Vauvanliikkeet

Vähän vaihtelevasti :) päivittäin kyllä tuntee paljon liikkeitä, mutta nyt on ollut pari päivää vähän rauhallisempaa. Eli ei ole sellasta joka tuntista kuperkeikkamylläkkää, eikä sellaisia koko vatsaa tärisyttäviä ja hytkyttäviä sarjoja :grin oon myös huomannut et usein tuntee liikkeitä kädelle vaikkei tunne itse vatsaan. Ja nyt uutena on tullut sellaiset muljahdukset ja tönimiset, joita en osaa ollenkaan paikallistaa. Ne vaan tuntuu jossain tuolla, ikään kuin koko mahassa mut ei kuitenkaan :hilarious: uidessa alkaa aina hirvee myllerrys, ilmeisesti aukee paljon tilaa heittää volttia :grin nyt 26+0.
 
Mullakin liikkeet tuntunu tosi hyvin nyt reilu kaks viikkoa. Hassua kun näkee mahan päältä ku toinen vetää kuperkeikkaa tai vilkuttaa tai jotain :rolleyes::grin
Välillä illalla jopa häirinnyt nukahtamista kun on koko maha heilunut.

Mutta mullakin nyt ollu pari päivää vähä rauhallisempaa ja liikkeet ei ihan niin kovia potkuja, mutta vähän jos heiluttaa mahaa niin tuntuu kyllä joku pieni vastaus onneksi.
Jostain luin että tasapainoelimen kehittyminen voi vaikuttaa liikkeiden koordinoimiseen? :think005 Tiedä sitten noista... tänään kans täällä 26+0 :smug:
 
Mulla oli just pari viikkoa jatkuvaa myllerrystä ja moksimista, mutta nyt pari kolme päivää ollut melko rauhallista, saanut jopa nukuttua yön heräämättä kertaakaan kun aiemmin alotti joka asennonvaihdolla kauhean mellakan. Tänä aamuna piti jo miettiä, että onkohan hengissä ku oli nii hiljasta, mutta alotti moksimaan taas kun itse sai aamupalaa suuhun. :oops:
 
Täällä on tosi vilkas tapaus :grin myllertää ja potkuttelee vähän väliä, on myös usein hikka, etenki aamulla ja aamuyöstä tuntuu olevan vilkkaimmillaan :grin mut ku laitan oman tai isin käden masun päälle ni rauhoittuu monesti :) hauskan näköistä ku maha nytkähtelee:grin
 
Täällä on tosi vilkas tapaus :grin myllertää ja potkuttelee vähän väliä, on myös usein hikka, etenki aamulla ja aamuyöstä tuntuu olevan vilkkaimmillaan :grin mut ku laitan oman tai isin käden masun päälle ni rauhoittuu monesti :) hauskan näköistä ku maha nytkähtelee:grin
Oho. Miltä hikka tuntuu?
 
täällä myös erittäin paljon liikkuvainen neiti, maha hölskyy ja mölskyy miten sattuu kun neiti jumppailee. Eilen istuin autossa niin tosi vinkeästi työnsi jalkaansa lähelle vasenta kylkiluuta, just työnsi väänsi ja käänsi jalkaansa sinne jonnekkin väliin ja se tuntui tosi kurjalle vaikkei suoranaisesti sattunutkaan, ei itse tiennyt että miten päin pitäisi istua että olisi parempi olla.. Että 110% hengissä vatsassa ollaan ja sehän on ihanaa se :Heartred
 
Mä välillä joudun sanoon ettei nyt vielä rynnis mahasta pihalle, että hetken vielä kun malttaa. Välillä tuntuu että se tulee läpi mahasta kun kauheet jumpat menossa:’D todella energinen tapaus!
 
