Millaisia raskausoireita sinulla on?

Jo toinen oireeton päivä takana. Voisko siis jo tuulettaa että alkuraskauden oireet oli siinä. Ja nyt ihana seesteinen keskiraskaus :)
Mikä viikko sulla on menossa? Mulla päivä päivältä vain kokoajan enemmän ja enemmän oksettaa ja pyörryttää, mutta la onkin vasta ihan maaliskuun lopulla, että tulen täältä perästä. Lohduttavaa olisi kuulla, kauanko pitää vielä kärvistellä.:hungover:
 
Mulla ehti olla jo paripäivää ihan ok olo eikä edes tullut oksennusta mut eilen oli sit kurjaa oloa ja oksentelua senkin edestä! :meh:

Te joilla ei ole pahoivointia niin nauttikaa minunkin puolesta! Oikeesti voisin hommata vaikka 5 lasta jos tämä raskausaika ei olisi näin kauheaa. Aina sitä sanotaan että raskaus ei ole sairaus, mutta nää raskaudet tekee mut todella sairaaksi. Turvottaa, väsyttää ja tää pahoinvointi ja oksentelu. Sit loppua kohden tulee sit selkäkivut, jalkakivut, liitoskivut ja harkkasupistelut. Mulla on ollut raskauksissa keskivaiheella ehkä muutama viikko semmosta ihan ok aikaa jolloin pahin pahoinvointi on vähän väistynyt ja noi kivut ei ole vielä alkaneet.


Tohon nukkumiseen pitää sanoa että naurattaa kun odottajille usein sanotaan "nuku nyt vielä kun voit", mutta oma kokemus on että mitä pidemmällä raskaus on niin sitä enemmän sitä hyppii yöllä vessassa, joutuu heräämään yöllä jos haluaa sen jättivatsan kanssa vaihtaa asentoa tai just kun haluaisi nukkua niin vauva riehaantuu ja vetää pari tuntia voltteja ja potkii innoissaan :grin:p:rolleyes:
 
Tsemppiä tosiaan teille, joilla pahoinvointi vaivaa :)
Itsellä on vaan tämä jatkuva migreeni tyyppinen päänsärky "ikävänä" oireena :)
 
Täällä alko myös iltaisin oksentelu kun vaihtu viikolle 9 :meh: kauhea väsymys mukana vieläkin ja järkky tissikipu jatkuu edelleen, koskahan se mahtais hellittää :joyful: hankala nukkuakki ku herää heti jos on semmonen asento että tisseihin painaa jokin ja vessassa saa juosta yöllä joten nukkuminen on mitä on :hilarious: tänään oli tullu vähän rusehtavaa vuotoa mutta se kai on ihan asiaan kuuluvaa jos ei siitä muuksi muutu? o_O
 
Mä oon muuten saanut tuohon öiseen tissivaivaan apuja siitä, että nukun tukeva sporttitoppi päällä. En siis sporttiliivejä tarkoita (ne varmaan olisi jo liiankin topakat/painaisi), vaan semmoista tiukkaa toppia.
 
Mikä viikko sulla on menossa? Mulla päivä päivältä vain kokoajan enemmän ja enemmän oksettaa ja pyörryttää, mutta la onkin vasta ihan maaliskuun lopulla, että tulen täältä perästä. Lohduttavaa olisi kuulla, kauanko pitää vielä kärvistellä.:hungover:
Tänään 9+2.

Tosin esikoisesta oksensin rv 20 asti...
 
Tänään 9+0 ja sen kunniaksi ensimmäinen (aamu) oksu :depressed: tuli ihan puskista..onneksi olin valmiiksi vessassa. Pari päivää ollut oireena myös vatsanväänteitä/kipua sekä ruoansulatusongelmia. Vatsa vaan poksuu ja paukkuu. Välillä vatsa toimii liiankin nopeasti ja välillä on ummetusta :grumpy: ja näiden vatsaoireiden vuoksi unikin on tosi huonoa..pahoittelut, jos on liikaa yksityiskohtia! :shy: Onko muilla ollut vastaavaa?
 
On ollut vatsavaivoja täälläkin, juurikin kuvailemasi kaltaista. Hankalaa kun on pakko syödä ettei tule huono olo ja sitten toisaalta pitää varoa ettei syö liikaa kerralla tai jotain huonosti sulavaa. Mulla saattaa olla yks oikein hyvä päivä, kun ruoka maistuu hyvin eikä ole vatsan kanssa ongelmia ja sitten yöllä herään tuskaisen olon kanssa ja koko seuraavan päivän on maha kipeä ja pinkeä kuin pallo.
 
On ollut vatsavaivoja täälläkin, juurikin kuvailemasi kaltaista. Hankalaa kun on pakko syödä ettei tule huono olo ja sitten toisaalta pitää varoa ettei syö liikaa kerralla tai jotain huonosti sulavaa. Mulla saattaa olla yks oikein hyvä päivä, kun ruoka maistuu hyvin eikä ole vatsan kanssa ongelmia ja sitten yöllä herään tuskaisen olon kanssa ja koko seuraavan päivän on maha kipeä ja pinkeä kuin pallo.

