Imettävät kuumeilijat

Meillä on nyt aika ikävä tilanne. Perjantaina alkoi ruskea tiputtelu vuoto, lauantaina runsastui ja tuli keskenmeno. Tänään kävin polilla tarkistuksessa ja nyt odotellaan että luonnollisesti tyhjentyisi loputkin. Surullinen ja itkuinen olo, mutta elämä kantaa varmasti. Onneksi on esikoinen jonka takia ei surussa oikein edes voi velloa. Tsemppiä muille raskauksiin ja yritykseen!
 
Mimmi, onpa ikävää. :sad001 Voimia teille!
Onneksi on esikoinen piristämässä. Omassa tilanteessakin siitä oli hurjasti apua.
 
Hurjasti voimia mimmi. Nää on niin ikäviä tilanteita. Toivottavasti kuitenkin tyhjenee helposti että pääsee asiassa eteenpäin.
 
Mimmi, eikä! Tuo on niin syvältä. Raskaus ehti jo silleen hyville viikoille :sad001 Tsemppiä ja tervetuloa takas tänne kuumeilemaan kun on voimia!

Nipanderi. Käsittääkseni ekat menkat imetyksestä on ns huonolla oviksella varustetuja eli luteaali jää lyhyeksi. Joskus jos kk alkaa hyvin nopsaan synnytyksestä eka vuoto alkaa ns ovuloimatta. Mutta siitä ne lähtee pitenemään.
Mulla on normaalistikin herkästi luteaali vain 6-7pv. Eka kierto kakkosen imetyksestä oli kans 6pv luteaalilla. Kakkos kierroksesta raskauduin :shy: Minä jolla siis superhuonot munasolut ja niitäkin lähes nolla. Ja luomuna olen silti ollu raskaana 6 kertaa :rolleyes: Tsemppiä, kyl se sieltä tasottuu ennemmin tai myöhemmin :)
 
Kiitos kaikille. Kyllä me varmaan jo aika pian yritetään uudestaan. Katsotaan vähän kuinka kierto lähtee käyntiin ja mikä oma fiilis on. Mitään taukoa ei kuitenkaan lääkärin mukaan tarvitse pitää fyysisen puolen takia. Ainakaan ellei nyt vielä joudu kaavintaan tms tule muuta ikävää takapakkia. Toivon niin että kaikki sujuisi itsestään niin kuin tämä keskenmenokin tapahtui. Ainut mikä vähän kaivertaa mieltä enemmän on se että se meidän pieni alkio tuli housuihin niin että ehdin sen kunnolla näkemään. Se mielikuva jää varmasti ikuisiksi ajoiksi talteen. Pieni elämän alku. :Heartred Mutta keskenmenolle oli varmasti oma syynsä tapahtua ja sen ajatuksen kanssa yritän selvitä tästä. Voi kunpa ei enään ikinä tarvitsisi tätä kokea!
 
Mimmi, eikä! Tuo on niin syvältä. Raskaus ehti jo silleen hyville viikoille :sad001 Tsemppiä ja tervetuloa takas tänne kuumeilemaan kun on voimia!

Nipanderi. Käsittääkseni ekat menkat imetyksestä on ns huonolla oviksella varustetuja eli luteaali jää lyhyeksi. Joskus jos kk alkaa hyvin nopsaan synnytyksestä eka vuoto alkaa ns ovuloimatta. Mutta siitä ne lähtee pitenemään.
Mulla on normaalistikin herkästi luteaali vain 6-7pv. Eka kierto kakkosen imetyksestä oli kans 6pv luteaalilla. Kakkos kierroksesta raskauduin :shy: Minä jolla siis superhuonot munasolut ja niitäkin lähes nolla. Ja luomuna olen silti ollu raskaana 6 kertaa :rolleyes: Tsemppiä, kyl se sieltä tasottuu ennemmin tai myöhemmin :)

Kiitos, luo kyllä toiveita:) mulla siis starttasi kierto 8kk synnytyksestä, imetin 1v1kk saakka ja nyt viidettä kiertoa ilman imetystä, yhtä kauan on ollut ongelmana välivuoto, starttaa dpo2-3 ja jatkuu kp1:een saakka:sad001 ei oo tärppejä kuulunut. Lääkäri kyllä tänään elätteli toiveita, että vois edelleen johtua imetyksestä, vaikka myönsikin, että yleensä tähän mennessä tilanne olisi jo tasaantunut -> Jatkotutkimuksiin. Toivottavasti löytyis jokin hoidettavissa oleva syy:)

Tsemppiä teille kaikille omiin tilanteisiin:Heartred toivottavasti tähänkin ketjuun tulee plussia:Heartred
 
Voi Mimmi.. tiedän tunteen. Surullisia tilanteita :sorry:

Oma napa. Mitä viudee.. miks joku on keksiny tällaiset muka olot imettäessä :depressed: Mun normilämmöt on joku 36,2 tai 36,4. Joka vähän väliä lämmöt pomppaa 37, pää on ihan sumea ja ”kipeä”, poskia polttaa punaisena. Etoo ja hajut tuntuu, huimaa ja väsyttää aivan jumalattomasti. Sitten taas kohta lämmöt on taas 35,9 ja kohta taas mitä sattuu. Mut sama pahoinvointi ja pyörrytys pysyy, samoin se että kaikki eväs tökkii. Raskausoireisiin ainoa ero on se et mä en palele lainkaan joka on todella omituista (palelen normaalitilassa aina) ja muutenki hiottaa hetkittäin. Äh. Tapahtus ny jotain :banghead:
 
Sharmander, se on piinaavaa odotella kun oireita tulee mutta menkkoja ei näy!

