Suurperhe kuumeilijat

Biokompostori on täälläkin hankinta listalla. Vuokralla kun asuttiin niin tuli lajiteltua biojätteet, kun talonyhtiön pihassa oli biojäte pönttö. Meilläkään ei tule ruokahävikkiä, mutta kahvinpuruja, vihannesten ja hedelmien kuoria tulee aikalailla :rolleyes:
Tällä hetkellä menee kaikki sekaasinsa roskiin, paitsi lasi ja metalli eritellään.. :smiley-ashamed008
Se että suositaan kotimaista ja ajellaan autolla vain pakolliset, tulee ihan luonnostaan.

Onko teillä ollut raskauksien aikana kuinka erilaiset oireet, ja onko sitten ollut samaa vai eri sukuopuolta? :grin Mä mietin kun poikien aikana oksennus kertoja 0 ja yökkäys kertoja 0, oli ainoastaan etovaa oloa, ja nyt sitten kertynyt oksennuksia 3 ja yökkäisyjä varmaan 200, 24/7 velloo tosi paha olo :yuck: Tekee mieli vain kylmää, raikasta ja makoisaa. Poikien aikana taas olisin voinut elää rullakebabeilla. Nyt ei tee yhtään mieli mitään suolaista, eikä varsinkaan rasvaista :wtf:
Jotenkin vaikea kuvitella että meille tulisi tyttö, mutta varsinkin kun tää pahoinvointi on tätä luokkaa niin mietin voiko tämäkin olla poika siitä huolimatta? :wacky:
 
Marsupilami, sisun odotus aikaan mun teki koko ajan seksiä mieli ja iskander kebab oli kova, hiukan ällötti mutta ei pahasti:wink niin ja naama kukki:meh:
Tyttöjen aikaan teki mieli raikkaita asioita, hedelmiä/marjoja/kasviksia, seksiä ei niinkään ja alku metrien ällötys oli aikamoinen:grumpy:
 
Meillä lajitellaan jätteet. Suositaan kotimaista ja vaatteet ym tavarat kiertää tehokkaasti. Auto on pakko olla koska muuten oltaisiin aivan jumissa täällä. Mutta turhaa ei ajeta. Samalla ajolla monta asiaa esim. Kauppa asiat ja kerhoon viennit jne.
Sieniä ja marjoja kerään itse ja lasten kanssa. Ruokahävikki vähäistä.

Mulla oli esikoispojasta vähiten huono olo ja sitten seuraavista on pahoinvointi aina vaan kasvanu. (Tyttöjä siis neljä).
Viides raskaus oli pahin, kenestäkä en oksentanut koskaan, mutta se aamu ja iltapahoinvointi :hungover: kun se paha olo vaan velloi ja velloi ja en saanu kuitenka oksennettua mitään. Mut mietin että mitä enemmän lapsia niin sitä vähemmän kerkii levätä ja syödä säännölleen pieniä välipaloja jne ( tällä selitin itselleni sen miksei ekasta ollu oikeestaan kun muutaman kerran huono olo koska sain syödä millon halusin ja levätä enemmän).. mut voihan siinä olla perää et tyttöraskauksissa on pahempaa se paha olo ? :grin
Niin ja pojasta söin lihapiirakoita... tytöistä suklaata :grin

Kp 17 ja kait se ovis oli eilen.. ainaki juilinu oikeelle..mutta ei niin pahat ovisoireet olleet mitä välillä. Vähän siis arpomista mikä päivä nyt oli ovis. No talleteltu on, niin katsotaan kuinka tässä käy. :smiley-angelic001:angelic:
 
Toisaalta ens kesälle ois työjuttuja. Et jos tärppää nyt niin sit joudun sanoo niille ei. mut kerkiis niitä tehä myöhemminkin.syysvauva sikäli olisi parempi mutta antaapa nyt mennä vaan :grin yritetty kuitenki monta kk niin en ala nyt ajottamaan kun mikään ei ole varmaa. Vauva tulee kun tulee, jos ees koskaan enää tulee, jos niin on tarkotettu ajatuksella menen.
 
Onko teillä ollut raskauksien aikana kuinka erilaiset oireet, ja onko sitten ollut samaa vai eri sukuopuolta? :grin Mä mietin kun poikien aikana oksennus kertoja 0 ja yökkäys kertoja 0, oli ainoastaan etovaa oloa, ja nyt sitten kertynyt oksennuksia 3 ja yökkäisyjä varmaan 200, 24/7 velloo tosi paha olo :yuck: Tekee mieli vain kylmää, raikasta ja makoisaa. Poikien aikana taas olisin voinut elää rullakebabeilla. Nyt ei tee yhtään mieli mitään suolaista, eikä varsinkaan rasvaista :wtf:
Jotenkin vaikea kuvitella että meille tulisi tyttö, mutta varsinkin kun tää pahoinvointi on tätä luokkaa niin mietin voiko tämäkin olla poika siitä huolimatta? :wacky:

Salaa ja puolittain kuumeileva takavasemmalta tulee tähän kommentoimaan:

Ekassa raskaudessa olo oli etova koko ekan kolmanneksen ajan, mutta vain kerran kävin edes yökkäilemässä vessassa.