Jep, niinpä! Juuri tuollaista! Oon kyllä muutenkin herkkävatsainen, että nyt se sitten oikein korostuu :sorry:
Mä niin toivon, että tämä vaiva ei kestäisi kauaa!
 
Hassua, kun töissä tänään tökin koko päivän rintoja ja tuntu, ettei ne ole enää yhtään turvonneet ja kipeät sekä tietty myös googlailin asiasta. Kotiin tultua kaaduin päikkäreille ja heräsin rinnat kivikovina, kipeinä ja turvonneina :grin
 
Ennätti se pahoinvointi tännekin vihdoin, kun viikko vaihtui (10+0). Tänään on ollut kuin krapulainen olo. Kuvottaa jatkuvasti ja vaikea keksiä, mitä tahtoisin syödä. Onneksi en ole oksentanut vieläkään, vaikka välillä on tehnyt mielikin.
 
Mulla alkaa pahoinvointi vähän jo helpottaa mutta väsymys on ihan jäätävää. Ei jaksaisi mitään tehdä ja koko ajan tekis mieli vaan levätä. Tänään 11+4.
 
Tänään (9+6) eka kertaa ollu olo että ihan ku tiedostaisin kohdun! Tai sillon ihan alussa oli, mutta ei moneen viikkoon! Tänään tuntu kun nojasin eteenpäin istuessa niin ihan ku ois ottanu vähän vastaan tuolla alavatsalla ja sitten kun oikein kokeilin lattialla maata mahallaan niin ihan kuin vähän tuntuis. Voiko se jo nyt tuntua? En muista yhtään esikoisesta että milloin alkoi tuntua!
 
Ja siis ihanaa jos tuntuu kun mulla ollut niin epätietoisuus että kasvaako tuolla mitään! Niin kiva jos alkaa vähän tuntua.
 
Tänään (9+6) eka kertaa ollu olo että ihan ku tiedostaisin kohdun! Tai sillon ihan alussa oli, mutta ei moneen viikkoon! Tänään tuntu kun nojasin eteenpäin istuessa niin ihan ku ois ottanu vähän vastaan tuolla alavatsalla ja sitten kun oikein kokeilin lattialla maata mahallaan niin ihan kuin vähän tuntuis. Voiko se jo nyt tuntua? En muista yhtään esikoisesta että milloin alkoi tuntua!

Mul on ollut viime päivät sama että tunnen kohdun (kaiken ton jäätävän turvotuksen alla). Kuin joku avocado joka tuntuu "ylimääräiseltä" lisältä tuolla häpyluun tietämillä. Aika samoilla viikoilla muistaakseni edellisistä. Tai ehkä himpun verran myöhemmin. :)
 
Täällä pahoivointi ei ota laantuakseen. Väsymys hieman helpottanut että ei oo ihan pakko joka päivä saada päikkäreitä ja siivouspakkomielteet myös alkaa heräillä. Mies on varmaan kohta taas kummissaan kun nyt en jaksa/pysty oileen mitään tehdä ja kämppä on kuin jonkun hunnilauman jäljiltä aivan totaallinen kaaos ja parin viikon päästä varmaan hinkkaan jotain jalkalistoja puhtaaksi hammasharjalla ja muu kämppä kiiltää puhtaana. :grin
 
Mul on ollut viime päivät sama että tunnen kohdun (kaiken ton jäätävän turvotuksen alla). Kuin joku avocado joka tuntuu "ylimääräiseltä" lisältä tuolla häpyluun tietämillä. Aika samoilla viikoilla muistaakseni edellisistä. Tai ehkä himpun verran myöhemmin. :)

Hei, mulla on sama tunne ollut tuon kohdun kanssa. Tuntuu aivan selvästi ja hyvin kuvattu tuo avokado. Mulla tietenkin kaksi siellä niin tuntuuhan se varmasti selkeämmin mutta esim tytöstä en ole muistanut tunteneeni kohtua noin selkeästi.
 
Mulla on alkuraskaus mennyt hyvin vähillä oireilla, mutta nyt on viime päivinä ollut tuota etovaa oloa. Yhdestäkään raskaudesta en ole oksentanut, eikä nytkään vielä niin pahana, mutta silti inhottava olo. Nyt on 9+1. Mullakin vatsan toiminnan kanssa ongelmaa, mutta se on ollut jo pitkään ennen raskauttakin. Kokeilussa fodmap ruokavalio jo toista viikkoa ja vaikuttas auttavan. Ainoa, mistä on vaikea luopua, on sokeri. Tänäänkin muutaman namin syönyt, kun oli hirveä himo niihin.
 
Eilen pahaa teki taaperon vaippa, miehen liharuoka ja leipä. Monta kertaa meinasin oksentaa :depressed:

Ilmavaivat kiusaa ja herään monesti yöllä pissalle.
 
Takaisin
Top