Lätinäketju

Mamimam

Puuhakas puhuja
Heinä-äidit 2020
Halusin luoda tälläsen ketjun mihin voi kirjoittaa oikeastaan mitä mielenpäällä. Pienet esittelyt ois kivoja kans, mutta ei tietenkään pakollisia.

Kerron vähän itsestäni: Eli 24v esikoinen täyttää marraskuussa vuoden ja toinen lapsi tuloillaan. Päätettiin miehen kanssa alkaa yrittämään lasta elokuussa. Ihmekävi ja raskauduin oikeastaan heti.

Oon vasta rv4+2 (raaka arvio) ja mulla on jo pahoinvointia. Esikoisen kanssa tuli vasta rv 7 tämä. Pelko seuraa perässä koska niin alussa tämä raskaus niin keskenmenon pelko on kova.
 
Olen 28-vuotias ja odotan toista lasta. esikoinen on 2,5-vuotias. Aloitimme yrityksen heinäkuussa ja tulinkin heti raskaaksi, mutta se meni kesken jo rv5+5. Tämä raskaus on heti alkuun erilainen, jotenkin semmoinen tunne että tämä tulee kestämään. Joten vielä ei ole stressiä keskenmenosta. Oon tänään vaan ollu niin onnellinen kun tehtiin aamulla raskaustesti jossa olikin kaksi selkeää viivaa ! :)
 
Olen 28-vuotias ja odotan toista lasta. esikoinen on 2,5-vuotias. Aloitimme yrityksen heinäkuussa ja tulinkin heti raskaaksi, mutta se meni kesken jo rv5+5. Tämä raskaus on heti alkuun erilainen, jotenkin semmoinen tunne että tämä tulee kestämään. Joten vielä ei ole stressiä keskenmenosta. Oon tänään vaan ollu niin onnellinen kun tehtiin aamulla raskaustesti jossa olikin kaksi selkeää viivaa ! :)
Noi keskenmenot on kauheita joten voimia siitä. Ihana että kumminkin nyt tärppäsi uudestaan :Heartred Minkä testin teit? Ja mikä kp? Jos saa kysyä. Mulla oli clearbluen early testissä aika hailakat viivat niin nyt summaan millon voin tehdä mahdollisesti ton 25 miu testin. Varmaan sen takia on pelko perseessä kun niin hailakka oli toi testi. :nailbiting:
 
Toinen lapsi olisi tulossa meillekin mikäli kaikki menee hyvin. Esikoinen on 1v8kk ikäinen vauhdikas poika. Jätettiin ehkäisy syyskuun lopulla ja tämä tärppi kävi nyt sitten ensimmäisestä kierrosta, joka tuntuu aika uskomattomalta kun mulla kierrot on ollu nyt mitä sattuu, ja pitkiä. Mulla oireet ollu hyvin maltillisia tähän asti, mut uskon että ehtivät vielä monesti muuttua mikäli raskaus vaan jatkuu.

Niin ja itse olen 30v ja asutaan Uudellamaalla. :) tarkempaa esittelyä voin kirjoitella salaisella puolella.
 
Moikka kaikki!
Täällä kirjoittelee 25 v mama Tampereelta. Kolmas siis tulossa. Esikoispoika täytti juuri 4 ja likka täyttää Tammikuussa 3. Minun olisi pitänyt valmistua 2020 Joulukuussa AMK:ista, mutta nyt jää sitten puolisen vuotta käymättä, eniten ehkä ressaa ja pelottaa kuinka sitten kolmen lapsen kanssa ehdin sen käymään loppuun. Tämä raskaus tuli ehkä vähän yllätyksenä, itse olen tosin jo kuumeillut vuoden verran, mies ei niinkään.
 
Noi keskenmenot on kauheita joten voimia siitä. Ihana että kumminkin nyt tärppäsi uudestaan :Heartred Minkä testin teit? Ja mikä kp? Jos saa kysyä. Mulla oli clearbluen early testissä aika hailakat viivat niin nyt summaan millon voin tehdä mahdollisesti ton 25 miu testin. Varmaan sen takia on pelko perseessä kun niin hailakka oli toi testi. :nailbiting:

Tein rfsu:n 25 -testin. Yllätyin itsekin miten selkeä viiva tuli, sillon oli kp30. Eli tänään kp31 ja ilmeisesti rv 4+3. Meinasin tehdä viikonloppuna uuden testin, josta näkee onko viiva vahvistunut entisestään. Olikos sullakin sama kp? Ootko tänään testannut uudestaan? Sehän tais mennä niin, että noin joka toinen päivä raskaushormoni nousee, joten toivotaan että viivat alkaa vahvistumaan! :)
 
Tein rfsu:n 25 -testin. Yllätyin itsekin miten selkeä viiva tuli, sillon oli kp30. Eli tänään kp31 ja ilmeisesti rv 4+3. Meinasin tehdä viikonloppuna uuden testin, josta näkee onko viiva vahvistunut entisestään. Olikos sullakin sama kp? Ootko tänään testannut uudestaan? Sehän tais mennä niin, että noin joka toinen päivä raskaushormoni nousee, joten toivotaan että viivat alkaa vahvistumaan! :)
Joo siis mä oon ihan sekasin mitkö viikot. Meillä sun kanssa sama kp on. Tänään tein taas super herkän ja oli tummempi. Itsekkin meinasin testata perus 25miu testillä vklp. Tänään mulla on dpo 12. Ja aivan saatanan paha pahoinvointi iskenyt päin pläsiä. Eilen ei ollut läheskään näin paha.
 
