Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

mangustimamma, Täällä kyllä kuumeilu nousee ihan eri sfääreihin. :grin Tsempit miehen kaatoon!

Emir, Mun tuttavalla kävi niin että alkoi luomukiertoja tulla synnytyksen jälkeen ja toinen tärppäsikin ihan muitta mutkitta, joten toivoa on! :)

Minäkin tänään pissin huvikseen tikkuun. Mulla siis yleensä kp 20 vasta ovis. Mutta kaikkea 18-24 väliltä ollut.
Aika tumma viivanen tuli. Veikkaan että tuosta haalenee ja sitten yltyy kunnon plussaksi.

Liitteet

• IMG_20191023_111850__01.jpg
    IMG_20191023_111850__01.jpg
    24.4 KB · Katsottu: 211
Mä eilen mieheltä kysyin, että kun tiedän ettei hän halua kolmatta, mutta MIKSI ei halua. Ei osannut vastata. Sanoi vain, että hänestä kaksi on hyvä. Ei liian vähän eikä liian paljon. Eli tunne asia taitaa hänellekin olla.
Musta taas tuntuu, että mahtuisi se kolmas meidän porukkaan. Itse olen suurperheen lapsi, ja musta vaan tuntuu, että kolmas sisarus olisi kiva.
Se kolme olisi mulle ihan maximi, sitten voisin vaikka pistää piuhat kiinni. Mutta miten saisin miehen kääntymään sille kannalle ilman painostusta o_O

Nää lapsilukuasiat on niin vaikeita jos molemmilla on vähän eri ajatus lasten määrästä. Kompromissia on vaikee toteuttaa.
On myös ikävää jos toinen sit myöhemmin esim. haastavassa tilanteessa heittää "hoida sinä nyt tämä kun halusit näin monta".

Muokattu viimeksi:
Meillä kolmas ois kans ehdottomasti viimeinen. Viimeks lääkäri sano et seuraava tulee myös sektiolla niin kuin nää kaks aiempaakin. Siinä samalla ois helppo laittaa piuhat poikki.

Seuraa avautuminen, sori siitä jo etukäteen.

Mies on ollut työmatkoilla jo jotain 6 viikkoa putkeen, tulee viikonlopuksi kotiin ja sitten taas menee. Piti olla vain pari viikkoa mutta ensi viikollakin taas menee. Mulla on perjantaiksi sovittuna yhdistystoimintaan littyvät lounastreffit jossa pitäisi puljata mm. talousasioita ja olen miettinyt pääni puhki hyvää ruokapaikkaa leikkipaikkoineen missä voisin ajatella samalla kun mulla on lapset mukana, esikoisellakin kotipäivä ja tosi hankalaksi menee. No, eilen mies ilmoitti että pääseekin kotiin jo tänään, voidaanko hakea kentältä. Ja minä innostuin että jee, hän voi olla lasten kanssa kotona ja minä pääsen hoitamaan asioita, homma järjestyi!

Niin mitä vastaa mies. Että onko hän vain joku babysitteri mahdollistamassa minun aktiviteetit, mikä nyt on noin tärkeää, ja lopettaa tyypilliseen passiivisaggressiiviseen vastaukseensa "tee mitä haluat, kuten aina".

Siis minä hoidan kotia ja lapsia kaiket päivät ja sitten kun hän olisi kotona en saisi silloinkaan mennä ilman lapsia omia juttuja tekemään. Löin luurin korvaan ja laitoin viestin että mietihän vähän mitä suustasi päästät. Ei vastannut.

Ja kun tässä on se, että ei ensimmäistä kertaa syytä minua siitä että "aina" kun hän on vapaalla minä hoidan omia menojani ja jätän lapset hänelle. Ihan kuin olisi muita vaihtoehtoja (paitsi karsia omat menot kokonaan). Ja jos tästä keskustellaan niin vastaus on että itsehän nuo lapset halusit. Kolmannesta jos keskustellaan niin toteaa että miten menemiset silloin onnistuu kun nytkin on vaikeaa. Että pistää vihaksi.