Haha, hauskaa! Onneks meillä on energisyys alkuraskaudessa vähentynyt. Vähän pelottti silloin et mitenkäs käy kun tyypin voimat kasvaa... :hilarious: oon kans miettinyt tota hikkaa. Välillä tuntuu sellainen melko tasainen ja suht pitkäaikainen nyintä, mutta se ei ole mitenkään koko vatsaa heilutteleva vaan selkeästi yhdessä kohdassa/alueella tuntuva. Mietin et voiko se olla hikkaa vai onko meillä vaan metronomin omaava kaveri tuolla, joka tykkää tasasesti rummuttaa.
 
Hikka tuntuu sellaselt mahan nykimiseltä, et nykii useammi peräkkäi. Ainakin neuvolas sano et on hikka ku kuunneltii sydänääniä ja maha nyki useasti :grin ku potkut on enemmä sellaii yksittäisiä. En osaa oikee selittää :grin
 
Äh, mulla on alkanu nyt jopa häirittemään tämä ("yhtäkkinen") rauhallisuus. Olin jo tänää soittamassa neuvolaan vaan en sitten soittanu ku mielestäni taas päivän aikana liikkeitä oli että kyllä se siitä, on vaan vaihtanu asentoa johonki istukan taakse jne. No, nyt taas illan ollu suht hiljasta ja kalvaa mieltä ku mielessä pyörittää asiaa. Mennään huomena muutenki käymään äitiyspolin paikkakunnalla (matkaa meiltä yli 150km) ja meillä ei täälä mitään päivystystä oo nii soitan huomena kuiten ja mielelläni käyn. Toisaalta haluttas soittaa nyt jo, mutta eihän ne voi muuta kun käskeä käymään ja tänään en kertakaikkiaan halua lähteä kotoa mihinkään, on vieraita ja sellasia, joille en huolestani halua sanoa enkä pystyisi lähteä mihinkään ellei aivan "kuolemanhätä" oo..

Tyhmänä tietysti ehtiny lueskella niitä enkelitarinoita jo aiemminki niin vastakos mörkö kasvaa omassa päässä.

Ja vaikka neuvolaankin oisin soittanu tänää nii tiedän et eteenpäin ois laittanut tai rauhoitellut vaan kotona olemaan koska ei meillä voida oikein tutkia mitään. Juuri nyt sydänäänet kuunnella. Ja tein vakuutushakemuksen tänään niin sekin "pelotti" että jos tänään oisin mennyt huolineni jonnekkin niin sitten vakuutukset jäis saamatta. Ihan typerää nyt ku mietin mutta aaaargh. Pää on hattaraa ei vaan kulje yhtään järki mukana. :arghh: Maailman typerin olo :sour:

Heti ku oon haukkunu itteni tästä päivästä ja typerästä ajatuksen kulustani nii tuntuu muutama potku ja toivo nousee että ehkä mä ehdin huomenakin käydä näytillä ja tyyppi vaan sattunut nukkumaan tai "potkimaan" istukan piiloissa, mutta toisaalta taas kun koskaan ei voi tietää. Hirveää jos tämän minun typeryyden vuoksi tuliskin jotain. :bag:

Liikelaskentaa olen (aina sillontällön) tehnyt niin kauan ku liikkeet on kunnolla tuntunut ja aina se "vaadittava" kymmenen tulee täyteen suht nopeaa, eilen yöllä huolissani kävin vielä syömään ja juomaan ja sen jälkeen sitten sain helposti sen 10liikettä, samoin nyt kun hätäännyin tänne kirjoitella täyden hiljaisuuden vallitessa niin kirjoittelun aikana alkoikin taas liikehdintä. Joissakin tuosta liikelaskennasta sanottu että sitä ei enää suositeltaisi kun vauvat on niin erilaisia, että tärkeämpää on tunnistaa muutokset oman vauvan liikehdinnässä ja lisäksi että vasta myöhemmillä viikoilla, riippuen lähteistä, jotku sanoo rv28, jotku 30-35 jne. :confused: Pää pyörällä


Tulipas pitkä ja sekava kirjoittelu. :sour::shifty:
Apua mitä mun aivoille on tapahtunu, ne on menny ihan puuroksi :wacky::hilarious:
 
Mun vauvalla ainakin on selvästi ns. rauhallisempia ja aktiivisempia päiviä. Voi hyvin johtua myös siitä että vauva on vaihtanut asentoa enkä vaan sen takia tunne liikkeitä. Yleensä niinä rauhallisempina päivinä makoilen illalla kyljellään ja sit alkaa liikkeitäkin tuntumaan selvemmin. Yleensä paria aktiivista päivää tuntuu seuraavan aina niitä rauhallisia.
 
