Raskaaksi 2019

Kp 5, kylläpä tää alkukierto on vaan matelevaa aikaa. Nää menkat oliki oudon niukat. Kunnon vuotoa oli kp1 ja 2 ja kp 3 vähäistä ja kp 4 tuli vaan pyyhittäessä o_O aina mulla on suht niukat, tai lyhyet, just tuo 3-4 päivää. Hyytymiä oli ja kipuja oli kp 1 ja 2 eli ei ollut "valemenkat".


Nyt ostin gelee royale hunajaa, en oo vielä teehen testannut, mutta oliko se niin että sitä kannattaa käyttää vaan aikaa ennen ovista? Tuo on paljon miedompaa ku ne kapselit, kun halusin vaan testata pientä määrää.
Rauta-fooli-C-vitamiinia oon nyt kans syönyt, kun haluan varuuksi aina menkkojen aikaa/jälkeen syödä rautaa viikon ajan.
Lisäksi verigreippi tuli mukaan tähän alkukiertoon :) meidän esikoisen kans istuttama greippipuu jatkaa kasvua, sai jo siirtää isompaan ruukkuun, oli aikamoiset juuret kasvattanut niin pieneksi taimeksi. Jos ei vauvaa tuu, niin toivottavasti edes tuo greippipuu säilyy hengissä :)

Aattelin taas tän kierron mennä vaan enempiä yrittämättä, mut tulipa ovistestejä tilattua taas 21 kpl. :rolleyes: vaikka mulla on aina selkeät ovisoireet, nii silleen nuo testit on aika turhia, mut aina pakko sortua niihin :hilarious:
 
Täs myös mietin että jos nyt tärppäis, nii sais yks isovanhempi mukavan 60v lahjan, koska laskettuaika menis todella lähelle hänen syntymäpäivää. Tosin se oli tarkoitus lähteä reissuun sillon isolla porukalla, mutta kumpi sit loppuelämän kannalta parempi, jatkaa yrittämistä ja mahdollisesti raskautua ja jättää se reissu välistä, vai lykätä yritystä muutama kuukausi ja jatkaa vasta kun varmistuisi että pääsis reissulle, että raskaus ei haittaa o_O esim. Tammikuussa jos raskautuis, vois vielä kesäkuussa lentää. Mutta täs menis 3-4 kiertoa hukkaan, joten mielummin jatkaa yrittämistä, koska ei se pakolta ees tärppäis, ja sit ei tarvi miettiä että miksi heitti tavallaan hukkaan loppuvuoden kierrot :grin
 
Täs myös mietin että jos nyt tärppäis, nii sais yks isovanhempi mukavan 60v lahjan, koska laskettuaika menis todella lähelle hänen syntymäpäivää. Tosin se oli tarkoitus lähteä reissuun sillon isolla porukalla, mutta kumpi sit loppuelämän kannalta parempi, jatkaa yrittämistä ja mahdollisesti raskautua ja jättää se reissu välistä, vai lykätä yritystä muutama kuukausi ja jatkaa vasta kun varmistuisi että pääsis reissulle, että raskaus ei haittaa o_O esim. Tammikuussa jos raskautuis, vois vielä kesäkuussa lentää. Mutta täs menis 3-4 kiertoa hukkaan, joten mielummin jatkaa yrittämistä, koska ei se pakolta ees tärppäis, ja sit ei tarvi miettiä että miksi heitti tavallaan hukkaan loppuvuoden kierrot :grin
En mäkään varmaan reissun takia jättäis yrittämättä, tää vauvan kaipuu on kuitenkin niin iso, et mielummin reissaa sit toisella kertaa jos nyt niin sattuu kymään et on viimesillään just reissun aikaan :)

Tääl ois dpo8 ja viikko menkkojen oletettuun alkuun, edelleenkään ei minkäänlaisia tuntemuksia. Tylsää.
 
