Vauvanliikkeet

Jes nyt on vähän todellisempaa kun tunsin eilen muutaman hellän värinän bikinirajalla ja siellä ei normaalisti noi suoliston kurinat kuulu. Jännittävää. Ei aina muista kuulostellakaan, kun on aina menossa.
 
Nyt on alkanu mullaki enemmän tuntuun. Tosi hentoja muljahteluita tai mitä lie ne vaan on vieläki. Ihan erilaista kuin viime raskaudessa. Tänään mulla viikkoja 19+5.
 
20+0 tänään. Ehkä kaks viikkoa tuntunut semmoista kuplintaa, joka lienee liikkeitä. Nyt melkein päivittäin tuntunut jotain, muttei vielä mahan päältä tunne. :)
 
Mulla on tuntunut jo kuukauden verran liikket, ja pari viikkoa ihan päivittäin ja tosi voimakkaasti välillä. :love7 Nyt siis rv 21+1.
 
No niin! 7.6 tunsin ensimmäisen jännän tuntemuksen mutta vasta kun tajusin että mun pitääkin keskittyä kuulostelemaan niitä liikkeitä niin sitten niitä alkoikin havaita satunnaisesti. Sitten työpäivien jälkeen kun meni pitkälleen lepäämään ja rauhottui hetkeksi, alkoi tosiaan päivittäin noina hetkinä havaita jotain hentoa liikehdintää. Ei mitään voimakasta mutta sellaista minkä tuntee ihan alhaalla alushousurajalla. Jos käy hyvä tuuri voi tuntea myös päältä. Tää on niin kivaa :smiley-bounce013
 
20+5 enkä voi vieläkään sanoa tuntevani liikkeitä. Jos alan oikein tunnustelemaan ja havainnoimaan, niin tunnen vaikkapa mitä. Taitavat kuitenkin olla mielikuvituksen tuotetta. Olin kokoajan epäillyt, että mulla on istukka eessä, kun dopplerilla äänet kuului myöhään ja liikkeitä ei ole tuntunut. Rakenneulttrassa selvisi, että istukka eessä koko kohdun matkalta. Eli ekoja liikkeitä vielä ootellessa:rolleyes:
 
Tällä viikolla alkanu tuntee kevyitä potkuja, varsinkin kun itse ollut paikoillaan rauhassa. Ehkä niitä liikkeitä vaimentaa osaltaa istukka etuseinässäkin. Ootan innolla, että alkaa paremmin tuntea myös mahan päältä
 
Mulla taas alkanut harventumaan ja vähän myös heikkenemään liikkeet. Rakenneultrassa kaveri oli ainakin kääntynyt nassu kohti mun selkää, eli varmaan siitä johtuu. Silti päivittäin tuntuu alhaalla liikkeitä, välillä myös kyljissä ja navan seuduilla. Öisin kun kääntää kylkeä, tulee aina muutama potku. Toissa yönä aina kun kääntyi oikealle kyljelw, alkoi ihan hirveä show :D kunnon venyttelyä ja potkintaa.
 
Ja yhä potkut loppuu heti kun mies koskee mahaa :D eli vieläkään ei hän ole saanut potkuja kokea, vaikka selkeänä tuntuvatkin kädelle :D
 
Mulla taas alkanut harventumaan ja vähän myös heikkenemään liikkeet. Rakenneultrassa kaveri oli ainakin kääntynyt nassu kohti mun selkää, eli varmaan siitä johtuu. Silti päivittäin tuntuu alhaalla liikkeitä, välillä myös kyljissä ja navan seuduilla. Öisin kun kääntää kylkeä, tulee aina muutama potku. Toissa yönä aina kun kääntyi oikealle kyljelw, alkoi ihan hirveä show :D kunnon venyttelyä ja potkintaa.


Mulla on tapahtunut samaa, nyt muutaman viikon tuntunut heikommin potkut kuin sitä ennen. Nyt taisi kääntyä takaisin vatsaa kohti kun tulee potkuja vähän kokoajan. Kerkesin kyllä jo pelästyä ja kuuntelin hädissäni dopplerilla ettei ollut mitään muuta syytä potkujen äkkinäiseen rauhoittamiseen.
 
En nyt muista oonko jo aiemmin täällä kertonut, mutta mulla liikkeet tuntuu eniten tossa pikkarirajalla mutta välillä myös jopa tuolla navan korkeudella asti. Aamuisin vauva yleensä potkii niin paljon, että en jaksa jäädä itekään enää makoileen vaikka olis aikaa. Oon sanonutkin miehelle että vauva potkii mut ylös sängystä :joyful: Liikkeet on siis jo pitkään ollut voimakkaita ja näkynyt ja tuntunut päällepäin. Mulla tosin onkin istukka takana.

