Vauvanliikkeet

Mulla on kans kasvamassa joku vilkas yksilö, tuntuu että aina kun istahtaa alas niin alkaa tulla potkuja. En oo tonne alas enää tuntenut potkuja, kaikkein eniten joku terävä, ehkä jalka on tossa vasemman kyljen alapuolella. Nyt just parhaillaan oon töissä ja on rauhallista, sillä on hikka. :D Mies ei ollut yks ilta saanut unta ja oli köllötellyt niin että pää mahan vieressä, oli kuulemma tullut monoa korvaan ihan huolella. Vaikutti kyllä ihan tyytyväiseltä että kerrankin potki kun mieskin kokeili, yleensä lopettaa just silloin.

Sama täällä. Hirvee potkusarja ja kun sanon miehelle että tuu kokeilee nyt, ei mitään o_O
 
Mietin täss et soittaisko maanantaina neuvolaan kun liikkeet ollut aika heikkoja viikonloppuna? :dontknow
Vai onko normaalia et välillä on vilskettä ja sit välillä rauhallista o_O Kun yleensä hirvee riehuminen ja nyt ollu tosi rauhallista, tietty miettinyt liikelaskentaa mut onks tarpeeksi viikkoja? :dontknow nyt on 26+4 :)
 
Mietin täss et soittaisko maanantaina neuvolaan kun liikkeet ollut aika heikkoja viikonloppuna? :dontknow
Vai onko normaalia et välillä on vilskettä ja sit välillä rauhallista o_O Kun yleensä hirvee riehuminen ja nyt ollu tosi rauhallista, tietty miettinyt liikelaskentaa mut onks tarpeeksi viikkoja? :dontknow nyt on 26+4 :)

Kyllä mulla on ollut hiljempiäkin kausia. Lääkärin mielestä vieläkin vaikuttaa se, miten päin lapsi mahassa on. Liikelaskentaan ainakin meillä päin suositellaan sitä rv 30–>. Mutta soita ihmeessä neuvolaan, jos huolettaa! Pääasia kuitenkin, että jotain oot tuntenut päivittäin?
 
Mietin täss et soittaisko maanantaina neuvolaan kun liikkeet ollut aika heikkoja viikonloppuna? :dontknow
Vai onko normaalia et välillä on vilskettä ja sit välillä rauhallista o_O Kun yleensä hirvee riehuminen ja nyt ollu tosi rauhallista, tietty miettinyt liikelaskentaa mut onks tarpeeksi viikkoja? :dontknow nyt on 26+4 :)
Miulla oli melkee koko viime viikko tosi hiljasta ja kuuntelin varmaa joka pv sydänäänet. Nyt sitten tänään ollut enemmän aktiviteettiä. Vissiin aika moni täs just kirjoitellut, et vaihtelee. Mut kyllähän se vähäinenkin liikkeiden tunteminen helpottaa mieltä:woot:
 
Kyllä mulla on ollut hiljempiäkin kausia. Lääkärin mielestä vieläkin vaikuttaa se, miten päin lapsi mahassa on. Liikelaskentaan ainakin meillä päin suositellaan sitä rv 30–>. Mutta soita ihmeessä neuvolaan, jos huolettaa! Pääasia kuitenkin, että jotain oot tuntenut päivittäin?
Juu semmosia pieniä hipasuja tai en oo varma sit :dontknow
Nii voinhan se olla et lapsi on nyt jotekin piilossa ettei tunnu niin tarkkaa liikkeet.
 
