Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Onnea dadapls! :Heartred
Mää en muista mitkä dpot oli ku testit tein mut olin yllättyny et oli niin vahvat viivat.
Mulla ei oo jostain syystä ilmotukset tullu perille...
Mutta tosiaan tänään 12+1 ja varhaisultran oon käyny ja siellä oli kaikki hyvin ja ens viikolla nt-ultra:grin
 
Kiitos:Heartred Oho sullakin jo noin pitkällä! Mä sanoin aikasemmin etten mee varhaisultraan mutta mennään sittenkin. Tiistaina tuli verta (valu ihan), eilen vähemmän ja vaan pyyhkiessä ja tänään ei mitään. Säikähdin aika pahasti. Vielä en uskalla luottaa että kaikki olis hyvin muta näyttää kokoajan paremmalta :) Neuvolassa sanottiin että vois olla hematooma/ verisuoni katkennu. Olin ihan varma että se oli siinä ja tulee ulos, oli kyllä elämäni kauheimmat päivät. Voihan se vieläkin tapahtua mutta tänään alkanu jo vähän mieli toipumaan ja uskallan pitää itteäni vielä raskaana olevana. Just vaan kun aloin luottamaan että sujuu niin tää tapahtu ja huhhuh meni kyllä sekasin kaikki. Etova olo on pahentunu ja tuskimpa sitä lisää oireita tulis jos olis menny kesken. Aika näyttää..:nailbiting:
 
Oho jemuli, onpa nää viikot menny nopeasti :) !

dadapls, Hui, kyllä tollasta säikähtää! Mutta mä oon kuullu paljon noita tapauksia että on just ollut hematooma ja kaikki loppujenlopuksi hyvin. Toivottavasti sullakin nyt kaikki hyvin, ja harmitonta vuotoa vaan :Heartred
 
Mites dadapls,loppuiko vuoto kokonaan ja millainen olo noin muuten ? :)

Mulla huomenna puolväli ja perjantaina ois rakenneultra :nailbiting: Jännittää aivan vietävästi onko pienellä kaikki ok. Kaikki ollut mulla siis ok että ei sen puoleen mitään. Maha kasvaa ja potkujakin tuntuu :shy: Sukupuolikin toki kiinostaa, mutta kun tavallaan molempia toivonut niin ihan sama kumpi siellä on, niin oon ihan super onnellinen :Heartred
 
Ihan välillä tulee jotain pientä mut en niistä huolestu kun tosi tosi vähäistä. Kauheen paha olo kokoajan nyt pari päivää! Oksettaa, ei pysty syömään ja pyörryttää. Onneks alkaa iltapäivästä helpottamaan ja saan sitten syötyä mutta pieninä annoksina. Nyt kun sai rauhassa heräillä tänään niin oli helpompi syödä.

Ihanaa! Mulla sama, molemmat toivottuja:Heartred Kerro sitte heti kun tiedät :love017
 
Mites dadapls,loppuiko vuoto kokonaan ja millainen olo noin muuten ? :)

Mulla huomenna puolväli ja perjantaina ois rakenneultra :nailbiting: Jännittää aivan vietävästi onko pienellä kaikki ok. Kaikki ollut mulla siis ok että ei sen puoleen mitään. Maha kasvaa ja potkujakin tuntuu :shy: Sukupuolikin toki kiinostaa, mutta kun tavallaan molempia toivonut niin ihan sama kumpi siellä on, niin oon ihan super onnellinen :Heartred

Toivotaan että kaikki on pienellä ok. Vaan taitaapa sitä aina jännittää joka tapauksessa :grin
 
Oon nyt pari viimeistä päivää ollut ihan poikki. Tää väsymys on jotain IHAN järkyttävää. Ja sit väsyneenä itkeskelen ties mistä. Eilen siitä, kun halusin tiikerikakkua, mutta kaikkia aineksia ei ollut kotona ja en ois millään jaksanut mennä kauppaan.. Ja tänään kompastuin kissanleluun ja kaaduin, ja itkin sitä sit varmaan vartin lattialla. Toki siinä vaikutti kun tuntui pahalta vatsassa, ja ehkä vähän säikähdin sit sitä.

