Himot ja ällötykset

Munkin tekee koko ajan mieli salmiakkia. Oon myös pari aina välillä ottanut. Jotenkin se tuntuu helpottavan pahoinvointia.

Kaikki hajut ällöttää yhä tosi pahasti. Ei tarvi kuin miettiä niitä hajuja ja heti joutuu yökkäämään.
 
Mulla ei varsinaisia himon kohteita ole, mutta hiilari ja rasvapitoiset aina maistuu kummasti. Ranskalaisia voisin syödä vähän väliä. Ja suolaista pikkunälkää muutenkin voisin paikata sipseillä. Herkut ylipäänsä jotenkin on nyt vallannut minun ruokavalion. Pitäisi vissiin vähän katsoa mitä suuhunsa pistää ettei se painonnousu aivan karkaisi käsistä. Onneks painoindeksini on normaali, ettei aivan ole huolestuttavilla rajoilla.
 
Mullekin maistuis salmiakki, ihan alussahan mulla oli se perinteinen fazerin salmiakkiaski töissä mukana jottei tullut pahaa oloa. SItten myöhemmin luin, että salmiakki ja laku on kokonaan kielletty raskaana olevilta :sad001
Miä voisin syyä vaan suolasia juttuja, makeet ei maistu jotenkin nyt yhtää mikä on vähän outoa kun tykkään kyllä karkeista ja suklaasta jne :) Mutta eipä tuon väliä, parempi vaan ettei tuu tankattuu turhaa sokeria :)
Mullakin painoindeksi ihan normaali mutta täytyy kyllä myöntää että nyt on ihan kokonaan jäänyt liikuntaharrastukset taas, täytyis ainakin kävelylenkit alottaa kun ehkä tuo viime viikkoinen vuoto oli vaan jotain normaalia eikä siitä ole nyt kuulunut sen koomin onneksi. Joten ehkä tästä voisi pikku hiljaa taas uskaltautua lenkillekin.
 
Täällä on viime viikot maistunut nuudelit. Täytyy pitää huoli, että eivät pääse loppumaan kesken:grin
 
Miulla ei ole sen suurempia himoja edelleenkään , rakastan salmiakkia ja nyt kun se on kielletty nii tottakai sitä mielii sitten kahta kauheammin :hilarious: mut neuvolassa onneks sanottii et sillo tällö syötynä ei ole haittaa :smiley-angelic003 mietin vaan kun rakastan tuoreita mansikoita, et voiko olla haittaa jos niitä syö joka päivä :smiley-ashamed008:smiley-angry003 Edelleenkään ei ällötä mikään ruoka , mut tuntuu et mitään lämmintä ruokaa ei vaan voi syödä ei vaa tee mieli yhtää , samoin salaatti ennen halusin joka päivä salaattia nyt pää sanoo sille ei :laughing025 Naurattaa tää syöminen
 
Joo, tosta salmiakin ja lakun käytöstä raskaana oli tehty joku tutkimus olikohan pari vuotta sitten, että runsaasti syötynä saattaa vaikuttaa sikiön aivojen kehitykseen, joka myöhemmin näkyisi esim.oppimisvaikeuksina. Muutama makeinen silloin tällöin ei haittaa. Toki varmaan parempi, jos pystyy olla kokonaan ilman, mutta mä en pysty :grin.

Mulla ei nyt oikeestaan mitään himoja tai ällötyksiä oo, muuta kun tekis mieli syödä vaan kaikkea terveellistä (+sitä salmiakkia :grin). Voisin syödä vaan salaatteja, vihanneksia, hedelmiä ja marjoja :p. Sit se, että vatsa täyttyy melko nopeesti, mutta ei mee kovinkaan kauaa ku taas on nälkä.
 
miulla on muute iha sama homma , et maha täyttyy syödessä jo iha vähästä :grin ja sit kohta pitää jo uudestaa syyä:grin
 
On vissiin niin tuore tieto ettei ole vielä neuvolan kieltolistalla. Oon kyllä syöny jonku verran, mutten hirveitä määriä. Ehkä täytyy vähän vältellä kuitenkin.
 
On vissiin niin tuore tieto ettei ole vielä neuvolan kieltolistalla. Oon kyllä syöny jonku verran, mutten hirveitä määriä. Ehkä täytyy vähän vältellä kuitenkin.
Ainakin Eviran tai siis nykyisen Ruokaviraston ohjeissa siitä kyllä lukee: ”Lakritsi- ja salmiakkimakeiset sisältävät glykyrritsiiniä, jonka turvallisesta käyttömäärästä ei ole tietoa. Korkea glykyrritsiinipitoisuus nostaa veren- painetta, lisää turvotusta ja voi aiheuttaa keskenmenovaaran ja on mahdollisesti yhteydessä lapsen kehityshäiriöihin.Pienet annokset (esimerkiksi annos lakritsijäätelöä tai muutama makeinen) eivät ole haitallisia.”

Ei sillä, mä sain tosiaan tietää raskaudesta vasta vähän ennen seiskaviikkoa ja vetelin pussillisia lakuja viikossa.. sen jälkeen vähentänyt urakalla mut harmittaa kun on ihan lempparikarkki.
 
Muokattu viimeksi:
On vissiin niin tuore tieto ettei ole vielä neuvolan kieltolistalla. Oon kyllä syöny jonku verran, mutten hirveitä määriä. Ehkä täytyy vähän vältellä kuitenkin.

Esikoinen syntyi 6/2017 ja kyllä sama ohjeistus oli jo 2016.
 
Mulle kans tuo salmiakkikielto tuottaa tuskaa ja pitäs keksiä sille joku hyvä korvike, mut vielä en oo keksiny.
 
Ihan tosi? Miksiköhän ei mulle neuvolas tai ruuista kertovassa esitteessä mainittu mitää.. No, täytyy ottaa puheeksi ens kerralla.
En osaa sanoa.. mitenkähän vanhat lappuset teidän neuvolassa ollu jaossa. Pitäsköhän kaivaa netistä millo tuo ohje on tullut thl:lle..
 
Mä olen tuskastellut sen teenjuonnin kanssa. Nyt sitten keksin korvikkeen, kaakao :rolleyes: oon mä kyllä teetäkin juonut kylässä jos on tarjottu, mut en viitsi turhia riskejä ottaa ja juoda kotona.

Tosi vaikea keksiä kuumia juomia mitä ois kiva juoda. Tuo kaakaokin alkaa varmaan tökkiä jossain vaiheessa eikä se nyt terveellisimmästä päästä ole. Ja eihän aina tee mieli makeaa juomaa. Yhdessä vaiheessa join pelkkää kuumaa vettä.. :hilarious:
 
Takaisin
Top