Miulla oli melkee koko viime viikko tosi hiljasta ja kuuntelin varmaa joka pv sydänäänet. Nyt sitten tänään ollut enemmän aktiviteettiä. Vissiin aika moni täs just kirjoitellut, et vaihtelee. Mut kyllähän se vähäinenkin liikkeiden tunteminen helpottaa mieltä:woot:
Niinpä totta, ja sit ku itellä ollut vilkasta ja nyt hiljeni ni aloin ihmettelee ja miettii.:scratch
 
Koeta vähän tökkiä masua, jos innostuis pyörähtään vähän :) mä oon huomannut ite myös, että kun kontillaan venyttelen ja rentouttelen selkää, niin usein alkaa liikehdintä mahassa. :)
 
Koeta vähän tökkiä masua, jos innostuis pyörähtään vähän :) mä oon huomannut ite myös, että kun kontillaan venyttelen ja rentouttelen selkää, niin usein alkaa liikehdintä mahassa. :)
Joo pitää kokeilla :) söin eile makeaa ni vähä siel liikku :)
 
Hiljasempaa kautta kesti muutaman päivän ja lopulta soitinkin viikonloppuna omalle synnärille (päivystys rv22 jälkeen). Sanoi, että jos 10 liikettä tunnissa tulee niin ei tarvi käydä näytillä, mutta saa kuitenkin tulla jos itellä olo ettei oo kaikki okei. Liikelaskennassa siis toi 10 liikettä tuntiin, sit jos ei tunnu niin masun tökkimistä, jumppaa, juotavaa ja ehkä syötävääkin, ja sit uudelleen kyljelleen makuulle ja laskemaan. Sit jos edelleen tunnissa EI saa sitä kymmentä liikettä nii sitte soitto ja käymään. Mulla tuo vaadittava 10 tulee kuitenkin viimeistään syöntien ja jumppailuiden jälkeen suht pian.

Hiljaset kaudet kuulemma selittyy sillä, että mulla edessä istukka, toisaalta on vielä tilaa liikkua ja vaihtaa paikkaa jolloin liikkeiden paikka muuttuu, mutta toisaalta myös tila alkaa käydä ahtaammaksi kasvaessa, ja sillon potkut ei niin terävinä enää tunnu kuten ainakin mulla oli aiemmin. Sanoin siis tuosta, että liikkeitä on kyllä joka päivä jotain, mutta vähemmän ja vaisumpia. Sanoi normaaliksi vaihteluksi.

Jälkeen päin nyt kun liikkeet alkoi hieman piristyä ja muuttua jälleen ylemmäs ja hieman kovemmaks niin päättelen, että tyyppi oli valahtanut alas ja jotenki kai istukan taakse ja varmaan asentoakin erilaiseksi niin liikkeet oli vaimeampia ja tunsin niitä vähemmän. Oon ollut paljon selällään kun ei vaikuta vointiin vieläkään ja se säikäytti että olikos siitä sittenki haittaa. Oon nyt sit oleillut paljon kyljellään vaikka lonkat huutaakin niin tyyppi kaiketi noussut takas ylemmäksi ja liikkeet on tutumpia mitä aiemminki olen tuntenu. Nyt vaan taitaa olla selkä vasemmalla kun kaikki liikkeet oikealla, aiemmin tämä oli just toisin päin.

Miehellekin huolista sanoin, kannusti soittamaan hänkin ja lopulta soitinkin. Nyt kun liikkeet palailleet ja sanoin, että ei enää hajuakaa miten päin sitä nykyään ollaan tuola mahassa niin tuumas, että pääasia että jotenki päin. (joo niin on mutta....) Paasasin sitte pitkän luennon, että ei tarttis enää kääntyillä pää ylöspäin ku oli pitkään valmiina alaspäin ja luettelin kaikki perätilan mahdolliset vaikutukset synnytykseen ja kääntöyritykset ja kaikki että ei kiitos en haluais. Ymmärsi kyllä sitte miks "meuhkasin asennosta" että sais pysyäkin pää alaspäin :hilarious: Siis onhan sillä tilaa kääntyä vielä viikkokausia eikä siihen voi vaikuttaa juurikaan vielä tässä vaiheessa miten päin kaveri kuperkeikkaa heittää, mutta olen vaan ehtiny miettiä aikaa paaaaljon pidemmälle ja haluttais tietysti se "helpoin" vaihtoehto :grin