Tokassa raskaudessa oksensin rv:t 5-12 vähintään 10 kertaa päivässä, kun mikään ei tahtonut pysyä sisällä. Onneksi olin silloin äitiyslomalla puolivuotiaan esikoisen kanssa, niin maattiin yhdessä lattialla hänen harjoitellessaan ryömimistä, kun ei musta muuhun oikein ollut. Välillä tää äiti näytti ryömimisen mallia ryömimällä vessaan ja takaisin...

Kolmannessa raskaudessa etovaa oloa ja oksentelua oli vain iltaisin, mikä oli hirveän näppärää, kun se ei häirinnyt töissäkäyntiä. Toisaalta työpäivien jälkeen en kyennyt hoitamaan kuin välttämättömimmät hommat ja loppuillat koomailin sohvannurkassa jäävesipullon kanssa.

Oman vointini osalta kaikki kolme raskautta ovat olleet täysin erilaisia. Yhdistävinä tekijöinä on ollut huonon olon rajoittuminen ekaan kolmannekseen ja se, että mielihaluina oli jääkaappikylmät raikkaat hedelmät (sitrushedelmät, kiwit ja rypäleet) sekä jäävesi.

Lopputuloksena on kolme suloista poikaa, joista kahdesta jälkimmäisimmästä olisin voinut panna pääni pantiksi, että ovat tyttöjä, koska pahoinvointi.
 
Mä olen vain ensimmäisen kohdalla säästynyt pahalta pahoinvoinnilta, olo oli äklö mutta oksensin vain aamuisin ennen syömistä. Kerta kerralta on olot pahentuneet kunnes tän kutosen kohdalla oli taas vähän lievempää. Meillä kaksi ekaa poikia ja seuraavat tyttöjä.
 
Mulla oli ekassa raskaudessa alun ellotuksen jälkeen suht oireeton raskaus -> poika.
Tokalla voin huonosti ja oksensin pari kertaa. Pahoinvointia kesti viikolle 16 asti -> tyttö.
Kolmannella kerralla täysin oireeton raskaus, luulin pojaksi, mutta tyttö tuli :happy: ekassa himoitsin roskaruokaa, tytöistä normaalia terveellistä ruokaa. Jätskiä meni tytöistä paljon:grin
 
Pahoinvoinneista.. Mulla ollut poika odotukset (3kpl) pelkkää hyvää energiaa täynnä alusta loppuun.
Tyttöodotuksissa(3kpl) taas paha olo alussa ab 10 - 12 viikoille. Oksentaa ei ole koskaan tosin tarvinnut. Myös muuta kremppaa ollut enemmän tyttöjen odotuksissa - nyt on hyvin samansuuntainen meininki, aika varma tällä perusteella tytöstä.. Mutta lopputulema jää yllätykseksi loppuun asti.
Rv 20! Puolivälissä:wideyed:
 
Mahassa on pistelly koko aamun. Nyt ois joku dpo4. Mut meillähän oli vain mahiksia tärpille dpo-6 ja dpo-5 joten en luota mihinkään :D

Iski taas vain olo että voiskohan sitä sittenkin. Jos ei niin en tiedä miten aktiivisesti ens kierto yritetään koska olo on vähän sellainen että ei ehkä sittenkään vielä :D se iskee aina ennen ovista ja oviksen jälkeen taas sais olla raskaana :D kyllä naisen mieli on kumma :D
 
Meillä kierrätetään paljon, mut ei kaikkee. Autolla ajetaan sen verran, että haluan vähintään hybridiin vaihtaa. Ostan kaupasta mieluiten sellasia ruokia, mitkä ei ois pakattuna muoviin ja käytän mahdollisimman paljon kestokasseja, mut tulee niitä muovipussejakin ostettua. Meillä ei mitään kamalaa ilmastoahdistusta podeta, suomi on mun mielestä tehny jo hyvin paljon ollakseen vihree maa, eikä meidän vaikutus näy missään niin kauan kun isot maat saastuttaa tollasia määriä, mut kannan toki korteni kekoon silti. Ei mua niin paljoo ilmaston lämpeneminen ja muut mietitytä, mut noi muovien määrät merissä on kamalat. Ja välinpitämättömyys, nytkin just "maailman keuhkot" tulessa ja enemmän varainkeruita oli notre damelle sen palaessa.

Mulla oli tosi helppo alkuraskaus Leoo odottaessa, ei pahoinvointeja tai mitään, väsymystä kyllä. No puolivälissä sit menikin lapsivedet ja siitä makoiltiin sairaalassa, supisteli ja kiristeli ja särki ja kolotti, ei äkkiä oo mielikuvaa mistään "raskauden aiheuttamasta hehkusta".

Leo alotti tänään päiväkodissa! Tai oltiin siellä vasta koko perhe tutustumassa, muutama päivä tässä sellasta ennen ku alottaa kunnolla hoidossa. Leikki heti vähän eikä ees pelänny muita lapsia, vaikka yleensä pelkää :woot: Mä alotan ens kuussa opinnot avoimessa yliopistossa.
 
