Painonpudotusryhmä

Lisää kasviksia tai muuta ei-kaloritiheää lautaselle. Niitähän voi (useimpia) syödä huoletta ja niistä saa vatsantäytettä ja tarpeellista kasvikuitua. :)
 
Jokohan alkaa vatsa tottua pienempään syömiseen..! Eilen söin melko vähän, iltapalaa ei tehnyt mieli ollenkaan. Herätessä vatsa kurni kovaa. Join kahvin ja söin banaanin ja nyt ei tee yhtään mieli syödä. Fyysisesti on nälän tunnetta (ja pakko toki syödäkin vielä aamupala "täydeksi"), mutta pää sanoo, että ei kiitos.

Oon kaivannut tätä fiilistä! :smiley-bounce012
 
Lisää kasviksia tai muuta ei-kaloritiheää lautaselle. Niitähän voi (useimpia) syödä huoletta ja niistä saa vatsantäytettä ja tarpeellista kasvikuitua. :)
Ei kyse ole siitä, ettenkö söisi kasviksia vaan siitä, että vaikka annokset ovat miten pieniä, ei milloinkaan ole varaa syödä "luksusta", mikä minulle tarkoittaisi esimerkiksi kahta leipää iltapalaksi. Ja kokeilepa näillä määrillä käydä ravintolassa tai syödä valmisruokia!

Tämä märinä on minulle sopeutumista siihen, että olen pienempi kuin keskivertotallaaja ja olen taas erilainen. Yksi riskin miehen ruoka-annos on minulle koko päivän energiantarve.

Ärsyttävintä on ehkä se, että keittoja lukuunottamatta kaikki normaali kotiruoka on niin energiapitoista, että saan ottaa kerralla vain maistiaisannoksen näköisen rippusen. Toki olen vaihtanut jo aikoja sitten pienempään lautaseen ja kasviksia lisään, ettei makaronilaatikko itke yksinäisyyttään.
 
Harmi. :/
Jostain joskus luin, että painoa pudottaessa 6-8 ateriaa kuukaudessa voi olla melkein mitä vaan (eli enemmän kaloreita), jos muut ateriat pysyy kurissa. Mun kohdalla tää piti paikkansa eli yks tai joskus kaks ateriaa viikossa söin enemmän kuin olisi "saanut" eikä se vaikuttanut painon putoamiseen. :) toki siihen ei kannata ryhtyä, jos pelkää, että sitten jää se himo syödä enemmän päälle. :confused:
Mutta näin vinkkinä, jota voi kokeilla, jos tuntuu omalta. :)

Ja hei märise vaan, tänne vaan kaikki purnaus niin ei jää mielen päälle!:thumright
 
Näin on, täällä saa vuodattaa, jos jokin ärsyttää! Mua ärsyttää ja hämmästyttää se, miten helposti lihon. Moni muu saa syödä mitä lystää, mutta itse lihoo, kun vain nuuhkaisee pullaa. :shifty: Vartta on kyllä sen verran, ettei se heti näy, mutta maharöllykkä ällöttää. Ei se reisissä niin paljon haittaisi. :smug:
 
Näin on, täällä saa vuodattaa, jos jokin ärsyttää! Mua ärsyttää ja hämmästyttää se, miten helposti lihon. Moni muu saa syödä mitä lystää, mutta itse lihoo, kun vain nuuhkaisee pullaa. :shifty: Vartta on kyllä sen verran, ettei se heti näy, mutta maharöllykkä ällöttää. Ei se reisissä niin paljon haittaisi. :smug:
No niinpä! Jos katsoo jääkaappiin, tulee heti kilo lisää. Samoin värähtää viisari, jos syö 50g suklaata, heti kilo lisää painoa. Mutta auta armias, kun laihduttaa, niin ei värähtele alaspäin!

Minulla kyllä paino myös näkyy ja tuntuu. Vaatteet jäävät pieniksi.

Edellisen kerran kun laihdutin, meni kahdessa vuodessa 7 kiloa, joten olkaahan pitkäaikaistukena, tämä ei ole pikamatka.
 
No niinpä! Jos katsoo jääkaappiin, tulee heti kilo lisää. Samoin värähtää viisari, jos syö 50g suklaata, heti kilo lisää painoa. Mutta auta armias, kun laihduttaa, niin ei värähtele alaspäin!

Minulla kyllä paino myös näkyy ja tuntuu. Vaatteet jäävät pieniksi.

Edellisen kerran kun laihdutin, meni kahdessa vuodessa 7 kiloa, joten olkaahan pitkäaikaistukena, tämä ei ole pikamatka.

Sulla on nyt kyllä sellainen vauhti päällä, että tällä kertaa ei varmaankaan mene kahta vuotta. :)
 
Syötkö maitohappobakteereita? Yhdessä dokkarissa käsiteltiin niiden ja kasvikuidun vaikutusta laihtumiseen, ne luo perustan painon putoamiselle. Kannattaa koittaa, jos et vielä syö?

Tai ootko aatellu, että voisko sun keho käydä säästöliekillä? Et jos syötkin liian vähän. Joidenkin kroppa toimii niin, että liian vähillä kaloreilla aineenvaihdunta tyssää ja paino junnaa. :confused005
 
Rosalina, kiitos vinkistä. Nyt en ole syönyt maitohappobakteeria, mutta voisin kyllä kokeilla. Säästöliekkiin en kyllä usko, mutta harvinaisen hidas aineenvaihdunta minulla on aina ollut ja olen huono juomaan, tunnistamaan janoa ja nälkää.
 
