Pelot, huolet ja murheet

Täällä 9+5 ja oireet on hävinnyt. Rinnat ei oo enään kipeet, ei turvota eikä oo paha olo. Kyllähän sitä miettii, että onko kaikki kunnossa.. taas on olo ku ei oliskaan raskaana. :meh:
Itse kävin samoista syistä 10+0 viikolla uudessa varhaisultrassa ja se hoitaja kertoi että juuri tossa 9viikolla on normia että oireet katoaa hetkeksi että turha murehtia. Mutta en tiedä olisko pelkät sanat auttaneet omaan ahdistukseen kun samalla kuitenkin katottiin ja kuunneltiin sydänääniä yms. Ilmeisesti oireiden katoaminen on kuitenkin normaalia että turha yleensä murehtia.
 
Itse kävin samoista syistä 10+0 viikolla uudessa varhaisultrassa ja se hoitaja kertoi että juuri tossa 9viikolla on normia että oireet katoaa hetkeksi että turha murehtia. Mutta en tiedä olisko pelkät sanat auttaneet omaan ahdistukseen kun samalla kuitenkin katottiin ja kuunneltiin sydänääniä yms. Ilmeisesti oireiden katoaminen on kuitenkin normaalia että turha yleensä murehtia.

Tää kyllä vähän helpotti, laitoin myös neuvolatädille viestiä ja sanoi että näihin aikoihin oireet voi helpottaa tai loppua kun esim kroppa tottunut hcg nousuun. Vähän helpottaa se että viime ultrassa ei oo kun viikko aikaa ja sillon kaikki oli hyvin vaikka lääkäri ei oikeen osannut pikkusta kunnolla mitata..Täytyy yrittää rauhoittua. :happy:
 
Mulla ihan sama nyt. Tuntuu että yhtäkkiä ei väsytäkään enää koko ajan ja pystyy jopa saamaan asioita aikaiseksi. Turvotuskin on vähentynyt. Jatkuva nälkä on kyllä edelleen tallella, joten yritän uskoa että tämä tosiaan kuuluu asiaan

Kotidopplerin tosin tilasin tänään, niin saa sitten toivon mukaan taas vähän enemmän mielenrauhaa :)
 
Mulla on huoli siitä, kun söin eilen vanhentuneen valmissalaatin. Eikös salaateissa voi se listeriariski olla? En huomannut että päiväys oli jo mennyt ostettaessa, enkä jostain syystä lopettanut syömistä vaikka maistui oudolta. Saatan stressata nyt ihan turhasta mutta ei sitä itselleen mitään voi :grumpy:
 
Viikkoja 14+5 ja oireet hävinnyt, mielessä käy onko vielä raskaana vai ei kun ei oireita yhtään. Reilun viikon päästä vasta seuraava neuvoja jonne pitäis jaksaa odotella.. Välillä käy mielessä pitäiskö kuitenki käydä tarkistamassa vielä sitä ennen neuvolassa löytyykö sykkeet mutta ehkä sitä voi odottaa siihen viralliseenkin. Esikoisen kanssa en yhtään osannu pelätä näitä asioita, mutta kun sen jälkeen ollut keskenmenoja niin jännittää ihan erilailla. Ultrasta se reilu pari viikkoa ja kaikki sillon hyvin niin ei pitäis turhia murehtia mutta silti..

Ja viikonloppuna oltiin häissä ja olin varautunu jos on juustokakkua että en syö koska siinä tuorejuustoa, mutta olikin täytekakku joten en kysely sen tarkemmin. Vasta kun olin muutaman lusikallisen jo ottanu niin huomasin ettei ollutkaan perus täytekakku vaan porkkanakakku ja siihenhän tulee tuorejuustoa ja olin sitä jo syönyt... Siitä jäi nyt huono omatunto kun muuten välttelin kiellettyjä ruokia.
 
