Vauvanliikkeet

En tiiä mitä ("pahaa":hilarious:) olen tehny, mutta täälä monoa tulee aamusta iltaan :grin:grin Varsinki ku oikein ajattelen, että levähdänpä tässä hetken istuen tai makuulla nii joku alottaa semmosen möykän, niinku väkisin potkis liikkeelle. :confused:

Helpottavaa toki tietää joka päivä, että kaikki siltä osin hyvin :love017
 
täällä tuntuu liikkeitä harva se hetki, eilen tuntui että koko maha pyörähti hitaasti ympäri, se tuntui hassulta :rolleyes:
 
Onks liikkeitä helpompi tuntea silloin kun lepää maaten vai istuu? Ei varmaa ruokailun jälkeen tunnu kans ku vasta täynnä ruokaa? Kyttään vauvaa jos se sanois mulle pian töks!
 
Levätessä ehkä huomaa paremmin, kun keskittyy tunnustelemaan. Kyllä mä tunsin ekoja liikkeitä istuenkin. Varmaan riippuu vauvan asennosta ja istukan sijainnista eniten. En usko että syöminen vaikuttaa?
 
Onks liikkeitä helpompi tuntea silloin kun lepää maaten vai istuu? Ei varmaa ruokailun jälkeen tunnu kans ku vasta täynnä ruokaa? Kyttään vauvaa jos se sanois mulle pian töks!
Mulla ekat pienet tuntui muutama vk sitten ku istuin ns kumarassa, vatsa reisiä vasten ja polvet rintaa vasten..

Vähän myöhemmin (ja siis nytkin) tuntuu parhaiten ku makoilee selällään rentona jalat koukussa tai suorana kummin tuntuu paremmalle sillä hetkellä. Nyt ku liikkeet tuntuu jo päivittäin niin niitä tuntuu jo kyljellään ja ihan normaalisti istuenkin.. Tsemppiä odotukseen, ne ekat selkeät liikkeet on hurjan tuntuisia (ei siis kipeitä vaan hassua tuntea kun joku möyrii vatsassa ja se ei oo suolisto) :p
 
Täällä möyritään jo ihan kunnolla! Välillä iskee epäusko ja mietin että voiko tää olla vauva mutta en kyllä mitään muutakaan keksi tuosta kohtaa tulevan. Ihan pelästyin kun tuli pari kovempaa potkua. Vatsan päältäkin tuntui kevyesti muutama, harmi kun ei mies ollut paikalla :sad001 On tää niin uskomatonta.. :Heartred
 
Mulla on päivittäin n. 0-2 semmosta jännää tuntemusta vatsassa kun käyn lepäämään töiden jälkeen. Kuvittelen et se on vauveli :smiley-angelic002 ei ne jatku ja välillä totean että liittyy suolistoon. Mutta taidan olla paksunahkainen kun 20cm pitkä vauva ei vieläkään kunnolla anna selviä merkkejä itsestään..
 
Mulla aikanaan ekat liikkeet tuntuivat kun istuin tuolilla hieman etukumarassa. Nyt tuntuu että tämä tyyppi potkii miten sattuu ja minne sattuu, alas ylös ja sivuille. Ei onneksi mitenkään kipeitä potkuja, enemmän vaan kutittelee vielä tässä vaiheessa. Mulla on ekaa kertaa istukka takaseinällä ja tuntuu et sen takia liikkeet on ollu helpompi tunnistaa.
 
Mullakin on tällä kertaa istukka takana, luulen että siksi liikkeet tuntui niin aikaisin.
 
Mulla vaikka istukka on edessä, ekat liikkeet tuntui jo hyvin aikaisin. Rv 16. Ja sitä ne ultrassakin ihmetteli, kun niin aikasin jo tuntui. Nyt rv 21+2 ja meno vaan kovenee . Varsinkin kun katselee Tv:tä tai tulee kovia ääniä, saan varmasti tuntea pyörimistä ja hentoja potkuja❤ Mutta ulospäin en kyllä mitään tunne vieläkään.
 
