Himot ja ällötykset

Mä olen tuskastellut sen teenjuonnin kanssa. Nyt sitten keksin korvikkeen, kaakao :rolleyes: oon mä kyllä teetäkin juonut kylässä jos on tarjottu, mut en viitsi turhia riskejä ottaa ja juoda kotona.

Tosi vaikea keksiä kuumia juomia mitä ois kiva juoda. Tuo kaakaokin alkaa varmaan tökkiä jossain vaiheessa eikä se nyt terveellisimmästä päästä ole. Ja eihän aina tee mieli makeaa juomaa. Yhdessä vaiheessa join pelkkää kuumaa vettä.. :hilarious:


Juo hunajavettä :grin
 
Niin mikä teenjuonnissa on vikana? Kyllä mä olen juonut valkoista teetä.
 
Niin mikä teenjuonnissa on vikana? Kyllä mä olen juonut valkoista teetä.
Kofeiini ja yrttiteen juontia ei suositella ollenkaan. :meh: Niitä ei oo tutkittu tarpeeksi eikä niiden vaikutuksia sit tiedetä.

Google kertoi kans yllättävän faktan, että kaakaossakin on kofeiinia! Tosin vähän, 3-5mg per desi, kun 200mg on se ”raja”. Mustaa teetäkin sais juoda 10 desiä sen edestä :)
 
hipshops, kaupassa myydään muutamalta merkiltä myös kofeiinitonta teetä. Itse juon silloin tällöin kofeiinitonta muumiteetä. :)
 
Mä oon juonut kahvia ja teetä aika huoletta. Ei oo varmaan ne suositellut rajat kuitenkaan päässeet ylittymään, kun ei tee kumpaakaan koskaan yhtään mieli (ja yrttiteet ei muutenkaan oo mun juttu). Mut jotain hyvää olis kiva välillä juoda, en vaan tiiä mitä se vois olla. Mikään makea ei oikein uppoa, eikä ainakaan hiilihapotettu. En tiiä olisko se sitten toi hunajavesi seuraavaks kokeiltava :D
 
Mä juon ihan surutta mm. luomurooibosta sekä minttu- ja kamomillahaudukkeita, rooibosta suositellaan mm. Briteissä ihan paikallisen THL:n toimesta raskaana oleville teen ja kahvin sijaan.

Suomessa yrttiteiden välttelysuositus perustuu lääkärikaverin mukaan ainoastaan siihen, ettei yrttiteiden torjunta-aineista aina tiedetä. Mutta jos kyseessä on suuren teetalon luomutuote eikä mikään epämääräinen pussukka, uskon että noi asiat on kunnossa. :)
 
Itse juon kyllä kahvia , ensinnäkää en todellakaan saa päivää käyntiin jos en saa aamukahvia :inpain: ja ja päänsärky on taattu jos en koko päivänä juo yhtään kahvia. :arghh: Sitä ei suoranaisesti ole kielletty, kofeiinin saantiin oli ne tietyt suositukset paljonko per päivä. Neuvolassa oli puhe ja sanoi et 1-1 1/2 kuppia per päivä on iha Ok, ja itse menen tällä. :cat:
 
Mä en onneks kahvista edes tykkää. :) No joo, pitäis tutustua noihin kofeiinittomiin! Suurin ongelma on just se kofeiini mitä mielelläni välttäisin melkein kokonaan :D

Mä juon ihan surutta mm. luomurooibosta sekä minttu- ja kamomillahaudukkeita, rooibosta suositellaan mm. Briteissä ihan paikallisen THL:n toimesta raskaana oleville teen ja kahvin sijaan.

Suomessa yrttiteiden välttelysuositus perustuu lääkärikaverin mukaan ainoastaan siihen, ettei yrttiteiden torjunta-aineista aina tiedetä. Mutta jos kyseessä on suuren teetalon luomutuote eikä mikään epämääräinen pussukka, uskon että noi asiat on kunnossa. :)
Se on oikeesti tosi jännä miten suositukset eroaa! Mut käyhän toi järkeen.
 