En tosin yhtään osaa hahmottaa miten päin vauva on. Luulen että vaihtaa asentoo välillä monta kertaa päivässä kun tuntemukset vaihtelee niin paljon. Välillä tuntuu isommalla alueella semmonen paine/työntö ja oon päätellyt että silloin kyseessä todennäköisesti vauvan selkä tai pää. Ultrassa hengaili pää alhaalla. Joinakin päivinä tuntuu myös liikkeitä vähemmän kuin toisina niin vauva varmaan silloin hengaillut isomman osan aikaa jalat kohti mun selkää.
 
Mulla on tapahtunut samaa, nyt muutaman viikon tuntunut heikommin potkut kuin sitä ennen. Nyt taisi kääntyä takaisin vatsaa kohti kun tulee potkuja vähän kokoajan. Kerkesin kyllä jo pelästyä ja kuuntelin hädissäni dopplerilla ettei ollut mitään muuta syytä potkujen äkkinäiseen rauhoittamiseen.

Juu, mäkin dopplerilla kuuntelen ja siinä kyllä kuuluu liikkeet vaikkei kunnolla tuntuisikaan :grin

Mulla välillä tuntuu sellasta venyttelyä, samaan aikaan tökkii/puskee vastakkaisilta puolilta mahaa :hilarious: ja vaikka onkin (tai ainakin vielä ultrassa oli) jalat alaspäin, on onneks lopettanut sen suoraan kohdunsuulle potkimisen!
 
täällä kyllä kans sen päiväinen härdelli vatsassa että huh huh! Olin aivan varma omien tuntemusten perusteella että vauva on pää oikealla ja jalat vasemmalla ja niinhän ultra vahvistikin. Välillä kääntyy kädet/jalat selkään päin mutta aika usein on vatsaanpäin jolloinka koko maha sitten pomppii kun urheiluhetki mahassa alkaa :Heartred
 
Mä just eilen kuvasin miehelle vauvan jumppatuokion, kun koko maha heilui puolelta toiselle, olisin halunnut hetken levätä töiden jälkeen, mutta hän ei :grin Rauhottui sitten kun nousin ylös ja lähdin asioille :p
 
Eilen illalla tunsin ite, kun vauva potkaisi tosi kovaa. Ajattelin, että nyt tuntuu myös läpi asti ja niinhän ne tuntui eli mieskin pääsi tuntemaan liikkeitä. Hirveetä jumppausta piti hetken aikaa. :Heartbigred
 
Tää on kanssa alkanut pyörimään ja potkimaan oikein urakalla. Välillä ihmetyttää että mitä se siellä oikein veuhtoo, jotain potkunyrkkeilyä kohdun seinien kanssa. Sentään onneksi kääntynyt nyt niin ettei enää steppaa suoraan alas. Oli pikkusen epämiellyttävät pari päivää :grin
 
Joskus ja ihan just äskenki tuntuu jotain potkun tapasta navan sivulla siellä sisällä ei niinkö tuossa iholla. Kai se kohtu on jo navan kohilla nyt nii taitaa se pikkunen olla siellä. :happy: Ihana kun nyt tää on joka päivästä ja aina ihan odottamatta tuntuu kun pieni möyrii. :)
 
Joskus ja ihan just äskenki tuntuu jotain potkun tapasta navan sivulla siellä sisällä ei niinkö tuossa iholla. Kai se kohtu on jo navan kohilla nyt nii taitaa se pikkunen olla siellä. :happy: Ihana kun nyt tää on joka päivästä ja aina ihan odottamatta tuntuu kun pieni möyrii. :)
Raskaus+ sovellus näyttää, että viikolla 22 kohtu on 4cm navan yläpuolella jo, hurjan äkkiä kasvanu ja siltä tää olo kyllä tuntuuki :woot:
 
Joskus ja ihan just äskenki tuntuu jotain potkun tapasta navan sivulla siellä sisällä ei niinkö tuossa iholla. Kai se kohtu on jo navan kohilla nyt nii taitaa se pikkunen olla siellä. :happy: Ihana kun nyt tää on joka päivästä ja aina ihan odottamatta tuntuu kun pieni möyrii. :)

Mulla ainakin rakenneultrassa ultrattiin navan yläpuoleltakin, ja yhdessä kohtaa piti kääntyä kyljelleen kun ei saanut mun navan läpi kunnollista kuvaa. :) eli eiköhän se siellä korkeuksilla jo potki! :)
 
Takaisin
Top