Mäkin jatkaisin yrittämistä, mutta ihan vaan koska oma raskaus historia ei lupaa nopeaa tärppiä, eikä sitä ole kuulunutkaan. Heh, kaveri plussa kun alettiin yrittää, nyt sen vauva on jo 2kk:bag: pari pikku pirpanaa syntyy vielä vuoden lopulla. Katotaan, toivottavasti meillä on silloin jo hoidot käynnissä:happy:
 
Mies ei asiaan oo sanonut vielä ainakaa mitään, eli eiköhän täs jatketa samaan malliin, lähinnä katseli reissua syys-tai talvilon aikaan, et jos sit tehtäs ennemmin reissua lämpöiseen, niin ei sit ehkä niin "harmittais" jos joutuu sen kesä-heinäkuun skippaa. Tietysti se vauva on suurempi toive ja onni, kun ulkomaan matka :)

Tai vaikka sitä reissua on suunniteltu jo alkuvuodesta, niin silti uskon ettei isovanhempikaa pety jos skipattais reissu tulevan vauvan takia, vaan päinvastoin, on se niin kauan sitä pikkusisarusta meidänkin esikoiselle toivonut :D
Tietystihän olis ihana olla ulkomailla sellasen raskausmahan kanssa, kerrankin varmaan viihtyis bikineissäkin :grin

Se nyt jää nähtäväksi kuinka käy :)
 
Meillä flon mukaan tänään ovulaatio, kellistin ukon jo loppuviikolla ja viimeyönä kun tultiin ystävän häistä kotiin, kun alkoi limat näyttämään siltä, että saattas kohta ovikset tapahtua. Iloseks yllätykseks ukko oli touhutuulellla heti aamutuimaankin (varmaan ku esikoinen oli hoidossa) ni vetästii siinä sitten vielä, tuntuu et oli jo kunnon limatki tullu. Nyt sitten vaan odottelemaan. En usko, että ukko jaksaa pariin päivään ees ajatella mitään lisääntymiseen liittyvää :P

Kertokaa asiasta tietämättömälle; tuleeko nuo ovislimat myös sellasessa kierrossa, jossa ei tapahdu ovulaatiota?

En ole varma, mutta olen ollut siinä luulossa että riippuu ovuloimattomuuden syystä. Joskus kai tulee estrogeenin nousu ja LH-piikki ilman että ovuloi ja liuskakin saattaa näyttää plussaa. Luulisin, että silloin tulee limojakin, kun eikös ne nimenomaan noista hormoneista joudu? Mutta sitten jos ei estrogeeni nouse niin ei varmaan tule ovistyyppisiä limojakaan..? Korjatkaa joku vapaasti jos olen väärässä. :wideyed:

Itsehän olen vielä terveydenhuollon ammattilainen niin vähän noloa kun ei näitä muista, mutta gynen kurssista on jo liki 15 vuotta aikaa eikä näitä juttuja nykytyössä joudu miettimään ollenkaan. :bag:
 
En ole varma, mutta olen ollut siinä luulossa että riippuu ovuloimattomuuden syystä. Joskus kai tulee estrogeenin nousu ja LH-piikki ilman että ovuloi ja liuskakin saattaa näyttää plussaa. Luulisin, että silloin tulee limojakin, kun eikös ne nimenomaan noista hormoneista joudu? Mutta sitten jos ei estrogeeni nouse niin ei varmaan tule ovistyyppisiä limojakaan..? Korjatkaa joku vapaasti jos olen väärässä. :wideyed:

Itsehän olen vielä terveydenhuollon ammattilainen niin vähän noloa kun ei näitä muista, mutta gynen kurssista on jo liki 15 vuotta aikaa eikä näitä juttuja nykytyössä joudu miettimään ollenkaan. :bag:

Eihän noita kaikkia koulussa läpikäytyjä juttuja voi mitenkään muistaa saati jos ei jokapäivä niihin törmää. Mut kiitos vastauksesta kuitenkin :)
 
Unohtu tänään laittaa vielä kuva siitä ovisplussasta..
 

Liitteet

  • IMG_20190915_110945.jpg
    IMG_20190915_110945.jpg
    9.9 KB · Katsottu: 178
Minä testasin ovista nyt kp13, eikä vielä olla lähelläkään. Yleensä ovis ollut kp21-22,viime kierrossa kp14, mutta taisi olla poikkeus.
 
Moikka!

Tarkoitus oli ensi kierrosta jättää ehkäisy pois, mutta saa nähdä, saadaanko jo tästä kuusta positiivisia uutisia:wink Tänään kp 30 ja kaks viimeisintä kiertoa ollut 25 päivää, mutta sitä ennen 33:kun päivää, joten ajattelin odotella sinne kp 34 ennen kuin testaan, saa nähdä sekoonko ennen sitä :whacky011:grin No, onneksi työt ja esikoinen pitää kiireisenä. Joitakin "raskausoireita" oon ollut havaitsevinani ja kp 17 tuli vaaleanpunaista vuotoa..o_O
Seurailen innolla teidän muiden taivalta kohti plussaa:happy:
 
Joko Taittarallalla on jotain viboja?