Täälä siis kaikki okei ainaki nyt :thumright
 
Mulla ainakin vedetään tuntemusten perusteella vieläkin päivittäin monen monta kuperkeikkaa ympäri ämpäri, välillä on selkeästi poikittain, välillä pystysuunnassa mut ei tosiaan tietoa kummin päin kun molempiin suuntiin tulee tuntemuksia. :hilarious: Veikkaan kyllä että vieläkin hengaillaan pääasiassa jalat alaspäin, mutta toisaalta tässä on vielä paljon paljon aikaa vetää noita päivittäisiä kuperkeikkasarjoja ees sun taas :grin tänään puskettiin ekaa kertaa vatsan suuntaan niin paljon, että selkeästi oli jokin pyöreä osa tuossa navan vieressä pitkään, tiedä sitten oliko se pää vai peppu :grin
 
Vaikka täällä lohduttelin muita että vauva vielä ehtii vaihtaa asentoa moneen kertaan, niin silti itseäkin on alkanut perätila jo vähän jännittää. Tämä tyyppi on aika varmasti oleillut koko ajan joko perätilassa tai vähän poikittain. Ihan varma en ole, mutta liikkeet tuntuu edelleen pikkarirajassa eniten eikä yhtään potkua ole tullut vatsan yläosaan. Ainakin liikkeet ja paine tuntuu samalta kuin siihen aikaan, kun ultrissa katsottiinkin että perätilassa hengaa. Toivottavasti loppua kohden luonto tekee tehtävänsä ja kääntyy vielä... En tiedä riittäiskö mulla rohkeus yrittää alatiesynnytystä jos ois perätilassa.
 
Mäkin sitä jo mietin, että mitä jos ei käännykään. Toki vaikk tähän asti onkin jokapäiväisiä kuperkeikkoja lukuunottamatta pääasiassa väärin päin ollut, niin suurin osa niistäkin pyörähtää vielä oikein päin. Ite oon tullut siihen tulokseen, että varmaan silti yritän alatietä, jos vaan mahdollista, siitä toipuminen on kuitenkin helpompaa kuin leikkauksesta. Voi kyllä oll, ettei se olisi itellä mahdollista kun muutenkin mut on jo laitettu ”seurantaan” luisevan lantion takia.. :sorry: mutta luotan olevani yksi niistä 85 % joilla lapsi vielä kääntyy, vaikka väärinpäin vielä ollaankin :smiley-angelic002
 
Mäkin oon aina ajatellut, että alatiesynnytyksestä toipuminen on kuitenkin helpompaa enkä oo sektiota miettinytkään. Se kuulostaa jotenkin pelottavalta. Nyt välillä on vaan alkanut ajatukset kääntyä toisin päin näiden olotilojen takia, kun on saanut vieläkin kärsiä edellisen synnytyksen jälkiä (joka oli viisi vuotta sitten). Et oisko sit kuitenkin kivempi hoidattaa ja kipuilla vatsan sektioarpea kuin ala/peräpäätään... Pelkoja vaan nousee aika ajoin. Oikeasti toivuin ekasta synnytyksestä lopulta hyvin, vaikka viikkoja sai kivuista kärsiä. Nyt vaan alkaa mietityttää onko tokalla kerralla vaikeampaa.
 
Mulla on istukka edessä ja kestiki johonki viikolle 20 ennenkö alko liikkeet tuntuu ollenkaan. Nyt niitä tuntuu kyllä tosi usein ylävatsallaki. Harvemmin alhaalla enää pikkarirajassa mutta varmaan just sen takia kun se istukka siellä pehmustaa.
 
