----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ehdin syödä Donafertyä pari kuukautta ennen viimeisen km raskauden alkamista. Tiedä sitten oliko vaikutusta. Lapsettomuuslääkäri sitä mulle ihan suositteli, koska vaikuttaa positiivisesti munasolujen laatuun ja km-riskiin. Letrot oli käytössä samaan aikaan.

Nyt menee Inocaps, koska Donafertyä ei tällä hetkellä saa.

Ja perhepetiasiaan totean, että meidän perhepedissä nukkuu koira, n 40 kg puhdasta kultaa. :Heartbigred (Saa kauhistella, mutta näin meillä. Sitten keksitään jotain järjestelyjä, jos joku vauvaihme joskus vielä tapahtuisi. Jos ei niin, niin tämä karvalapsi on ainakin.:Heartred)
Minäkin olen nukkunut koiran kanssa samassa sängyssä. Opetin toki, että sänkyyn ei saa tulla ja koira oppi odottamaan sen aikaa, että nukahdan ja tuli sitten viereen. Koira osaa kyllä väistää, kun liikun ja kun yritän nousta ylös.

Imetys voi onnistua myös ilman perhepetiä. Olen imettänyt vaivojani 1v-1v5kk.

Tuossa linkissä paheksuttiin myös istualleen imettämistä öisin. Minun refluksivauvoilleni makuulla syöminen on ollut ihan mahdotonta. Toki kokeilin. Nuorimmalla on ollut pahimmat oireet. Maito tuli nenästä ulos, kun kokeilin sängyllä imettämistä pitkällään.

Minullahan unen laatu on tutkimuksissa todettu normaaliksi. Silti herääminen on opettelun tulosta. Ensin tarvittiin palovarotin, sitten riitti metallinen herätyskello ja siitä olen edistynyt niin pitkälle, että herään oksennuksen ääneen ja yskään.

Mulla oli myös käytössä inositolivalmisteet ennen viime ivf-hoitoa (josta vauva saatiin). Käytin ensin Inofolicia ja sit Donafertyä kun se tuli markkinoille ja oli hiukan edullisempi. Noissa myo-inositolin vuorokausiannos on 4g. Mitään muuta haittavaikutusta eikä muitakaan oloja tullut paitsi vatsa oli hiukan löysemmällä. Tämä ilmeisesti yleinen haittavaikutus.
Lisäksi käytin ubiqinonia 600-750 mg/vrk. Siitäkään ei tullut mitään oloja.
Tiä sit oliko noilla vaikutusta vai sattumaa, mutta siitä hoidosta saatiin ekaa kertaa blasto josta sitten tämä meidän vauva. <3
Oon aloittamassa taas vastaavaa kuuria ennen syksyn ivf-hoitoa. Täytyy varmaan ostaa tota Inocapsia nyt.

Mulla on ollut ajoittain käytössä donaferty ja inocaps, kummastakaan ei tullu suuria tuntemuksia suuntaan tai toiseen - letrojen kanssa tai ilman. :)

Kannattaa kokeilla, jotain infikaatiota on saatu siitä, että saattaa pidempään käytettynä parantaa munasolujen laatua.

Motto78 :) Mulla tuli Inotosolinista ovismaisia tuntemuksia jo kp5....jotain ytyä aineessa on. Samoin ovis aikaistui.

Inositolin on ollut käytössä vasta jokusen päivän ajan..... Aine on ollut positiivinen yllätys!:grin

