Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Ei ole muuta hankittu vielä, kun vaatteita. Pitäisi alkaa pinnasänkyjä ja vaunujakin jo hommaamaan pikkuhiljaa. Olen itse ihaillut noita Emmalijungan vaunuja, mutta osaavat olla aika hintavia. Käytettynä en tykkää ostaa ”pehmeää” tavaraa, mutta nämä onkin näitä minun omia neurooseja :hilarious: Pinnasängyt ei onneksi ole niin kalliita, varmaan se ostetaan ekana :angelic:.
 
Pari bodya kirpparilta. Hirveästi ei vaatteiden ja vaippojen lisäksi tarvita, isoimmat jutut on esikoiselta tallessa. Turvakaukalo kyllä pitää hommata, jos sitten vaikka rakenneultran jälkeen...
 
Muutama vaate on tullut hankittua, ei muuta.
Aika kuluu sen verran vauhdikkaasti, että vaunuja pitänee alkaa vertailla/testailla. Oli kiva lukea teidän kokemuksianne eri vaunumerkeistä. Esikoisen vaunut laitettiin eteenpäin jo kauan sitten. Nyt saa vaunujen kohdalla aloittaa ihan puhtaalta pöydältä.
 
Me ei olla hankittu vielä yhtikäs mitään :grin
Pitäis alkaa ensin hahmottelemaan ostoslistaa..ei tässä vielä mikään kiire ole, mutta aika menee tosiaan yllättävän nopeesti.

Oon miettiny Babyzen yoyo vaunuja, kun ne on niin näppärät, mut enpä oo kyllä yhtään varma..
Onko hyviä vinkkejä?
 
Me ei olla hankittu vielä yhtikäs mitään :grin
Pitäis alkaa ensin hahmottelemaan ostoslistaa..ei tässä vielä mikään kiire ole, mutta aika menee tosiaan yllättävän nopeesti.

Oon miettiny Babyzen yoyo vaunuja, kun ne on niin näppärät, mut enpä oo kyllä yhtään varma..
Onko hyviä vinkkejä?

Siskolla on nuo yoyot, oon kerran niitä työnnellyt ja onhan ne kevyet ja supernäppärät matkarattaat, mutta ei minusta ainoiksi vaunuiksi vastasyntyneelle riitä. Pitää olla todella tasainen alusta että kyyti on hyvää, soralla tai muuten epätasaisella on hirveää rytyytystä, niinkuin useimmilla pienipyöräisillä kevyillä rattailla.

Eli vaunuissa jos on tarkoitus vauvaa nukuttaa niin vähän isommat pyörät ja jousitusta pitäisi olla. Esim britaxin b motionit on kevyet, mutta mukavasti kulkevat rattaat mihin saa myös vaunukopan. Meillä oli viimeksi kakkosella cybexin balios M-rattaat ja niihinkin olisin ihan pikkuvauva-aikana kaivannut parempaa jousitusta, vaikka kaupungissa asutaan ja asfaltilla enimmäkseen ajetaan. Nyt taaperolla ovat kyllä toimivat.
 
Me ei olla hankittu vielä yhtikäs mitään :grin
Pitäis alkaa ensin hahmottelemaan ostoslistaa..ei tässä vielä mikään kiire ole, mutta aika menee tosiaan yllättävän nopeesti.

Oon miettiny Babyzen yoyo vaunuja, kun ne on niin näppärät, mut enpä oo kyllä yhtään varma..
Onko hyviä vinkkejä?
Meille hankitaan Yoyot, koska ei tahdota vaihtaa meidän pikkuruista autoa. Lisäksi saatetaan hankkia jotkin parvekevaunut, joilla voi sitten välillä mennä bussilla, jos Yoyot tuntuu hankalilta sellaiseen. Lähdetään ainakin kokeilemaan näillä.

Meillä on toki etuna sekin, että maaliskuussa ei ehkä ole enää pahemmin lunta ja luultavasti muutetaan ulkomaille ennen seuraavaa ensilunta.