Syötkö maitohappobakteereita? Yhdessä dokkarissa käsiteltiin niiden ja kasvikuidun vaikutusta laihtumiseen, ne luo perustan painon putoamiselle. Kannattaa koittaa, jos et vielä syö?

Tai ootko aatellu, että voisko sun keho käydä säästöliekillä? Et jos syötkin liian vähän. Joidenkin kroppa toimii niin, että liian vähillä kaloreilla aineenvaihdunta tyssää ja paino junnaa. :confused005

Mä aloitin tänään maitohappobakteerit, kun löytyi lääkekaapin perältä. Kiitos vaan vinkistä! :)
 
Minä taidan kans liittyä tänne, koska tarkoitus olis pudottaa painoa normaalipainoon n. 75->67 kg. Vähän alkaneet vaatteet käymään tiukaksi, mutta ei millään kehtaisi uusia vaatekaappia, joten parempi laihduttaa vähän.

Oon tosin yrittänyt alkaa laihduttaa viime syksystä asti useampia kertoja, mut jotenkin luovuttanut kun paino ei oo oikein lähtenyt alaspäin. Vähän epäilyttää, että hormoonikierukka olis mulla vähän vaikuttanut painon nousuun/hankaluuksiin laihduttaa, mut sen näkee vasta sit jos sen ottaa pois. Kokeilen nyt kuitenkin vielä sen kanssa.

Mä koitan laihduttaa ihan vaan niin, et syön säännöllisesti maltillisia annoksia, joissa on paljon salaattia (vähemmän hiilaria) mukana ja sitten pidän kerran viikossa herkkupäivän. Arkiliikun (en omista autoa), mutta voisin koittaa liikkua kyl enemmänkin. Joku kotijumppa vois sopia mulle.

Tsemppiä kaikille painonpudotukseen! Ja otan kyllä teidän hyviä vinkkejä (mm. maitohapot) kokeiluun.
 
Hillevi Tervetuloa mukaan! Sun ruokavalio kuulostaa järkevältä. Sillä paino varmaan laskee hitaasti, mutta varmasti. Ja samaa ruokavaliota pystyy noudattamaan vaikka lopun ikänsä.

Mulla on varmaan vähän niin, että kaipaan aika nopeasti näkyviä tuloksia, sen jälkeen on helpompi päästä ns. takaisin ruotuun ja ylläpitää järkevää ruokavaliota. Tein niin vuosia ja töissä se oli tosi helppoa, koska kaikki muutkin siellä syövät terveellisesti. Mutta hoitovapaalla ollessa oon ollut täysin kuriton. Kamala tällainen kierre, että syö väsymykseen sokeria ja sitten väsyttää kahta kauheammin...se on vaan ihan väärin ja inhottaa, kun ei ole itsekuria. :banghead:
 
Ruokavalio on pitänyt hyvin, mikään ateria ei ole tänään ylittänyt 300 kaloria. Ne oli ne hyvät uutiset. Hiukan yhä masentaa, kun liikkumalla ei saa lisää kulutusta juuri yhtään. Lähes 10000 askelta tänään, juoksua lapsen polkupyörän perässä =137 kcal
 
Ruokavalio on pitänyt hyvin, mikään ateria ei ole tänään ylittänyt 300 kaloria. Ne oli ne hyvät uutiset. Hiukan yhä masentaa, kun liikkumalla ei saa lisää kulutusta juuri yhtään. Lähes 10000 askelta tänään, juoksua lapsen polkupyörän perässä =137 kcal

Oikeasti? Onko sulla käytössä sykemittari tai vastaava vempain? Sun täytyy vain kasvattaa törkeästi lihasmassaa, että kulutus kasvaa. :smiley-ashamed004
 
Aktiivisuusrannekkeessa on sykemittaus. Tylyä.

Olen miettinyt aktiivisuusrannekkeen hankkimista, mutta pelkään että siitä tulisi pakkomielle. Vähän niin kuin taannoin, kun työpaikalla oli Hejaheja-kampanja, jossa joka viikko julkistettiin kovin liikkuja. Onnistuin saamaan itseni ylikuntoon sen aikana (typerä termi, muuten). Taidan hankkia sellaisen mieluummin miehelleni, jolla on myös raskauskiloja. :wink
 
Towanda, minä rakastan kaikkia tilastoja ja diagrammeja. Ranneke on aivan ihana, mutta en mitenkään päädy ylikuntoon. Kroppa on perustavalla tavalla viallinen. Mieluiten olen mahdollisimman terve. Siksi se lihasmassan lisäyskään ei houkuttele.
 
Joko nyt vihdoin otti paino laskusuunnan. Aloittaessa paino oli 74,jotain (3 tai 5 muistaakseni). Tänä aamuna 73,8kg.
Ehti jo tuntua, että tässä on yli viikko poljettu paikallaan, kun mittari ei heilahda - oli sitkeesti vaan sitä 74,2/3, vaikka tosin pahimmat jenkkakahvat on jo selätetty.

Nyt on kiva jatkaa. :)
 
Kyllä muuten oli vaikeaa pysyä sallittujen kalorien puitteissa, kun eilen oli matkustuspäivä. Taukopaikalla otin pehmiksen, mikä jäi kyllä alle 300 kalorin, mutta oli silti suurempi kuin normaali välipala.
 
Takaisin
Top