Kukas tämän aineen kertoikaan, taisit olla sinä. Joten kiitos taas!!:gen053

Meillä ei olla pääsääntöisesti nukuttu perhepedissä. Vauvat on heti laitettu pinnasängyssä olevaan
äitiyslaatikkoon ja sieltä olen yöllä nostanut viereeni imetettäväksi. Olen nukahtanut monesti kesken imetyksen
ja herännyt aamulla siihen, että vauveli nukkuu tyytyväisenä vieressä. Olen ollut oikealla kyljellä
sängyn keskelle päin, oikea käsi pään alla suorana sängyn päätyä kohti ja vauva tyynyllä mun vieressä.
Vauva siis ylempänä kuin me, mutta niin, että olen pystynyt imettämään. Meidän ensimmäinen kissa
nukkui ennen esikoista mun pään päällä :grin, mutta siirtyi jalkopäähän samantien kun vauva ilmestyi.
Siinä kisu tyytyväisenä nukkui monta vuotta sen jälkeenkin. Kun nämä nykyiset saapuivat (edellinen kuoli),
jompi kumpi heistä nukkui jalkopäässä myöskin, kun seuraavat vauvat saapuivat. Toi oranssivalkoinen
tykkäsi mennä pinnasänkyyn vauvan kanssa nukkumaan, mutta meni aina vauvan jalkopäähän, ei
koskaan pään viereen. Jotenkin fiksuja noi kyllä oli. Ja sellainen huolehtiva asenne vauvoihin ollut kissoilla :Heartred

Muokattu viimeksi:
Kp26/28-32. Huono olo vaivaa taas ja vatsa sekaisin. Ehkä tämä on vain stressinpurkua ja
menkat ovat tulossa :oops: Väsyttää edelleen, mutta niin mua aina väsyttää juhannukseen saakka :grin
Heinäkuu menee yleensä sitten jo mukavasti ja sitten onkin jo töiden vuoro. Tämän kesän
isoimmat jutut on meillä järjestettävät juhannusbileet ja Rodoksen matka heinäkuussa.

Ai niin, kävin siellä verikokeissa perjantaina. Hb noussut 117 --> 141 :) Olen sen
kyllä voinnissa huomannutkin. Valkosolujen ja verihiutaleiden arvot oikein hyvät.
Kilppari arvot olivatkin sitten muuttuneet reilusti. P-T4-V oli helmikuun lopussa 14.7
ja nyt 20.2. P-TSH oli aiemmin 7.6 ja nyt 0.26. Eli ovat heittäneet vähän liikaa.
Nämä muutokset ainoastaan sillä, että siirryin ottamaan lääkkeen iltaisin. Muutoksen
jälkeen olen nukkunut paljon paremmin ja jaksanut paljon paremmin :joyful: Soittelen
huomenna omahoitajalle, jotta saan varattua soittoajan lääkärille. Saadaan varmaan
annostusta pienentää paitsi, jos olen raskaana :grin Mut ihanaa, että olo nyt paljon
parempi :Heartred

Ai niin, kävin siellä verikokeissa perjantaina. Hb noussut 117 --> 141 :) Olen sen
kyllä voinnissa huomannutkin. Valkosolujen ja verihiutaleiden arvot oikein hyvät.
Kilppari arvot olivatkin sitten muuttuneet reilusti. P-T4-V oli helmikuun lopussa 14.7
ja nyt 20.2. P-TSH oli aiemmin 7.6 ja nyt 0.26. Eli ovat heittäneet vähän liikaa.
Nämä muutokset ainoastaan sillä, että siirryin ottamaan lääkkeen iltaisin. Muutoksen
jälkeen olen nukkunut paljon paremmin jaksanut paljon paremmin :joyful: Soittelen
huomenna omahoitajalle, jotta saan varattua soittoajan lääkärille. Saadaan varmaan
annostusta pienentää paitsi, jos olen raskaana :grin Mut ihanaa, että olo nyt paljon
parempi :Heartred
Älä vaan annostusta muuta jos olo on hyvä, valon lisääntyminen tekee myös osittain tuon kilppari arvoille. Syksy kun tulee niin arvot tasoittuvat ja nuo on vielä oikein hyvät arvot.
Itse ”sairastanut” jo 21 vuotta ja noi arvo ja lääkemuutolset kantapäänkautta oppinut :rolleyes:

Niin ja mullahan oli toi P-TSH marraskuussa 7.6 ja tammikuussa 17.5 :wideyed: Kun sen viitearvot
on kuitenkin tällä hetkellä 0.5 - 3.6 Huolestuin kovasti senkin takia, että raskautuminen
voi vaikeutua, jos kilppariarvot mitä sattuu. Onneks mun omalääkäri on ottanut tän vaivan
vakavasti ja aina meillä on sujunut. Hän on minua oikeesti kuunnellut. Siksi hämmästyin
kovasti, kun opetuttavani tästä kylältä kertoi, että häntä tämä lääkäri ei ollut kuunnellut
lainkaan, kun tuttavani valitti patista kaulassa :wideyed: Pitäishän sellaiset vaivat nyt ottaa
vakavasti. Hän sitten päätti mennä yksityiselle tarkistuttamaan.

