Pelot, huolet ja murheet

Mulla oli yhtenä päivänä aika häiritsevää kipua alavatsalla. Oliskohan ollut 3+4. Jos en olisi ollut tehnyt raskaustestiä niin aikaisin, olisin kyllä todella ihmetellyt. Kovin vaikea kommentoida onko syytä olla huolissaan vai ei. Mutta tyypillisestihän kaikki tällainen voi olla normaaliakin. Mulla alkoi toisessa raskaudessa supistellakin jo alussa jollain 8-9 viikolla ja silti tuli vauva syliin asti. Tosin tulin kovin araksi fyysisiin ponnistuksiin ja elelin aika hissukseen.

Mulla juilii reiden ulkosyrjät. Myös pohkeisiini asti ollut välillä kipeät. Välillä niin etten ole saanut nukuttua. Nyt tänään googlasin alkuraskaus + kipu reisissä ja ilmeisesti tällainen on ihan yleistäkin. Kaikenlaista.

Mulla kanssa reiden ulkosyrjät ja lonkat jomottaa! Ehkä tosiaan kuuluu asiaan. Alavatsa ilmottelee ittestään myös tasaisin väliajoin ja joka kerta vessassa epäuskoisena totean ettei verta näy vieläkään :,))
 
Täällä H5+0 koko edeltävä viikko tuntunut todella voimakkaita repiviä vatsakipuja.. joinakin öinä olen jopa herännyt kipuun.. kipua ei ole koko ajan vaan tulee hetkittäin, alkaa aina ihan yhtäkkiä. Ensin odottelin menkkoja kunnes raskaustesti näytti plussaa.. Mulla siis normaalistikin menkkakipua, mutta nää tuntuu jotenki erilaisilta. Edes panadolia en haluaisi ottaa.. onneks neuvolasta järjestyi varhaisultra jo 15.7.. vielä kun malttais odottaa siihen saakka.. joka päivä jännittää että alkaako vuoto, onko kohdun ulkopuolinen raskaus tms.. :l
 
Mulla kanssa reiden ulkosyrjät ja lonkat jomottaa! Ehkä tosiaan kuuluu asiaan. Alavatsa ilmottelee ittestään myös tasaisin väliajoin ja joka kerta vessassa epäuskoisena totean ettei verta näy vieläkään :,))
Kiitos kun kerroit!:p En muista tällaista edellisistä kerroista. Lonkassa joo se kipu myös siis on. Ja alaselässäkin, mutta kun mulla siellä muutenkin vikaa niin olen miettinyt pääni puhki, että aiheuttaako se kuitenkin tätä. Eilen illalla otin sen yhden panadolin ja nukuin kuin pieni porsas. Ei yhtään yöllä vaivannut.
 
Miten siellä voidaan? Vuoto voi olla ihan vaararatonta tai sitten valitettavasti alkava keskenmeno. Sitä ei oikein mistään voi tietää ennen kuin ultrassa voisi sykkeen havaita. Huolestuttaa kyllä kovasti tuollaiset vuodot, tsemppiä!

Vointi on ollut kipujen puolesta ok ja mieli sekava edelleen. Vuotoa on ollut tänään, enemmän ruskeaa vanhaa verta, määrät kuitenkin pienempiä kuin kk-vuoto (ainakin vähän). Koska raskaus on ivf-alkuinen, seurataan alkuraskautta sairaalassa. Kätilö arveli, että hyvät mahdollisuudet vielä raskauden jatkumiselle, mutta valitettavasti km myös mahdollinen. Varhaisultra sairaalan puolesta 7+2 eli vielä pitää kaksi viikkoa kärvistellä jos ei vuoto ja krampit selkeästi tule. Myös kohdunulkoisten riski on valitettavasti suurempi ivf-alkuisissa, johon myös tummanruskea vuoto voi viitata. :sorry:
 
Alkuinnostus plussasta muuttui minulla ainakin tosi nopeasti huoleksi. Ei olisi pitänyt testailla näin aikaisin niin ei olisi tarvinnut alkaa pelätä keskenmenoa heti. Neuvolaakin kun varasin niin se täti puhelimessa muistutti että suurin osa menee kesken näin alussa ja neuvoi peruuttamaan ajan jos näin käy. Tämä on minulle eka raskaus joten kokemusta asiasta ei ole ja kaikki huoletta
 
4+6 eikä edelleenkään mitään selkeitä oireita. Tää toivon herääminen ja siitä mahdollinen putoaminen on todella kova paikka. Tämä kun ois kolmas ja kaks ihanaa tyttöä ennestään. Niin sitä sit miettii tarviiko kestää uusia mahdollisia pudotuksia maan pinnalle. Aika surullista ajatella näin kun kolmas todella toivottu. Liikaa aikaa nyt ajatella. Pitänee mennä remppaamaan tänään...
 