Noissa Yoyossa mietityttää se, että sen newborn set on sellainen lepsu. Sitä on havainnollistettu tässä videolla: https://www.youtube.com/watch?v=3bVNuq1LR2o

Mutta toivon, että tuossa voisi käyttää Maxi Cosin Jade -turvakoppaa, joka hankitaan kuitenkin autoa varten. Jade on sellainen turvavuode - turvakaukalo, joka on kuin vaunukoppa.
 
Kiitos paljon kommenteista ja vinkeistä MaRilla ja Matryoshka! :happy:
Mä en vielä ole sen kummemmin tutustunut noihin yoyon ominaisuuksiin..hyvä saada vinkkejä muistakin kevyistä vaunuista. Tuo tärinä ei kuulosta hyvältä, mikäli yoyot ovat sellaiset. Me tarvitaan kevyet ja näppärät vaunut, kun asutaan kaksiossa kolmannessa kerroksessa ilman hissiä vielä about vuosi :grin
 
Niin joo, siskon rattaat on varmasti muutaman vuoden vanhaa mallia kun oli pari vuotta sitten käytettynä ostanut, että jousitus voi toki olla rattaissa parantunut uudemmissa malleissa.
 
Kiitos paljon kommenteista ja vinkeistä MaRilla ja Matryoshka! :happy:
Mä en vielä ole sen kummemmin tutustunut noihin yoyon ominaisuuksiin..hyvä saada vinkkejä muistakin kevyistä vaunuista. Tuo tärinä ei kuulosta hyvältä, mikäli yoyot ovat sellaiset. Me tarvitaan kevyet ja näppärät vaunut, kun asutaan kaksiossa kolmannessa kerroksessa ilman hissiä vielä about vuosi :grin

Kannattaa käydä lastentarvikeliikkeessä tutkaileen ja kokeilen, lentämistä vaativilla reissuilla yoyot olis ihanat mut päivittäisessä käytössä turhan hepposet. Meillä on roudattu kahden lapsen ajan Brio (nyk.Britax) Smileja hissittömässä kerrostalossa ja nuo mahtu myös minikokoseen Toyota Yarikseen takakonttiin matkatavaroiden kanssa ja nuo smilet on toimittanu meillä myös matkarattaiden virkaa, lennelleet kymmeniä kertoja ympäri eurooppaa eli ovat sen verran pienet et ei oo ollu tarvetta oikeille matkarattaille! Yariksesta jouduttiin luopuun kun 2.lapsi oli tulossa kun sinne ei mahtunu takapenkille kahta istuinta pitkäjalkasten aikuisten taakse, muuten olis varmaan jatkettu sillä :)
 
Ostin tänään Lidlistä vauvan sängyn päälle mobilen. Häiritsee kun vain tämä kuva sellaisista tulee nykyään mieleen.:hilarious:
 

Liitteet

  • EB4A0B1F-8197-4A3E-905A-67AF05C559CB.jpeg
    EB4A0B1F-8197-4A3E-905A-67AF05C559CB.jpeg
    60.3 KB · Katsottu: 21
Mä tilasin jo menopelit. Pakkohan se oli kun jollyroomissa on alet :angelic:


Ostin pari päivää sitten Emmaljungan Duo Mondial de Luxet. Uusina hintaa olisi ollut sen verran, että olisi jäänyt hankkimatta. Löysin käytettynä huippukuntoiset, kuin uudet. En voinut jättää ostamatta. :wink

Ne on isot vaunut (iso koppaosa), joten luulisi meidän jälkipolven mahtuvan nukkumaan niissä pidempäänkin. Olemme molemmat tosi pitkiä, joten odotettavissa on pitkä vauva. Eihän se tosin aina niin mene. Isoäiti oli lyhyt ja sieltä voi pompata sukupolven yli hänen pituusgeenejään syntyvälle. Varauduin kuitenkin asiaan. Esikoinen oli pitkä vauva ja jouduin jättämään vaunujen koppaosan pois jo kun hän oli puolen vuoden vanha. Hän nukkui loppuajan ratasosassa.