Ei niin mitään. Ainoa että tänään on väsyttänyt, mutta toisaalta on ollut kiire viikkokin. Koko viikon on myös nippaillut alavatsaa, mutta se tuskin kertoo mistään. Nyt siis dpo7. Puhuiko joku että hänellä kipuilee oviksen jälkeen keltarauhasen takia? :confused004 Tuntuu että nyt kun yrittää on kipuja paljon aiempaa enemmän, mutta ehkä niihin vaan kiinnittää huomiota enemmän.

Tsemppiä koirankorva! Toivottavasti vuotelu ei tarkoita mitään pahaa. :Heartred

Pikaista paranemista mangustimamma!
 
Ei niin mitään. Ainoa että tänään on väsyttänyt, mutta toisaalta on ollut kiire viikkokin. Koko viikon on myös nippaillut alavatsaa, mutta se tuskin kertoo mistään. Nyt siis dpo7. Puhuiko joku että hänellä kipuilee oviksen jälkeen keltarauhasen takia? :confused004 Tuntuu että nyt kun yrittää on kipuja paljon aiempaa enemmän, mutta ehkä niihin vaan kiinnittää huomiota enemmän.

Tsemppiä koirankorva! Toivottavasti vuotelu ei tarkoita mitään pahaa. :Heartred

Pikaista paranemista mangustimamma!
Joo keltsi aiheuttaa monille kipuilua oviksen jälkeen, myös mulle.
 
Mulla niputtaa aina oviksen aikaan, tosin myös sen jälkeen ja ennen sitä mutta nyt kun luin jotain omii kirjoituksia niin huomasin joka kuukausi jolloin ovis on ollut et kipee koukkumainen viiltokipu kesjel alavatsaa navan kohdille ulottuu ja se on sit yhdistettynä mun mielestä huonon olon tms kanssa ovikseen mulla. Sitte sitä ennen on jomottelu toisella puolella ja sen jälkeen alkaa se keltarauhasen jomotus jonka tuntee esim kiertoliikkeissä mutta muissa anovulatorisissa kierroissa en oo tota kiertoliikekipua tuntenut...
 
Kp 5, kylläpä tää alkukierto on vaan matelevaa aikaa. Nää menkat oliki oudon niukat. Kunnon vuotoa oli kp1 ja 2 ja kp 3 vähäistä ja kp 4 tuli vaan pyyhittäessä o_O aina mulla on suht niukat, tai lyhyet, just tuo 3-4 päivää. Hyytymiä oli ja kipuja oli kp 1 ja 2 eli ei ollut "valemenkat".


Nyt ostin gelee royale hunajaa, en oo vielä teehen testannut, mutta oliko se niin että sitä kannattaa käyttää vaan aikaa ennen ovista? Tuo on paljon miedompaa ku ne kapselit, kun halusin vaan testata pientä määrää.
Rauta-fooli-C-vitamiinia oon nyt kans syönyt, kun haluan varuuksi aina menkkojen aikaa/jälkeen syödä rautaa viikon ajan.
Lisäksi verigreippi tuli mukaan tähän alkukiertoon :) meidän esikoisen kans istuttama greippipuu jatkaa kasvua, sai jo siirtää isompaan ruukkuun, oli aikamoiset juuret kasvattanut niin pieneksi taimeksi. Jos ei vauvaa tuu, niin toivottavasti edes tuo greippipuu säilyy hengissä :)

Aattelin taas tän kierron mennä vaan enempiä yrittämättä, mut tulipa ovistestejä tilattua taas 21 kpl. :rolleyes: vaikka mulla on aina selkeät ovisoireet, nii silleen nuo testit on aika turhia, mut aina pakko sortua niihin :hilarious:

Hei kiinnitin huomion tuohon että sanoit ottaneesi greippimehun alkukiertoon. Onko niin, että greippimehua kuuluu juoda vain ennen ovista? Tietääkö joku syytä tähän? :wideyed: Kauhea kun ei näitä tiedä ja napsii vääriä valmisteita väärään aikaan kierrosta, aiheuttaa kenties enemmän haittaa kuin hyötyä. :sorry: No, mun greippimehuannokset on onneksi olleet vain desiä aamuisin, kun iso lasillinen aiheuttaa mulle jo välivuotoja.

