Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ehkä olo alkaa jo helpottaa? Yhä kyllä oksentelen, mutta ei ole enää 24/7 etova olo. Pesänrakennus viettikin alkaa nostaa päätään ja ahdistun tästä pyörremyrskyn kohteeksi joutuneesta kodista :eek: Kunhan se mukava keskiraskaus alkaisi, niin pääsisi oikeesti siivoamaan :smiley-angelic001

Pissalla saa ravata päiväsaikaan, yöllä vielä toistaiseksi kerran vain :thumleft
 
Mulla on muuten hiukset taas alkaneet kihartua.:) Vau-kirjasta juuri luin, että sen aiheuttaa progesteroni hormoni. Mutta jotta elämä ei olisi liian helppoa, niin yleensä aamuisin herätessä toisella puolella on upeat korkkiruuvit ja toinen puoli muistuttaa piikkisian pyllyä. Niin kuin luonnonkiharat yleensä aina taitavat käyttäytyäkin.:grin Ei koskaan niin kuin haluaisi.
 
Eilen pahaa teki taaperon vaippa, miehen liharuoka ja leipä. Monta kertaa meinasin oksentaa :depressed:

Ilmavaivat kiusaa ja herään monesti yöllä pissalle.

Taaperon kakkavaippa, sepä se täälläki aiheutti eilen yhen yrjön :banghead: voi että ku tuo suostus potalle...
 
Pahoinvointia, mahakipua, huimausta, turvotusta, väsymystä, ei ole oikein nälkä (tai ei haluta mitään, vaikka nälkä olisikin)
 
Ainakin jossain välissä luin vastaavia kokemuksia muilta. Plussasta lähtien mun vatsa on turvonnut ja näytän siltä että olisin viikolla 30 turvotus alkaa rintojen alta, koko ylävatsa on ihan pinkeä ja isona kaarena lähtee alas. Niin pinkee kun painais täyteen puhallettua rantapalloa. Olo on tosi tukala, liittyy osittain varmaan vatsan toimintaan, pahaa tekee syödä kun tuntuu että olis jo aivan täynnä vaikka mitään ei ole suuhunsa laittanu, joinakin päivinä jää todella onnettomaks syöminen tän takia. Onko muilla vastaavaa.. Ihan karsee olo. Joinakin aamuina vähän pienempi ja helpompi olla mut sit päivän mittaa äityy ihan kauheeks.
 
Täällä näitä erikoisia oloja. Miten voikin jonkun ruoan ajatteleminen tai näkeminen saada melkeen yrjöömään. Esim ajatus siitä et pitää alkaa jotain jauhelihaa paistamaan tai tekemään ruokaa sitä on iha hirvee. Just hajut ja jotkut ennen ihan normi ruoat on ihan kieltolistalla. Muutenkin tää ei ällöttävien ja syötävien lista tuntuu suppenevan kokoajan.. :nailbiting:

Rintojen kipu jatkuu, varsinkin yöllä hankala kun nukun kyljelleen, vähän mahaltaan. Joskus myös vihloo oikee kunnolla rintoja. Mulla pahoinvoinnit on yleensä iltaa/yötä kohden mikä tuntuu oudolta.
 
Täällä näitä erikoisia oloja. Miten voikin jonkun ruoan ajatteleminen tai näkeminen saada melkeen yrjöömään. Esim ajatus siitä et pitää alkaa jotain jauhelihaa paistamaan tai tekemään ruokaa sitä on iha hirvee. Just hajut ja jotkut ennen ihan normi ruoat on ihan kieltolistalla. Muutenkin tää ei ällöttävien ja syötävien lista tuntuu suppenevan kokoajan.. :nailbiting:

Rintojen kipu jatkuu, varsinkin yöllä hankala kun nukun kyljelleen, vähän mahaltaan. Joskus myös vihloo oikee kunnolla rintoja. Mulla pahoinvoinnit on yleensä iltaa/yötä kohden mikä tuntuu oudolta.

Sama homma! Jotkut ihan normi ruoat ällöttää niin paljon ettei voi edes ajatella :hungover: ..ja mulla myös pahimmat olot ollu iltaisin. Nyt tosin muutamina viime päivinä myös aamuisin lievää ällötystä, mutta pahempi illalla. Yksi oksu tähän mennessä vaan tullut, toivottavasti jää siihen yhteen!
Rinnat pahiten kipeet aina aamulla, kun nousee sängystä. Maha toisinaan edelleen kuin ilmapallo ja kipeekin välillä. Ruoansulatusongelmat onneks semisti helpottaneet. Tänään 9+5 :)
 
