Millaisia raskausoireita sinulla on?

13+2 ja pahoinvointi jatkuu edelleen, ei vaan onneksi yhtä pahana. Pitäisi ihan kokoajan syödä, että se pysyisi loitolla. Kuitenkaan ei osaa kaupassa käydessä yhtään ennustaa, että mitä tekee seuraavana päivänä mieli ja mikä ällöttää..
Aamuisin on muuten ihan järkyttävä nälkä! Tuntuu että maha syö itseään, kun sattuu ja polttelee jo heti kun silmät saa auki.
Itkuherkkyys tuntuu myös olevan pahimmillaan. Itken joka päivä jostain ja kaikki pienetkin asiat aiheuttaa kauheaa stressiä ja turhautumista joka sitten saa itkemään. Haluaisin pysyä rauhallisena kun ei tämä jatkuva stressi ja paha mieli varmasti hyvästäkään ole vauvalle, mutta jotenkin kun ei sitä mieltä saa parannettuun sormia napauttamalla enää sitten kun se on pilaantunut.
Olen myös koko ajan super väsynyt, mutta jostain syystä en saa unta enää uudestaan kun olen aamulla tai aamuyöllä kerran herännyt vessaan. Todella usein on myös päänsärkyjä, mutta luulisin sen johtuvan tästä huonosti nukkumisesta ja hormonien myllerryksestä.
Olen myös turvonnut kauheasti, välillä näytän olevani puolessa välissä raskaana kun vatsa pömpöttää niin kamalasti. Ei kuitenkaan vielä ole ”vauvamaha” niin ei kehtaisi turvotuksen takia äitiysvaatteitakaan ostaa :grin

Onko muilla jo äitiysvaatteita käytössä ja millä viikolla aloitte käyttää?

Kuulostaa tutulta itkuherkkyys ja turvotus. Mulla ei enää ole juuri pahoinvointia onneksi, nyt 13 viikkoa täynnä.

Mulla on äitiysleggarit tai tavalliset leggarit vyötärö alas rullattuna tunikoiden kanssa käytössä. Kohta pitää kaivaa äitiysfarkut kaapista, kun ei aina legginsseillä tarkene. Äitiyshousuja mulla on onneksi edellisestä raskaudesta tallessa. Tavallisia farkkuja en ole plussauksen jälkeen yrittänytkään vetää päälle, kun maha on ollut niin herkkä, ettei mikään saa puristaa.
 
15+4, jatkuva krapulafiilis onneksi takana. Fyysisenä oireena on lähinnä valtavat rinnat ja kipeät nännit. Henkisiä oireita sitäkin enemmän, raivaan ja suunnittelen kotia ja elämää - ja saatoinpa myös kosaista avomiestä eli lapsen isää. Enkä saanut rukkasia. :smiley-angelic006:cool14
 
15+4, jatkuva krapulafiilis onneksi takana. Fyysisenä oireena on lähinnä valtavat rinnat ja kipeät nännit. Henkisiä oireita sitäkin enemmän, raivaan ja suunnittelen kotia ja elämää - ja saatoinpa myös kosaista avomiestä eli lapsen isää. Enkä saanut rukkasia. :smiley-angelic006:cool14
Onnea!:Heartred
 
15+4, jatkuva krapulafiilis onneksi takana. Fyysisenä oireena on lähinnä valtavat rinnat ja kipeät nännit. Henkisiä oireita sitäkin enemmän, raivaan ja suunnittelen kotia ja elämää - ja saatoinpa myös kosaista avomiestä eli lapsen isää. Enkä saanut rukkasia. :smiley-angelic006:cool14
Onnea! :Heartred
 
15+4, jatkuva krapulafiilis onneksi takana. Fyysisenä oireena on lähinnä valtavat rinnat ja kipeät nännit. Henkisiä oireita sitäkin enemmän, raivaan ja suunnittelen kotia ja elämää - ja saatoinpa myös kosaista avomiestä eli lapsen isää. Enkä saanut rukkasia. :smiley-angelic006:cool14

Onnea!
Täällä sama homma tuon kodin raivaamisen ja suunnittelun suhteen. Tullut yhtäkkiä hirveästi ajatuksia ja ideoita että mihin mitäkin laitetaan :grin Ostin tuossa pari peiliä, uuden petarin sänkyyn ja uuden sohvankin. Kohta alkaa myös kylpyhuoneremontti ja kunhan on miehellä aikaa niin tässä talossa vaihtuu järjestyskin aika paljon :angelic:
 
Eilen taas oksensin illalla. Täällä on kaukana olot energisestä keskiraskaudesta, töissäkään en ole voinut olla selkäkipujen vuoksi viikkoihin.
 