Mies on siis stressaantunut, vihaa työtään kun joutuu lentelemään kaiket viikot ympäriinsä eikä pääse illaksi kotiin. Eli ymmärrän sinänsä ja kyllä aina pyytää oma-aloitteisesti anteeksi ja antaa minun mennä (nytkin on buukannut marraskuulle mulle hotellin niin pääsen illaksi ja yöksi viettämään omaa aikaa). Mutta nää iänikuiset keskustelut, ihan kuin en saisi olla väsynyt tästä yh-arjesta ja harrastaa omia juttuja.

No niin, taas helpotti. Anteeksi.

Edelleen kuumeilen sitä kolmatta kaikesta huolimatta :)

flikka, Mun mies on myös sanonut tuota samaa. Että kaksi aikuista ja kaksi lasta, hänelläkin vain kaksi kättä jne. Kolmesta triplasti töitä.. :grin
Mutta jokin on tapahtunut kun hän nyt kuumeilee kolmatta muakin enemmän. Juuri eilen sanoi että vaarallista puuhaa, kun mitä enemmän lapsia on, sitä enemmän niitä haluaa ja rakkauttakin on.

Mulla menee kyllä piuhat kii kolmannen jälkeen.
Toivoisinkin ehkä sektiota, ja jos siinä samalla olisi mahdollista operaatio toteuttaa. Kolme olisi ihan maximi!

Emir, Millaisia sun sektio kokemukset ovat olleet? :) Mulle sektio on ollut pahin mitä voisi tapahtua. Kaksi siis synnyttänyt alakautta. Mutta koska molemmissa ponnistusvaihe on pitkittynyt, on alkanut pelottaa ja olen miettinyt tuota sektiota senkin takia että ainenkin olisi päivä tiedossa. Meillä kun ei oo yksinkertaista hoitoakaan järjestää lapsille, kaikki läheiset asuvat 100km päässä. Mun mies pitää mua ihan kahelina.

Tips, Kuulostaa siltä että tilanne on teille molemmille rankka. Oma aika on kuitenkin äärimmäisen tärkeää oman jaksamisen takia. Jos työ stressaa miestäsi, ehkä hänkin jotenkin tarvitsee erityisesti lepoa ja vapaa-aikaa, eikä kaipaisi siihen muuta.
Turhautuneena ja väsyneenä sitä tulee aina sanomista asioista, vaikka oikeasti ne eivät olisikaan niin mustavalkoisia. Ihanalta kuulostaa tuo hotelliyö! :wink

Oon siitä onnellisessa asemassa että mun mies vastaa aina että totta kai saat mennä, vaikka minne ja koska. Hän on aina valmis olemaan lasten kanssa ja sama pätee toiseen suuntaan. Eli meillä mennään ja touhutaan myös yksin, kuin yhdessä lapsista huolimatta. Mutta mulla oli jossain kohin käsitys, itse kun kotiäitinä olen että mies "lepää" töissä :hilarious: Koska itse olisin töissä kuin lomalla. No niin se ei todellakaan ole, koska miehen työ on vastuullista ja hektistä, sekä vaativaa. Miehen tarviikin usein akkuja ladata ensimmäinen vapaapäivä. Tämä kismitti meidän välejä joskus ennen kuin löydettiin se kultainen keskitie jossa molemmat saa myös tarpeeksi omaa aikaa jotta jaksaa tätä arjen hulinaa ja täyspäisenä sen keskellä. :grin

Mulla on takana yks hätäsektio ja toinen oli suunniteltu. Ei pahaa sanottavaa. Mulla meni kaikki hyvin. Ei tulehduksia ym. ja paranin mielestäni ihan hyvin.

Eli mulla ei ole ollut valinnanvaraa.
Esikoinen oli tulossa jalat edellä ja vedet meni 35+6, siitä pikaisesti lanssilla sairaalaan ja saliin. Vauvan sykkeet laski juur kun olivat laittamassa spinaalia. Sit meikäläinen vaan pikaseen untenmaille.

Toisessa epäilivät kohdussa olevan joku tosi ohut kohta enkä saanu yrittää alakautta. Suunnitellulla syntyi 36+0, koska esikoinenkin oli itekseen lähteny syntyy noin ajoissa.

Onneks leikkaava lääkäri ei löytänyt mitään ohutta kohtaa ja sain luvan kolmanteen, mutta sektiolla siis syntyy jos tulee.