Mitäs muille kuuluu?

Täällä mietin tuleeko tärppiä ennen imetyksen lopetusta. Luotto on ollut, kun ovulaationkin joka kierrossa havaitsen. Välillä mietin jo imetyksen lopettamista, mutta väheneehän se tässä jo itsestäänkin kun työt lisääntyvät ja tytön hoitopäivät..
 
Latasin Flon viime kuukautisten jälkeen ja sen mukaan eilen olisi ollut ovulaatio, mutta testit ovat näyttäneet samaa hailuraa jo neljä päivää. En kyllä ole mitään oireitakaan jaksanut havaita, mutta edellisten kiertojen perusteella ylihuomenna voisi olla oikeasti ovulaatio.

Meillä imetys on vähän harventunut kevään myötä, kun melkein joka päivä ollaan ulkona. Viime viikolla kyllä pieni kuume aiheutti lyhyen tiheän imun kauden. Kyllä siinä sai taas olla tyytyväinen, että vielä imettää, kun ei tytölle oikein muu ruoka maistunut.
 
Ompas täällä hiljasta

Pronssi, mulla laskurit näyttää puutaheinää. Parissa kierrossa josta raskauduin oli ovis vasta kp21 ja 23 vaikka ekat halut ja limat tuli kp10 o_O Mut haalurouta näytti ja ultra kp19 osoitti että rakkula vasta 13mm. Sanottiin että tuskin tuur ovuloimaan mutta siitäpä sitä kaks pv tuli ovulaatioplus ja sitä myötä raskaus :shy: yleensä siis luteaali tosi lyhyt mut joskus näköjään käy toisinkin

Njääh. Tosiaan lämmöt viidettätoista päivää melkein 37. Ovistestit ollu koko ajan hailua on off. Vissiin siitepöly nostaa lämpöjä :shifty: mahassa kaikkee kipuilua. Mutta ei mitään. Njäh.
 
Sharmander, mulla tosiaan oli ehkä melkein vuoden noita oireita, joista ajattelin menkkojen alkavan. Eivät alkaneet kuin vasta lapsen ollessa 1v 4kk? Piinaavaa, tiedän!

Pronssi, meillä kanssa on vatsatautia ja mietin samaa, onneksi imetän niin ei lapsi ainakaan kuivu. Toivottavasti siellä ollaan parannuttu :shy:
 
Kiitos, luo kyllä toiveita:) mulla siis starttasi kierto 8kk synnytyksestä, imetin 1v1kk saakka ja nyt viidettä kiertoa ilman imetystä, yhtä kauan on ollut ongelmana välivuoto, starttaa dpo2-3 ja jatkuu kp1:een saakka:sad001 ei oo tärppejä kuulunut. Lääkäri kyllä tänään elätteli toiveita, että vois edelleen johtua imetyksestä, vaikka myönsikin, että yleensä tähän mennessä tilanne olisi jo tasaantunut -> Jatkotutkimuksiin. Toivottavasti löytyis jokin hoidettavissa oleva syy:)

Tsemppiä teille kaikille omiin tilanteisiin:Heartred toivottavasti tähänkin ketjuun tulee plussia:Heartred
Tsemppiä sinne myös! Aika erikoista, että sanotaan johtunevan imetyksen lopetuksesta, vaikka enää sen ei pitäisikään vaikuttaa kun lopetuksesta on aikaa.. Tuuthan kertomaan mitä saadaan selville :)
 
Kiitos kaikille. Kyllä me varmaan jo aika pian yritetään uudestaan. Katsotaan vähän kuinka kierto lähtee käyntiin ja mikä oma fiilis on. Mitään taukoa ei kuitenkaan lääkärin mukaan tarvitse pitää fyysisen puolen takia. Ainakaan ellei nyt vielä joudu kaavintaan tms tule muuta ikävää takapakkia. Toivon niin että kaikki sujuisi itsestään niin kuin tämä keskenmenokin tapahtui. Ainut mikä vähän kaivertaa mieltä enemmän on se että se meidän pieni alkio tuli housuihin niin että ehdin sen kunnolla näkemään. Se mielikuva jää varmasti ikuisiksi ajoiksi talteen. Pieni elämän alku. :Heartred Mutta keskenmenolle oli varmasti oma syynsä tapahtua ja sen ajatuksen kanssa yritän selvitä tästä. Voi kunpa ei enään ikinä tarvitsisi tätä kokea!
Mitä sulle kuuluu Mimmi?
 