Meillä juhlittiin eilen lapsia yhteisesti ja kuopus täytti 6v jo 17.8 :joyful: Eskoinen täyttää marraskuussa ja keskimmäinen tammikuussa.
Kätevää! :wideyed: siis yhteissynttärit lapsille vai koko perheelle? :joyful:
Ei olis muuten huono ajatus jos pitäisi vuodessa vaikka kahdet synttärit, yhdet kesällä, toiset talvella.. :woot:
oon kyllä miettinyt elämää jo "hieman" eteenpäin - jos es siunaantuu paljon lapsenlapsia ja kaikki asuvat kaukana toisistaan, voisi mieluusti järjestää isooot juhlat vaikka aina kesäisin, mallia "häät" jossa juhlittaisiin kaikkia yhtä aikaa. Silloin ehkä olisi kaikkien helpompi nähdä toisiaan myös.. :shy: Ei yhtään asioiden edellä?
On hassua samaan aikaan miettiä jo lapsenlapsia ja odottaa uutta omaa lasta :joyful:, ei hullumpi olotila, täytyy tunnustaa :grin!
 
Kätevää! :wideyed: siis yhteissynttärit lapsille vai koko perheelle? :joyful:
Ei olis muuten huono ajatus jos pitäisi vuodessa vaikka kahdet synttärit, yhdet kesällä, toiset talvella.. :woot:
oon kyllä miettinyt elämää jo "hieman" eteenpäin - jos es siunaantuu paljon lapsenlapsia ja kaikki asuvat kaukana toisistaan, voisi mieluusti järjestää isooot juhlat vaikka aina kesäisin, mallia "häät" jossa juhlittaisiin kaikkia yhtä aikaa. Silloin ehkä olisi kaikkien helpompi nähdä toisiaan myös.. :shy: Ei yhtään asioiden edellä?
On hassua samaan aikaan miettiä jo lapsenlapsia ja odottaa uutta omaa lasta :joyful:, ei hullumpi olotila, täytyy tunnustaa :grin!

Kaikille lapsille yhtäaikaa joo! Ensin pidettiin kahdelle yhteiset joulukuussa, kun toinen syntyi marraskuussa ja toinen tammikuussa. Silloin ei kuitenkaan voinut ulos levittäytyä, joten onneksi tuo kuopus syntyi elokuussa, että saatiin hyvä syy siirtää synttärit kesälle. Eihän sitä mitenkään suunnitella voinut, että hän kesällä syntyisi. Nytkin porukka pelasi sulkkista pihalla, myös aikuisista ja osa hyppi trampalla. Loput lapset riehuivat pitkin terassia :hilarious: Aikuiset juttelivat sivistyneesti keskenään.
 
Tää on kyl kaameeta ku mieli muuttuu niin nopsaa... Nyt mies Kysy et miten ois sit ku jalka kunnossa niin se vaavi... Ite siihen et ööö.. En osanu muuta sanoo siis miten voi olla näin? o_O
 
Kesällä on kyllä helppo pitää synttäreitä :)

Meillä 3 kesälasta, 1 marraskuun lapsi ja yks kevätlapsi.
Jomottaaa ja kunnolla tuonne oikeelle..että jotakin tapahtuu sentään. Kun taisin vasta harmitella ovis oireiden puuttumista. Kunnon jomot ja limat nyt sitten!
 
Mä jaan kanssa tuon ilmastoahdistuksen ja yritän tehdä kaikkeni pienentääkseni meidän perheen hiilijalanjälkeä. Myös mikromuovien haitat ja amatsonin tulipalot ahdistaa ja vihastuttaa. Voi kun voisi tehdä asioille itse vielä enemmän. Tärkeimmäksi asiaksi olen itse kokenut turhan kuluttamisen lopettamisen ja ruokahävikin minimoimisen. Uusin ilmastoteko joka tuli tän raskauden pahoinvoinnin ansiosta on että lopetin kahvin juonnin kokonaan ja aijon jatkaa samaa linjaa myös raskauden jälkeen. Että jotain hyvää sentään niinkin inhottavasta vaivasta. :grin

Mulla on mennyt tuo pahoinvointi asia päinvastoin, tyttö raskaudessa vain pientä ällötystä ja poika raskaudessa ihan kamalaa pahoinvointia. Saas nähdä kuinka nyt käy. :)
 
Jomottelut rauhoittui myöhään eilen illalla joten tulkitsen nyt olevan dpo 1.
Limatkin hävis. Voihan piinaviikot.. liikaa toiveita... onneksi tiedossa on paljon ohjelmaa tämän katraan kanssa niin jospa ei ehtis kuviteltuja oireita kyttäämäänkään :grin
 
Tänään oli nt-ultra. Niskaturvotus 1,45 ja seulat normaalit. Päivää isompi oli kuin edellisen ultran perusteella, mutta laskettuaika pysyi silti samassa. Kiva että istukka on takaseinässä, niin tuntee ehkä paremmin sitten liikkeet.:Heartred
 
Takaisin
Top