Laskettu aika tammikuussa 2020

Hienoa Appelssiini84 ja tavallinentyyppi,että kaikki kunnossa!

Hipsu90: mulla normaalistikin matala verenpaine ja ollut muutaman vuoden ajan juuri kuvailemaasi, nyt raskausaikana tosin vähemmän. Sun kannattaa varmaan olla yhteydessä neuvolaan, jos jatkuu hankalana. Voi olla jotain muutakin kuin se verenpaine, vaikka anemia tai sokerit, niin kuin joku tuolla aikaisemmin ehdotteli.

Mulla on ollut vähän vetämätön olo. Oli sopivasti tällä viikolla lääkärin aika neuvolassa. Ottivat extraverikokeet. Sokerirasituksessa olin myös jo vk 13 ja sain huipputulokset mutta hb oli normaalin alarajoilla verikokeissa ja se ollut mulla yleensä tosi hyvä. Huomenna meen uusiksi labraan, katsovat vielä sen hitti-ilmiöksi nousseen ferritiiniarvon rautavarastojen kartoittamiseksi. Mulla on moni tuttava koittanut saada lähetettä ferritiinin mittaukseen tän ferritiini muoti-ilmiön myötä eikä ole päässyt, kun ei tarvinnut edes pyytää kun ehdottivat itse. Kätilö sanoi, että verta kiertää 40% enemmän raskauden aikana niin rautavarastot huveta ja tulla anemia niin sellaisesta lievästä mahdollisesti itsellä kyse.
 
Hienoa Appelssiini84 ja tavallinentyyppi,että kaikki kunnossa!

Hipsu90: mulla normaalistikin matala verenpaine ja ollut muutaman vuoden ajan juuri kuvailemaasi, nyt raskausaikana tosin vähemmän. Sun kannattaa varmaan olla yhteydessä neuvolaan, jos jatkuu hankalana. Voi olla jotain muutakin kuin se verenpaine, vaikka anemia tai sokerit, niin kuin joku tuolla aikaisemmin ehdotteli.

Mulla on ollut vähän vetämätön olo. Oli sopivasti tällä viikolla lääkärin aika neuvolassa. Ottivat extraverikokeet. Sokerirasituksessa olin myös jo vk 13 ja sain huipputulokset mutta hb oli normaalin alarajoilla verikokeissa ja se ollut mulla yleensä tosi hyvä. Huomenna meen uusiksi labraan, katsovat vielä sen hitti-ilmiöksi nousseen ferritiiniarvon rautavarastojen kartoittamiseksi. Mulla on moni tuttava koittanut saada lähetettä ferritiinin mittaukseen tän ferritiini muoti-ilmiön myötä eikä ole päässyt, kun ei tarvinnut edes pyytää kun ehdottivat itse. Kätilö sanoi, että verta kiertää 40% enemmän raskauden aikana niin rautavarastot huveta ja tulla anemia niin sellaisesta lievästä mahdollisesti itsellä kyse.
Ja jos ne sanoo et viitteissä ja muka hyvät niin muista et alle 40 arvo tarkoittaa et rautavarastot on ihan tyhjät.
 
Hei pitkästä aikaa! Ollut niin häsellystä etä unohtanut käydä täällä, nyt kuitenkin pääpiirteittäin kävin uudet viestit ym läpi

Onko muilla ollut raskauden aikana pyörtymistä tai tunnetta tajunnan menetyksestä? Mulla on nyt kahtena aamuna peräkkäin tullut, eilen ihan silmissä alkoi pimentyä ja oli käytävä äkkiä istumaan :s Taustalla mulla korkea verenpaine johon lääkitys. Oon miettinyt nyt et käykö kuitenkin aamulla paineet niin alhaalla lääkkeiden oton jälkeen että se aiheuttaisi tämän? :/

Tänään rv 15 :)


Mulla on ollu pyörtymistä. Kerran töissä kerkesin olla 5 minuuttia kun taju lähti, asiakas nenän edessä kahtoi vaa ku tipahdin tiskin taa:hilarious: onneks työkaveri sai kiinni ja veti mut takatoimistoon. Sen jälkeen ollu aika-ajoin heikkoa oloa, ja ehkä huimausta aina kun noussut liian pian ylös. Mut mulla ollu aina vähän alhaisemmat verenpaineet niin ei hirveesti eroa.. Nyt vaan ehkä kovemmin tulee oireet. Lääkärikin sanoi että normaalia raskaudessa, muistaa vaan juoda ja syödä tarpeeksi niin pysyy hyvin aisoissa. :)
 
Kiva kuulla etten oo yksin tämän kanssa! Tai no ei tietenkään kiva, ku ei tää oo kauhean kivaa varmaan kellekään :hilarious:
Mulla on mitattu hyvinkin korkeita verenpaineita eikä ne oo aiheuttanut mulle mitään oireita, tämä siis ollut aikaa sitten jo ennen raskautta. Uskon siis ennemmin että käy lääkkeiden oton jälkeen ns turhan alhaalla ja yhdistettynä vielä siihen etten yleensä ole vielä mitään syönytkään aamulla. Nyt on pari aamua mennyt suht hyvin, eikä oo enää ollut tuota pökräämisen tunnetta. Oon myös syönyt vähän heti herättyäni ja ottanut lääkkeet hitusen myöhemmin.