Älä vaan annostusta muuta jos olo on hyvä, valon lisääntyminen tekee myös osittain tuon kilppari arvoille. Syksy kun tulee niin arvot tasoittuvat ja nuo on vielä oikein hyvät arvot.
Itse ”sairastanut” jo 21 vuotta ja noi arvo ja lääkemuutolset kantapäänkautta oppinut :rolleyes:

Joo en mä siis ominpäin tietenkään muuttaisi. Mut katotaan, mitä lääkäri sanoo. Nyt alkaa hiukan olemaan
sellainen olo, et liikatoiminnan oireita olisi. Sydän hakkaa ja on levoton olo.

Niin ja siis onhan nuo vielä ihan hyvät arvot, se on kyllä totta :happy:

Ehdin syödä Donafertyä pari kuukautta ennen viimeisen km raskauden alkamista. Tiedä sitten oliko vaikutusta. Lapsettomuuslääkäri sitä mulle ihan suositteli, koska vaikuttaa positiivisesti munasolujen laatuun ja km-riskiin. Letrot oli käytössä samaan aikaan.

Nyt menee Inocaps, koska Donafertyä ei tällä hetkellä saa.

Hippunen77 :) missä vaiheessa menet, piinaviikoilla?

Täällä sormet ja varpaat pystyssä odottamassa, että plussaat!:cheers:cheers:cheers

Niin ja mullahan oli toi P-TSH marraskuussa 7.6 ja tammikuussa 17.5 :wideyed: Kun sen viitearvot
on kuitenkin tällä hetkellä 0.5 - 3.6 Huolestuin kovasti senkin takia, että raskautuminen
voi vaikeutua, jos kilppariarvot mitä sattuu. Onneks mun omalääkäri on ottanut tän vaivan
vakavasti ja aina meillä on sujunut. Hän on minua oikeesti kuunnellut. Siksi hämmästyin
kovasti, kun opetuttavani tästä kylältä kertoi, että häntä tämä lääkäri ei ollut kuunnellut
lainkaan, kun tuttavani valitti patista kaulassa :wideyed: Pitäishän sellaiset vaivat nyt ottaa
vakavasti. Hän sitten päätti mennä yksityiselle tarkistuttamaan.
Mulla oli päässyt lipsahtamaan tsh 23 kun rv 5 otettiin verikokeet, ei ollut omalla kohdalla onneksi vaikuttaneet raskautumiseen mutta nyt kun vauva syntyy häneltä pitää tarkkailla kilpirauhasarvoja ensimmäisen 6 kk

Miten se yöllä irtosi kun aamulla vasta oli viivat tikussa??? :bored: Ovis on 24-48h testiplussasta. Onks tää jotenkin vaikea yhtälö sulle hahmottaa?

"When you get a positive OPK, it doesn’t tell you when your LH surge began, only that you are currently in your LH surge. If your LH surge is on the longer side, it’s even possible to get a positive OPK after ovulation. And if your LH surge is on the short side, you might have a hard time catching it on an OPK.

The upshot of all this is that if you wait for a positive LH test to have sex, you may have already missed some of your best days to conceive"

Onneksi kaikki ihmiset eivät ole samasta puusta ja ollaan erilaisia:happy:

Joo en mä siis ominpäin tietenkään muuttaisi. Mut katotaan, mitä lääkäri sanoo. Nyt alkaa hiukan olemaan
sellainen olo, et liikatoiminnan oireita olisi. Sydän hakkaa ja on levoton olo.