Alkuinnostus plussasta muuttui minulla ainakin tosi nopeasti huoleksi. Ei olisi pitänyt testailla näin aikaisin niin ei olisi tarvinnut alkaa pelätä keskenmenoa heti. Neuvolaakin kun varasin niin se täti puhelimessa muistutti että suurin osa menee kesken näin alussa ja neuvoi peruuttamaan ajan jos näin käy. Tämä on minulle eka raskaus joten kokemusta asiasta ei ole ja kaikki huoletta
Ikävää että huoli painaa :sad001 Kaikki voi kuitenkin mennä aivan hyvin :Heartred
 
4+6 eikä edelleenkään mitään selkeitä oireita. Tää toivon herääminen ja siitä mahdollinen putoaminen on todella kova paikka. Tämä kun ois kolmas ja kaks ihanaa tyttöä ennestään. Niin sitä sit miettii tarviiko kestää uusia mahdollisia pudotuksia maan pinnalle. Aika surullista ajatella näin kun kolmas todella toivottu. Liikaa aikaa nyt ajatella. Pitänee mennä remppaamaan tänään...
Olisi ihanaa jos voisi olla murehtimatta, mutta helpommin sanottu kuin tehty! Tsemppiä:Heartred
 
Vointi on ollut kipujen puolesta ok ja mieli sekava edelleen. Vuotoa on ollut tänään, enemmän ruskeaa vanhaa verta, määrät kuitenkin pienempiä kuin kk-vuoto (ainakin vähän). Koska raskaus on ivf-alkuinen, seurataan alkuraskautta sairaalassa. Kätilö arveli, että hyvät mahdollisuudet vielä raskauden jatkumiselle, mutta valitettavasti km myös mahdollinen. Varhaisultra sairaalan puolesta 7+2 eli vielä pitää kaksi viikkoa kärvistellä jos ei vuoto ja krampit selkeästi tule. Myös kohdunulkoisten riski on valitettavasti suurempi ivf-alkuisissa, johon myös tummanruskea vuoto voi viitata. :sorry:
Kovasti tsemppiä sinne :Heartred Toivotaan että kaikki on hyvin!
 
Keskenmeno pelottaa. Paljon.

Mä kans pelkään keskenmenoa. Takana yksi onnistunut raskaus, mutta kun tietää miten yleistä km on, niin sitä vaan aattelee että miten vois kaks raskautta onnistua putkeen :nailbiting:
 
Taas pelottaa aivan oireettoman päivän jälkeen. Ystäviäkin kävi kylässä, kahvi maistui ja nyt. Ei mitään oireita :smiley-angelic008
 
Mä kans pelkään keskenmenoa. Takana yksi onnistunut raskaus, mutta kun tietää miten yleistä km on, niin sitä vaan aattelee että miten vois kaks raskautta onnistua putkeen :nailbiting:

Sama fiilis.. vaikka ei tämä oma raskautuminen niin helppoa oo niin heti ajatus että miten sitä vois onnistaa että sen loppuun asti saa pitää..
 
Mulla ensimäinen raskaus meni kesken. Tokalla kerralla tyttö meinas tulla ulos jo viikolla 20 ja jouduin lääkitykselle. Kolmas kerta tuli veristä vuotoa koko raskauden läpi aina silloin kun piti olla menkat ja lääkäri ei tienny syytä mutta vieressä tyttö nyt on, joten pelko on aika korkeella ja ihan sekavat tunteet kun ei tiedä uskaltaako iloita vielä liikaa, jokainen vessa käynti jännittää, tähän mennes ei ole ollut muita oireita kun kova jano ja kova nälkä + väsymys. Toivotaan et matkalainen pysyy kyydis loppuun asti.
 
Eipä vessassa käynti oo koskaan jännittäny näin. Menkat pysyny poissa eli joka päivä tulee suurempi onnen tunne. Kuihtuneessa raskaudessa arvot laskivat hitaasti ja menkat alkoivat 8-10 päivää myöhässä
 
Eipä vessassa käynti oo koskaan jännittäny näin. Menkat pysyny poissa eli joka päivä tulee suurempi onnen tunne. Kuihtuneessa raskaudessa arvot laskivat hitaasti ja menkat alkoivat 8-10 päivää myöhässä
Kyllähän se jännittää!
 
Takaisin
Top