Millaisia raskausoireita sinulla on?

Piilonärästys on juoksuttanu monta iltaa oksella, nyt eka ilta aikoihin, kun lähes normaaliin /hyvään verrattavissa oleva olo :)
 
Onko kellään muulla ollut raskausoireena oudot unet? o_O Ei ihan varsinaisesti painajaisia, mutta todella randomeja tapahtumia ja yleensä niin, että kaikki menee pieleen. En ole koskaan nähnyt näin kummallisia unia :grin
 
Mä näin viime yönä todella outoa unta.... Ja muistan sen edelleen ihan selkeästi...
 
Onko kellään muulla ollut raskausoireena oudot unet? o_O Ei ihan varsinaisesti painajaisia, mutta todella randomeja tapahtumia ja yleensä niin, että kaikki menee pieleen. En ole koskaan nähnyt näin kummallisia unia :grin
Joka yö melkeimpä. Näen tosi todentuntuisia unia ja juurikin joko painajaisia tai sen verran outoja ja ahdistavia että herätessä pitää muistuttaa itseään että se oli vaan unta ja esim oma mies ei oikeesti sanonut/tehnyt niin kuin unessa ja turha olla vihainen :shifty:
 
Täälläkin on outoja unia, yhdessä esim 68-vuotias äitini synnytti :hilarious:.

Edelleen on etovaa oloa ja närästystä. Nyt rv 10+4. Olo pahenee kun puuhailee, ja jos syön liikaa. Ja liikaa syömistä on esim päivän toinen lämmin ateria, eilen tuli sen jälkeen täysstoppi syömisille kun maha oli aivan pinkeä ja kipeä. :sad001
 
Onko kellään muulla ollut raskausoireena oudot unet? o_O Ei ihan varsinaisesti painajaisia, mutta todella randomeja tapahtumia ja yleensä niin, että kaikki menee pieleen. En ole koskaan nähnyt näin kummallisia unia :grin

Joo, melkein joka yö näen unia ja jopa muistan ne aamulla! Osa unista ihan hillittömän hauskoja, välillä herään painajaisiin, toisinaan aivan outoja tyyppejä mukana.
 
Juu, täällä myös unimaailma vilkastunut ja tosiaan, erikoisemmaksi on menny unet vaikka aika sekopäisiä ne on mulla muutenkin :grin
Aika ahditaviakin toisinaan, varmaan ne alitajuntaiset pelot siellä tulee käsitellyksi.
 
Täällä kans yks uneksija :grin Kaikkea mahdollista heinänteosta onnettomuuksiin oon uneksinu näiden viikkojen aikana :rolleyes:
13+1 ja voisi sanoa, että melkein normaali olotila :gen014
 
Onko kellään muulla ollut raskausoireena oudot unet? o_O Ei ihan varsinaisesti painajaisia, mutta todella randomeja tapahtumia ja yleensä niin, että kaikki menee pieleen. En ole koskaan nähnyt näin kummallisia unia :grin
Mulla on joka raskaudessa. Useasti unet ovat jollain tapaa seksuaalisia... Myös painajaisia on useammin kuin yleensä. Painajaisia en kyllä odota, kun yleensä niissä joku perheenjäsen kuolee...
 
Aika jännä kyllä, että tosi monella on näitä outojen unien kokemuksia. Onko teorioita, että mistä mahtaisi johtua, että juuri raskauden aikana esiintyy paljon kummallisia unia? Itsellä ei ainakaan selkeästi liity mihinkään tämänhetkisiin murheisiin tms. vaan unissa saattaa esiintyä vaikka jotain tuttuja vuosien takaa, joita en tietoisesti tai edes tiedostamatta ole kyllä ajatellut edes vuosikausiin o_O
 
Tänään 12+1.
Pahoinvointi alkaa aikalailla olla ohi:gen014 ..ja toivottavasti ei palaa.
Tämä outojen unien näkeminen on kyllä mielenkiintoinen juttu! Itse en ole kokenut ainakaan vielä niitä. Heräilen yön aikana pari kertaa vessaan ja uni on aika katkonaista..mutta nukun kyllä ihan hyvin. Väsymys on alkanut painaa päivän aikana vahvemmin.
Outo oire on vatsaani tulleet näppyt/ihottuma tms. Ei kutise tai häiritse, mutta outoa silti. Näyttää hieman lievältä nokkosihottumalta.

Muita oireita: nännit enemmän ja vähemmän kipeät, rinnat turvonneet, ilmavaivat :smiley-ashamed008, herkkä hajuaisti, välillä lievää päänsärkyä...
 
Päänsärkyä on ollut joka päivä nyt neljän päivän ajan:banghead:
 
Nyt rv 14+4.

Mulla pahoinvointi alkaa hiljalleen väistyä, mutta edelleen iltaisin edelleen etoo varsinkin jos on voimakkaita hajuja ympärillä tai ei ole syönyt hetkeen mitään. Koko raskauden tähän asti muutenkin on ollut iltapäivä/iltapainotteisesti pahoinvointia, mikä ei kai oo ihan tavallista??

Unia nään kans paljon ja kovin erikoisia. Tosin jo ennen raskautta pari vuotta sitten näin kummia unia, joten en ehkä oo osannut liittää näitä unia nyt vallan raskauteen Mut silti on kiva mennä iltaisin nukkuun ku miettii et mitähän tänä yönä...
 
