Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme.
 
Joko muut on varaillu neuvolaan ekaa aikaa? Plussasin pari päivää sitten ja aikasemmissa raskauksissa oon soittanu heti samana päivänä neuvolaan. Nyt on vähän hankalampaa, kun isommat lapset on lomalla ja kotona aina juuri neuvolan soittoaikana. En ihan vielä kuitenkaan halua paljastaa raskautta kellekkään ja jos lapset saa tietää, juttu lipsahtaa varmasti muillekkin pian heidän suusta. :joyful:
 
Varasin heti plussan jälkeen neuvolan ensikäynnin. Halusin saada tietoon ajan hyvissä ajoin, että mieskin pääsisi mukaan ja esikoiselle saisi hoitajan.
 
Jos varhaisultrassa löytyy elämää, niin sitten ajattelin varailla pikku hiljaa. Ettei tarvitse taas perua turhaa aikaa. Kunhan nyt huolehtii, että seulontoihin ehtii.
 
Varasin heti plussan jälkeen neuvolan ensikäynnin. Halusin saada tietoon ajan hyvissä ajoin, että mieskin pääsisi mukaan ja esikoiselle saisi hoitajan.

Mille rv.lle sait ajan? En yhtään muista enää, milloin on ensikäynnit aijemmin ollu. Olis kyllä tosi kätevää jos menis vasta elokuulle, niin olis jo koulut ja hoidot alkanu.
 
Saon ajan vk 9, mikä on kätevämpää ku oon miehen kans samaan aikaan lomalla. Ei tarvi töissä kertoo vielä kun ei oo varmuuttakaan. Niitä keinoja tarviin ku haluun töissö kertoo vasta ultran jälkeen! Vinkkejä kehiin siis
 
Mä sain ajan 10-11 viikkojen vaihteeseen, mikä tuntuu kovin myöhäiseltä.
 
Muokattu viimeksi:
Varasin heti seuraavana päivänä plussasta ajan neuvolaan. Ajan sain viikolle 8+0. Piti soittaa heti, että saa sellaisen ajan että töiltä pääsee ja tyttöä en myöskään tahdo heti ottaa mukaan, kun ei aijota kertoa tulevasta pikkusiskosta tai veljestä kun vasta paljon myöhemmin.
 
Meille osu neuvola 8+5 viikolle 30.7
Hyvä että olin aikasin liikenteessä, koska ekat ihan kaikki vapaat ajat alko niiltä korvilta. Jännittävää. Upeeta aatella että siitä seuraavalla käynnillä kuuluukin jo syke.
 
Eka neuvola 22.7 eli 7+4, mutta täytyy siirtää sitä kun aamuvuoro eikä töistä pääse mitenkään pois.. Täytyykin tänään muistaa soitella sinne..
 
Sain itse ajan 7+5. Esikoinen on onneksi vielä pieni, ettei osaa ihmetellä kun yhdessä joudutaan menemään ensi käynnille. Puoliso tulee töistä mukaan sitten.
 
En ole vielä soittanut. Kuulin kaverilta että tuo meidän neuvola jäi kesälomalle 5viikoksi juhannusviikon jälkeen, joten taidan olla sitten yhteydessä kun palaavat lomilta. Lisäksi kaupungin sivuilla luki että soitto neuvolaan olis suotavaa kun menkat on väh. 2viikkoa myöhässä. Ja ajattelin muutenkin varailla aikaa vasta varhaisultran jälkeen :)
 
Eka neuvola 22.7 eli 7+4, mutta täytyy siirtää sitä kun aamuvuoro eikä töistä pääse mitenkään pois.. Täytyykin tänään muistaa soitella sinne..

Ah sain onneks seuraavalle päivälle eli 23.7. Ja 7+5.. tosin neuvolan laskuilla 8+5.,
 
Jos varhaisultrassa löytyy elämää, niin sitten ajattelin varailla pikku hiljaa. Ettei tarvitse taas perua turhaa aikaa. Kunhan nyt huolehtii, että seulontoihin ehtii.
Ei pitänyt tämä suunnitelma. Pitihän se jo varata, vaikka ultra vasta viikon päästä. Mutta ei kai nyt neuvolan varaaminen voi huonoa onnea tuottaa.:hilarious:
6.8 on ensimmäinen neuvola mulla.
9+6 siis. (Nyt vasta laskin ja tajusin, että vähän ikävä kaiku tossa, kun päivälleen silloin meni kesken viimeksi)
 
Soitin neuvolaan ja eka aika 25.7. jolloin vikkoja 8+3. Otan varmaan kans esikoisen mukaan kun en haluais vielä raskaudesta kertoa. Mies on silloin töissä.
 
Kuunnellaanko neuvolassa sykettä jo ensimmäisellä käynnillä? Varhaisultra meni jo ja sen jälkeen on ollut aika oireeton olo, niin olisi helpottavaa saada edes sykkeen muodossa tietoa missä mennään..
 
Kuunnellaanko neuvolassa sykettä jo ensimmäisellä käynnillä? Varhaisultra meni jo ja sen jälkeen on ollut aika oireeton olo, niin olisi helpottavaa saada edes sykkeen muodossa tietoa missä mennään..

Tuskimpa. Sykkeet alkaa yleensä kuulumaan aika varmasti vasta sen 12vk jälkeen. Toki ennenkin saattaa tuurilla kuulua, mutta turhaa stressiä jos ei kuulukkaan vielä. Myös laitteissa ja käyttäjissä on eroa. Vaikka ne saisikin esim neuvolassa kuulumaan ei ole takeita että kotidopperi niitä vielä löytäisi senkään jälkeen.

Itse rupean kotona etsimään istukkaa parin viikon päästä ja odotan kuulevani sykkeet joskus ~11-12vk.
 
Muuton vuoksi vaihtu neuvola. En oota mitään kummempia siitä. Perushöpinät ja mittaukset, ei ne tälle ololle mitään voi, mut kai se pitää mainita. Huomenna neuvola.
 
Takaisin
Top