Viikkoja 14+5 ja oireet hävinnyt, mielessä käy onko vielä raskaana vai ei kun ei oireita yhtään. Reilun viikon päästä vasta seuraava neuvoja jonne pitäis jaksaa odotella.. Välillä käy mielessä pitäiskö kuitenki käydä tarkistamassa vielä sitä ennen neuvolassa löytyykö sykkeet mutta ehkä sitä voi odottaa siihen viralliseenkin. Esikoisen kanssa en yhtään osannu pelätä näitä asioita, mutta kun sen jälkeen ollut keskenmenoja niin jännittää ihan erilailla. Ultrasta se reilu pari viikkoa ja kaikki sillon hyvin niin ei pitäis turhia murehtia mutta silti..

Ja viikonloppuna oltiin häissä ja olin varautunu jos on juustokakkua että en syö koska siinä tuorejuustoa, mutta olikin täytekakku joten en kysely sen tarkemmin. Vasta kun olin muutaman lusikallisen jo ottanu niin huomasin ettei ollutkaan perus täytekakku vaan porkkanakakku ja siihenhän tulee tuorejuustoa ja olin sitä jo syönyt... Siitä jäi nyt huono omatunto kun muuten välttelin kiellettyjä ruokia.
Ruokavirasto on tänä vuonna höllännyt vähän tuorejuustojen ja sulatejuustojen rajoituksia, joten ihan kaikki ei ole enää kielletty.

Ruokavirastosta kopioitu:
”Koska on paljon eri juustoja ja valmistustapoja, kannattaa asia varmistaa vielä valmistajan kotisivuilta. Yleisesti ottaen tuorejuustoja (kuten raejuusto, leipäjuusto, salaattijuusto) ja kuumana rasioihin pakatut levitettävät tuorejuustot ja sulatejuustot, joiden pakkausmerkinnöissä on maininta ”pastöroitu maito” voi nauttia myös kuumentamattomina. Halloumi-, mascar- pone-, mozzarella- ja ricottajuustoja voi nauttia kuumentamattomina, jos ne on valmistettu pastöroidusta maidosta ja ne nautitaan tuoreina, hyvissä ajoin ennen parasta ennen päivää (kaksi kolmannesta säilyvyysajasta on jäljellä).”
 
Viikkoja 14+5 ja oireet hävinnyt, mielessä käy onko vielä raskaana vai ei kun ei oireita yhtään. Reilun viikon päästä vasta seuraava neuvoja jonne pitäis jaksaa odotella.. Välillä käy mielessä pitäiskö kuitenki käydä tarkistamassa vielä sitä ennen neuvolassa löytyykö sykkeet mutta ehkä sitä voi odottaa siihen viralliseenkin. Esikoisen kanssa en yhtään osannu pelätä näitä asioita, mutta kun sen jälkeen ollut keskenmenoja niin jännittää ihan erilailla. Ultrasta se reilu pari viikkoa ja kaikki sillon hyvin niin ei pitäis turhia murehtia mutta silti..

Ja viikonloppuna oltiin häissä ja olin varautunu jos on juustokakkua että en syö koska siinä tuorejuustoa, mutta olikin täytekakku joten en kysely sen tarkemmin. Vasta kun olin muutaman lusikallisen jo ottanu niin huomasin ettei ollutkaan perus täytekakku vaan porkkanakakku ja siihenhän tulee tuorejuustoa ja olin sitä jo syönyt... Siitä jäi nyt huono omatunto kun muuten välttelin kiellettyjä ruokia.
Tajusin muuten juuri tätä lukiessani, että minäkinhän söin viime viikolla palan porkkanakakkua. Ei käynyt silloin mielessäkään, vaikka resepti kyllä varmasti on tuttu.
 
Mä voin ainakin ihan suoralta sanoa että oon syönyt porkkanakakkua, juustokakkua, ja ihan levitteitä keksin päällä. Mut niinku tossa ruokaviraston ohjeistuksessa lukee niin pästöroidut on sallittuja, ja niitä olen syönyt.
En paljoa, mutta pienissä määrin, kuten just juhlissa.
 
Takaisin
Top