Kiva kuulla että kaikki on mennyt hyvin, hätäsektiosta huolimatta. :)
Mun on ollut vaikea käsittää miten ihmiset haluaa ehdoin tahdoin sektion, juurikin omien pelkojeni takia, mutta nyt olen alkanut ymmärtää. Ja myös sen että sektio voi olla hyvä synnytyskokemus.

Täällä tulee kummallista viivaa kun vielä pitäis olla aikaa ovikseenkin. :eek:
Selvisikö Emir siellä tilanne suuntaan tai toiseen, oletko testaillut?

Liitteet

• IMG_20191024_111805__01.jpg
    IMG_20191024_111805__01.jpg
    23.5 KB · Katsottu: 212
  • IMG_20191024_005935__01__01.jpg
    IMG_20191024_005935__01__01.jpg
    24.9 KB · Katsottu: 193
Mulle on tehty kaksi sektiota, kiireellinen ja suunniteltu. Ensimmäinen oli pakko tehdä kun synnytys pysähtyi, vauva ei mahtunut virheasennon vuoksi laskeutumaan. Toiseen oli aivan viime metreille saakka oikea syy, mutta lapsi kääntyi kolme päivää ennen sovittua perätilasektiota. Mun toiveestani sektio tehtiin silti sovitulla ajalla mutta diagnoosiksi vaihtui sype. Seuraava olisi sitten automaattisesti sektio ja samassa yhteydessä sterilisaatio.

Minulla oli myös esikoisesta perätilasektio suunniteltuna laskettuun. Oltiin miehen kanssa jo leikkausvaatteet yllä, kun sitten lääkäri tokaisi että voidaan myös koittaa käynnistellä mun toiveesta.
Esikoinen oli kovin pieni ja hänen kasvuaan seurattiin tarkasti, se taisi olla pohjimmiltaan syy tuolle että sektioaika ylipäätään varattiin.
Ja tästä kakkosesta oli lähellä ettei ois lähdetty sektioon, kun oli avosuisessa tarjonnassa eikä ponnistus tämän takia edennyt. Että eipä se kaukana oo täälläkään ollut.

Selvisikö Emir siellä tilanne suuntaan tai toiseen, oletko testaillut?
En oo nyt enää r-testiä tehny. O-testi näytti tänään ihan hailua, että odottelua vaan. Ja tuskin sitä plussaa tulee, mutta kiva nähdä kuin pitkä luteaali on nyt.

Eikös toi oo jo plus.

Minulla oli myös esikoisesta perätilasektio suunniteltuna laskettuun. Oltiin miehen kanssa jo leikkausvaatteet yllä, kun sitten lääkäri tokaisi että voidaan myös koittaa käynnistellä mun toiveesta.
Esikoinen oli kovin pieni ja hänen kasvuaan seurattiin tarkasti, se taisi olla pohjimmiltaan syy tuolle että sektioaika ylipäätään varattiin.
Ja tästä kakkosesta oli lähellä ettei ois lähdetty sektioon, kun oli avosuisessa tarjonnassa eikä ponnistus tämän takia edennyt. Että eipä se kaukana oo täälläkään ollut.

Juuri avosuisen tarjonnan vuoksi mullekin se ensimmäinen sektio tehtiin. Avauduin hyvin mutta sitten tuli stoppi, ei laskeutunut ollenkaan. Leikkauksessa vahvistui, ettei olisi ollut mitään toivoa tulla alakautta. Mä toivuin ensimmäisestä sektiosta niin hyvin, etten jotenkin saanut enää toisessa raskaudessa tsempattua itseäni alatiesynnytykseen. Mielessä pyöri vaan jotenkin, että jos sektio oli noin helppo, niin ei pätkääkään kiinnosta lähteä testaamaan millainen rääkki se alatiesynnytys on. :woot: Siis ymmärrän että oli tuuria ja toisinkin olisi voinut käydä. Mutta joku tuollainen ajatuskulku siinä oli taustalla, kun salaa huokaisin helpotuksesta perätiladiagnoosin kuullessani, ja myöhemmin kieltäydyin vaihtamasta synnytystapaa viime hetkellä.