Pienen potkut tuntuu jo selvästi päivittäin ja se jaksaa kyllä aina piristää :Heartred Lisäksi oon aina tiennyt et mulla on ihana mies, mut on tää raskaus tuonut sitä vielä enemmän esille. Ei ole kertaakaan hermostunut muhun, vaikka välillä kyllä aihetta oliskin :rolleyes: Muutenkin hän on meistä se joka käy töissä, ja silti siivoilee täällä ja tekee ruokaa sillon kun en jaksa. Ottanut myös aina nää mun itkut tosissaan, ja lohduttanut, vaikka joskus nää syyt itkuun on mitä on :grin
 
Ei, vähän nilkkaan sattui myös hetken kun jotenki kaaduin sen päälle, mut meni nopeesti ohi. Ihan ihmeellistä sekin etten oo kaatunut vuosiin ja nyt sit kaadun kotona, kissanleluun :hilarious:
En tiedä vaikuttaako tää raskaus tasapainoon sitten, vai vaan väsymys.

Joo ei varmasti ole helppoa aina, ainakaan mun miehelle ollut. Ja sit kun varmaan ennen ultraa ei mies ollenkaan ees käsittänyt että siellä on ihan ihkaoikea vauva tulossa, ja mä vaan oksennan ja makaan toimettomana. Oon yleensä todella tarkka siisteydestä, ja hoitanut oikeastaan kodin itse, ja tehnyt miehelle ruuat tms kun tulee töistä. Ja yhtäkkiä kotona odottaakin aina pieni kaatopaikka, ei ruokaa, ja yrjöävä nainen :grin Ollut varmaan sopeutumista varsinkin alkuun.

Mites sulla dadapls menee? Onko pahaolo jatkunut?
 
Ei, vähän nilkkaan sattui myös hetken kun jotenki kaaduin sen päälle, mut meni nopeesti ohi. Ihan ihmeellistä sekin etten oo kaatunut vuosiin ja nyt sit kaadun kotona, kissanleluun :hilarious:
En tiedä vaikuttaako tää raskaus tasapainoon sitten, vai vaan väsymys.

Joo ei varmasti ole helppoa aina, ainakaan mun miehelle ollut. Ja sit kun varmaan ennen ultraa ei mies ollenkaan ees käsittänyt että siellä on ihan ihkaoikea vauva tulossa, ja mä vaan oksennan ja makaan toimettomana. Oon yleensä todella tarkka siisteydestä, ja hoitanut oikeastaan kodin itse, ja tehnyt miehelle ruuat tms kun tulee töistä. Ja yhtäkkiä kotona odottaakin aina pieni kaatopaikka, ei ruokaa, ja yrjöävä nainen :grin Ollut varmaan sopeutumista varsinkin alkuun.

Mites sulla dadapls menee? Onko pahaolo jatkunut?

Mä oon kanssa tarkka, ton pikku possun (öhöm rakkaan mieheni) kanssa vähän oppinut löysäämään koska muuten valittaisin kaikesta koko ajan:grin Tänään sain vihdoin vaihdettua lakanat, monta päivää pitäny mutta en vaa oo jaksanu. Meilläkin oli ruuat valmiina ja nyt hyvä jos löytää syömistä kun en mä saa lyllerrettyä kauppaan :rolleyes:

Paha olo on helpottanu vähäsen, nyt oon saanu syötyä jo päivällä ettei ihan iltapäivään veny aamupala. Pienikin liikkuminen saa kyllä taas ihmeitä aikaan ja sit sattuu vatsaan tai pyörryttää ja pitää päästä istumaan. Eli ehkä enemmän sellanen heikko olo nyt. Saa nähä kauan tää pullamasu pysyy piilossa, tänään oli ihan pallo syömisen jälkeen!
 
Naurattaa toi pikku possu, kun niin tuttu tunne joskus tän mun ihanan mieheni kanssa. Mulla on käyny laiskuuteni kanssa esim silleen, että siinä vaiheessa tajusin et nyt on vähän pestävä pyykkiä kun mieskin jo järkyttyi kun oli pesukone täynnä likaisia, ja pyykkikorikaan ei mennyt enää kiinni :hilarious:

Joo mahakivut ja heikotus oli mullakin alkuraskaudessa, muistan vielä niin elävästi (Joo tästä on vasta pari kuukautta et hyvä muistaakkin :grin) Toivottavasti sun pahoinvointi helpotti nyt tolla, on aika inha oire.
Ja tosiaan pitää vaan väkisin koittaa syödä, vaikka se kyl välillä onki tosi hankalaa :depressed:
 