Sharmander, mulla tosiaan oli ehkä melkein vuoden noita oireita, joista ajattelin menkkojen alkavan. Eivät alkaneet kuin vasta lapsen ollessa 1v 4kk? Piinaavaa, tiedän!

Pronssi, meillä kanssa on vatsatautia ja mietin samaa, onneksi imetän niin ei lapsi ainakaan kuivu. Toivottavasti siellä ollaan parannuttu :shy:

No näimpä. Pitäs kans tää muistaa kakkosen ajoiita kun menkat alko 1,5v kohdalla :rolleyes::grin tuntee itsensä ihan ääliöksi kun pohtii ja testailee tikuilla. Vois sitä vähät rahansa järkevämmin käyttää :laughing001
 
Tänne kuuluu ihan hyvää, tilanteen huomioon ottaen. Kiitos kysymästä. Olen seurannut kyllä keskustelua mutta en oikein ole keksinyt mitään järkevää tekstiä.

Vuoto loppui aika pian, eikä ainakaan tähän mennessä ole ollut tulehduksen merkkejä tai muuta hälyttävää. Reilu viikon päästä pitäisi käydä verikokeella sitten vielä varmistamassa, että hormonit on laskenut normiin. Oon ajatellut odottaa yhdet menkat, että taas saa kierrosta kiinni ja sitten toivoa että tärppi käy jossain vaiheessa.

Nyt oon ajatellut keskittyä ihan muihin juttuihin, kun meillä on aika isoja muutoksia tulossa elämään. Ollaan taloa ostamassa ja aloittamassa remonttia siihen nyt. Muutto olisi varmaan joskus kesän lopulla joten nyt oon alkanut miettii et nyt olisi hyvä aika tehdä muita muutoksia taaperon elämään ettei kaikki muutu kerralla. Tähän asti meillä minä olen nukuttanut neidin tissille, mutta nyt aloitetaan opettelemaan joskos se uni maittaisi isän kanssa ilman unimaitoa. Sillä tavalla voisi sitten ajatella mahdollista imetyksen lopetusta jossain vaiheessa ilman että tulisi kaikki muutokset rytinällä päälle.
 
Hehei, täällä uusi kirjoittelija. Meille syntyi viime vuoden maaliskuussa poika ja olen häntä imettänyt vuoden vanhaksi ja nyt sen jälkeen vähennellyt niin, että imetän enää aamuisin yhden kerran. Menkat/kierto eivät ole alkaneet missään vaiheessa ja vauvakuume on ollut kohtuullisen kova, jo jostain syksystä asti. Imetystäkin olen ajanut alas siitä syystä, että hormonitoiminta jo alkaisi ja mahdollisuudet raskautua tulisivat todeksi (?). Mikään nuori en ole, vaan täytän pian 36, mutta esikoinen tärppäsi kohtalaisen helposti 34-vuotiaana.

Pari viikkoa sitten luulen tunteneeni ovulaation, mutta näitä tuntemuksia mulla on ollut viimeisen vuoden aikana useasti. Tällä viikolla kuitenkin noin 8-9 päivää (kuvitteellisesta?) ovulaatiosta oli samantyylistä kipuilua samalla puolella ja toiveikkaana ajattelen, että voisiko se olla ns. kiinnittymiskipua. Esikoisen kanssa sellaisen tunsin. All in all, ostin tänään testin ja teen sen huomenna. Nähtäväksi jää olenko aivan harhainen tuntemuksieni kanssa vai miten.. toki huomenna on ehkä aikaista kokeilla, mutta esikoisen kanssa näkyi haalea plussa jo näillä päivillä.

Mutta sellaista tänne :)
 
No tyhjää oli testi täynnä, vaikka niin uskoin oireisiin ym. Toki nyt olisi ehkä vielä varhaista testata, mutta ei jättänyt yhtään arvailua, joten tuskinpa tarvitsee uudestaan testata.

Alkaispa ne menkat nyt (ja toki säännöllisinä), niin olisi helpompi tähdätä... ovulaation olen aina tuntenut ja kierto oli aiemmin tosi tasainen.

Ehkäpä ne ei ala ennen kuin viimeinenkin imetyskerta vuorokaudessa jää pois. Turhauttavaa :sad001
 
Tervetuloa vappupallo :)
Melko verkkaista on keskustelun tahti ollut viime aikoina, mutta kyllä meitä täällä on.
Kurjaa jos joudut lopettamaan imetyksen kokonaan. Joillain se on tarpeellista jotta kierrot starttasi kunnolla.
Mulla alkoi menkat jo 2vkoa jälkivuodon loppumisesta, -ei kiva sekään. Prolaktiini on kuitenkin ollut niin korkealla tiheiden imetysten vuoksi,vettei käytännön mahdollisuuksia ole varmaan ollut vaikka varmuudella olenkin ovuloinut. Nyt alkaa toiveet nousta kun imetyksiä on vuorokaudessa enää n.3.

Toivotaan pikaisia plussia!
 
Takaisin
Top