Eilen taas oksensin illalla. Täällä on kaukana olot energisestä keskiraskaudesta, töissäkään en ole voinut olla selkäkipujen vuoksi viikkoihin.

Mäkin oksensin lauantai-iltana taas ja tällä viikolla väsymys on ollut taas aivan uskomatonta. Toivottavasti meillekin tulee kohta energinen ja hehkuva keskiraskaus muutenkin kuin lisääntyvien viikkojen muodossa. Tsemppiä!
 
Mäkin oksensin lauantai-iltana taas ja tällä viikolla väsymys on ollut taas aivan uskomatonta. Toivottavasti meillekin tulee kohta energinen ja hehkuva keskiraskaus muutenkin kuin lisääntyvien viikkojen muodossa. Tsemppiä!
Samoin! Onneksi palkinto on mitä parhain :love7
 
Alussa oli aikas lievää pahoinvointia ja suurta väsymystä. Nyt pahoinvointi on alkanut pahentua, monta kertaa päivässä aikaa tulee vietettyä vessassa. Alaselkäkipuakin aina silloin tällöin ja alkanut pissattaa entistä enemmän
 
Tällä viikolla oon saanut seurakseni alavatsakivut. Lenkillä tykkään käydä nuorimman kanssa heti aamusta ulkoilemassa. Keskiviikkona kävin kahdesti lenkillä ja se taisi olla liikaa, häpyliitoksia särki sitten illalla oikein olan takaa.
Eilen kävin aamusta taas tutun lenkin n. 3km. Lopputuloksena menkkamaista jomotusta alavatsalla loppupäivän.
Tälle aamulle ei ole ulos lähdettykään. Eikä taideta lähteä.. Menkkajomotus ja vatsasärky alkoi heti aamupalapöydässä :sad001 Liikkuvaisena persoonana on erittäin vaikea hidastaa tahtia saati vain maata sohvalla ja olla tekemättä mitään. Parempi kuitenkin pitää järki mukana ja kuunnella omaa kroppaa. Levätä silloin kun siltä tuntuu vaikka mieli tekisi touhuta yhtä sun toista. Nyt on viikkoja tasan 14. Voi olla että jos tämä tällaisena jatkuu etten voi mitään isompia puuhailla tai pihaa pidemmälle poistua niin Kelan sairaspäivärahalle joutuu jäämään suoraan hoitovapaan jälkeen käymättä ollenkaan töissä :nailbiting: Kyllähän se palkallinen sairasloma ois mukavampi :grin
 
Nyt rv 14+4.

Mulla pahoinvointi alkaa hiljalleen väistyä, mutta edelleen iltaisin edelleen etoo varsinkin jos on voimakkaita hajuja ympärillä tai ei ole syönyt hetkeen mitään. Koko raskauden tähän asti muutenkin on ollut iltapäivä/iltapainotteisesti pahoinvointia, mikä ei kai oo ihan tavallista??

Unia nään kans paljon ja kovin erikoisia. Tosin jo ennen raskautta pari vuotta sitten näin kummia unia, joten en ehkä oo osannut liittää näitä unia nyt vallan raskauteen Mut silti on kiva mennä iltaisin nukkuun ku miettii et mitähän tänä yönä...

Miul on tässä ja kahdess edellisessä raskaudessa ollut iltapäivä/ilta painotteista tämä pahoinvointi ja huonovointisuus. Nyt pikkuhiljaa jo helpottaa mutta jatkuvasti, vähintään kahden tunnin välein, saa olla jotakin syömässä ettei ruokailujen väli veny liian pitkäksi tai muuten laatta lentää satavarmasti. Neuvolassa välillä ihmetelleet iltapainotteisuutta kun ei taida olla yleisempää mutta meillä tuntuu menevän tällä hetkellä näin päin. Kahdessa ensimmäisessä taisi olla enemmän aamupahoinvointia.
 
Mullakaan ei ole suurempaa helpotusta tullut pahoinvointiin. Tasaisen varmaa aamuoksetusta. Ihan joka aamu ei ala oksentamalla, mutta lähes kaikki. Onneksi yleensä lounaan jälkeen helpottaa ja iltaisin on sitten ihan suht normi olo.
 
