Vauvanliikkeet

Mä jouduin eilen ekaa kertaa tekemään liikelaskentaa. Oli koko aamun niin etten tuntenut liikkeitä, ei auttanut mehun juominen eikä köllöttely kyljellään. Oon yskinyt koko viikon tosi paljon ja sen puolesta on supistellut kans enemmän kuin aiemmin. Loppujen lopuksi tönin pientä vähän ja sieltä se sitten heräili. Ilmeisesti aamuisin muutenkin on tosi nukkuvaa sorttia ja iltaisin tuntuu että on ainakin bileet mahassa kun vetää sellaista rallia. Paitsi jos yritän ottaa videoo masusta, sitten hiljenee täysin.. Jännältä tuntuu ajatella että alle 2kk laskettuun aikaan. Jotenkin niin toivoisin että tää ei menis niin pitkälle yli mitä muut sisarukset.
 
Hyvä, että alkoi liikkumaan! Mä kanssa soittelin jo huolissani neuvolaan, kun tuntuu ettei tuo öisin liiku ollenkaan.. Mutta kuulemma ihan normaalia noin pitkät unitauot. Toivottavasti säilyy myös synnyttyä :D

Oon miettinyt liikelaskentaa, että onko se 10 oikeesti ihan luotettava minimi? Siis kun esim. meillä normaalisti tulee 10 liikettä kyllä täyteen jo viimeistään 5 min kohdalla, kun tyyppi on hereillä. Eli 10 olisi tosi vähän...
 
Mulle yksi entinen neuvolaterkka sanoi, että vauvalla voi hyvinkin rytmit jatkua masun ulkopuolella samanlaisena kuin masussa. Tietty vatsakivut, flunssat yms. ulkomaailmaan reagoinnit muuttaa asiaa. Olin vaan vitsaillut että jatkuispa sama vähäinen yömekastus sit kun vauva on syntynyt (meidänkään ei tietääkseni juuri liiku yöllä).
 
Meilläkin selkeesti yöllä ollaan rauhallisempia, en monestikaan yöllä tunne liikkeitä kun herään mutta en jää sitä ikinä odottamaankaan. Ja aamupäivällä kans vähemmän pyörii mahassa kun illalla.
Ja täällä kans mahtuu vielä hyvin pyörimään ympyrää masussa ja potkii minne sattuu, viimeks tänään neuvolassa hengaili poika selkeesti poikittain vielä :D kylläpä tuo tuosta ehtii vielä kääntyä pää alaspäin.. :) (rv31 menossa)
 
Mä oon huomannut iltajumpat 23-00 aikoihin ja aamujumpat 8-9 aikoihin. Välissä aamuyöllä saattaa liikehtiä, mut en ainakaan oo herännyt muutoin yöllisiin liikkeisiin. Toivottavasti oliskin syntymän jälkeenkin tuollainen rytmi että heräilisi vain kerran yössä syömään! Toki kaikenlaisia kausia tulee.
 
Meillä kaikkein kovimmat iltajumpat on mun nukkumaanmenon aikaan, eli siinä 20-21. Aamujumpat alkaa taas mun aamupalan aikaan, eli 5-5.30 :D Yöllä kun herään ja käännän kylkeä tai käyn vessassa, tulee yleensä yksi potku/isku/pusku, mutta ei sen enempää. Hän selvästi tykkää nukkua öisin. :) Iltaisin sen sijaan tekee ihan kipeetä liikkeet, varsinkin jos kohdistuu kohdunsuulle tai navan seudulle/vatsan keskilinjaan.
 
Siis noi potkut kohdunsuulle on jotain niin inhottavaa! Mä niin paljon mielelläni ottaisin potkut kylkiluihin ku tonne alas :grin
 
Siis noi potkut kohdunsuulle on jotain niin inhottavaa! Mä niin paljon mielelläni ottaisin potkut kylkiluihin ku tonne alas :grin
Kyllä se sitten kun kääntyy kunnolla. Toki ei toi alapäähän painava pääkään kamalan mukava ole
 
Mulla on kääntyny jo vauva pää alaspäin, ja kyllä välillä tosiaankin huomaa, kun pää painaa tuonne alas. :hilarious: Saattaa aiheuttaa esim. äkillistä pissahätää
 
Hyvä, että alkoi liikkumaan! Mä kanssa soittelin jo huolissani neuvolaan, kun tuntuu ettei tuo öisin liiku ollenkaan.. Mutta kuulemma ihan normaalia noin pitkät unitauot. Toivottavasti säilyy myös synnyttyä :D

Oon miettinyt liikelaskentaa, että onko se 10 oikeesti ihan luotettava minimi? Siis kun esim. meillä normaalisti tulee 10 liikettä kyllä täyteen jo viimeistään 5 min kohdalla, kun tyyppi on hereillä. Eli 10 olisi tosi vähän...

Kai se onkin minimi siksi että myös niinä hiljasempinakin hetkinä pyrkis sen 10 liikettä saamaan. Tottakai päivisin ja vauvan hereillä olo aikana tulee paljon enempi. Sillon ei tarvii huolehtia. Miksipä niitä liikkeitä laskettaisiin jos vauva on aktiivinen? Varsinkin jos tietää jo vauvan rytmiä niin osaa odottaa niitä lepohetkiä ja tietää koska odottaa aktiivisempaa liikettä.
 
