Ultraäänitutkimukset

Taiga86

Sukkela juttelija
Maalismammat 2018
Huhtiäidit 2020
Tässä ketjussa voisi kirjoitella ajatuksia/fiiliksiä ja kokemuksia tulevien mahdollisen varhaisultran ja kunnallisten niskapoimu-ultran, sekä rakenneultran osalta. Jotkut menevät ehkä myös 4D-ultraan yksityiselle.

Aloitetaanko varhaisultrasta, mikä tulisi ensin? Oletteko menossa? Millä viikoilla?

Varasin itselleni ajan 7+4- viikoille Perhe-Arteen kätilölle, sanoivat että 6+4 yleensä syke alkaa sykkiä. Aattelen että se on välietappi odotellessa ensimmäistä kunnallista ultraa ja jos kaikki on hyvin ja viikot täsmää (vaikkei se mitään takaa sinäänsä), niin vähentää ehkä km pelkoa ja lyhyempi aika seuraavaan tutkimukseen.
 
Haluaisin ultran mahdollisimman aikaisin, mutta en tiedä tehdäänkö sitä siis ekalla neuvolakäynnillä vai pitääkö varata erikseen vai mennä jopa yksityiselle? Oma eka neuvolakäynti jossa puhuttiin mun mielestä vain keskustelusta olisi ajankohdaltaan 8+0 eli syke varmana näkyisi.

Olisi ihana saada neuvolasta vahvistus että syke löytyy ja kaikki olisi ajankohtaan nähden hyvin ja löytyykö jopa kaksi kun itse olen, äitini on ja suvussa taitaa olla äidin puolelta 5-7 kaksosparia muutamassa sukupolvessa eli todennäköisyys hieman normaalia isompi vaikka usein hyppääkin yhden yli.

Ekaa käyntiä odottaen:grin!
 
Luulen että odotetaan vaan tota ensimmäistä virallista ultraa, eli np-ultraa. Varhaisultraan pitäisi kuitenkin mennä yksityiselle, kun ei sillain oo syytä sille julkisella puolella. Ensimmäisessä raskaudessa mulla oli ennen ekaa ultraa pientä veristä vuotoa ja harkitsin meneväni mielenrauhan vuoksi. Muistaakseni ehti sit loppua se vuotelu ja maltoin mieleni..
 
Haluaisin ultran mahdollisimman aikaisin, mutta en tiedä tehdäänkö sitä siis ekalla neuvolakäynnillä vai pitääkö varata erikseen vai mennä jopa yksityiselle? Oma eka neuvolakäynti jossa puhuttiin mun mielestä vain keskustelusta olisi ajankohdaltaan 8+0 eli syke varmana näkyisi.

Olisi ihana saada neuvolasta vahvistus että syke löytyy ja kaikki olisi ajankohtaan nähden hyvin ja löytyykö jopa kaksi kun itse olen, äitini on ja suvussa taitaa olla äidin puolelta 5-7 kaksosparia muutamassa sukupolvessa eli todennäköisyys hieman normaalia isompi vaikka usein hyppääkin yhden yli.

Ekaa käyntiä odottaen:grin!

Ja tosiaan riippuu toki neuvolasta ja onko heillä omaa laitetta, mutta usein eka ultra varataan ekalla neuvola käynnillä (just toi niskapoimu=np ultra) ja se tehdään yleensä ihan sairaalassa. Joissain paikoissa on laitteet, mutta eivät siltikään ultraa paitsi jos on joku merkittävä syy kuten et laskettu aika pitää määrittää, aikaisemmin ollut kohdun ulkopuolinen raskaus, jne..
 
Haluaisin ultran mahdollisimman aikaisin, mutta en tiedä tehdäänkö sitä siis ekalla neuvolakäynnillä vai pitääkö varata erikseen vai mennä jopa yksityiselle? Oma eka neuvolakäynti jossa puhuttiin mun mielestä vain keskustelusta olisi ajankohdaltaan 8+0 eli syke varmana näkyisi.

Olisi ihana saada neuvolasta vahvistus että syke löytyy ja kaikki olisi ajankohtaan nähden hyvin ja löytyykö jopa kaksi kun itse olen, äitini on ja suvussa taitaa olla äidin puolelta 5-7 kaksosparia muutamassa sukupolvessa eli todennäköisyys hieman normaalia isompi vaikka usein hyppääkin yhden yli.

Ekaa käyntiä odottaen:grin!

Minulle lääkäri on luvannut varhaisen ultran n.8-9 viikolle, koska pelko raskauden keskeytymisestä on niin paha. Soita ja kysy neuvolasta, voisiko tilanteesi takia siitä tehdä varhaisultra?
 
Minulle lääkäri on luvannut varhaisen ultran n.8-9 viikolle, koska pelko raskauden keskeytymisestä on niin paha. Soita ja kysy neuvolasta, voisiko tilanteesi takia siitä tehdä varhaisultra?

Joo voisin soittaa ja kysäistä. Uskon että eka keskustelukäyntikin rauhottaa ja jos silloin saisi nopeasti tämän np-ultran niin hyvä tietty niin:grin En varmaan kuitenkaan yksityiselle mene jos julkisella saa saman palvelun vaikkakin pienellä viiveellä.
Soitan varmaan jo tänään!
 