Päänsärkyä on ollut joka päivä nyt neljän päivän ajan:banghead:

Mulla oli pari viikkoa päänsärkyä lähes yötä päivää, heräsin yölläkin jyskytykseen jokusen kerran. Meinas jo iskeä epätoivo, kun ei meinannut helpottaa, mutta nyt viikko jo lähes päänsärytöntä aikaa. Toivottavasti menee sullakin pian ohi!
 
Onko kellään muulla ollut raskausoireena oudot unet? o_O Ei ihan varsinaisesti painajaisia, mutta todella randomeja tapahtumia ja yleensä niin, että kaikki menee pieleen. En ole koskaan nähnyt näin kummallisia unia :grin

Tuttu juttu, myös kahdessa edellisessä raskaudessa! Näin niin omituisia unia ettei niitä kaikkia oo kehdannu ees kertoa :joyful: kannattaa kirjottaa ylös aamulla, niitä on ollu hauska joskus lukea tälleen vuosien päästä!
 
Tekee mieli vaan herkkuja ja kaikki terveellinen ruoka ällöttää. Tein aamulla smoothien, mutta oksensin sen pois. Jos oisin syönyt suklaalevyn, niin ei varmaan olisi tarvinnut oksentaa.. yritäppä tässä sitten syödä terveellisesti. :wacky:

Ja mun unet on muuttunut tosi eroottisiksi.. että voisi kai laskea oudoiksi uniksi, kun nään niitä kyllä erikoisen usein tällä hetkellä. :love022:laughing002
 
Minä olen kans nähnyt joka yö tosi outoja ja villejä unia juuri ennen kuin pakollinen kello puoli viiden vessakäynti odottaa. Eräs kummallisimmista oli, kun joku tuntematon nainen jätti minulle kolme vauvaansa hoitoon ja kun kurkistin vaunuun, kaikki kolme lasta olivat yksisilmäisiä kyklooppeja. Siinä mietin vain, että en osaa kyllä kyklooppia hoitaa...
 
13+2 ja pahoinvointi jatkuu edelleen, ei vaan onneksi yhtä pahana. Pitäisi ihan kokoajan syödä, että se pysyisi loitolla. Kuitenkaan ei osaa kaupassa käydessä yhtään ennustaa, että mitä tekee seuraavana päivänä mieli ja mikä ällöttää..
Aamuisin on muuten ihan järkyttävä nälkä! Tuntuu että maha syö itseään, kun sattuu ja polttelee jo heti kun silmät saa auki.
Itkuherkkyys tuntuu myös olevan pahimmillaan. Itken joka päivä jostain ja kaikki pienetkin asiat aiheuttaa kauheaa stressiä ja turhautumista joka sitten saa itkemään. Haluaisin pysyä rauhallisena kun ei tämä jatkuva stressi ja paha mieli varmasti hyvästäkään ole vauvalle, mutta jotenkin kun ei sitä mieltä saa parannettuun sormia napauttamalla enää sitten kun se on pilaantunut.
Olen myös koko ajan super väsynyt, mutta jostain syystä en saa unta enää uudestaan kun olen aamulla tai aamuyöllä kerran herännyt vessaan. Todella usein on myös päänsärkyjä, mutta luulisin sen johtuvan tästä huonosti nukkumisesta ja hormonien myllerryksestä.
Olen myös turvonnut kauheasti, välillä näytän olevani puolessa välissä raskaana kun vatsa pömpöttää niin kamalasti. Ei kuitenkaan vielä ole ”vauvamaha” niin ei kehtaisi turvotuksen takia äitiysvaatteitakaan ostaa :grin

Onko muilla jo äitiysvaatteita käytössä ja millä viikolla aloitte käyttää?
 
On helpottanut oireet näin viikolla 12+0-12+6. En tosin olen järin huonovointinen ollutkaan. Sekin on ollut lähinnä iltapainotteista, eli ihan on ollut reippaita työaamut, eikä ole tarvinnut pelätä, että äkillinen pahoinvointi paljastaisi raskauden. Lähinnä sellaiset hajut, jotka ovat aikaisemminkin yököttäneet, ovat nyt aiheuttaneet varman kyökkäyksen ja on pitänyt vähän taistella niiden kanssa: täysi roskapussi, likaiset astiat astianpesukoneessa tai julkiset vessat.

Rinnat ovat jo kasvaneet jonkin verran ja ovat olleet kipeät ihan koko ajan. Toinen mukana pysyvät oire on jatkuva pissattaminen.

Myös kaikki sellaiset menkkakipumaiset juilimiset ovat loppuneet, toistaiseksi ainakin. Jatkuva väsymys helittää jo myös. Se on hassua, että sellainen tarmokkuus tuntuu tosiaan nostavan päätään, kun keskiraskaus lähestyy. Ainakin pohdin jo laatikkojen tyhjentämistä vauvan tavaroita varten ja pinnasängyn maalaamista varten vertailen värisävyjä. Pohtiminen on hyvä :)

Äitiysvaatteita ei vielä ole. Nyt ajattelen, että enimmäkseen nykyisillä vaatteilla suoriudun ja hankin vain mammaleggingsejä, -sukkahousuja ja ehkä yhdet mammahousut. Lisäksi trikoisia toppeja ja paitoja, joiden kanssa kaikki nykyiset pitkät, edestä avoimet villatakit yhdistelen. Raskausajan tyylistä ja pukeutumisesta ei täällä ehkä vielä ketjua olekaan, voisi muuten olla ihan oma aihepiirinsä.
 
Takaisin
Top