Kai se onkin minimi siksi että myös niinä hiljasempinakin hetkinä pyrkis sen 10 liikettä saamaan. Tottakai päivisin ja vauvan hereillä olo aikana tulee paljon enempi. Sillon ei tarvii huolehtia. Miksipä niitä liikkeitä laskettaisiin jos vauva on aktiivinen? Varsinkin jos tietää jo vauvan rytmiä niin osaa odottaa niitä lepohetkiä ja tietää koska odottaa aktiivisempaa liikettä.

Lähinnä just se, että jos on sellanen päivä/tilanne että niitä joutuu laskemaan, niin onko se 10 riittävästi jos niitä tavallisesti tulee se 100 :hilarious:
 
Lähinnä just se, että jos on sellanen päivä/tilanne että niitä joutuu laskemaan, niin onko se 10 riittävästi jos niitä tavallisesti tulee se 100 :hilarious:

Mä oon miettinyt kans tätä. Mulla on tullut aina vartissa 10 liikettä täyteen, yleensä jo 5 minuutissa. 10 tuntiin tuntuu todella vähältä.
 
Jos niitä liikkeitä tulee nuin paljon nopeasti ja pitkin päivää niin eipä sitten kyllä itsellä olis huolta. Vauvahan on sillon tosi aktiivinen. Kun ne vauvan tuntuvat liikkeet on kumminki ihan oikeasti vauvan liikkeitä eikä vaan semmosia pieniä hipasuja tai vauvan hölskymistä puolelta toiselle. :hilarious:
 
Enkkumama sehän tässä just pointtina nyt onkin, että normaalisti tulee liikkeitä PALJON. Siis ei sillon tietenkään ole huolissaan, kun niitä liikkeitä tulee, mutta silloin jos onkin hiljaisempi päivä. Kyse siitä, et Jos normaalisti niitä tulee noin paljon, mutta yhtenä päivänä ei tulekaan kuin vaan se about 10/h. Kyl mä ainakin alan sillon miettiin, onko tyyppi saanut solmittua napanuoransa tms. Ite jouduin eilen laskeskelemaan, kun yhtäkkiä tajusin, ettei normaalia vellomista ole ollut. 3 h tein liikelaskentaa välissä synnärille soittaen. Sieltä sanoivat 2 h jälkeen, et ku liikkeitä on vaan se about 10/h tullut niin laske vielä yksi tunti, ja jos ei reipastu niin näytille. Ja sanoi myös, että joka tapauksessa saa tulla jos siltä tuntuu. Onneksi sitten kuitenkin reipastui, ja illalla olikin jo normivauhdissa :)
 
Eiköhän se 10/tunti oo vaan jonkunlainen ohje mikä on annettu, kun ei voi kaikille yleistettävää määrää olla. Varmaan vaan pointtina muistutella kiinnittämään huomiota liikkeisiin ja on sit jonkunlainen toimintaohje, minkä mukaan laskeskella ennen kuin mahdollisesti soittaa synnärille. Ettei kaikki soittele ja säikähtele randomisti heti jos tuntuu vähän vaisulta. Tai unohda kokonaan seurailla. Kyllähän sitä sit tapauskohtaisesti katsotaan tarviiko käydä näytillä. :)
 
Mää luin jostain (en muista mistä), että päivittäin suoritettavan liikelaskennan tarkoituksena olisi juurikin se, että oppii tuntemaan sen oman vauvansa rytmiä ja normaalia liikkeiden määrää. Jos sit joku päivä liikkeitä onkin yhtäkkiä pitkän aikaa vähemmän (vaikka 10/h täyttyisikin), niin osaa huolestua ja lähteä tarkistettavaksi.
 
Ekaa kertaa viime yönä heräilin siihen kun vauva laittoi potkien koko yön. Todella levotonta menoa. Ja alkaa tekemään aika pirun kipeää myös nämä potkut.
 
Tänään päivällä mietin, liikkuuko liian vähän kun ei hetkeen myllännyt. Aloin kylkimakuulle ja 5min päästä oli 10 liikettä täynnä. Lie ollu päiväunilla toinen. Huolestutti silti! Normaalisti liikkuu melkeinpä jatkuvasti
 
Tänään päivällä mietin, liikkuuko liian vähän kun ei hetkeen myllännyt. Aloin kylkimakuulle ja 5min päästä oli 10 liikettä täynnä. Lie ollu päiväunilla toinen. Huolestutti silti! Normaalisti liikkuu melkeinpä jatkuvasti

Mulla kans tosi aktiivinen vauva ja sit jos on hetken rauhallisempi niin oon ihan hermona heti :sorry:
 
Sama homma täällä! Vähän on alkanut stressaamaan myös viimeiset 2 päivää ihan mieletön mölinä: normaalisti ei oo yöllä tulllut kuin pari tökkäisyä tai käännöstä, mutta nyt on viimeisen 2 yötä pyörinyt ja kierinyt ja potkinut melkeinpä taukoamatta :sour: kai se kuitenkin normaalia on..
 
Takaisin
Top