Eilen kuivempaa ja ovistesti haaleampi. Lämmöissäkin klassiset oviksen jälkeiset nousut, paitsi että flunssan takia niihin ei voi luottaa. Elän nyt toivossa että olisin kuitenkin ovuloinut joskus viikonlopun aikana. Täytyy katsoa flunssan jälkeen, jos lämmöt pysyy koholla niin varmaan siellä jonkin sortin keltarauhanen on kehissä. Ehkä pitäisi tänään kuitenkin varmuuden vuoksi vielä tallettaa. Paitsi ettei flunssassa yhtään huvita. Harkitsen vanhaa kunnon muumimukimenetelmääkin. :bag:
 
Hei kiinnitin huomion tuohon että sanoit ottaneesi greippimehun alkukiertoon. Onko niin, että greippimehua kuuluu juoda vain ennen ovista? Tietääkö joku syytä tähän? :wideyed: Kauhea kun ei näitä tiedä ja napsii vääriä valmisteita väärään aikaan kierrosta, aiheuttaa kenties enemmän haittaa kuin hyötyä. :sorry: No, mun greippimehuannokset on onneksi olleet vain desiä aamuisin, kun iso lasillinen aiheuttaa mulle jo välivuotoja.

Eilen kuivempaa ja ovistesti haaleampi. Lämmöissäkin klassiset oviksen jälkeiset nousut, paitsi että flunssan takia niihin ei voi luottaa. Elän nyt toivossa että olisin kuitenkin ovuloinut joskus viikonlopun aikana. Täytyy katsoa flunssan jälkeen, jos lämmöt pysyy koholla niin varmaan siellä jonkin sortin keltarauhanen on kehissä. Ehkä pitäisi tänään kuitenkin varmuuden vuoksi vielä tallettaa. Paitsi ettei flunssassa yhtään huvita. Harkitsen vanhaa kunnon muumimukimenetelmääkin. :bag:
Greippi kun parantaa tai siis lisää sitä niin kutsuttua hedelmällistä limaa, joten ehkä siksi sitä otetaan vaan kp1-ovis, koska sen jälkeen ei ole enää hedelmällinen vaihe. Tuskin siitä mitään haittaa on. Greippi tosin on aika voimakas luonnontuote ja monilla auttaa tasaamaan kiertoa, aikaistamaan ovista ym, et voiko joillain sit vaikuttaa just liikaa kiertoon? En tiedä, ite ottanu aina vaan kp1-ovis :)
 
Täällä kp24/29 ja dpo9.
Ihan samanlaista kuin viime kierrossa, eli alamaha kipuilee ja vv muuttunu paksuks ja keltaseks, yh:meh:
Ei tärppifiilistä, enkä varmaankaan aio testailla ennen menkkojen alkua.
 
En oo vieläkään saanut ovistestiin plussaa, mutta illalla tuli vähän ja nyt aamulla enemmän vetistä/limaista vuotoa. Enpä oo ennen ollut alushousut likaavista vuodoista näin iloissani. :grin Toivoisin vaan et saisin sen plussan testiinkin näkymään, niin tulis mielenrauha. Aamulla oli vielä tosi haalea viiva, vaikka testasin aamupissasta. :oops: Ja kp on jo 17, joten aika myöhäisillä mennään jos se ovis sieltä suvaitsis tulla.
 
Kp25/23-28, dbo10. Eilen oli koko illan sellainen olo että pienemmästäkin itketti sekä hyvästä että pahasta. Kyllähän minä ihan yleisestikin liikutun, esim. leffaa katsoessa, mutta nyt tuntui kyllä kovin ylenpalttiselta. Ja heti heräsi toiveet raskaudesta.:banghead: No, nyt ei sitten taas enää olekaan yhtään optimistinen olo. Joten plaah! Tylsästi jatkan menkkojen odottelua vielä muutaman päivän.
Viime kuukausien kierrot ovat olleet 25 tai 27 vrk. Eli ti-to välillä luulisi alkavan. Ainakaan vielä ei ole menkkaoloja ja toivon ettei luteaali jäisikään ihan tyngäksi.
 
Takaisin
Top