Niin ja siis onhan nuo vielä ihan hyvät arvot, se on kyllä totta :happy:
Valon lisääntyminen näin kesä alussa saattaa tehdä liikatoiminnan oireita, ne yleensä tasoittuu muutamassa viikossa kun keho tottuu aurinkoon ja lisääntyneeseen valonmäärään. Itsellä kun muutin tänne ulkomaille ensimmäinen vuosi meni lääkemääriä muutellessa kun keho ei ollut tottunut niin suureen valon ja auringon määrään ja lääkitys oli Suomessa asuessa pysynyt samana lähes 15 vuotta

Sohvalla, keittiössä, nojatuolissa, lattialla. Ei seksin suhteen ole syytä olla niin rajoittunut. Ja ootko tullut ajatelleeksi että pieni vauva tarvii myös ihokontaktia ja läheisyyttä, nimenomaan nukkuessaan. Miten voit vaatia sitä itsellesi, mutta evätä sen pieneltä vauvalta? Vauva tarvitsee sitä, jotta oma kehonkuva ja kokemus itsestä muodostuu positiiviseksi. Hän elää ja hengittää kosketuksesta, se on vauvan kehitykselle yhtä tärkeää kuin ravinto. Ihokontakti on vauvalle henkistä ravintoa, jos vauva joutuu aina nukkuessaan (valtaosan vuorokaudesta!) olemaan kosketusvajeessa, kokemus omasta kehosta ei muodostu kovin positiiviseksi. Äidin iholla kiinni vauva kokee, että hän on hyvä, hän kelpaa. Oksitosiini on vauvan ja äidin välisen kiintymyssuhteen muodostumisessa elintärkeä. Vauva tarvitsee läheisyyttä myös nukkuessaan. Oletko ikinä kuullut apinaäidistä, joka jättäisi lapsensa nukkumaan eri paikkaan kuin itse? Yksinäinen apina ei selviä. Kosketuksen puutteesta kärsii aikuinen, mutta erityisesti pieni vauva.

Mä en uskaltaisi nukkua vauva kainalossa. Pelkäisin että se ei saisi happea. Peitto tai mun käsi olisi edessä tai jotain. Häkkisängyssä nukkuu vieressä. Lisäksi nukutaan nyt miehen kans eri huoneissa. Mä vauvan ja hän taaperon. Nyt näin jatkosta en tiedä. Yhdessä välissä kun vauva kitisi aamuisin otin viereen pään kohdalle, siinä tohdin nukahtaa itsekin.

Muokattu viimeksi:
Hyviä keskusteluja ollut täällä. Meillä nukkui isompi vieressä tai viereisessä sängyssä viime kesään saakka. Tosin isompana valitsi iskän vierustan aina, kun isi oli kotona. Pienempi nukkuu edelleen minun vieressä, eikä kiirettä pois näytä olevan hänelläkään. Meillä nukutaan hyvin, eikä herätä öisin, paitsi kipeänä. Onni on sikeäuniset lapset. Jotkut pitävät outona, mutta meille normaalia. Meillä ei palata miehen kanssa samaan huoneeseen lasten jälkeenkään. Onnistuu se hommailu näinkin. Jokainen perhe toimii tavallaan.

Tuo boldattu on aika tärkeä juttu. Jos joku on sitä mieltä, että hän syystä tai toisesta nukkuu niin sikeästi, että lapsi on vaarassa, on sitä syytä kunnioittaa. Kaikkia uneen liittyviä ongelmia ei ole kaikilta diagnosoitu. Ja muitakin syitä vieressänukuttamisen varomiseen on kuin uniongelmat, esim. lääkitykset ja muut terveysasiat.

Uskon Kätilöliiton tarkoittavan lausunnollaan, että jos kaikki on kunnossa ja äidistä tuntuu siltä, että vieressä nukuttaminen on turvallista, niin sitten se todennäköisesti sitä on. Eikä tarkoiteta sitä, että se olisi ihan kaikille kaikissa tilanteissa turvallista.

Juuri näin! Täällä joku kirjoitti että miksi et anna lapsellesi yöllä läheisyyttä nukuttamalla vieressä kun itsekin haluat nukkua miehen vieressä oli aika ehdoton mielipide. Mä koen että meille paras ratkaisu vauvan nukkua omassa sängyssä. Siis meille. Hienoa että joku uskaltaa nukuttaa vauvaa kainalossa, mikäs sen ihanampaa.

Taapero tulee joskus mun viereen 90cm sängylle ja yleensä ei potkiskele niin tosi mukavaa nukkua vierekkäin. Mökillä kun nukkui meidän välissä isolla.sängyllä niin monotti vähän väliä.

Takaisin