Mietin onkohan mulla istukka edessä kun ei tunnu mitään. Joskus harvoin jotain pientä jonka luulen olevan vauva mutta kun pysähtyy odottaan josko tuntus uudelleen nii ei ikinä tuu. Viime raskaudessa tunsit ekat liikkeet joskus näihin aikoihin just. 18+ jotain. Malttamattomana odottelen.
 
Täällä tuntuu kanssa päivittäin! Viikolta 15 asti tuntunut päivittäin, tökkäisyjä ja muljahteluja. Nyt viikko 19+4 ja meno on kyllä todella kovaa. :D mulla tuntui alkuun vaan istuessa, nyt tuntuu myös kyljellään maatessa. Selällä en ole pystynyt enää muutamaan viikkoon makaamaan kun kohtu tuntuu painavan inhottavasti johonkin. Mulla on vähän taaksepäin kallistuva kohtu, liekö siinä sitten syy. Ulospäinkin liikkeet on tuntuneet jo pari viikkoa ihan kädelle. Liikkeet tuntuu enemmän tuolla jossain about alushousujen rajalla, mutta välillä tuntuu myös navan seuduilla, mutta heikompina kuin alhaalla. Ja ihan joka puolella, keskellä, vasemmalla, oikealla. :D kuperkeikatkin tuntuu melkoisena muljahteluna. :D välillä tulee isku suoraan kohdunsuulle, joka taas tuntuu aika epämukavana muljahduksena ihan emättimen puolella kohdunsuuta..

Jännää, liten hyvin liikkeet tuntuu vaikka vatsa ei vielä ole näkyvissä kuin vähän omalle silmälle!
 
Täällä tuntuu kanssa päivittäin! Viikolta 15 asti tuntunut päivittäin, tökkäisyjä ja muljahteluja. Nyt viikko 19+4 ja meno on kyllä todella kovaa. :D mulla tuntui alkuun vaan istuessa, nyt tuntuu myös kyljellään maatessa. Selällä en ole pystynyt enää muutamaan viikkoon makaamaan kun kohtu tuntuu painavan inhottavasti johonkin. Mulla on vähän taaksepäin kallistuva kohtu, liekö siinä sitten syy. Ulospäinkin liikkeet on tuntuneet jo pari viikkoa ihan kädelle. Liikkeet tuntuu enemmän tuolla jossain about alushousujen rajalla, mutta välillä tuntuu myös navan seuduilla, mutta heikompina kuin alhaalla. Ja ihan joka puolella, keskellä, vasemmalla, oikealla. :D kuperkeikatkin tuntuu melkoisena muljahteluna. :D välillä tulee isku suoraan kohdunsuulle, joka taas tuntuu aika epämukavana muljahduksena ihan emättimen puolella kohdunsuuta..

Jännää, liten hyvin liikkeet tuntuu vaikka vatsa ei vielä ole näkyvissä kuin vähän omalle silmälle!
Jännää! Sulla aktiivinen vauva siellä. Lähtee varmaan juokseen heti synnytyssalissa :grin
 
Mää huomasin tänään että liikkeet näkyy jopa jo ulospäin ja osa jo ihan tossa navan lähettyvillä :joyful: Mulla istukka on takana joten ei oo se vaimentamassa iskuja.
 
Haha, juu saa nähdä miten käy :D tai miltä tuntuu sitten, kun potkuissa on vielä enemmän voimaa ja kun ylettyy potkimaan ympäri kehoa :hilarious:
Mun serkku kertoo tarinaa omasta raskaudestaan jolloin romahti joskus viimeisillä viikoilla pari kertaa lattialle kun vauva potkaisi mojovasti johonkin oikein sopivaan kohtaan. Lähti vain jalat yhtäkkiä alta :hilarious:
 
Mulla tuntui ekat kutitukset/sivelyt 16+3, sen jälkeen ei joka päivä todellakaan mutta nyt 20+1 ja tuntuu joka päivä potkuja, näkyy mahan päältäkin :) Ensimmäinen raskaus :Heartred
 
Takaisin
Top