:dead::dead::dead::dead:
Ainakin jossain välissä luin vastaavia kokemuksia muilta. Plussasta lähtien mun vatsa on turvonnut ja näytän siltä että olisin viikolla 30 turvotus alkaa rintojen alta, koko ylävatsa on ihan pinkeä ja isona kaarena lähtee alas. Niin pinkee kun painais täyteen puhallettua rantapalloa. Olo on tosi tukala, liittyy osittain varmaan vatsan toimintaan, pahaa tekee syödä kun tuntuu että olis jo aivan täynnä vaikka mitään ei ole suuhunsa laittanu, joinakin päivinä jää todella onnettomaks syöminen tän takia. Onko muilla vastaavaa.. Ihan karsee olo. Joinakin aamuina vähän pienempi ja helpompi olla mut sit päivän mittaa äityy ihan kauheeks.
Mulla aivan sama, siis aivan jäätävä turvotus ja näytän aivan viimisilläni olevalta :eek:Nyt menee vasta 8+3, ja vasta viikon verran ällötellyt, mut sitäkin kovempaa etomista ja tosiaan iltaa kohden vaan pahenee:dead:
 
Joo tää onkin jännä, kuinka jonkin ruuan pelkkä ajatteleminenkin saa kakomaan:stop: ja jääkaapin kun avaan silloin ei saa hengittää nenän kautta, hyi olkoon!
 
:dead::dead::dead::dead:
Mulla aivan sama, siis aivan jäätävä turvotus ja näytän aivan viimisilläni olevalta :eek:Nyt menee vasta 8+3, ja vasta viikon verran ällötellyt, mut sitäkin kovempaa etomista ja tosiaan iltaa kohden vaan pahenee:dead:

Luulen et jotenkin on toi vatsaki aika kovilla kaikesta tästä raskauteen liittyvästä ja reagoi sitten. Mulla kans, ei oo oksenteluun mennyt mut etoo kyllä kovasti. Tänään tuli 9+0 eiköhän tämä tästä ala helpottaa sitten kun alkuraskaus on ohi:happy:
 
Sama homma! Jotkut ihan normi ruoat ällöttää niin paljon ettei voi edes ajatella :hungover: ..ja mulla myös pahimmat olot ollu iltaisin. Nyt tosin muutamina viime päivinä myös aamuisin lievää ällötystä, mutta pahempi illalla. Yksi oksu tähän mennessä vaan tullut, toivottavasti jää siihen yhteen!
Rinnat pahiten kipeet aina aamulla, kun nousee sängystä. Maha toisinaan edelleen kuin ilmapallo ja kipeekin välillä. Ruoansulatusongelmat onneks semisti helpottaneet. Tänään 9+5 :)

Joo siitä saa kyllä olla Ilonen et ei oo tarvinnu alkaa oksentelmaan kovasti. Toisaalta ehkä hyvä että tulee illalla pahin pahoinvointi, mulla ainakin tuo vähän semmosta varmuutta liikkumiseen ku ei tarvii pelätä että miten pärjää päivällä pahan olon kanssa. Esikoisesta nimittäin meinasin pyörtyillä pitkin bussi matkoja ja hyppelin aina välillä pois oksentamaan ja vetämään happea. Eli selvästi vatsat reagoi tähän kaikkeen raskaushommaan, tuntuu kyllä että ihan sama mitä sitä syö tai on syömättä niin sama on lopputulos:hilarious:
 
Voi kun voisikin luottaa siihen että pahoinvointi loppuu alkuraskauden jälkeen. Esikoisesta oksentelin sinne 25 viikolle asti, tokasta oksentelin viikolle 20 ja sit alko uudelleen närästyksen takia joskus rv 30. Nyt on onneksi tahti ollut vaan kerran päivässä tai kahdessa, mutt ihan yhtä karsea olo kuin edellisissä. Nyt oon ehkä enemmän levännyt ja mennyt oman olon mukaan ja mies on paikkaillut. Aikasemmissa raskauksissa oon enemmän uhmannut pahoinvointia ja tehnyt siitä huolimatta asioita joista on sit lentänyt yrjö.

Väsymys palas taas vaikka ehti jo hetken loistaa poissaololla. :rolleyes:

On kyllä taas niin helvetin hehkeä olo :oops: Oon niin päättänyt että ei enää ikinä tätä. 3 lasta on oikein hyvä lukumäärä :rolleyes:
 
Pahimmat olot oli rv9 keskivaiheilla. Onneks ei tarvinnut olla töissä tai missään muualla kuin kotisohvalla :wtf: Rinnat arastaa edelleen sekä yöllä saa ravata kokoajan pissalla. Väkisin syöminen auttaa edelleen pahaan oloon hetkellisesti. No eipähän oo tehny mieli mitään herkkuja...
Ainiin ja aurallinen migreeni tullu mukaan kuvioihin. Monesti tulee tosin pelkkä aura/sahalaita ilman varsinaista pääkipua. Mut ei sen jälkeen voi moneen tuntiin esim autoa ajella.
 
Muokattu viimeksi:
Pahimmat olot oli rv9 keskivaiheilla. Onneks ei tarvinnut olla töissä tai missään muualla kuin kotisohvalla :wtf: Rinnat arastaa edelleen sekä yöllä saa ravata kokoajan pissalla. Väkisin syöminen auttaa edelleen pahaan oloon hetkellisesti. No eipähän oo tehny mieli mitään herkkuja...
Ainiin ja aurallinen migreeni tullu mukaan kuvioihin. Monesti tulee tosin pelkkä aura/sahalaita ilman varsinaista pääkipua. Mut ei sen jälkeen voi moneen tuntiin esim autoa ajella.