Haha :D Meillä avoin pyykkikori ni ei haittaa :grin Pitäs kyllä saada sieltä pesuun, en tiiä kauan normaalisti kone pesee mutta meillä pika ohjelmakin kestää joku 3h? Sit ei mahdu kuivamaan enempää niin ei siinä saa kauheen tiuhasti pestyä :bored:

Ai oli vai? Millon ne lähti :hilarious: Mistä oot muuten ostanu äitiysvaatteita? Vai ootko saanu joltain :wideyed:
 
Pahin heikotus tais lähtee joskus rv 12.. Edelleen välillä tulee sellasia et yhtäkkiä meinaa jalat mennä alta ilman syytä, mut harvoin. Mahakipua oli ihan aluksi paljon, ja pelkäsinki just siks että menkat alkaa tai että joku on muuten vialla. Ihan ne pahimmat jomot kesti vaan muutaman viikon. Toki nyt mulla sit on erilaisia vatsakipuja kun vatsa kasvaa, ja selkä aivan sairaan kipeä :hilarious: Ei näistä taida päästä kokonaan ennen elokuuta, jos silloinkaan.

Oon ostanut h&m kahet mammahousut joita oon sit oikeestaan ainoastaan käyttänyt. Paitoja en oo vielä ostanut, kun muutaman isohkon omistan. Idea ois nyt perjantaina ostaa samalla itselle vaatteita, kun menee rakenneultran (toivottavasti) hyvien uutisten jälkeen ostamaan vihdoin vauvalle jotain :happy:
 
Voi ei niin kauan vielä :grin Taidan peruu puheeni siitä pahanolon lähtemisestä, töissä päivä alko pöntön halailulla:yuck: Kädet tärisee, silmis sumenee välillä ja oksennus kurkussa.. Pitäs varmaan lähteä kotiin mutta mites sinne pääsen ku 40min ajomatka :think005 Koitan nyt syödä jotain jos helpottais mutta hetikun nousee seisomaan tai kävelee vähänki ni sit jatkuu pahempana.

Oii en ymmärrä miten oot jaksanu näin pitkälle oottaa! Mulla on h&m stä lökärit, ainoot mitkä enää menee (montakohan tuolla vatsassa on).. Pitäs käydä ostaa siistimmät housut vielä. Isoja paitoja mulla onneks on, vaan eipä taida kauaa nekään mennä kun ilmapallon syöneeltä näytän :confused005
 
Välillä mietin itsekkin et miks en oo jo ostanut jotain. Oon jotenkin ajatellut että jos uskallan ostaa jotain, ni sit menee kaikki pieleen. Mut toki JOS jotain olis mennyt,tai menis pieleen, niin kyllä me kuitenkin yritettäis/haluttais lapsia hankkia jokatapauksessa joskus, niin ei ne tavarat hukkaan menis loppujenlopuksi. Ehkä oon niinkun mieheni kutsuu mua välillä, vähän "neiti-negatiivinen" näissä asioissa ja mun on tosi hankala uskoa et kaikki menee hyvin. Toivottavasti nyt RU jälkee alkais sit uskomaan, niin ei menis koko raskaus "hukkaan" tän hermoilun takia. On kuitenki huikee kokemus, jota en varmaan tuu montaa kertaa elämässä kokemaan, ja oon todella kiitollinen et saan kokea tän nyt :happy:

Joo kannattaa kyl hankkia itelle kivoja ja mukavia vaatteita, helpottaa omaa oloa huomattavasti kun ei mikään kiristä :grin

Ja jos huono olo nyt jatkuu, ni rohkeasti saikkua vaan. Se on keholle rankkaa kun kasvattaa siellä pientä ihmistä :shy:
 
Ei oo todellista. 20+3 ja täällä mä taas oksennan. En oikeesti tiiä pitäskö nyt itkeä vai nauraa :rolleyes:
 
Joo kyllä ne käyttöön tulee jossain vaiheessa, vaikkei nyt pääsiskään sinne asti :) Huomasin heti että vatsaan sattunu tänää huomattavasti vähemmän kun laitoin nää löysät housut eli uusia vaan kehiin :grin

Mulla ei saikusta tuu palkkaa niin hankalaa :sad001 Ja muutenki oon vaan sen 2pv viikossa eli palkka ihan mitätön :hilarious: Nyt onneks helpotti kun söin vähän, ja ”enään” heikko olo. Pitäs vaan aamusta heti saada syötyä mutta kun se on nii hankalaa välillä :sad001

Voi eii.. Sulla ei kyllä mee tää helpomman kautta :grin:oops:
 
Takaisin
Top