:bag:Aada5 mee ihmeessä tarkistaan tilanne, jos huolettaa! Mutta tuskinpa teillä mitään hätää on, jos on noin kuin itse sanoit että 10 liikettä on kuitenkin tullut nopeasti täyteen sitten kun laskee. :) ymmärrän kyllä huolen, itsekin olen usein laskemassa ja tökkimässä vatsaa, vaikka aiemmin päivällä olisi liikkeitä tuntenut ja vaikka tiedän ettei näin aikaisin vielä ”saisi” liikkeitä laskea :hilarious: viimeksi lääkärissä käydessä (supistusten takia) lääkäri kysyi, olenko tuntenut liikkeitä. Sanoin, että on tuntunut mutta paljon vähemmän ja heikompia kuin aiemmin. Lääkäri kysyi vaan vielä uudestaan, että mutta olenhan tuntenut jotain kuitenkin. Ja oli tyytyväinen kun sanoin että olen :)


Tänään oli taas yöllä sellaiset rallit, että oli pakko nousta hetkeksi ylös, tuntui niin pahalta :hilarious: onneksi en herää potkuihin (tai sitten kaveri ei potki kuin silloin kun olen hereillä), mutta herätessä oli sellasta möykkää että huhhuh.
 
Mä en oo vielä laskenut liikkeitä, se on niin tylsää. Varmaan on päivässä tunteja jolloin liikkeitä ei tunnu. Oon kuitenkin oppinut aika tiedostamatta kiinnittämään huomiota niihin aikoihin kun vauva aina myllää ja ne tuntuisi toistuvan joka päivä suunnilleen samalla kaavalla.
 
Musta se 10 liikettä tunnissa tuntuu aika isolta määrältä. Silloin kun esim liikun itse niin en kyllä useaan tuntiin tunne mitään.. varmaan johtuu siitä osittain että en esim jumppaa ja sitten mene makaamaan ja kuulostelemaan. Mut siis pitäiskö toi 10 tulla täyteen joka ainoa tunti?
 
Musta se 10 liikettä tunnissa tuntuu aika isolta määrältä. Silloin kun esim liikun itse niin en kyllä useaan tuntiin tunne mitään.. varmaan johtuu siitä osittain että en esim jumppaa ja sitten mene makaamaan ja kuulostelemaan. Mut siis pitäiskö toi 10 tulla täyteen joka ainoa tunti?

Se menee muistaakseni jotenkin niin, et aina välillä on hyvä laskea tuleeko kymmenen liikettä täyteen. Jos ei, ootellaan tunti ja lasketaan uudestaan. Voi juoda vaikka mehua välissä. Ja tää siis kuuluu ohjelmistoon vasta joskus myöhemmin! Ei mulle ainakaan vielä neuvolasta puhuttu mitään liikelaskennasta. Uskoisin että pointtina on vaan kiinnittää huomiota vauvan virkeyteen.
 
Mulla on kans kasvamassa joku vilkas yksilö, tuntuu että aina kun istahtaa alas niin alkaa tulla potkuja. En oo tonne alas enää tuntenut potkuja, kaikkein eniten joku terävä, ehkä jalka on tossa vasemman kyljen alapuolella. Nyt just parhaillaan oon töissä ja on rauhallista, sillä on hikka. :D Mies ei ollut yks ilta saanut unta ja oli köllötellyt niin että pää mahan vieressä, oli kuulemma tullut monoa korvaan ihan huolella. Vaikutti kyllä ihan tyytyväiseltä että kerrankin potki kun mieskin kokeili, yleensä lopettaa just silloin.
 
Takaisin
Top