Onko kukaan tuntenut vielä liikkeitä? Mä oon alkanut nyt bongaamaan ne :happy: mies malttamattomana odottaa et hänkin pääsee ne tuntemaan :Heartred
 
Mä mietin just eilen tunsinko liikkeitä. Mulla istukka on kohdun yläosassa, eli ei pitäisi blokata. Toisaalta, näitä voi vielä olla vähän hankala erottaa suolistotuntemuksista. :p
 
Mä olen kans ollut tuntevinani liikkeitä, mutta tiedä sitten. Tänään 14+0, joten voi pikkuhiljaa tuntua kai. Yhtään en tiedä missä istukka on, ultrassa kysyin mutta ei ollu kuulemma kiinnittänyt huomiota istukan sijaintiin. Ekasta oli edessä, nyt en jotenkin usko että edessä olisi.
 
Mä olen kans ollut tuntevinani liikkeitä, mutta tiedä sitten. Tänään 14+0, joten voi pikkuhiljaa tuntua kai. Yhtään en tiedä missä istukka on, ultrassa kysyin mutta ei ollu kuulemma kiinnittänyt huomiota istukan sijaintiin. Ekasta oli edessä, nyt en jotenkin usko että edessä olisi.

Jännä ettei ultrassa kiinnittänyt huomiota istukan sijaintiin, meillä ihan eriksewn tarkastettiin sen sijainti ja kerrottiin meille.
 
Täällä sanottiin istukasta, että se peittää vielä niin ison alan, ettei voida varmuudella sanoa, minne se lopulta sijoittuu.

Oon kans pariin kertaan kuvitellut tuntevani liikkeitä. En malta odottaa, että niitä alkais oikeasti tuntemaan.
 
Mulle ei kans sanottu et missä kohtaa istukka on. Mä oon kuvitellu et olisin tuntenu liikkeitä jo rv10 mut oon alkanut epäilemään. Joskus tuntuu jotain muljahtelua mut nyt ei oo ollu niitäkään moneen päivään. Iltaisin yleensä kun käyn nukkuu niin tuntuu liikkeet.
 
Tänään korkattiin 13. raskausviikko käyntiin ja huomenna olisi odotettu nt-ultra :nailbiting: oon ollut joka toinen päivä sitä mieltä, että kaikki on mallikkaasti ja joka toinen päivä taas mietin, että löytyyköhän siellä ultrassa ketään. Ja tottakai mä menin tulkitsemaan itse niitä verikoevastauksia ja minusta ne oli alhaiset :facepalm: mutta täytyy katsoa mitä huominen tuo tullessaan :) ainakin pahoinvointi on ollut sen verran messevää, että ois sääli jos se ois mennyt "hukkaan" :rolleyes:
 
Eilen käytiin mum mummon luona. Sai vähän naama lihaksia jännittää kun mummo kysy että koskas hän alkaa neuloo miulle vauva sukkia :cat: Kun oltiin just puhuttu sukulaisten pikkuisista. Ei siis tiedä raskaudesta viellä.
Ja toinen oli kun mummo kysy, että oonkos mie laihtunu, ei siis huolta et kukaa huomaa viellä :wideyed::cat:
 
Ensimmäisestä ultrasta selviydytty! Siellä oli kuin olikin elämää :Heartred Kaveri olikin oletettua pienempi joka tarkoittaa sitä, että verikokeet otettiin myös aiemmin ja siksi matalammat :) kuulemma pitäydytään kuitenkin näissä viikoissa ja LA pysyy 26.1.
Downriski 1:86000 ja muut 1:100000, eli siltäkin osin menee hyvin :grin nyt uskaltaa ajatella olevansa raskaana :hilarious:
IMG_20190715_155229__01.jpg
 
On kyllä tosi tarkka kuva. Saako kysyä missä tää ultraus on tehty? Meillä oli Tyksissä ja pidin sitä hyvin tarkkana verrattuna meidän neuvolan ultraan mutta tuo on mielestäni vielä tarkemman näköinen.
 
On kyllä tosi tarkka kuva. Saako kysyä missä tää ultraus on tehty? Meillä oli Tyksissä ja pidin sitä hyvin tarkkana verrattuna meidän neuvolan ultraan mutta tuo on mielestäni vielä tarkemman näköinen.

Meidän neuvola on ostanut ultrapalvelut Terveystalolta eli siellä kävin :) ja vatsan päältä ei saatu tarpeeksi hyvää näkyvyyttä, niin ultrattiin alakautta (jos sillä on merkitystä :grin)
 
Onko teillä ollut jo harjoitus supistuksia? Mulla eilen illalla innostu oikein tiheästi tulemaan ehkä n. vartin ajan, sitten rauhottu. Nyt tässä aamulla sama homma muutama tuli tiheästi ja taas rauha. Kohta vaihtuu rv15 ja mietin että onkohan noin tiheänä ihan ok. Kolmas muksu joten vissiin normaalia että alkaa jo aikaseen.
 
Mulla on ollut satunnaisia supistuksia silloin tällöin, yleensä liikkuessa tai ylös noustessa. Meillekin kolmas tulossa, onko se siis normaalia että alkaa jo aikaseen noi harjotussupistukset?

Mulla myös sikiöseulonnasta normaalitulos, nyt uskaltaa jo vähän nauttia tästä kasvavasta masusta
 
Takaisin
Top