Hei pitäskö liikkeiden alkaa tuntuu useimmin ja kovemmin raskauden edetessä? Mulla on ollu stressiä,syönyt vähän liikaa herkkuja ja melkeen unohtanut että olen raskaana. Kyllä vauva päivittäin liikkuu,mutta ei pitkiä aikoja kerralla niin että tuntisin. Yritän nyt elää paremmin ja jutella vauvalle enemmän. Oli vaan aika HIRVEE viikko takana ja vauva sai siitä osansa :sad001 uskoisin että kaikki on kunnossa. Ehkä olen vaan lihonut nii että liikkeet on vaikeampi tuntea tai vauva potkii eri suuntiin. Rv 27
 
Ihanaa, että sullakin alkaa jo tuntuun liikkeet paremmin! Täällä venytellään vastaavalla tavalla kans usein, tosin toinen pää on tuolla kylkiluiden takana ja toinen jossain lantion luiden sisäpuolella :hilarious: oon miettinyt sitä, kun puhutaan vauvan laskeutumisesta lähellä syntymää, että jos tää tästä vielä ennen syntymää lähtee laskeutuun niin se on kyl sit jo synnytyskanavan puolella, ainaki näiden liiketuntemusten perusteella :hilarious:
 
Ihanaa, että sullakin alkaa jo tuntuun liikkeet paremmin! Täällä venytellään vastaavalla tavalla kans usein, tosin toinen pää on tuolla kylkiluiden takana ja toinen jossain lantion luiden sisäpuolella :hilarious: oon miettinyt sitä, kun puhutaan vauvan laskeutumisesta lähellä syntymää, että jos tää tästä vielä ennen syntymää lähtee laskeutuun niin se on kyl sit jo synnytyskanavan puolella, ainaki näiden liiketuntemusten perusteella :hilarious:
Joo vauvamme valmistautuvat syöksylaskuun :grin
 
ouh, eilen koitin käydä kävelyllä mutta ei siitä tullut mitään. Vauva on ollut pää alaspäin jo pitkään, tuskin (ja toivottavasti ei) mahtuu siellä enään kääntymäänkään joten se sinänsä on kiva asia. Mutta se eilinen kävely-yritys oli kyllä kivuliasta, sattui alas vähän vasemmalle missä pää sijaitseekin, kun pääsin taapertamaan takaisin kotiin niin loppui kyllä kun lepäsi rauhassa tovin. Saunan jälkeen tuntui taas hetken mutta yön aikana kivut hävinneet kokonaan. Olimme moottoripyörä reissussa juuri ja aika tuskaisaa oli välillä istua kyydissä. :smiley-ashamed004 Ei mitenkään pitkiä pätkiä voinut kerralla istua kyykyssä kun lonkat alkoi huutaa hoosiannaa, pienikin jaloittelu toi hurjan avun ja taas jatkettiin matkaa.. Enään en kyllä uudelle reissulle lähde, miehet suunnitteli jo pidempää reissua vielä tälle syksyä mutta minä jään kyllä siitä reissusta mieluusti kotiin.. isot kankaiset prätkähousut mahtui hyvin jalkaan kun jätti vetoketjun vain reteesti auki, onneksi siinä vetoketjun "alla" on sopivasti sellainen levike niin ei haitannut laisin että sen jätti auki :biggrin
 
Täällä ainakin nyt 30+4 tuntuu olevan reippaasti tila pyöriä ympäri kuin hyrrä! :hilarious: Viimeksi neuvolläynkillö oli terkan mukaan oikein päin, mutta sen jälkeen kyllä menty väkkäränä vielä edes takas. Välillä tuntuu myös että tuolla ollaan meritähtiasennossa ja että vauvalla on vähintään 8 rajaa. Potkuja, iskuja ja puskemista tulee nopealla tahdilla ihan joka puolelle vatsaa. :hilarious: Nyt ei enää mitään käsitystä miten päin ollaan, välillä pökkii ja puskee tai potkii suoraan kohdunsuulle ja tuntuu että joku tulee pihalle. Vain kerran on tullut kylkiluiden väliin potkuja. Liikkeistä voisi päätellä perätilaa, mutta niin päättelin viimeksikin vaikka pää alaspäin olikin. Toivottavasti kohta kääntyisi pysyvästi oikein päin. Mull on vatsa muutenkin vieläkin tosi alhaalla. Ei tuu painetta vatsalaukulle eikä pallealle, paitsi joskus lysyssä istuessa.
 
Takaisin
Top