Me käytiin esikoisen aikaan yksityisellä varhaisultrassa ihan mielenrauhan vuoksi. Nyt ollaan vähän kahden vaiheilla, että mennäänkö. Toisaalta haluaisin nytkin käydä varmistamassa, että onhan kaikki ok...:angelic:
 
Me käytiin esikoisen aikaan yksityisellä varhaisultrassa ihan mielenrauhan vuoksi. Nyt ollaan vähän kahden vaiheilla, että mennäänkö. Toisaalta haluaisin nytkin käydä varmistamassa, että onhan kaikki ok...:angelic:

Joo toi mielenrauha on just se tärkein asia miks itsekkin haluaisin niin ei tarvii kokoajan miettiä et onko totta vai ei. Varsinkin kun kyseessä eka kerta raskaana niin on aika kummallinen olo ja toki myös olis kiva kertoa miehen lisäksi jollekkin muulle mutten ole vielä uskaltanut etten vaan hätiköi.:oops:
 
Me käytiin esikoisen aikaan yksityisellä varhaisultrassa ihan mielenrauhan vuoksi. Nyt ollaan vähän kahden vaiheilla, että mennäänkö. Toisaalta haluaisin nytkin käydä varmistamassa, että onhan kaikki ok...:angelic:

Meillä sama homma. Olen kyllä kallistunut siihen, että käydään nytkin yksityisellä varhaisultrassa. Edelliskerralla se oli kuitenkin niin hyvä kokemus meille :)
 
Te, jotka aiotte käydä varhaisultrassa yksityisellä, niin missä käytte ja kuinka paljon se kustantaa?:)
 
Me käydään Oulussa Merioulun neuvolassa. Hinta on 70€, mikä on mielestäni varsin edullinen moniin muihin paikkoihin verrattuna. Tänään varasin ajan :)
 
Vastasinkin jo neuvolaketjuun, vaikka tarkoitus oli laittaa tähän ketjuun. :bored:Edellisessä raskaudessa ultra oli vasta rv 9-10. Minun piti tänään soittaa siihen aika, mutta missasin taas soittoajan. Se on täälläkin vain tunnin mittainen ja keskellä päivää, toivon että tulevaisuudessa voisi jättää tekstarin tms. No, ei auta kun odotella ensi viikkoon, kiire ei joka tapauksessa ole. Mietin kyllä kävisinkö varhaisultrassa, mutta kun se maksaa.. :arghh::bag::banghead:
 
Muokattu viimeksi:
Me käydään Oulussa Merioulun neuvolassa. Hinta on 70€, mikä on mielestäni varsin edullinen moniin muihin paikkoihin verrattuna. Tänään varasin ajan :)

Huutelen maaliskuisista et minäki menossa sinne, kävin edellisestäki :) nyt yrittäjä vaihtunu mut kiva lisä alueen tarjontaan kyllä ja hinta oikein sopiva :grin
 
Huutelen maaliskuisista et minäki menossa sinne, kävin edellisestäki :) nyt yrittäjä vaihtunu mut kiva lisä alueen tarjontaan kyllä ja hinta oikein sopiva :grin

Kiva! :) Katsoinkin, että yrittäjä ja paikka ovat vaihtuneet. On kyllä kiva, että ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi ultrasta :D
 
Meillä kätilön 30 min ultraäänitutkimus+keskustelu varhaisultraan on tuolla Helsingin Oulunkylän Perhe-Artessa toimistomaksuineen n. 85€, gynellä maksaisi helposti 150-250€ jopa. Viime kerralla kävin myös tuolla ja oli tosi kiva kokemus ja viihtyisä huone, sympaattinen kätilö. En osaa sanoa voiko kätilö tehdä lähetettä Husiin jos olisikin tarvetta esim. km tyhjennykselle, luulen että pitää olla lääkärin lähete, mutta ehkä sekin sitten hoituu sieltä.
 
Meillä ultrataan TK:ssa viikolla 8+. Ja äitiyspoli olisi ottanut mut vk 10+ ultraan viimeksi,m sinne asti en päässyt. Saa nähdä ottaako nytkin.
Minustakin juuri tuo mielenrauha on syy miksi haluan ultraan ennen virallista ultraa. Vaikka se ei takaa raskauden jatkumista niin on silti ihana nähdä syke tai saada heti tieto että kaikki ei hyvin.
Viralliset ultrat meillä tehdään Tampereen Terveystalossa. Kunta ostaa sieltä palvelun.
 
Moikka. Kirjottelen ekaa kertaa. Odotan toista lasta, mutta laskettu aika on vielä hukassa. Menkkojen mukaan olisi jo 6+6 mutta todellisuus luultavasti 5+0 - 5+3. Menkat on tosi epäsäännölliset mutta itse päättelin monestakin asiasta että nyt oli pitkittynyt kierto. Sain ajan kunnalliseen varhaisultraan 15.8 missä katsotaan tilanne. Samana päivänä on sitten neuvolakin. Epätodellinen fiilis vielä että olenko oikeasti raskaana.
 
Täällä ultrataan ekalla neuvolakäynnillä, kunhan pyytää. Laitteet löytyy... Onneksi, sillä lähin yksityinen on tunnin ajomatkan päässä!:wacky: Viimeksi ei ollut edes oma th (kätilö) ekalla käynnillä, ultrattiin silti, mutta tiedostettiin ettei välttämättä saada mitään näkyviin, kun ei sijainen osannut kunnolla käyttää. Mutta heti tuli näkyviin ja syke myös :smug: Ja se, että on vaan yksi :joyful::smiley-ashamed004
 
Täällä saa jokainen kunnalliselta puolesta varhaisultran. Mä sain siihen ajan 6.9.
 
Takaisin
Top