Muokattu viimeksi:
Täällä mietitty tulevisuutta liittyen lapsiin. Ollaan oltu kumpanenkin kahden vaiheella koko ajan ihan myös taloudellisen puolen takia, mutta nyt fiilis käääntynyt siihen, että haluamme yrittää raskautta, kun se on mahdollista ja taloudellisen tilanteen puolesta myös vauva on mahdollinen. Milloin kolmannen raskauden yritys alkaisi on vähän mutkikas. Mies lähtee ens vuonna armeijaan ja on siellä 1v.Hoitoihin jonot on mitä on täällä pääkaupunkiseudulla viimeksi jonoissa meni 10kk. Hoidot täytyisi olla tehtynä 3kk siitä ajasta 3kk milloin 1v tulee täyteen synnytyksestä ennen armeijaan menoa. Tietenkin hoitopaikasta mielellään tarpeenvaatiessa tekisivät hoidot mahdollisimman peräkkäin eikä mitään pitkiä taukoja jos ekasta ei onnistu. Myös odotus aika voisi olla aika haastava, kun ennenaikaisuuden riski olemassa miten vuodelepo riski myös. Ainakin mietinnässä ois soitto vuodenalussa hoitopaikkaan ja tilanteen selvitystä varten tarjovatko hoitoja meille, kun meidän raskaus historia aika surullinen 1kohtukuolema 1keskonen 1kohtutulehdus ja 1 kohdunrepeäminen 1verenmyrkytys ja synnnytys hätäsektio mistä ennen pitkä lepo. Varmasti mebee näin: Mies pääsee armeijasta, kun poika 2v4kk oon 3v asti kotona 3v aikoihin palaan kouluun.Koulun aloituksen aikaan ilmoitaudutaan hoitoihin ja jonotuksen aikana valmistuisin lähihoitajaksi <3

Emir, Kyllähän se plussaksi kai on luettavissa, ainenkin nyt illasta :p

En muista oliko täällä juuri juttua siitä miten osa puhui että mies aistisi ovulaation ja kyllä tuo ukkeli aina osuukin oikeaan. Tämäkään kerta ei ollut poikkeus. Kovasti vänkäsin että varmasti ei ole vielä sen aika, vaan toista nuo testit taas näyttää ja puoltavat miehen mielipidettä siitä miten hän tämän oviksen musta aistii. :hilarious:

Heitsu, Rankka taival on teillä takana. :sad001 Ja ymmärrän hyvin nuo pohdinnat, kun itsekin pohdin juuri tuon ennenaikaisuuden ja vuodelevon vuoksi uutta raskautta. Onneksi lääkärit varmasti osaavat nuo riskitkin arvioida. Soitto varmaan on se ensimmäinen askel ja tsemppiä sitten kun se on teillä ajankohtaista! :)

Liitteet

• IMG_20191025_001234__02__01.jpg
    IMG_20191025_001234__02__01.jpg
    20.9 KB · Katsottu: 186
Jee mies suostui yhteistyöhön talletuksen kanssa, nyt vaan odottelemaan! Ovis luultavasti eilen tai tänään, liuskat taas vaihteeksi vähän vaikeatulkintaisia. Nippailuja tuli eilen illalla ja tänään aamulla ja limat näyttää kuivuneen eilisiltaa kohden.

Onpa jännää että meitä piinailijoita on nyt tosiaan näin monta. :woot: Mekin eilen puuhailtiin kun mies oli spontaani ja päätti oviksen hyödyntää. :rolleyes:
Ei edelleenkään hampaat irvessä yritetä, vähän sillä mielellä että tulee jos on tullakseen. Siksi en oo aktiivinen missään yritys ryhmässäkään. Kuten joku aiemmin mainitsi niin turhan hardcorea. :grin

Joo tän kolmannen yritys ei oo (ainakaan vielä) ihan niin pakonomaista kun noi kaks aiempaa. Vuoden alusta ehkä jotain apuja haetaan niin on oikeesti joku mahdollisuus plussaan. Nyt katson et pyöriikö oma kierto.

Mä hain ne Terolutit nyt jo ja ajattelin kokeilla niillä pari kiertoa, mutta meillähän tosiaan ajatuksena lopettaa yritys alkuvuodesta niin pitää mennä aika hc jos haluaa tuloksia. :grin Mä oon myös Raskaaksi 2019 -ryhmässä, ja huomaa että täällä tosiaan yritetään vähän rennommin - ihan toki ymmärrettävistä syistä.

Takaisin