No, tuo ostamani malli on kaikin puoli kookas. Renkaat saa näppärästi irti ja runko-osa menee kasaan. Kasattuna on kuitenkin hivenen isompi kuin monet muut mallit. Pieneen autoon olisi hankala saada sisään. Meidän molempien autot sopivat erinomaisesti vaunujen kuljetukseen.

Asumme kaupungin laitamilla, lähellä metsää. Tykky runko ja isot, kiinteät renkaat olivat niitä mitä hain. Ajattelin, että kevään kelirikkoiset ja syksy sateiden pehmentämät hiekkatiet vaativat järeämmät kulkuvälineet.
 
Lidliin on viime viikolla tullut äitiysfarkkujen lisäksi erä vauvanvaatteita :Heartred
 
Ostettiin sitten ne Britax Smilet, kun sattui käytettynä kohdalle todella edulliset, hyvin pidetyt ja melko uudet (=takuuta jäljellä vielä ensi vuoteen). Ihan todella hyvä tuuri sattui. Vielä pitäisi niihin koppa hankkia, mutta sillä ei ole niin kiire. Koppia näyttäisi olevan hyvin tarjolla.

Yritin katsoa Lidlistä mammafarkkuja, mutta olivat kai menneet kaikki tai sitten niitä ei ollut meidän lähi-Lidliin tullutkaan. Vähän houkutteli ostaa sellainen leikkimatto, mutta mieluummin ostaisin mahdollisimman paljon käytettynä. Sellainen valokuvakehys, johon saa painaa lapsen käden- tai jalanjäljen, lähti kyllä mukaan. Ostin samantapaisen ulkomailta tuliaiseksi siskolleni, joka on raskaana, ja mietin jo silloin, että se olisi kiva meillekin.
 
Mä pähkäilen edelleen tuplarattaita, aikaahan tässä on mutta aina tulee uusia hyviä ja huonoja puolia esiin vaihtoehdoista. Kävin paikallisessa liikkeessä toteamassa ettei Mountain buggyt eikä Phil&tedsit olleet mieleen. Haluan että isompikin lapsi pääsee nukkumaan hyvin tarvittaessa ja takarenkaat pitää olla isot, noin 30 cm kun meille on luhtiportaat noustavana.

Nyt tuli uutena vaihtoehtona Abc designin Zoom-tuplat, peräkkäin istuttavat joissa ois hyvin muunneltavuutta eikä kumpikaan joudu istuun maanrajassa. Pituus sitten negatiivinen puoli, kun istuimet ei ole päällekkäin. Mutta jos ovat tarpeeksi ketterän oloiset niin ovat vahvasti harkinnassa. Toinen kiinnostava juttu oli kun myyjä kertoi että Oralta olisi tulossa uudet tuplarattaat tammikuussa, niistä ei vaan oo muuta tietoa kuin että ovat kääntyvillä etupyörillä. Kun maltti riittäisi odotella ens vuoden puolelle hankinnan kanssa...
 
Vaunut/rattaat/yhdistelmävaunut on kanssa yksi hankinta, joka tällälailla ensikertalaisena tuntuu ihan hirvittävän vaikealta. Minua varten on aikaan ollut kotimaiset, siniset Ora-merkkiset vaunut. Ilokseni huomasin, että merkki on yhä olemassa, ja vaunuissa olisi vähän värejäkin mistä valita, minttu ja keltainen ainakin. Niin värittömiä eli mustia ovat usein. Mutta tässä vaiheessa siis pelkkä nostalgia ajaa minua juuri tuon vaunumerkin puoleen. Minkäänlaista järkevää käytännön ajatusta ei ole :)

Muutenkin itsellä vähän sellainen retro-olo nyt, haluaisin hankkia vauvalle tavaroita, joita itseäkin varten on ollut. Etsinnässä esimerkiksi ihan sellainen todella perinteinen, kotimainen puinen syöttötuoli. Niistä oman vauva-ajan vaunuista ei enää ole käyttöön, vaikka tallessa toki olivat :happy:
 
Takaisin
Top