Mulla on ihan sama juttu tuon aurallisen migreenin kanssa! Aurat ilmaantuu, parhaillaan parin päivän välein mutta useinmiten kipukohtaus jää tulematta. Se on kyllä onni, koska jos parin päivän välein löisi täyden migreenin päälle niin kävisi kyllä raskaaksi. Onhan noi auratkin kyllä erittäin häiritseviä ja rajoittavia. Mulla ei edes ajatus kulje kunnolla ja vaikuttaa myös puheentuottamiseen, en aina löydä sanoja. Toivottavasti tämäkin vaiva meillä pian helpottaa :smiley-angelic003
 
Mulla on tullut nyt kaks migreenikohtausta tän raskauden aikana. Molemmat menny niin pahaksi et ensin lähtee tunto puolesta kropasta, sit näkö, sen jälkeen alkaa päänsärky joka päättyy joko oksentamiseen tai sit se kestää 2päivää. Just neuvolassa juttelin että kun lääkkeet ei enään tehoa. Mut eipä se neuvolan th siihen osannut mitään sanoa...
 
Lonkkia alkanu kolottaa iltaisin/öisin, että joutuu jo nyt tyyny polvien välissä nukkumaan :p

Voiko jo vkolla 12+ tuntea liikkeitä? Välillä ihan kevyttä hipsuttelua tuntuu alavatsalla, esikoisestakin tunsin liikkeet jo vkolla 14+ o_O

Oksentelu jatkuu yhä aika lailla kaavalla joka toinen päivä :grumpy:
 
Lonkkia alkanu kolottaa iltaisin/öisin, että joutuu jo nyt tyyny polvien välissä nukkumaan :p

Voiko jo vkolla 12+ tuntea liikkeitä? Välillä ihan kevyttä hipsuttelua tuntuu alavatsalla, esikoisestakin tunsin liikkeet jo vkolla 14+ o_O

Oksentelu jatkuu yhä aika lailla kaavalla joka toinen päivä :grumpy:
Voi varmaan tuntua jos esikoisestakin oot tuntenut noin aikaisin, yleensä toisessa raskaudessa tuntee vielä aikaisemmin :)
Muistan kuopuksen nt ultrassa, kun kuopus siellä vauhdikkaasti ponki itseään kohdun seinästä toiseen, ja mieskin ihmetteli että enkö oikeasti tunne mitään, enkä kyllä tuntenut :hilarious: silloin oli viikkoja 12+jotain.
Mutta jotkut voi varmaan tuntea jo noinkin aikaisin, kun siellä oikeasti liikutaan vauhdikkaasti :grin
 
Lonkkia alkanu kolottaa iltaisin/öisin, että joutuu jo nyt tyyny polvien välissä nukkumaan :p

Voiko jo vkolla 12+ tuntea liikkeitä? Välillä ihan kevyttä hipsuttelua tuntuu alavatsalla, esikoisestakin tunsin liikkeet jo vkolla 14+ o_O

Oksentelu jatkuu yhä aika lailla kaavalla joka toinen päivä :grumpy:
Minäkin olen täällä samaa miettinyt liikkeistä.:shy: Edellisistä muistan, että 14+ tunsit ensimmäisiä liikkeitä. Olenkohan 2. Ja 3. kohdalla edes kuulostellut niitä aikaisemmin.:think005 Mutta joka tapauksessa olen nyt tuntenut sellaista pientä liikkeeksi ehkä tulkittavaa.:love017 Onhan se sikiö vau:n mukaan 52mm+jalat pituinen jo tällä viikolla. Ei kai se ihan mahdotonta olisi?:rolleyes:
 
Minäkin olen täällä samaa miettinyt liikkeistä.:shy: Edellisistä muistan, että 14+ tunsit ensimmäisiä liikkeitä. Olenkohan 2. Ja 3. kohdalla edes kuulostellut niitä aikaisemmin.:think005 Mutta joka tapauksessa olen nyt tuntenut sellaista pientä liikkeeksi ehkä tulkittavaa.:love017 Onhan se sikiö vau:n mukaan 52mm+jalat pituinen jo tällä viikolla. Ei kai se ihan mahdotonta olisi?:rolleyes:
Kätilö ainakin oli ultratessa sitä mieltä, että on ihan mahdollista :happy:
 
Pahoinvointi on onneksi melkein kokonaan poissa nyt mutta naama on räjähtänyt parissa päivässä siihen kuntoon että kokoajan sattuu kun naama täynnä tulehtuneita finnejä. Ihan järkyttävää, viimeksi oli tällainen tilanne joskus teininä. Toivottavasti menee kohta ohi koska tähän ei haluis ees meikkiä laittaa päälle kun on niin tulehtunut, mutta töihinkään ei voi mennä tämän näköisenä ilman meikkiä
 
Takaisin
Top