Meillä neuvolatäti ymmärsi hyvin, kun mulla iltaa kohden pahenee olo. Sanoi että johtuu varmaan siitä että alkaa päivän aikana väsymään. Ja niin mäkin olen sen ajatellut. Ja sekin että mulla eilenkin tuli lounaan jälkeen kauhean huono olo, ja jatkui kunnes pääsin yö unille. Eli varmaan tuo syöminenkin vaikuttaa. Pitäisi varmaan syödä vieläkin pienempiä annoksia, ja useammin... o_O
Toivottavasti pian helpottais..
 
Edelleen välillä paha olo, lähinnä iltaisin. Inhottavia närästys- yms. ruokatorvioireita lääkkeestä huolimatta, nykyään myös väsymystä. Vatsa on jo pallo, kun toinen lapsi tulossa plus vatsassa erilaisia tuntemuksia. Siinä kai ne suurimmat. Rv 14.
 
15+4, jatkuva krapulafiilis onneksi takana. Fyysisenä oireena on lähinnä valtavat rinnat ja kipeät nännit. Henkisiä oireita sitäkin enemmän, raivaan ja suunnittelen kotia ja elämää - ja saatoinpa myös kosaista avomiestä eli lapsen isää. Enkä saanut rukkasia. :smiley-angelic006:cool14


Valtavan paljon onnea :happy093..


Pahin kooma iski elokuussa. Loman loputtua elämä oli raahustamista töihin ja sitten kotiin nukkumaan. Oli jatkuva etova tunne - perunamuusi oli ainoa ruoka, jota pystyin syömään ilman ällötystä.

Nyt tuntuu hivenen vähemmän väsyneeltä ja muusin kanssa maistuu jopa lihapulla.

Preggersin mukaan toinen kolmannes on meneillään ja vauveli on appelsiinin kokoinen :wink.

Säryistä päätellen vauvakeskus venyy ja muokkautuu kasvavaa pikkuista varten. Rinnat painavat paljon. Jalat ovat iltaisin turvonneet (kuin tolpat) - pitävät tämän ruhon hyvin pystyssä. Olo on kaikin puolin siis hyvin sexy :wacky::p .
 
Rv 14+3. Mulla ilmaantunut himmeä mutta kuitenkin näkyvä linea negra. Jo joku viikko sitten kummastelin sitä, että ”mistä on voinut tulla painauma juuri tuohon kohtaan” :hilarious: , nyt tämä ”painauma” on kuitenkin tummunut vähäsen ja on selvä viiva navasta alaspäin :)
Väsymys on myös edelleen vahvasti läsnä. Kokoajan pissattaa. Itkuherkkyys ja muutenkin herkkyys on inhottava oire, kun ei oikeasti hallitse yhtään omia tunteita. Olisi ihanaa saada vähän energiaa ja tuntea taas itsensä omaksi itsekseen.
Selällä maatessa tuntuu kohtu ihan selvästi. Nyt vaan niitä ensiliikkeitä odotellessa. :angelic:
 
17+0 viikko ja kaikki oireet loppuivat siinä 14 viikolla ja vain neuvolassa sydämen kuuntelu kertoo että jotain siellä vielä on. Tavallaan kiva kun ei ole sitä väsymystä ja pahoinvointia mutta jännittää kun ei oikein tiedä missä mennään. Myös kahvinhimo on palannut ja mikään ei enää ällötä.
 
Aika vähäisiä oireita ollut koko aikana, väsymystä, etovaa oloa, närästystä, päänsärkyä. Nyt viikon ajan kaikki vähäsetkin oireet ollut poissa. Perjantaina onneks neuvola niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä, kuuluuko niitä vielä vai ei.. Kivahan se on että ei oo oireita, mutta se toinen puoli taas kun ilman oireita on epävarma olo onko kaikki hyvin vai ei. Nyt 15+3.
 
Pahoinvointi jatkuu rv 14+6 ja on hyvin rasittavaa. Voi kestää koko raskauden. Vetää iltaisin mielen matalaksi, jokainen liikahdus meinaa aiheuttaa oksennuksen tulemisen. Viime raskaudessa olin oireeton näillä vkoilla ja se oli ihanaa... Tää nyt on vaan pakko jaksaa, vaikken jaksaiskaan... Tänään ollut nyt päivälläkin huonoa oloa.
 
Takaisin
Top