Soitin neuvolaan ja odottelen sieltä soittoa. Ne varmaan sitten kertoo mikä rv mulla vois nyt olla kun oon saanu itse vastauksia 3+2, 3+4, 4+2 ja 4+4 :smiley-ashamed004
 
Soitin neuvolaan ja odottelen sieltä soittoa. Ne varmaan sitten kertoo mikä rv mulla vois nyt olla kun oon saanu itse vastauksia 3+2, 3+4, 4+2 ja 4+4 :smiley-ashamed004

Oho, no siinä on monta vaihtoehtoa :grin joskos se neuvola osais auttaa!
Minäkin meinasin huomenna soitella neuvolaan ja varata aikaa sinne.
 
No nyt sain neuvolasta :joyful: 4+0 En nyt tiiä mistä hän ton repäs

Neuvola ainakin yleensä laskee viimeisten kuukautisten alkamispäivän mukaan. Todellisuudessa se sit voi kuitenkin heittää, kun ihmisten kiertojen pituus ja ovisten ajankohdat vaihtelee, eivätkä ole mikään vakio. Ultrassa jos vauvan koko heittää merkittävästi neuvolan arviosta niin laskettua aikaa siirretään ja luonnollisesti raskausviikot siirtyy sen mukaan.
 
Neuvola ainakin yleensä laskee viimeisten kuukautisten alkamispäivän mukaan. Todellisuudessa se sit voi kuitenkin heittää, kun ihmisten kiertojen pituus ja ovisten ajankohdat vaihtelee, eivätkä ole mikään vakio. Ultrassa jos vauvan koko heittää merkittävästi neuvolan arviosta niin laskettua aikaa siirretään ja luonnollisesti raskausviikot siirtyy sen mukaan.
No sitä mäki mutta jos lasketaan viimeisien kuukautisten alkamispäivästä niin mulla on 4+2 :grin Tuskin maltan odottaa melkeen 10 viikkoa tulevaa ultraa:hilarious:
 
Moikka.
Olen 30v nainen Espoosta. Mulla on mies (juuri oli 10v hääpäivä), pieni kohta 3v (joulukuinen 2016) ja kaksi kissaa. Raskaus tuli täysin yllätyksenä koska kärsin pco-syndroomasta joka hankaloittaa raskautumista. Tosin olen laihtunut ruokavaliolla hitaasti kymmenisen kiloa ennen tätä mutta en olettanut sen vaikuttavan näin paljon.
Viikot lienee jossain 5+2 paikkeilla mutta tarkentunee varmaan neuvolassa sitten.
 
Moikka! Täällä kirjoittelee 27v nainen Vihdistä ja ensimmäistä odotan :greet025 Miehen kanssa oltu 9 vuotta yhdessä ja vauvahaaveita ollut jo pitkään. Sitä ennen halusin kuitenkin pudottaa reilusti painoa ja muuttaa elämäntapoja terveemmiksi ja alle parissa vuodessa tiputinkin 20 kiloa ja lopetin tupakoinnin, joten reilu kuukausi sitten päätimme että nyt saa lapsi tulla jos on tullakseen. Lopetin pillerit ja tulinkin heti ensimmäisestä kierrosta raskaaksi :Heartpink Viikkoja pitäisi olla 4-5 kasassa omien laskujen mukaan ja nyt vaan toivon että kaikki menee hyvin!
 
Moikka! Täällä kirjoittelee 31v nainen Jyväskylästä. Esikoisneiti tänään 1,5v.
Miehen kanssa ollaan pian oltu 14v yhdessä.
Esikoinen tuli yk1 ja nyt sitten yk4.
Imetän edelleen vaihtelevasti. saa nähdä kuinka saan lopetettua ennen toista.
onneksi kuitenkin raskauduin vihdoin vaikka luulin imetyksen sitä jonkun verran hankaloittavan.
Epätodellinen olo on tästä toisestakin, mutta tarrasukkia itselleni ja teille muille :Heartpink
 
Mulla imetys esti täysin raskautumista. En tiedä miksi mut vasta nyt kun imetyksen loppumisesta on noin puolisen vuotta niin onnistui. Oltiin siis yritetty tässä jo parisen vuotta ja päädyinkin jo siihen että ei onnistu joten aioin pyytää päästä sterilisaatioon keväällä.
 
Mäkin imetin mutta lopetin kun poika oli 8kk. Halusin pienen ikäeron ja imetyksen takia kuukautiset ei vaan alkanut. Vihdoin sitten 2kk päästä lopetuksesta alkoivat ja tokien kuukautisten jälkeen raskauduin.
 
Mulla menkat alkoi vasta tän vuoden kesäkuussa ja helmikuussa 2018 synnytin siis esikoisen. Ja kierrot mitä ehti olla olivat pitkiä. Mut tää noin 2,5v ikäero ois just se mitä toivottaisiin meidän lapsille :Heartred
 
Takaisin
Top