious:

Äh ompa epäselvä kuva..

Katsoin nii mulla oli selvää, palluroita ja sielä täälä pientä saniaista, huomattavasti vähemmän kuin ovulaation aikaan :)
Uskon että on ihan normaalia :)

Jesbe Ootko tehnyt lisää testejä et vahvistuuko viiva? Ootko tehnyt testiä jossa viivat punaiset? :)

Olipa paljon tullu tekstiä viime käynnin jälkeen. Täällä meneillään kp13 ovista en ajatellu tikuttaa tässä kierrossa vaikka testejä olis kaapissa läjäpäin. Muutenkin yritän ottaa nyt tän kuun rennosti jos se vaik sit tärppäis:angelic:

Mun pitäis valmistua ens viikolla jos näyttö menee läpi. On ollu vähän kiirettä harjottelussa/töissä enkä oo työpäivän jälkeen jaksanu tehä mitään ku 8h on pitäny vahtii 12 2v-3v vuotiasta lasta. Ei helpota kyllä yhtään vauvakuumetta ku välillä on pitäny olla toisessa ryhmässä vahtimassa 1v-3v lapsia.

Olipa paljon tullu tekstiä viime käynnin jälkeen. Täällä meneillään kp13 ovista en ajatellu tikuttaa tässä kierrossa vaikka testejä olis kaapissa läjäpäin. Muutenkin yritän ottaa nyt tän kuun rennosti jos se vaik sit tärppäis:angelic:

Mun pitäis valmistua ens viikolla jos näyttö menee läpi. On ollu vähän kiirettä harjottelussa/töissä enkä oo työpäivän jälkeen jaksanu tehä mitään ku 8h on pitäny vahtii 12 2v-3v vuotiasta lasta. Ei helpota kyllä yhtään vauvakuumetta ku välillä on pitäny olla toisessa ryhmässä vahtimassa 1v-3v lapsia.

Tsemppiä näyttöön!!! Mul kans töissä ihania alle 3v. :)

Tein sitten raskaustestin näin dpo11 ja hailuran, hailura vaaleanpunainen siinä näkyi :nailbiting: En tiedä, katsoinko nyt vaaleanpunaisilla laseillakin, mutta... Märkänä näkyi vahvemmin, kuivuttuaan vain kun kääntelin testiä valoa vasten:rolleyes::shy: Lämpökäyrä on kuitenkin muuttunut "tavalliseksi", eli samoissa mennään, kuin plussattomissa kierroissa :bored:

Tein sitten raskaustestin näin dpo11 ja hailuran, hailura vaaleanpunainen siinä näkyi :nailbiting: En tiedä, katsoinko nyt vaaleanpunaisilla laseillakin, mutta... Märkänä näkyi vahvemmin, kuivuttuaan vain kun kääntelin testiä valoa vasten:rolleyes::shy: Lämpökäyrä on kuitenkin muuttunut "tavalliseksi", eli samoissa mennään, kuin plussattomissa kierroissa :bored:

Näkyykö kuvassa? Otitko märkänä kuvaa? Minkä merkkinen testi?

Takaisin