Mun on myös pakko saada aamukahvi tai muuten ei päivä lähde käyntiin ja päätä alkaa särkemää. Mulle on riittän pelkkä aamukahvi, mut välillä ollu pakko juoda seuraks toinen kuppi päivällä ettei raskaus vielä paljastu. Moneen kertaan kyllä jo miettiny että miksen vois kertoo raskaudesta siskoille, noh torstaina viimeistään toivottavasti
 
Mä oon kans juonu pari kuppia kahvia aamuisin. Teetä juon silloin tällöin iltapäivällä/illalla. En mä hirveesti oo kiinnittänyt huomiota teelaatuun, ihan perusteetä oon juonu sen kupillisen silloin tällöin.

Ja salmiakkikarkkeja syön kans silloin tällöin mut en oo mikään karkin ystävä ja muutaman syön tyyliin kerran viikossa :D
 
Mä olen ajatellut, että teessä on kuitenkin paljon vähemmän kofeiinia kuin kahvissa, joten en oo sen suuremmin ajatellut asiaa. Tosin nyt opiskelin, että vihreessä ja valkosessa teessä on enemmän kofeiinia kuin mustassa teessä, mutta onhan niissä sit taas muita terveyshyötyjä. Ja teen kofeiini imeytyy hitaammin elimistöön kuin kahvin. Tosin en sit tiedä onko se parempi vai huonompi juttu, ite järkeilisin et parempi :grin.
Suklaassahan on myös kofeiinia, mitä tummempi ni sitä enemmän.
 
Mulle ei kahvi eikä tee enää maistu. Pahoinvoinnin jälkeen on alkanut ihan hillitön nälkä ja makeanhimokin iskee aika usein, vaikka syön myös terveellistä ruokaa paljon ja säännöllisellä ateriarytmillä. Pelottaa, että paino lähtee nousemaan liikaa. Toisaalta, ei tule alkoholista yhtään kaloreita :)
 
Valkosipulisuolakurkkua olen himoinnut ihan alusta asti. Nam! Kaurapuuro on alkanut älöttömään ja kaipaisin sitä kovasti aamulla, mutta tosiaan saan maksimissaan lusikallisen sitä alas
 
Mun tekee koko ajan mieli kaikkea suolaista, vaikka normisti oon karkkihiiri. Ei oo tullu karkkia syötyä niin paljon, mutta suolaista senki edestä laughing7
 
Pelkkää suolaista tekee mieli mut hyvin harvat eväät maistuu.. ihan pyllystä tämä..
 
Mun ei tee mitään erityistä oikeen mieli. Usein on kyllä nälkä ja haluis syödä jotain, mut sitten kun yritän oikeen miettiä et mitähän sitä tekis mieli niin en keksi mitään :grin. Vähän ristiriitaista.
 
Mun ei tee mitään erityistä oikeen mieli. Usein on kyllä nälkä ja haluis syödä jotain, mut sitten kun yritän oikeen miettiä et mitähän sitä tekis mieli niin en keksi mitään :grin. Vähän ristiriitaista.

Täällä on ihan tismalleen sama tilanne :) ja omituisinta on ehkä se, että aikaisemmin oisin voinut vaikka elää suklaalla ja nyt ei oo tehnyt mitään suklaista mieli pariin kuukauteen :nailbiting: mä oon menny varmaan rikki...:grin
 
Mun ei tee mitään makeeta mieli, vain pitsaa, hampparia, ranuja, nugetteja, kalapuikkoja yms.. enkä nyt kaupasta ostanu mitään ihmeitä kun en mitään pysty sellaisia normaaleja syömään..
 
Mä edelleen haluaisin vaan salmiakkia ja lakritsia... Eikä yhtään ilahduttanut, kun mies oli ostanut kaksi pussia salmiakkia, pussin lakuja ja paketin lakritsijäätelöä! :banghead: Tai no, kyllä se nyt jo hieman naurattaa mutta siinä hetkessä ei sitten tippaakaan. Saapahan ainakin kehittää itsehillintää.
 
Takaisin
Top